پیام آذری

آخرين مطالب

نحوه مدیریت تنظیمات حریم شخصی در لینکدین علمي

نحوه مدیریت تنظیمات حریم شخصی در لینکدین
  بزرگنمايي:

پیام آذری - کلیک / گزینه های متعددی برای حفظ حریم شخصی در لینکدین وجود دارند. در این مطلب شما را با نحوه تنظیم این گزینه ها آشنا می کنیم.
لینکدین یک روش عالی برای برقراری ارتباط با افراد حرفه ای، یافتن فرصت های شغلی و ایجاد اعتبار است. با این حال، مدیریت تنظیمات حریم شخصی در این شبکه کمی دشوار به نظر می رسد.
حریم شخصی در لینکدین
بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی، تنظیمات حریم شخصی در لینکدین تنها به قابلیت مشاهده پست ها یا پروفایل کاربران توسط افراد مختلف محدود نمی شود. بلکه فعالیت کاربران در سایت لینکدین نیز جزو موارد محرمانه به حساب می آید. از آنجا که لینکدین در رابطه با برقراری ارتباط با افراد متخصص و حرفه ای است، امکان مشاهده فعالیت کاربران توسط افراد مختلف به طور پیشفرض در وضعیت فعال قرار دارد.
اطلاعات مربوط به تغییر در وضعیت شغلی، ارتباطات جدید یا حتی مشاهده پروفایل دیگران توسط یک کاربر، برای سایر افراد قابل دسترس است. به همین خاطر، تنظیم مشخصات حریم شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصا اگر در جستجوی شغل هستید.
با مراجعه به بخش Me، رفتن به قسمت Settings and Privacy و انتخاب گزینه Privacy، به قسمت تظیمات حریم شخصی در لینکدین دسترسی پیدا می کنید. در این بخش می توانید موارد محرمانه متعددی را تنظیم کنید:
نحوه نمایش پروفایل و اطلاعات شبکه برای سایرین: این گزینه به شما اجازه می دهد تا اطلاعات قابل نمایش روی پروفایل و همچنین افراد مجاز جهت مشاهده این اطلاعات را مدیریت کنید.
نحوه نمایش فعالیت لینکدین برای سایرین: با استفاده از این گزینه می توانید قابلیت مشاهده فعالیت های خود برای سایرین (مثل وضعیت آنلاین بودن یا تغییر پروفایل کاربری) را مدیریت کنید.
نحوه استفاده لینکدین از اطلاعات کاربری: این گزینه به شما اجازه می دهد تا نحوه استفاده لینکدین از داده ها و همینطور به اشتراک گذاری داده ها با سایر افراد را کنترل کنید.
اولویت های جستجوی کار: این گزینه امکان مدیریت جستجوی کار در لینکدین را فراهم می آورد. به طور خاص، وضعیت جستجوی کار برای کارفرمایان نشان داده می شود.
مسدودسازی و پنهان کردن: این گزینه به شما اجازه می دهد تا افراد قادر به مشاهده پست را تغییر داده و یا افراد خاصی را کاملا در شبکه خود مسدود کنید.
قابلیت مشاهده پروفایل
نحوه نمایش اطلاعات پروفایل و شبکه برای دیگران و مسدودسازی و پنهان کردن، دو بخش اصلی در پیکربندی قابلیت مشاهده پروفایل به حساب می آیند. در بخش اول، یعنی How others see your profile and network information، شما می توانید تعیین کنید که چه کسانی قادر به مشاهده پروفایل، ارتباطات، علایق، نام خانوادگی، و نام سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، خواهند بود. مهم ترین گزینه در این قسمت، Edit Your Public Profile است، که میزان اطلاعات قابل نمایش برای افراد خارج از لینکدین را محدود کرده و حریم شخصی در لینکدین را بالا می برد.
کلیک روی این گزینه شما را به صفحه جداگانه ای به نام Public Profile Setting منتقل می کند. در این قسمت نشان داده می شود که افراد در هنگام استفاده از موتورهای جستجو یا لینک های خارجی، پروفایل شما را به چه شکل مشاهده می کنند. در سمت راست، مشخص می کنید که چه بخش هایی از صفحه به طور عمومی نشان داده شوند. به علاوه، امکان پنهان سازی پروفایل برای افراد خارج از شبکه نیز وجود دارد.
در بخش دوم، یعنی Blocking and Hiding می توانید افراد مسدود شده از سایت را مشاهده کنید. حساب های مسدود شده به هیچ نحو قادر به دیدن پروفایل شما نیستند. همچنین می توانید مشخص کنید که چه نوع حساب هایی قادر به دنبال کردن شما در سایت هستند. اگر فردی شما را دنبال کند، از پست ها و بروزرسانی های شما مطلع می شود.
فعالیت های سایت
گزینه بعدی برای پیکربندی، قابلیت مشاهده فعالیت های شما روی سایت لینکدین است. این گزینه در بخش How Others See Your LinkedIn Activity قابل تنظیم است.
بر خلاف سایر سایت های اجتماعی، لینکدین امکان مشاهده افراد بازدید کننده از پروفایل کاربران را میسر می سازد. برای تغییر این امکان، به بخش Profile Viewing Options رجوع کرده و وضعیت خود در حین بازدید از حساب کاربری دیگران را به صورت ناشناس درآورید. البته با تغییر وضعیت به حالت محرمانه، دیگر نمی توانید مطلع شوید که چه کسانی از صفحه شما دیدن کرده اند، مگر اینکه به نسخه لینکدین پریمیوم ارتقا یابید.
به طور پیشفرض، لینکدین شبکه شما را از گرفتن شغل جدید یا یک سالگرد کاری مطلع می سازد. برای تغییر این قابلیت، به بخش Share Job Changes رفته و آن را غیر فعال کنید.
یکی دیگر از اطلاعات قابل تنظیم، نمایش وضعیت فعال بودن در سایت برای دیگران است، که معمولا به صورت یک دایره سبز رنگ کوچک در کنار نام شما به اطلاع سایرین رسانده می شود. در قسمت Manage Active Status می توانید قابلیت افراد جهت مشاهده وضعیت آنلاین بودن خود را تغییر دهید. به همین سادگی امکان حفظ حریم شخصی در لینکدین فراهم می آید.
مدیریت داده ها
لینکدین داده های بسیاری از شما را جمع آوری می کند، خصوصا اگر در جستجوی کار باشید. بسته به نحوه تعامل با سرویس، ممکن است داده های مربوط به دستمزد، اطلاعات اجتماعی، و نام مخاطبین خود را به سایت منتقل کرده باشید.
در بخش How LinkedIn Uses Your Data با انتخاب گزینه Get A Copy of Your Data می توانید یک کپی از تمام داده های جمع آوری شده توسط لینکدین را به دست آورید. البته امکان فیلتر داده ها نیز وجود دارد. به هر حال بسته به بزرگی پایگاه داده، گرفتن لینک دانلود می تواند تا 24 ساعت طول بکشد.
در بخش Manage Your Data And Activity، یک لیست از فعالیت های مرتبط با داده های کاربری وجود دارد. این لیست شامل همگام سازی مخاطبین، به اشتراک گذاری پروفایل با دیگران، یا پیوند حساب کاربری با اپلیکیشن های دیگر می شود.
حریم شخصی در لینکدین برای جستجوی کار
جستجوی کار در لینکدین یک خیابان دوطرفه است! از یک طرف شما می توانید با مشاهده فرصت های متعدد در حوزه، رشته و سطح تجارب خود، شغل دلخواه را در قسمت Jobs در صفحه اصلی به دست آورید. از طرف دیگر اجازه می دهید تا شغل های متعدد به سوی شما بیایند. استخدام کننده ها معمولا از لینکدین برای یافتن افراد با استعداد استفاده می کنند.
اصلی ترین راه برای پیکربندی حریم شخصی در لینکدین در حین جستجوی کار، تغییر وضعیت قابلیت دسترسی فعلی است. اگر گزینه Let Recruiters Know You’re Open To Opportunities فعال باشد، نام شما در جستجوی استخدام کننده ها ظاهر می شود، البته به شرطی که با معیارهای استخدامی همخوانی داشته باشید. باید خاطر نشان کرد که لینکدین هنوز راه حل تضمینی را برای مخفی سازی وضعیت جستجوی کار از دید کارفرمایان فعلی ارائه نکرده است. با این حال اگر نگران هستید که مبادا کارفرمای فعلی شما به این موضوع پی ببرد که به دنبال کار می گردید، بهتر است این گزینه را در حالت غیرفعال نگه دارید. در این صورت باز هم می توانید برای مشاغل مختلف درخواست داده و علایق خود را نشان دهید.
موارد دیگری نیز در این بخش قابل تنظیم هستند:
به اشتراک گذاری پروفایل در هنگام کلیک روی درخواست: در هنگام درخواست یک کار، ممکن است به سوی یک صفحه استخدامی خارج از سایت لینکدین منتقل شوید. در صورت فعال بودن این گزینه، پروفایل کاربری شما با کارفرمایان خارج از لینکدین نیز به اشتراک گذاشته می شود.
تنظیمات درخواست شغل: در هنگام درخواست یک کار، یکی از ویژگی های درونی لینکدین به نام درخواست شغل مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید تعیین کنید که آیا این اطلاعات جهت استفاده برای درخواست های آتی ذخیره سازی شوند یا خیر.
اعلام آمادگی به شرکت هایی که هشدار شغل برای آنها ساخته شده است: این گزینه، دسترس بودن فرد را به شرکت هایی که هشدار شغل برای آن ها ساخته شده، نشان می دهد. شما می توانید یک هشدار شغل را برای یک استخدام کننده در صفحه پروفایل کمپانی مربوطه به وجود آورید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/225166/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

تور عروس خاص و متفاوت ساناز ارجمند، همسر دوم شهاب حسینی/ عکس

نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال!/ ویدئو

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

580 روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است

دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود

برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال 1403

بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس

تصفیه روزانه 28 هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

تعویض نزدیک به 2 هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی

برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود

مشکل آب‌شرب 765 خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

افزایش 2 برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

رفع تصرف 3 هکتار از اراضی ملی در اشنویه

سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به 20 سانتی متر رسید

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی

پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم

واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی

ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل

محرومیت زدایی سپاه با بهسازی 65 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل

برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

2 هزار و 100 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

360 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

حمله خرس به بانوی روستایی در ارتفاعات روستای لگ بن پیرانشهر

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

شکست خانگی پاس همدان برابر تهران یاسا

خرداد امسال 121 روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند

افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز

نقش هوانیروز مهم و تاثیرگذار است

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی 1403-1404