پیام آذری

آخرين مطالب

تولید روزانه 1050 تن زباله در تبریز/ بی‌توجهی به وضعیت اتوبان پاسداران توجیه پذیر نیست اجتماعي

تولید روزانه 1050 تن زباله در تبریز/ بی‌توجهی به وضعیت اتوبان پاسداران توجیه پذیر نیست
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز امروز(یکشنبه 11 خرداد) با حضور اعضا و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه، با تسلیت 31 امین سالگرد رحلت امام و یاد شهدای 15 خرداد گفت: رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران راهگشای ما در تمامی زمینه‌ها است.
سونیا اندیش در سخنرانی پیش از دستور خود با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: امیدواریم این روز و برنامه‌های آن در راستای حفظ محیط زیست کاربردی باشد.
وی تاکید کرد: در برنامه‌های شهرداری نیز با همکاری کمیسیون محیط زیست برنامه‌های مناسبی برای ارتقا محیط زیست تبریز در نظر گرفته شده و امسال را به عنوان سال فضای سبز نام گذاری کردیم.
وی با اشاره به شهادت 3 مرزبان هنگ مرزی سردشت در روزهای گذشته گفت: مرزبانان حفظ امنیت کشور هستند و امیدواریم‌ تدابیر لازم برای حفاظت از جان مرزبانان در نظر گرفته شود تا شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.
اندیش با اشاره به رونمایی از برنامه پنج‌ساله شهرداری تبریز از تمام افراد همکاری کننده در تدوین این برنامه تقدیر کرده و گفت: این کار اقدامی روبه جلو و بی سابقه‌ای است تا شهر دارای برنامه‌ای مدون باشد.
بررسی گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان‌های وابسته
در جلسه شورای شهر تبریز، حسابرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در دستور قرار گرفته و سرپرست امور مالی تاکسیرانی با ارائه گزارشی موضوعات مندرج در بند حسابرسی این‌ سازمان را توضیح داد.
محمد فرج قلی‌زاده، عضو شورای شهر تبریز در ادامه گفت: حسابرس‌ها براساس استانداردهایشان حسابرسی می‌کنند اما به مصوبات شورا و شوراهای سازمان یا مجمع دقت نمی‌کنند. از حسابرسان‌ می‌خواهیم ‌به این موضوعات دقت کنند تا حتی اگر دو درصد بتواند به بهبود فرآیند کمک کند.
عبداله تقی‌پور، عضو شورای شهر تبریز همچنین اظهار کرد: حسابرسی باید تکلیف سال جاری را سال آینده روشن کند و سال آینده تکلیف امسال را پیگیری کنیم.
غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: حسابرسی موضوع خوبی است اما متاسفانه نمی‌تواند مشکلات مارا برطرف کند. در سازمان‌های دولتی حسابرسی به صورت روزانه انجام می‌شود و شهرداری تهران نیز حسابرسی روزانه را راه اندازی کرده‌اند و ذی‌ حسابان‌ با امضای رئیس شورای شهر حسابرسی را به صورت روزانه در ادارات انجام می‌دهد و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز تشریح کرد: پیشنهاد می‌کنم‌ از تجربیات شهرداری تهران در زمینه حسابرسی روزانه استفاده کنیم.
در ادامه، اعضای شورای شهر با افزودن شش بند پیشنهادی به نحوه حسابرسی موافقت کردند.
روزانه یکهزار و 50تن زباله در تبریز تولید می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از تولید یک هزار و 50تن زباله در هر شبانه روز خبر داد.
علیرضا اصغری امروز در صحن علنی شورای شهر اظهار کرد: بر اساس پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، موضوع تفکیک از مبدأ تعطیل بوده و پسماندها بدون تفکیک دفن می‌شد اما هم اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی تفکیک از مبدا صورت می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیرا وزارت کشور دستورالعملی اعلام کرده که بر اساس آن باید قیمت تمام‌شده دفع پسماند از شهروندان اخذ شود.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، قیمت هر کیلو پسماند 207 تومان است که اگر بخشنامه وزارت کشور اجرایی شود، باید در تعرفه عوارض سال آینده اعمال شود.
سونیا اندیش، نایب رییس شورای شهر تبریز نیز اظهار کرد: در یکی از جلسات شورا برای بررسی مشکلات و موضوعات سازمان پسماند زمانی اختصاص می‌یابد.
بررسی 66 سیاست مدیریت شهری توسط شورای اسلامی شهر تبریز
محمد باقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز در این رابطه گفت: از سال 96 که شورای پنجم مستقر شد برخی اقدامات به جهت ضابطه مند کردن شهرداری انجام‌شده و شورادر این خصوص 66 سیاست مدیریت شهری را بررسی و ابلاغ کرد. ضابطه مند کردن، سلیقه زدایی کرده و از فساد جلوگیری می‌کند.
وی تشریح کرد: در سال 97 شهرداری و شورا با همکاری یکدیگر چشم انداز بلند مدت با همکاری نخبگان و سازمان‌ها در مدیریت شهری چشم انداز بلند مدت تدوین شده در شورا تصویب شد و در قالب آن احکام برنامه پنج ساله نوشته شد و نهایتاً در 157 ماده تصویب شد و بودجه سال 99 بودجه یک ساله برنامه پنج‌ساله است.
وی گفت: برنامه سالانه و حسابرسی‌ها براساس دیدگاه آینده نگرانه نوشته شده و دو نوع نگرش گذشته نگر و آینده‌نگر در مدیریت وجود دارد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: در شورای دوم برنامه پنج ساله نوشته شد ولی تصویب نشد، اما اولین بار است که در شهرداری تبریز چشم انداز تدوین شده و برنامه پنج ساله نیز تدوین شده است.
رونمایی از کتاب احکام برنامه پنج ساله 1398-1402 شهرداری تبریز
در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز و با حضور اعضا شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار تبریز و مدیران ارشد شهرداری تبریز «کتاب احکام برنامه پنج ساله 1398-1402 شهرداری تبریز» رونمایی شد.
بررسی و تصویب لوایح شهرداری تبریز
لوایح شهرداری تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی و تصویب شد.
اعضای شورای شهر با انجـام معامله ومصالحه فیمابین شهرداری منطقه 8 وجمعیت خیریه نوبر درخصوص تغییر کـاربری و تفکیک انجام یافته در سـنوات قبـل درمحـل قبلی مـدرسه غیرانتفـاعی هاشـــمیه متعلـق به خیریه مـذکـور و پرداخت غرامت ملـک به مبلغ 16 میلیارد و640 میلیـون تومـان و تهـاتر مبلغ بـا عوارض پروانه هـای ساختمـانی مورد درخواست خیریه موافقت کردند.
در بررسی دومین لایحه، اعضای شورای شهر تبریز با تجویز انجام معـامله وخریداری بســکت مخصوص هلیکوپترمورد نیاز از اشــخاص حقیقی وحقوقی درقالب اعتبارات بودجه مصوب پیش بینی نشده موافقت کردند.
همچنین اعضای شورای شهر با اعمال مساعدت مالی به مبلغ 10میلیون تومـان به هریک ازخانواده های دوتن ازپاکبانان شـرکتی شاغل در شـهرداری که درمورخ 09/09/1398درحین انجام وظیفه فوت شدند موافقت کردند.
در پایان اعضای شورای شهر با تجویز انجـام معـامله و واگـذاری و فروش مقـدار 74/3735 مـتر مربـع از قطعه 302 از اراضــی خاوران وباکاربری فرهنگی به بنیـاد مـذکوربه منظور احـداث آسایشـگاه ومرکز اسـکان خـانه بـدوش هـا و افراد واقعـًا فـاقـد توان مـالی و ارائه خـدمـات خیرخواهـانه پزشــکی وتحصــیلی وتوانبخشــی بـا تقویم هیـأت 3 نفره کارشــناسـان رسـمی دادگسـتری وبـا دریـافت یـک پنجم کـل بهـا زمین به صـورت نقـد ومـابقی به صـورتاقساط سه ساله از زمان تحویل زمین ازبنیاد مذکور مخالفت کردند
بی توجهی به وضعیت اتوبان پاسداران توجیه پذیر نیست/تذکر اعضای شورا
محمد حسن اسوتچی، عضو شورای شهر تبریز در تذکری گفت: پرداخت حق و حقوق ماهیانه کارکنان شهرداری تبریز به مشکل بزرگی تبدیل شده است که هر ماه تکرار می‌شود و اخیراً به یک مصیبت تبدیل شده است.
وی افزود: بعد از اتمام کار نمی‌توانیم حتی ساعتی حقوق یکنفر را دیر پرداخت کنیم، کارکنان در درخواستی بجا، حق و حقوق خودرا می ‌خواهند. آیا باید هرماه گلایه کارکنان را ببینیم و شما بگوئید عجله نکنید پرداخت می‌کنیم؟
وی با اشاره به این‌که شهردار بارها گفته است که مبارزه با فساد اولویت اول ما است، گفت: چشم انداز و برنامه‌های چند ساله برای خدمت به مردم است و ما حق و حقوق این کارکنان را پرداخت نمی‌کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تشریح کرد: اگر خواسته کارکنان غیرمنطقی و غیر معقول است بگوئید. اگر برنامه این است که یکنفر کار کند و حق و حقوق آن پرداخت نشود این موضوع مشخص شود. اگر به این موضوع اهمیت نمی‌دهید موضع خودرا روشن بیان کنید تا ما تکلیف خودرا بدانیم.
فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز در تذکر خود گفت: مقرر گردیده بود خزانه متمرکز امسال اجرا شود اما هنوز این موضوع اجرا نشده است. کلی دقت صرف شد تا بودجه متمرکز شود اما امروز اینگونه عمل نمی‌شود. برای چندمین بار است که در خصوص اتوبان پاسداران هشدار می‌دهیم ولی توجهی نمی‌شود. در اتوبان پاسداران بارها خودروهای شهروندان در چاله افتاده‌اند و وضعیت این منطقه بسیار نگران کننده است.
وی افزود: شهروندان با تماس با 137 اعتراض کرده و هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنند، موضوع اتوبان پاسداران باید رفع شود. در مسیر گشایی‌های 40 متری 300 خانه تملک شده و بلاتکلیف رها شده چرا که شهرداری نمی‌تواند کد بدهد.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز تعیین تکلیف مسیرگشایی‌هایی که بلاتکلیف مانده انده را خواستار شد.
محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز نیز در تذکر خود اظهار کرد: از میدان راه آهن به سمت آذرشهر مسیری تندرو است و شهرداری قصد دارد در این مسیر گلکاری انجام دهد. این امر موجب می شود تا جان کارکنان و مردم در این مسیر به خطر بیفتند.‌
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: موضوع خرابی و نیمه کاره رها شدن آسانسورهای پل‌های هوایی رها شده و برای کسی مهم نیست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/223228/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد

زرآباد زیر آب؛ مدیریت بحران کجاست؟

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

امحای 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف دو پراید در جاده اهر- مشگین شهر

مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه

امروز با سعدی: ما تماشاکنان بستانیم

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

علاقه جدی آژاکس: ژاوی گزینه اول ماست!

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم