پیام آذری

آخرين مطالب

منتخب مردم تبریز در مجلس: هر گونه اختلاف‌نظر در موضوع توسعه آذربایجان‌شرقی کنار گذاشته شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم گفت: نمایندگان آذربایچان‌شرقی در مجلس یازدهم برای داشتن کارنامه قابل قبول در نزد مردم، باید هر گونه اختلاف نظر و دیدگاه فردی، گروهی و سیاسی را در موضوع توسعه و پیشرفت این خطه کنار بگذارند و تنها به منافع عمومی بیاندیشند.

روح الله متفکرآزاد روز شنبه با حضور در ایرنا مرکز تبریز افزود: بدیهی است که هر یک از ما نمایندگان در اصول و مبانی فکری خود پابرجاست، اما در ارتباط با مسایل و مباحث مرتبط با توسعه استان باید هم افزایی کنیم، هر گونه اختلاف را کنار بگذاریم و مصالح مردم را بر همه چیز ترجیح دهیم. 
وی با بیان اینکه تبریز شأنیتی سیاسی و اجتماعی دارد که ریشه در تاثیرگذاری کلان سیاسی و فرهنگی آن در سطح ملی از افزون بر 150 سال قبل تاکنون دارد، تضویح داد: آذربایجان در تاریخ معاصر ایران، مبداء تحولات در عرصه های مختلف حیات اجتماعی ایرانیان و دروازه ورود مظاهر نوین تمدنی به کشورمان بوده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس شاخص های توسعه آذربایجان شرقی باید متناسب با این شأنیت تاریخی باشد و برنامه های توسعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این خطه با این درخشش تاریخی همخوانی داشته باشد. 
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینجانب در گام نخست با خودم عهد بسته ام که رفتارم به عنوان منتخب مردم تبریز، متناسب با شأن این خطه از کشورمان باشد. 
وی با اشاره به اینکه جایگاه صنعتی تبریز در سطح ملی در دهه های اخیر افت کرده است، یادآوری کرد: هر چند نمی توان زحماتی را که در این مدت کشیده شده است کتمان کرد، اما شاهد هستیم که در مقایسه با سایر کلان شهرهای کشور نیازمند جهشی برای قرار گرفتن در رتبه های نخست صنعتی کشور هستیم. 
وی ادامه داد: این قابلیت در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد؛ این استان از نظر معادن مس، طلا و نفلین سنیت ذخایر فراوانی دارد، ضمن اینکه از نظر صنعتی نیز ظرفیت های کم مانندی دارد. 
متفکرآزاد گفت: هم ظرفیت های اقتصاد سنتی و هم اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی بالاست و وجود مراکز دانشگاهی و پژوهشی پرشمار در استان دال بر امکانات بالقوه آن برای کمک به ارتقای جایگاه صنعتی- اقتصادی این خطه است. 
وی افزود: وجود مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان نوپای متعدد، همراه با سنت تجاری و اقتصادی دیرینه مردم این خطه باعث می شود که آذربایجان شرقی از امکان ترمیم شکاف های به وجود آمده در توسعه اقتصادی و صنعتی بین آن و دیگر استان های کشور برخوردار باشد. 
وی اضافه کرد: شمار چشمگیر نخبگان موجود در آذربایجان شرقی، مزیت نسبی دیگر این خطه برای جهش در حوزه اقتصاد دانش بنیان به شرط داشتن برنامه منطقی و زمانبندی شده همراه با پیشکار و حمایت همه جانبه سازمان های مسوول محسوب می شود؛ البته در این میان نباید نقش گذر از بروکراسی زاید اداری را نیز نادیده گرفت. 
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم اظهار کرد: از سوی دیگر تبریز از چند دهه قبل به این سو از قطب های اصلی صنعت قطعه سازی بوده است که در صورت تقویت و احیا می تواند در ارتقای جایگاه صنعتی آذربایجان شرقی به ویژه از منظر ایجاد و توسعه کارخانه های تولید خودرو مثمرثمر باشد؛ اگر ما صنعت خودروسازی ملی را از واردات قطعات چینی رها کنیم، با تکیه بر صنعت قطعه سازی بومی می توانیم علاوه بر بومی کردن این صنعت راهبردی و سودآور، قطعه سازان خودمان را نیز از خطر تعطیلی و بیکاری نیروی کار دورکنیم. 
وی یادآوری کرد: بدون شک رفع مشکلات حدود چهار هزار واحد تولیدی آذربایجان شرقی از اولویت های نمایندگان استان در مجلس یازدهم است و از هیچ اقدامی برای حرکت در این مسیر کوتاهی نمی کنیم؛ برای هر گونه هم افزایی در این زمینه با همه نمایندگان محترم استان در خانه ملت تلاش خواهیم کرد. 
وی تشریح کرد: محیط زیست از جمله دیگر اولویت های ما در آذربایجان شرقی است که دلیل آن نیز زیست بوم کم نظیر این خطه از کشور می باشد؛ اکو توریسم با وجود جنگل های ارسباران یک قابلیت گردشگری بسیار موجه محسوب می شود. 
متفکرآزاد ادامه داد: حفظ و احیای جنگل های ارسباران در عین فعالیت های معدنی استاندارد برای ما یک اولویت اساسی در حوزه محیط زیست است؛ آلودگی رودخانه مرزی ارس و احیای دریاچه ارومیه، مطالبه مردم آذربایجان شرقی است که باید برای تحقق آنها همه پای کار بیایند. 
وی همچنین بر لزوم هم افزایی دولت و مجلس برای حمایت از بخش خصوصی به ویژه در شرایط کرونایی و تسهیل فعالیت های تولید و سرمایه گذاری در این شرایط تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای عمل کرد که ضمن اینکه فشار مالی و کاری زیادی بر حوزه تولید وارد نشود، استانداردهای زیست محیطی نیز بخصوص در بخش فعالیت های معدنی رعایت شود.
وی افزود: حوزه انرژی از دیگر اولویت های آذربایجان شرقی است که توجه ویژه به آن از الزامات حفظ و ارتقای جایگاه استان به عنوان یک قطب صنعتی است، ضمن اینکه موضوع انرژی های نو در این زمینه نباید دچار غفلت شود و آذربایجان شرقی باید سهمی متناسب با داشته هایش در برنامه های توسعه انرژی های نو در کشور داشته باشد. 
منتخب مردم تبریزف اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم گفت: کشاورزی از دیگر مزیت های نسبی آذربایجان شرقی است که زیربخش های کشاورزی مدرن، توسعه کشت گلخانه ای و توسعه صادرات محصولات کشاورزی در آن باید مورد توجه ویژه باشد و استان سهمی شایسته از اعتبارات ملی در این زمینه ها دریافت کند؛ بدیهی است که در این بین همسایگی با کشورهای متعدد برای صادرات کشاورزی ما یک مزیت غیرقابل جایگزین است. 
وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای محقق کردن توسعه پایدار، توجه ویژه به حوزه های فرهنگی و اجتماعی را نیز گامی در این راستا دانست و گفت: ما مطالبات فرهنگی جدی داریم که در زیست بوم ایران جای می گیرد. آذربایجان، منطقه ای شیعه نشین با فرهنگ و زبان و فولکلور غنی بومی است که صیانت و تقویت آن می تواند به قوی تر شدن ایران اسلامی بیانجامد. 
وی اظهار کرد: در حوزه اجتماعی نیز با مشکلاتی از قبیل کاهش نرخ زاد و ولد مواجه هستیم و همین امر باعث شده است که آذربایجان شرقی از پیرترین استان های کشور باشد، در حالی که در دهه 1370 از جوان ترین استان ها بودیم؛ برای گذر از این وضعیت و نیز آینده کهنسالان استان باید از همین حالا برنامه ریزی و تدبیر کرد، زیرا نگران کننده است. 
متفکرآزاد گفت: در حوزه سیاسی نیز در آذربایجان قابلیت تاب آوری و کنش های سیاسی بالاست که نشان از فهم و درک بالای سیاسی این خطه دارد.
برچسب‌ها
تبریز رونق اقتصادی انتخابات مجلس شورای اسلامی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/218044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماساژ میوفاشیال: چگونه این تکنیک می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی کمک کند؟

فواید ماساژ درمانی تخمدان + آموزش ماساژ تخمدان

چگونه هورمون های خود را با ورزش متعادل کنید

راهنمای ماساژ گردن و شانه برای از بین بردن گرفتگی

راهنمای کامل ماساژ تخلیه لنفاوی: افزایش انرژی و بهبود گردش خون

پیاده‌روی بر سلامت مغز تاثیرگذار است

تمرین ورزش برای تقویت قلب

6 پیشنهاد عملی برای حفظ وزن مطلوب

رسیدن به تناسب اندام در 90 روز با کمک تمرینات ورزشی P90X

اشتباهات رایج خانم ها در بدنسازی

مردها برای عضله سازی این غذاها را بخورند

نکاتی درباره کاهش وزن که هیچکس به شما نگفته است!

جنیفر لوپزازراز خوش اندامی اش میگوید!

بهترین ورزش‌ها برای جوان ماندن

از بین بردن چربی های موضعی بدن با 3 گام

چربی سوزی سریع شکم، پهلو و ران ها با یک فرمول ساده

ورزش هایی برای کم کردن وزن

حرکت جامپ باکس چیست؟ نحوه انجام جعبه پرش

7 تمرین در 7 دقیقه + تصاویر

برای داشتن شکم شش تکه باید...

بیوگرافی ژائو مندز؛ پسر اسطوره فوتبال رونالدینیو

راهنمای خرید تخت ماساژ با توجه به نیازهای شما

اسکیت اگرسیو: جذابیت جدیدی در دنیای اسکیت‌بورد

تمرینات ورزشی بعد از شکستگی انگشت دست: چگونه بهبودی را تسریع کنیم؟

رویایی برای همه: داستان شکوفایی بن چیلول فوتبالیست

تفاوت های برجسته بین UFC و MMA

بیوگرافی یونس موسی؛ ستاره جوان دنیای فوتبال

تمرینات ورزشی برای درمان بورسیت زانو؛ زانویی سالم با حرکات ساده

بررسی عملکرد و افتخارات باشگاه نساجی مازندران در رشته‌های ورزشی مختلف

با این روش، بستن باند بوکس دیگر سخت نیست

از لاغری به خوش هیکلی: برنامه بدنسازی برای افراد لاغر

بیوگرافی و عکس های محمد جمشیدی؛ بسکتبالیست ایرانی

بیوگرافی سردار آزمون + تصاویر سردار آزمون

بیوگرافی آریا برزگر (+تصاویر)

بیوگرافی ژاوی هرناندز، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اسپانیا

آشنایی با بیوگرافی دنی آلوز پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال

بیوگرافی اوستون اورونوف بازیکن فوتبال اهل ازبکستان

بیوگرافی رستم اروجوف، جودوکار بازنشسته آذربایجانی

بیوگرافی مائوریسیو موتا پائز سرمربی والیبال برزیلی

بیوگرافی اوسمار ویرا مدیر فوتبال برزیلی

معمای حرکت‌ها و تاکتیک‌ها: آشنایی با انواع مختلف بازی شطرنج

معرفی اسکریما: هنر رزمی فیلیپین با تاریخچه ویژه

رونق و جذابیت کُشتی با چوخه از گذشته تا حال

آشنایی با کونگ فو شائولین؛ تاریخچه و معروف‌ترین سبک‌های آن

کونگ فو سن سو: هنری که فراتر از فیزیک ورزشی می‌رود

آشنایی با کشتی تسلیمی و سبک های آن

ورزش زوران: نبرد پهلوانان در قلب کرمانشاه

آیا دوچرخه سواری در فضای داخلی به اندازه یک دوچرخه سواری واقعی موثر است؟

9 کاری که باید بلافاصله بعد از تمرین انجام دهید تا نتیجه بدهد

عوامل تاثیرگذار در ایجاد نفخ پس از تمرین و چگونگی مقابله با آن