پیام آذری

آخرين مطالب

استاندار اردبیل در تشریح نتایج سفر 2 روزه وزیر جهادکشاورزی:

نیازهای اعتباری و تسهیلاتی طرح‎های کشاورزی استان اردبیل تامین شد اقتصادي

نیازهای اعتباری و تسهیلاتی طرح‎های کشاورزی استان اردبیل تامین شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- استاندار اردبیل گفت: مسائل و مشکلات طرح‌های بزرگ و اساسی حوزه کشاورزی در جریان سفر 2 روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل بررسی شده و نیازهای اعتباری و تسهیلاتی این طرح‌ها تامین شد.

اکبر بهنام‌جو روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در تشریح نتایج سفر 2 روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان با اشاره به برگزاری جلسه نهایی در پایان این سفر با حضور نمایندگان استان و بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات بخش کشاورزی استان در این زمینه افزود: در خصوص موضوعات اساسی بخش کشاورزی استان در این جلسه تصمیم‌گیری شد.
وی با اشاره به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از همه شهرستان‌ها و بخش‌های کشاورزی استان و بررسی مستقیم روند توسعه طرح‌های کشاورزی استان بیان کرد: استان اردبیل در سال‌های اخیر جهش خوبی در امر احداث گلخانه داشته به طوری که فرایند احداث 12 هکتار سال 97، با سرعت مطلوب در سال گذشته به 50 هکتار رسید و امسال برنامه‎ریزی شده که 350 هکتار گلخانه جدید در استان احداث شود.
استاندار اردبیل احداث و تکمیل شهرک گلخانه‌ای 1600 هکتاری مغان را از جمله طرح های بزرگ بخش کشاورزی استان و کشور عنوان کرد و ادامه داد: مدیرعامل بانک کشاورزی نیز که در جلسه جمع بندی سفر وزیر جهادکشاورزی حضور داشت، تعهد کرد که تسهیلات مورد نیاز بانکی برای احداث 350 هکتار گلخانه در سال جاری در این شهرک را تامین کند.
وی با اشاره به اجرای آبیاری مدرن در سطح پنج هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته و پیش بینی اجرای طرح در 12 هزار هکتار از اراضی استان در سال جاری گفت: در جریان این سفر مقرر شد که اعتبار مورد نیاز دولتی از طریق وزارت جهاد کشاورزی و با هماهنگی و تلاش نمایندگان و استانداری تامین شود.
بهنام‌جو از تصویب پرداخت 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های مختلف حوزه کشاورزی در امور زراعت، دام و طیور و صنایع وابسته کشاورزی در شهرستان‌های مختلف در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا، بانک کشاورزی در یک سال گذشته حدود 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد که امسال نیز 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.
وی اجرای طرح‌های کشاورزی توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری دولت برای تامین زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی را موجب ترویج و رونق این بخش در راستای تحقق هدف جهش تولید دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف اجرای طرح آبیاری در پایاب سد خداآفرین در استان اردبیل به 94 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
استاندار اردبیل، این طرح آبیاری 45 هزار هکتاری را بزرگترین پروژه آبی ـ خاکی استان در سال‌های بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح بزرگ که در چند سال اخیر شروع شده و در مرحله نهایی تکمیل قرار دارد، کسری اعتبار دارد و مقرر شد که با رایزنی وزیر جهاد کشاورزی، اعتبار تکمیل این طرح تامین شده و به طور کامل به بهره‌برداری برسد.
وی بیان کرد: سال گذشته طرح آبیاری نزدیک 10 هزار هکتار از 45 هزار هکتار پیش‌بینی شده در پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری رسیده و زیر کشت رفت و امسال هم قرار است با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی و تلاش نمایندگان و استانداری اردبیل و تامین بودجه نهایی، طرح آبیاری در هفت هزار هکتار از پایاب این سد به اجرا در آید.
بهنام‌جو اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرای طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین سال آینده به طور کامل اجرا شده و بخش اعظمی از اراضی دیم منطقه مغان به اراضی آبی تبدیل شده و زیر کشت می‌رود.
وی افزایش حداقل 700 هزار تن محصول کشاورزی را از جمله آثار اجرای طرح‌های آبیاری مدرن در استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده و افزایش میزان تولیدات در شهرک گلخانه‌ای مغان، سال آینده حداقل 200 هزار تن به ظرفیت تولیدات کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود.
استاندار اردبیل همچنین امضای تفاهم‌نامه بین ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث بارانداز ریلی در شهرستان پارس‌آباد و تصویب گذرگاه مرزی جدید در منطقه تا یک ماه آینده را گامی مهم برای تامین زیرساخت صادرات محصولات شهرک گلخانه‌ای مغان و افزایش تولیدات کشاورزی استان عنوان کرد.
وی با اشاره به انجام مطالعات و طراحی احداث بارنداز ریلی در شهرستان پارس آباد و آغاز عملیات اجرایی آن حداکثر تا یک سال آینده ادامه داد: محصولات تولید شده در این شهرک به زودی از طریق بارنداز ریلی به مقاصد صادراتی خارجی از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان و شرق اروپا صادر می‌شود.
بهنام‌جو با اشاره به سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد ریال دولت برای اجرای طرح آبیاری در اراضی پایاب سد خداآفرین اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری دولت در این طرح با ارقام امروزی، بیش از 70 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.
وی با بیان این که اجرای طرح آبیاری پایاب سدخداآفرین 11 هزار میلیارد ریال کسری اعتبار دارد، اظهار کرد: این طرح در مجموع در حوزه خط انتقال و حیطه کاری آب منطقه‌ای و وزارت جهاد کشاورزی حدود 11 هزار میلیارد ریال کسری اعتبار دارد.
استاندار اردبیل اضافه کرد: تا به امروز نزدیک 2 هزار و 500 میلیارد ریال از این کسری تامین اعتبار شده که با صرف آن هفت هزار هکتار از اراضی منطقه به زیر کشت آبی می‌رود.
وی همچنین اعلام کرد: در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی، برای پرداخت مابقی اعتبار مورد نیاز این طرح تصمیم‌گیری و مقرر شد که اعتبار مورد نیاز با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی تامین شده و اجرا این طرح تکمیل شود.
به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر 2 روزه به استان اردبیل به همراه مدیران بخش‌های مختلف این وزارتخانه، از طرح‎‌های کشاورزی شهرستان‌های کوثر، اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی و پارس آباد مغان بازدید کرد.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان بانک کشاورزی استان اردبیل کاظم خاوازی اکبر بهنام جو
پروندهٔ خبری
سفر وزیر جهادکشاورزی به اردبیل

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/232053/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟