پیام آذری

آخرين مطالب

40 برنامه کاری صنعت و معدن آذربایجان شرقی برای تحقق جهش تولید اقتصادي

40 برنامه کاری صنعت و معدن  آذربایجان شرقی برای تحقق جهش تولید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای تحقق جهش تولید در استان برنامه ریزی های لازم در چهار محور اصلی انجام شده است، گفت: 40 برنامه کاری در این خصوص پیش بینی شده که تعمیق تولید ساخت داخل که 10 زیربرنامه دارد، از اولویت دارترین آنها است.

حبیب امین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز اظهار کرد: جلوگیری از واردات و صادرات بی رویه، تنظیم بازار و تشدید نظارت بر اساس اولویت های وزارتخانه از اهم برنامه ریزی ها در جهش تولید است که در این خصوص برش استانی تهیه شده تا موازی کاری نشود.
وی افزود: مصوبات اولویت های جهش تولید در آذربایجان شرقی بر اساس تطبیق با سند تدبیر و توسعه، چشم انداز 20 ساله انجام شده و برنامه تجمیعی ارایه شده است.
امین زاده با اشاره به اینکه یکهزار و 500 واحد صنعتی در کشور تعطیل است، ادامه داد: در برنامه های برش استانی جهش تولید با هدف تعمیق تولیدات ساخت داخل 95 واحد تعطیل استان که تولیدات آنها بازار داشته و توجیه دارد هدف گذاری شده تا با رفع مشکلات سرمایه در گردش و سرمایه نقدی به چرخه تولید بازگردند.
وی گفت: افزایش ظرفیت واحدها، افزایش بهره وری و کمک به روند تولید با سرمایه گذاری کمتر و با کمترین هزینه اشتغال و بازدهی توجیه کمک به 95 واحد استانی تعطیل است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآور شد: یکهزار و 610 طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی وجود دارد که برای تکمیل آن هزینه کمتری نیاز است اما در مقابل بازدهی بیشتری دارد بر این اساس چهار معیار و شرط برای تکمیل این طرح ها در نظر گرفته شد.
امین زاده گفت: طرح های نیمه تمام آذربایجان شرقی برای حایز شرایط شدن جهت تکمیل آنها با چهار شاخص اولویت گذاری شد، طرح های با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، 50، 25 و زیر 25 درصد پیشرفت و بر این اساس در مرحله اول طرح های با 75 درصد پیشرفت به مرحله بهره برداری می رسند.
ایجاد 12هزار شغل پایدار با تکمیل طرح های نیمه تمام در آذربایجان شرقی 
وی افزود: برای تکمیل این طرح ها 6500 میلیارد تومان اعتبار لازم است و برای 12هزار نفر در آذربایجان شرقی اشتغال پایدار ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه 90درصد واحدهای صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی متعلق به بخش خصوصی است، گفت: امسال اعتبارات و تسهیلات بانکی و همین طور اعتبار خوبی از راه ستاد تسهیل آذربایجان شرقی جذب شده است.
امین زاده همچنین با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی برای تحقق جهش تولید در استان توسعه صادرات غیرنفتی است، گفت: این موضوع یک انتخاب نیست بلکه الزام است بر این اساس سال گذشته 52 درصد به لحاظ ارزی و 100 درصد به لحاظ وزنی در استان رشد صادرات نفتی داشتیم که از لحاظ رشد رتبه یک کشور را کسب کردیم و امسال نیز پیش بینی سه میلیارد دلار صادرات از آذربایجان شرقی را داریم.
وی با بیان اینکه بیشترین ذخایر معدنی کشور در آذربایجان شرقی است، ادامه داد: توسعه معدن و صنایع معدنی یکی دیگر از اولویت های سازمان صمت در آذربایجان شرقی است، راه اندازی فاز سوم مس سونگون و فرآوری نفلین سینیت کلیبر بر این اساس انجام شده و واحد آهک اهر نیز تا 2ماه آینده افتتاح می شود.
امین زاده افزود: پی گیر هستیم تا کارخانه نفیلین سینیت سراب نیز به عنوان آرزوی 22 ساله مردم آذربایجان شرقی راه اندازی شود.
وی ادامه داد: احصا و استخراج مس و کانی های طلا در استان و ایجاد مرکز قطب سوم خودروی کشور در تبریز از دیگر اولویت های سازمان در آذربایجان شرقی است که به دنبال تحقق آن هستیم.
آذربایجان شرقی قابلیت تولید 70درصد قطعات خودروی کشور را داراست 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، استان را سرآمد منطقه و کشور در صنعت قطعه سازی دانست و گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو در کشور است و تعداد قطعه سازان استان حدود 600 واحد با اشتغالزایی افزون بر 25 هزار نفر است که ظرفیت تولید 70 درصد قطعات مورد نیاز خودرو را داراست و عنوان اولی کشور در سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت خودروسازی را به خود اختصاص داده است.
حبیب امین زاده اظهار کرد: بازگردانی به چرخه تولید و ادامه فعالیت تعداد 12 واحد تولیدی با تغییر مدیریت پروانه بهره برداری آنها، پایش و رصد سرمایه گذاری بیش1700 طرح در دست اجرا در استان و تهیه گزارش پیشرفت فیزیکی از جوازهای تاسیس درحال اجرا در استان و هدفگذاری راه اندازی بیش از 500 طرح تا پایان سال تنها بخشی از رئوس برنامه های سازمان صمت استان در سال جهش تولید است.
پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری محصولات فولادی آذربایجان شرقی در سال جهش تولید 
امین زاده با اشاره به اهمیت و ظرفیت بسیار بالای صنعت فولاد استان در ایجاد اشتغال و ارزآوری، گفت : چالش های پیش روی صنایع فولادی استان و توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی این حوزه در جلسات ادواری با انجمن فولاد استان همواره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در همین راستا مسائل مربوط به رفع موانع تولید و حل مشکلات صنایع فولادی وتبدیلی به صورت منظم بویژه در سال جهش تولید پیگیری می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی بر حمایت از ظرفیت بسیار بالای سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع فولادی تأکید کرد و افزود: صنایع فولادی جزو صنایع پیشگام و برتر استان در سال جهش تولید می باشد و با توجه به ضرورت عملیاتی شدن جهش تولید و میزان رشدی که داشته ایم، در سال جاری با تمام توان در جهت افزایش ظرفیت تولید حرکت خواهیم کرد و بر این اساس صادرات یک میلیارد دلاری در صنایع فولادی استان پیش بینی شده است.
امین زاده اظهار: سازمان صمت استان، در سال جهش تولید با برنامه های محوری ابلاغی برای رفع موانع تولید حرکت خواهد کرد و به همین منظور تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تداوم تولید در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه موفقیت در برنامه های عملیاتی جهش تولید در گرو همکاری های درون بخشی و بین سازمانی است گفت : سازمان "صمت" به عنوان پیشران جهش تولید در استان نیاز به همکاری همه نهاد ها از جمله موضوعات بانکی، بیمه ای و مالیاتی است.
فعالیت سه هزار و ٨٠٠ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به فعالیت سه هزار و ٨٠٠ واحد تولیدی صنعتی و رتبه چهارم کشوری استان از این نظر، گفت: در سال گذشته و در راستای رفع موانع تولید و با اقدامات صورت گرفته، 105 واحد راکد صنعتی در استان فعالیت خود را دوباره آغاز کرده و به مدار تولید بازگشتند.
وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته مشکلات یک هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در زمینه های تسهیلات بانکی، بدهی های قبلی و تقسیط رفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.
امین زاده در سال جهش تولید به افزایش ظرفیت تولید واحدهای استان اشاره کرد و گفت: افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی و رسیدن به رقم سه میلیارد دلار از مهمترین برنامه های سال جاری است که امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت های عملی از واحدها این موضوع تحقق یابد.
برچسب‌ها
آذربایجان شرقی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/235103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس