پیام آذری

آخرين مطالب

گزارش ایسنا از جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز؛

ابتلای عضو شورای شهر تبریز به کرونا/بررسی واگذاری کشتارگاه شهرداری تبریز به بخش خصوصی اجتماعي

ابتلای عضو شورای شهر تبریز به کرونا/بررسی واگذاری کشتارگاه شهرداری تبریز به بخش خصوصی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز صبح روز یکشنبه با بررسی گزارش حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری برگزار شد.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن ‌تبریک روز قلم با اشاره به اهمیت قلم که در قرآن به آن سوگند شده است، اظهار کرد: 14 تیرماه روز قلم است؛ برهمین اساس باید نویسندگان، شاعران و تمامی اهل قلم مورد حمایت قرار گیرند. 
وی با اشاره به مناسبت 16 تیرماه و روز مالیات، گفت: از تمام عزیزان می‌خواهیم مالیات خود را به موقع پرداخت کنند؛ چرا که کشور با مالیات اداره می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که خواستار پرداخت حقوق کارکنان شهرداری از خزانه متمرکز هستیم‌ ولی این اقدام انجام نمی‌شود، لازم است شهرداری در این رابطه اقدام کند.
وی با بیان این‌که وضعیت پرداخت حقوق در شهرداری نسبت به گذشته بهتر شده اما باید نظم مالی خاصی وجود داشته باشد، گفت: شهرداری باید فرایندی برای یکسان سازی زمان پرداخت حقوق کارکنان در نظر بگیرد تا نظم مالی مناسبی در شهرداری تبریز به وجود بیاید.
دبیری در خصوص غیبت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برای سومین هفته‌ی متوالی، گفت: آقای مسعودی‌ریحان به علت ابتلا به کرونا در جلسات حضور ندارند.
دستورجلسه اول: گزارش حسابرسی کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز
فریدون بابایی اقدم_ عضو شورای اسلامی اظهار کرد: موضوعی که در رابطه با کشتارگاه‌ها، بارها توسط پرسنل مطرح شده، فروش امعا و احشای دام‌هاست که تاکنون ارزش ریالی آن به ثبت نرسیده است.
وی افزود: از خود مجموعه امعا و احشای دام‌ها را به فروش رسانده و هیچ ثبتی در سرفصل گزارش این کشتارگاه مشاهده نکردیم، در این مورد چه خواهید کرد و در آینده چه می کنید؟
مدیرعامل سازمان کشتارگاه‌های شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال، گفت: روزانه در این سیستم مقدار موارد جمع آوری شده، ثبت می‌شود. کشتار روزانه نیز مشخص و قابل بررسی و ارزیابی است. سیستم ما به سمت شفاف سازی پیش می‌رود.
فرج محمد قلیزاده، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز بیان کرد: نظارت بر تمامی کشتارگاه‌ها به دامپزشکی سپرده شده است ولی شهرداری در مقطعی خاص احساس نیاز کرده و مسئولیت این شرکت‌ها را برعهده گرفته و نتیجه آن 132 برابر زیان انباشته است.
وی افزود: این کشتارگاه هر چه در دست شهرداری بماند به جز زیان نتیجه‌ای نخواهد داشت، اگر چنین مسائلی را به شهرداری در هر شهری واگذار کنند نتیجه‌ای جز ضرر و زیان نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: نسبت به فروش کشتارگاه اقدام شود.
سونیا اندیش-نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه، اظهار کرد: هدف از حسابرسی سازمان‌ها وشرکت‌های وابسته به شهرداری، روشن شدن وضعیت این شرکت و تصمیم گیری نسبت به آن‌هاست.
وی با اشاره به گزارش عملکرد کشتارگاه شهرداری تبریز، گفت: معتقدم نیازی نیست اعضای شورا بند به بند این گزارش‌ها را بررسی کنند، مالکیت و قرارگیری این کشتارگاه برای ما، حتی به مدت یک روز نیز ضرر و زیان است.
وی تاکید کرد: اعضای شورا اگر می خواهند واگذاری کشتارگاه محقق شود، هر چه سریع‌تر نسبت به فروش تجهیزات کشتارگاه اقدام کنند، حتی کلید آن را نیز مفت بدهید باز منفعت کرده‌اید، شرایط فعلی به هیچ وجه برای شورا و شهرداری قابل قبول نیست.
وی خاطرنشان کرد: خروجی این حسابرسی‎ها به مفهوم تصمیم گیری برای این سازمان‌هاست.
محمدباقر بهشتی _ عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: موضوع تعیین تکلیف فروش کشتارگاه باید به طور مجزا بررسی شود.
شهرام دبیری- رئیس شورای شهر تبریز، گفت: پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم تا شهرداری در اسرع وقت تمهیدات لازم را برای واگذاری انجام دهد.
کریم صادقزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مورد، اظهار کرد: واگذاری کشتارگاه، رها سازی و خودمانی سازی نشود، بلکه در این مورد به اهلیت افراد و به کرامت کارگران نیز ‌توجه شود، متاسفانه هیچ کدام از واگذاری‌های این شهر به نفع مردم انجام نشده است، امیدوارم با دقت تمام این واگذاری به نحو احسن انجام شود.
گزارش حسابرسی سازمان کشتارگاه صنعتی در سال های 96 و 97، با حقوق و تکالیف مطرح شده توسط اعضای شورای شهر تبریز تصویب شد.
دستور دوم جلسه:گزارش مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهرداری تبریز در خصوص پروژه‎‌ی 650 واحدی اندیشه، چوخورلار و عتیق عالی باف
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهرداری تبریز، با بیان این‌که این شرکت یکی از شرکت‌های پرتوان و با پتانسیل بالا از نظر مالی و نیروی انسانی متخصص است، گفت: این شرکت بالاتر از یک بنگاه اقتصادی است که می‌تواند برای شهرداری سودآور شود.
وی افزود: شرکت عمران و توسعه شهرداری دارای اساسنامه بوده و براساس قانون تجارت تاسیس شده است.
وی، ماموریت و موضوع اصلی تاسیس شرکت عمران و توسعه شهرداری را ساماندهی و سازماندهی بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: پروژه‌های تکمیل شده‌ی این شرکت از سال 74 تاکنون شامل بازار بزرگ‌مشروطه، بازار خلیج فارس، پاساژ مطهر، پروژه 171 واحد مسکونی شهرک ارم،200 واحد مسکونی عتیق است، همچنین پروژه‌های در حال انجام این شرکت نیز شامل پروژه‌ی عتیق، پروژه‌ی 600 واحد مسکونی صدرا در شهرک اندیشه، پروژه‌ی چوخورلار و پروژه‌ی میارمیار است.
وی با اشاره به اتمام پروژه‌ی عتیق تا پایان سال جاری، اظهار کرد: پروژه‌ی عتیق با هفت هکتار مساحت، تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: با اجرای این پروژه بافت فرسوده احیا شده و آسیب‌های اجتماعی در این منطقه کاهش یافت.
وی با اشاره به پروژه‌ی 600 واحدی درشهرک اندیشه، گفت: این پروژه ی مشارکتی با شهرداری است که در 15 بلوک و در هفت طبقه با متراژهای 62 متری اجرا می‌شود.
وی افزود: متاسفانه سه سال این پروژه به دلیل عدم اعطای تسهیلات دولتی و عدم تملک از سوی شهرداری تعطیل بود؛ بعد از پیگیری‌های مکرر از شورا، متممی برای این قرارداد انجام شد.
وی با اشاره به پروژه‌ی میارمیار که به وسعت پنج هکتار در مرکز شهر واقع شده است، گفت: 8000 متر مربع این پروژه به قطار شهری واگذار شده است.
وی افزود: پروژه‌ی چوخورلار نیز در بافت ناکارآمد و فرسوده در مرکز شهر واقع شده است و کوچه‌هایی با عرض نیم متر و بالا آمدن آب در این محل، معضل اجتماعی ایجاد کرده بود که در بحث تملک این پروژه نزدیک به 80 درصد پیشرفت داریم.
شهرام دبیری- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: در ارتباط با پروژه ی عتیق آیا محاسبه‌ای انجام شدهداست؟ البته این پروژه صرفا با هدف اقتصادی انجام نمی‌شود بلکه برای پاک سازی بافت فرسوده انجام می‌شود.
فرج‌ محمدقلیزاده_عضو شورای اسلامی با بیان این‌که در خصوص وضعیت تملک میار میار حرف و حدیث‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده‌ی این منطقه انجام شده است؟ گویا پارکینگ این محل به شخصی خاص واگذار شده است.
فریدون بابای اقدم_عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که طبق گزارش عملکرد، گویا شرکت عمران و توسعه، شرکت پاساژ ساز است، گفت: هرچند پروژه‌ی عتیق این شرکت، تجربه‌ای با ارزش برای شهر تبریز است ولی مابقی کارها در محدوده ی بازار تبریز نیز می‌توانست به فضای حمایتی بازار تبریز تبدیل شود.
وی افزود: در طرح بازآفرینی بافت فرسوده باید 30 درصد را شهرداری و 70 درصد را دولت پرداخت کند.
وی ادامه داد: معتقدم تازمانی که هر مجموعه به طور جزیره‌ای کارکند، قطعا به هدف‌های مد نظر نخواهیم رسید. بحث تملک در پروژه چوخورلار کار بسیار با ارزشی است، اما تکلیف چوخورلارها چه خواهد بود؟
محمد حسن اسوتچی_ عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: موضوع تملک در پروژه چوخورلار براساس ماده 8 مطرح شده است. برخی از افراد که امکان دفاع از حق و حقوق خود در بحث تملک را ندارند و حقشان ضایع شده است.
سونیا اندیش_ نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: میار میار از سال 93 تملک شده تاکنون دلیل تملک و این‌که افراد چرا این محل را تملک کرده اند، مشخص نیست.
وی افزود: موضوع پارکینگ این منطقه نیز برای مردم مورد سوال است.
محرم محمدزاده_عضو شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که تبریز دارای سبک معماری خاصی است ولی این سبک معماری را در پاساژسازی کسی رعایت نمی کند، گفت: بازار تبریز منحصر به فرد است ولی در محدوده ی آن سبک معماری متفاوتی کار شده است و هیچ نظارتی در گذشته به این نوع معماری نشده است.
وی افزود: چرا باید اطراف بازار تاریخی تبریز با میلگردهای بی خاصیت و بدشکل معماری انجام شود در 100 متری بازار تبریز حلقه های بتنی قرار گرفته است، نمی دانم به این افتخار کنیم یا برای آن گریه کنیم.
حسین عالی باف_ مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان بیان کرد: خوشختبانه شرکت هیچ گونه بدهی چه اشخاص حقیقی و حقوقی یا دستگاه‌های مالیاتی ندارد و تمامی بدهی تسویه شده است.
وی بیان کرد: میارمیار برای همه سوال است، مقرر شده این طرح در سه فاز انجام شود.
عالی باف بیان کرد: در بحث چوخورلار بحث تجاری وجود ندارد و قطعا در این محل بافت مسکونی احداث خواهد شد.
عالی باف افزود: پارکینگ میارمیار بلاتکلیف باقی مانده بود که با تکلیف در قالب مزایده و آگهی واگذار کردیم.
شهرام دبیری_رییس شورای شهر تبریز، گفت: جلسه‌ی اختصاصی برای میارمیار و قطار شهری در این محل برگزار شود.
تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز
تعیین تکلیف اجرای فاز 2 میدان آذربایجان
محرم محمدزاده- شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر میان دستور خود بیان کرد: سه سال قبل در محلات طالقانی محوطه بزرگی که مربوط به حوزه آب و فاضلاب شهری بوده به دلیل بدهی به شهرداری واگذار شده و مقرر بود این محل به پارک تبدیل شود، اما هنوز این اقدام انجام نشده است و اگر منطقه 3 بودجه این امر را ندارد از مناطق دیگر بودجه در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: خواهش می کنیم هر پروژه‌ای که در شهر انجام می‌شود از پیمانکار تضمین گرفته شود؛ چرا که در پروژه پل پیشقدم دو میلیارد تومان از جیب بیت المال به خاطر کم کاری افرادی هزینه شده که باید به این موضوعات دقت شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: راهبران قطار شهری از نبود سختی و زیان آور در شغل خود انتقاد دارند که طبق قانون این شغل با وجود ورود به تونل ها سخت و زیان آور محسوب می‌شود.
محمدزاده افزود: مصوبات شورا به صورت سلیقه‌ای در مناطق اجرا می‌شود و توجهی به خواست شورا ندارند.
فریدون بابایی اقدم_عضو شورای اسلامی، گفت: به مدت چهار ماه است دسترسی فرودگاه تبریز از میدان آذربایجان به نصف راه مسدود شده و دلیل آن فعالیت معماری است که نباید این قدر به طول بینجامد.
وی اضافه کرد: ایجاد خدمات تسهیلگری بازآفرینی و اجرای فاز 2 میدان آذربایجان که بودجه‌های آنها در بودجه سال 99 پیش بینی شده، هنوز بلاتکلیف باقی مانده که باید در این خصوص توضیح داده شود.
بابایی اقدم با بیان این‌که اولویت‌های آسفالت در شهرداری مشخص شود، گفت: کمیسیون عمران از اولیت‌های آسفالت ریزی خبر ندارد و معاونت عمرانی اولویتها را مشخص می‌کند. در اجرای آسفالت‌ها تعادل و توازن مناطق رعایت شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/233061/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود

50 هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

وعده صادق، جوابی دندان شکن به رژیم صهیونیستی

چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟

رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود

حمایت نمازگزاران آذربایجان شرقی از عملیات وعده صادق

ویزیت رایگان ارتش در مراغه

بازیگر خردسال فیلم خانه ابری محصول سال 1365 بعد از 38 سال/ تصاویر

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

50 هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر

ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود

عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

امحای 113 تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر