پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت تبدیل امام زادگان(ع) به قطب فرهنگی فرهنگي

ضرورت تبدیل امام زادگان(ع) به قطب فرهنگی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بقاع متبرکه متعدد در استان، بر ضرورت تبدیل امام زادگان(ع) به قطب فرهنگی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شھاب الدین حسینی در گفت‌وگوی تلوزیونی به مناسبت دھه مبارک کرامت، با اشاره به سخن بزرگان و علما در خصوص اھمیت و جایگاه امام زادگان(ع)، اظھار کرد: مقام معظم رھبری تاکید دارند که بقاع متبرکه باید به قطب فرھنگی تبدیل شود، از این رو باید تلاش کنیم تا این امر محقق شود.
وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که "ھرکس من یا یکی از ذریه ایم را زیارت کند، روز قیامت به زیارت و دیدار او خواھم رفت"، بیان کرد: این گفته ھا جایگاه والای امام زادگان را نشان می‌دھد که در نقاط مختلف استان ما نیز وجود دارند و امام زاده سید جمال(ع) تبریز، امام زاده سید ابراھیم(ع)، امام زاده سید حمزه(ع)، سید محمد(ع)، امام زاده سیدابراھیم مراغه(ع) و... از جمله 200 امام زاده موجود در استان ھستند که از لحاظ سندیت نیز اعتبار بالایی دارند.
وی با بیان این که امام زادگان(ع) استان در مظلومیت قرار دارند، اظھار کرد: از حمایت مسئولان در راستای حفظ حریم موقوفات و عمران و آبادانی بقاع متبرکه، قدردانی می‌کنیم و نیاز دارد که در این رابطه مردم و مسئولان ھمچنان کمک حال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اقدامات انجام شده در آستان مطھر امام زادگان(ع)، اظھار کرد: طی سال‌ھا در آستان مطھر امام زاده عون ابن علی(ع) و زید ابن علی(ع) عملیات عمرانی انجام شده و اکنون منشا خیر و برکت شده‌اند؛ ھمچنین در امام زاده سید حمزه(ع) نیز که دارای قدمت 700 ساله بوده در چند حوزه "حسینیه، بخش ایلخانی و نصب ضریح جدید" در حال مرمت و توسعه هستیم.
وی افزود: امام زاده سید جمال(ع) نیز در داخل بازار تبریز و جزو مجموعه میراثی بازار است که در این رابطه نیز با ھمکاری و ھمیاری اداره کل میراث فرھنگی استان حرکت‌ھای خوبی شروع شده و زیر صحن آن یک حسینیه 800 متری در حال احداث بوده و در حال حاضر نیز در مرحله تزئینات قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که در سراسر استان به بقاع متبرکه توجه داریم، اظھار کرد: با توجه به اینکه روند ساخت و ساز در بقاع متبرکه به صورت مردمی بوده و بودجه دولتی ندارند در چندین بقعه استان به ویژه امام زاده سید حسین عبدالغفار(ع) شھرستان اسکو نیز به شکل خوبی اقدامات عمرانی برای بازسازی این بقعه صورت می گیرد که بر این اساس روند ساخت و سازھا قدری به طول می انجامد.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فرمایش رھبر معظم انقلاب مبنی این که بقاع متبرکه به قطب فرھنگی تبدیل شوند، اظھار کرد: لازمه تبدیل این بقاع به قطب فرھنگی، فراھم کردن زیرساخت‌ھای لازم است و بر این اساس باید در این رابطه تلاش کنیم.
وی به برنامه‌ھای فرھنگی انجام شده در آستان مطھر امام زادگان(ع) اشاره کرد و افزود: اجرای طرح آرامش بھاری در ایام نوروز، طرح نشاط معنوی در تابستان، طرح ضیافت الھی در ایام رمضان و... از جمله کارویژه‌ھایی است که در ایام مختلف سال با اجرای برنامه‌ھای فرھنگی، اجتماعی و قرآنی مورد توجه قرار دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به راه اندازی حدود 25 مرکز افق(اجتماعی، فرھنگی، قرآنی) در استان، اظھار کرد: این روند ادامه دارد و در این مراکز برنامه‌ھای مختلف اجتماعی، فرھنگی و قرآنی برگزار می‌شود؛ بر این اساس در ایام شیوع کرونا بیش از 20 ھزار بسته معیشتی در جوار امام زادگان(ع) توزیع شد.
وی با اشاره به تولید 150 ھزار ماسک در کارگاه‌ھای مستقر در آستان امام زادگان(ع)، اظھار کرد: تھیه جھیزیه برای نوعروسان، کمک به ازدواج جوانان، ارائه مشاوره‌ھای خانواده و... از جمله برنامه ھایی است که در مراکز افق ارائه می شود.
وی با بیان این که بقعه ی حدود 65 مورد از امام زادگان(ع) استان، سرپا بوده و زیرساخت فرھنگی دارد، اظھار کرد: باید دست به دست ھم داده و مابقی امام زادگان(ع) را نیز سرپا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام مزدی برای رسالتش نخواسته و مزد رسالتش را مودّت قربا و اھل بیت پیامبر(ص) عنوان کرده است، اظھار کرد: بر این اساس باید نسبت به امام زادگان(ع) که کرامات بسیاری ھم از آنان دیده شده، توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی با بیان این که حدود 65 امام زاده(ع) استان محل رفت و آمد مردم است که 15 مورد آن در تبریز قرار دارد و مابقی در سایر نقاط استان قرار دارد، بیان کرد: بقعه متبرکه دو پیامبر "حضرت جرجیس نبی و ارمیای نبی" نیز در حال آماده سازی بوده و مسیر بقعه جرجیس نبی نیز برای تردد زوار فراھم سازی می‌شود.
وی با بیان این که در تلاش برای تسھیل رفت و آمد مردم به بقاع متبرکه استان ھستیم، اظھار کرد: علاوه بر جایگاه زیارت، این بقاع متبرکه پناھگاه معنوی مردم بوده و در گسترش معنویت و فرھنگ اھل بیت(ع) در جامعه موثر ھستند؛ ھر ھفته نیز برنامه ھای معنوی متنوعی در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که علاوه بر جنبه‌ھای معنوی، از بعد اجتماعی نیز می‌تواند منشا برکات باشد، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و رسیدگی به این بقاع، کمر ھمت بسته‌ایم و از مردم و مسئولان نیز در این رابطه یاری می‌طلبیم تا بتوانیم علاقه و ارادت خود را به ذریه پیامبر گرامی اسلام نشان دھیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که انقلاب اسلامی حیات مجددی به اسلام داد و امام راحل، مجدد اسلام ناب محمدی بودند، اظھار کرد: امام راحل و در استمرار ایشان، مقام معظم رھبری توجه ویژه‌ای به امام زادگان(ع) دارند و بقاع متبرکه نیز به عنوان قطب‌ھای فرھنگی در جامعه می‌توانند منشا برکات بسیاری شوند.
انتھای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/231507/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سد مهاباد در آستانه سرریز

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

هزار و 61 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

افزایش 85 درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه

فعالیت 4761 نانوایی در آذربایجان غربی

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام

بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

حضور کشتی‌گیران 3 کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

احداث بیش از 560 مسکن خیرساز در استان اردبیل

سرانه 600 گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد

تخصیص 8 میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

بعد از گل‌محمدی، کدام مربی گزینه هدایت تراکتور است؟

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه

مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه 60 است

حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد

نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب

ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع

علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم

تغییر چهرۀ باورنکردنی «علی صبوری» سریال فاصله‌ها بعد از 15 سال/ تصاویر

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

ذخیره‌سازی 52 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مهم اردبیل

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند

گل محمدی و تراکتورسازی در دقیقه 90 | گران‌ترین سرمربی لیگ جذب شد؟

نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند

مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر

آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

رونمایی «سارا» سریال پایتخت از تیپ و استایل جدیدش در استکهلم

در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟/ تصاویر

واژگونی پژو در محور ارومیه به مهاباد یک قربانی گرفت

تولید سالانه بیش از یک‌هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان‌آباد

کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی