پیام آذری

آخرين مطالب

شرکت آب منطقه‌ای اردبیل 14 پروژه آبرسانی در دست اجرا دارد اجتماعي

شرکت آب منطقه‌ای اردبیل 14 پروژه آبرسانی در دست اجرا دارد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل این شرکت 14 پروژه آبرسانی در دست اجرا دارد که سه پروژه مربوط به شهرستان خلخال است.

عباس جنگی مرنی روز دوشنبه در جریان بازدید مسوولان فنی و اعتباری بخش آب سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه‌های بخش آب شهرستان خلخال افزود: پروژه آبرسانی شهر خلخال شامل اجرای سد خانقاه بفراجرد به عنوان تامین‌کننده اصلی آب مصرفی مردم در بلند مدت ، خطوط انتقال آب از سد تا تصفیه‌خانه و مخازن ذخیره و تامین فشار آب برای رساندن آب به مناطق مرتفع و حاشیه‌نشین این شهر است.
او اظهارداشت: با تکمیل طرح خط انتقال آب از سد بفراجرد و طرح تصفیه‌خانه خلخال ، آب شرب سالم و بهداشتی این شهر تا افق سال 1425 تامین می‌شود.
وی گفت: طرح آبرسانی خلخال برای بلند مدت 30 ساله با احداث سدخانقاه بفراجرد با ظرفیت هفت میلیون مترمکعب آب ،طرح اجرای شبکه انتقال آب از این سد به عنوان منبع اصلی تامین‌کننده آب شرب به تصفیه‌خانه و همچنین اجرای پروژه احداث تصفیه‌خانه خلخال به روش بی‌اوتی با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است.
وی بیان‌کرد: سرمایه‌گذاران پنج شرکت بزرگ و صاحب نام بخش خصوصی اجرای طرح تصفیه‌خانه آب شهر خلخال را بعهده داشته و از آغاز زمان اجرای این پروژه تاکنون 450 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که از این مبلغ 90 میلیارد ریال از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان مشارکت شده است.
او با بیان اینکه طرح شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای اجرای تصفیه‌خانه خلخال با روش بی‌اوتی در سال 91 پیشنهاد ولی عملیات اجرایی آن از بهمن سال 94 آغاز شده، اظهارداشت: علاوه بر اعتبارات هزینه شده برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه از مجموع 180 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری منظور شده برای کمک به سرمایه‌گذار طرح تاکنون 140 میلیارد ریال پرداخت شده و 40 میلیارد ریال نیز تابستان امسال پرداخت خواهد شد.
به گفته وی ، با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح و تکمیل اجرای خطوط انتقال آب از سد بفراجرد تا محل تصفیه‌خانه، آب سالم و بهداشتی جمعیت فعلی و 30 سال آینده شهر خلخال تامین خواهد شد.
وی تشریح کرد: تصفیه‌خانه خلخال با ظرفیت تصفیه 6 میلیون مترمکعب آب در سال یکی از طرح‌های بسیار موفق شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل است و مطابق برنامه زمان‌بندی شده در حال اجراست.
او با بیان اینکه سد بفراجرد خلخال بعنوان تامین کننده اصلی منابع آبی هم‌اکنون با 98 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شده و در سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به استان اردبیل آبگیری شد، گفت: تنها کار باقیمانده در بدنه سد خانقاه بفراجرد خلخال که برای آن تاکنون هزار و 900 میلیارد ریال هزینه شده آسفالت تاج است که بزودی اجرا خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهارداشت: این شرکت متعهد به تکمیل و بهره‌برداری از خط انتقال آب 11 کیلومتری از محل احداث سد تا محل تصفیه‌خانه و نیز احداث 2 مخزن ذخیره آب در 2 منطقه اندبیل و قازان‌داش خلخال با گنجایش هفت هزار و 500 متر مکعب آب می‌باشد.
جنگی بیان‌کرد: 4.5 میلیون متر مکعب از آب موردنیاز سالانه تصفیه‌خانه از محل سد بفراجرد و 1.5 میلیون متر مکعب نیز از آب رودخانه هروچایی تامین و وارد تصفیه‌خانه خلخال خواهد شد.
او گفت: پس از پایان کار تصفیه‌خانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مدت 20 سال آب تولیدی خود را به نرخ تعیین شده دولتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده و پس از پایان این زمان ، تاسیسات فرسوده را نوسازی ، تعویض و تصفیه‌خانه را در اختیار شرکت آب منطقه‌ای اردبیل قرار خواهد داد.
وی اظهارداشت: مبلغ 90 میلیارد ریال مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در اجرای تصفیه‌خانه آب شرب خلخال به عنوان پیش پرداخت خرید آب از سرمایه‌گذار بخش خصوصی این طرح در اختیار شرکت سازنده تصفیه‌خانه قرار گرفته است .
وی گفت: از مجموع خط انتقال 11 کیلومتری آب از محل سد بفراجرد تا تصفیه‌خانه که از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است، هم‌اکنون 2 کیلومتر و 700 متر باقیمانده و تلاش می‌شود تا زمینه تکمیل و بهره‌برداری همزمان تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آب تا پایان امسال فراهم شود.
به گزارش ایرنا ، در این بازدید مسوولان فنی و اعتباری بخش آب سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح‌های سد بفراجرد، آبرسانی و تصفیه‌خانه آب خلخال و همچنین طرح احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی بازدید کردند.
سد مخزنی گیوی با حجم تنظیمی 76 میلیون مترمکعب با هدف تامین آب کشاورزی بخش وسیعی از اراضی پایاب این سد احداث شده که با اجرا و تکمیل شبکه آب بخش قابل توجهی از اراضی و باغات دیم شهرستان کوثر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
برچسب‌ها
خلخال کوثر آبیاری منابع طبیعی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/233862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟