پیام آذری

آخرين مطالب

یک مسئول:

رشد 13.2 درصدی بودجه استان اردبیل در سال‌جاری اقتصادي

رشد 13.2 درصدی بودجه استان اردبیل در سال‌جاری
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بودجه استان اردبیل در سالجاری نسبت به سال گذشته 13.2 درصد رشد نشان می‌دهد.

داود شایقی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: آذرماه سال گذشته با جمع‌بندی نهایی بودجه سال 99 لایحه تقدیم مجلس شد که البته قبل از آن اطلاعات بودجه‌ای از استان‌ها خواسته بودند که در یک جمع‌بندی ما نیز اولویت‌های کاری و برنامه‌ریزی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم.
وی با قدردانی از همراهی استاندار اردبیل در پیگیری برای اخذ اعتبارات بیشتر در بودجه سال 99 با هدف تحرک‌بخشی به پروژه‌های نیمه تمام و در حال تکمیل خاطرنشان کرد: بالاخره با فرازونشیب‌های مختلف روند بررسی بودجه در مجلس انجام شد و نظر کمیسیون تلفیق با تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شده و از ابتدای امسال براساس بودجه سال 99 برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در هفته جاری بودجه 99 به استان‌ها ابلاغ شده و توزیع و تقسیم آن براساس جلسات شورای برنامه‌ریزی انجام می‌شود، گفت: تنها شاخص توزیع بودجه در کشور جمعیت است که براساس آخرین سرشماری استان اردبیل با داشتن یک میلیون و 270 هزار نفر جمعیت 1.56 صدم درصد جمعیت کشور را داراست که از این لحاظ رتبه استان اردبیل در کشور بیست و سوم است.
شایقی بیان کرد: از نظر مساحت نیز یک درصد مساحت کشور مربوط به استان اردبیل است که از این حیث رتبه بیست و پنجم کشور را داریم.
وی بودجه پیشنهادی دولت را در سالجاری 28 هزار میلیارد تومان برای توزیع در بین 31 استان کشور اعلام و تصریح کرد: بودجه 99 نسبت به بودجه 98 در حدود 4.2 درصد رشد دارد که سهم استان اردبیل نیز تعیین و مشخص شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: امسال بودجه استان نسبت به سال قبل 13.2 درصد بودجه استان اردبیل افزایش یافته است.
شایقی ادامه داد: با توجه به میانگین رشد 4.2 درصدی بودجه کشور در سال 99 وضعیت ما به گونه‌ای است که سه برابر متوسط رشد کشوری توزیع اعتبارات و منابع را شاهد هستیم.
وی سرانه استان را در توزیع اعتبارات بیستم اعلام و اظهار کرد: این وضعیت فراتر از متوسط جایگاه استان در بخش جمعیت و مساحت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل سفر رئیس جمهور به استان یک هزار و 400 میلیارد تومان بودجه برای توسعه اردبیل اختصاص یافت که قرار است بخش عمده‌ای از این منابع در سالجاری تزریق شود.
شایقی گفت: تا پایان سال مالی 99 که تیرماه سال آینده خواهد بود هم در بخش راه آهن و هم راه‌ها و همچنین حوزه آب و خاک منابع قابل توجهی به استان اختصاص می‌یابد.
وی با بیان اینکه تا سال 97 برای پروژه ریلی استان 450 میلیارد تومان اعتبار مصوب و هزینه شده بود، گفت: در سه سال اخیر این رقم به 750 میلیارد تومان از طریق فاینانس بانک ملی و همچنین 700 میلیارد تومان از طریق منابع دولتی ارتقا یافته و قرار است با تامین این منابع پروژه راه آهن اردبیل در تیرماه 1400 به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: 400 میلیارد تومان از این منابع قرار است از طریق بانک ملی و 300 میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شود تا با توجه به افزایش قیمت تمام شده در زیرساخت‌های پروژه ریلی استان این مجموعه تکمیل گردد.
شایقی به سفر نوبخت و تعهدات آن نیز اشاره و تصریح کرد: از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان 250 میلیارد تومان منابع با 100 درصد تخصیص تزریق شد تا در بخش‌های راه و حوزه آب و خاک و همچنین پروژه‌های فرهنگی هزینه شود.
حق مرزی برای تمام کارکنان شهر اردبیل پرداخت می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: براساس ابلاغیه وزارت کشور از مهرماه سال قبل فوق‌العاده حق مرزی برای کارکنان اعمال می‌شود که کارکنان شهر اردبیل نیز به دلیل مرزی بودن از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.
شایقی خاطرنشان کرد: 25 اداره کل استان باید براساس این ابلاغیه و تامین اعتبار فوق‌العاده حق مرزی را در حقوق کارکنان اعمال کنند که البته برخی از آنها این امر را انجام داده و برخی دیگر نیز تاکنون در این زمینه تامین منابع نکرده‌اند.
وی افزود: قرار است ادارات کل از طریق صرفه‌جوئی در هزینه‌ها این منابع را تامین کنند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در سال جهش تولید تمام هدفگذاری‌ها بر حمایت از واحدها و مشاغل آسیب‌پذیری است که در اسفند و فروردین با چالش‌هایی روبرو شده‌اند.
شایقی تصریح کرد: قرار است تسهیلات یارانه‌دار و کم‌بهره به صاحبان این مشاغل پرداخت شود تا حمایت از این صنوف انجام شده و دغدغه سرمایه‌ گذاران نیز رفع شود.
وی افزود: در این زمینه با تاکید استاندار اردبیل جمع‌بندی از صنوف آسیب دیده و واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و یا تعطیل شده آغاز شده که امیدواریم به سرعت زمینه تامین اعتبار در حمایت از این واحدها انجام شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/235485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند