پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد؛

تصویب طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل اجتماعي

تصویب طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل در افق سال 1425 شمسی مطالعه، تدوین و مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، عباس جنگی مرنی در نشست مشترک با اعضای شورای عالی استان اردبیل، اظهار کرد: شأن و جایگاه اجتماعی منتخبان مردم شریف استان در شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و شورای عالی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آمادگی دارد برای تعامل بیشتر و همفکری لازم هر 6 ماه یک بار نشست مشورتی را در راستای بررسی مسائل و حل مشکلات شهرستان‌های مختلف استان و همکاری‌های دوجانبه برگزار کند تا با استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرستان‌ها، بسیاری از چالش‌های حوزه آب رفع شود.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در مصرف آب و توجه به الزامات توسعه پایدار با رویکرد تعدیل نمودن مسائل مربوط آب و حفظ و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطرنشان کرد: با پرهیز از اقدامات مقطعی، ضرورت دارد مردم را نسبت به اقدامات خوب و اثربخش وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و برنامه‌های حوزه آب در استان اردبیل بیشتر آشنا کنیم تا با تکیه بر گفتمان فرهنگی و شفافیت و صداقت و فعالیت شبانه روزی پرسنل خدوم صنعت آب در این حوزه بتوان، کارها و برنامه‌های آتی مدیریت پایدار منابع آب در استان را به شکل مطلوب به پیش برد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: مردم استان اردبیل و ایران به مفهوم و اهمیت منابع آب و سقاییت در آب اعتقاد دارند و همواره سعی کردند با همیاری و تعاون، مدیریت آب محدوده مربوط به خود را انجام دهند.
جنگی مرنی گفت: شورای عالی استان به عنوان نهاد مردمی می‌تواند اتاق فکری تولید ایده خلاقانه برای مدیریت آب استان و مرکز تعامل و گفتگوی واقعی در رفع مسائل حوزه آب باشد. ایشان افزود: سند نیاز آب شرب استان اردبیل و تأمین آن در افق سال 1425 تهیه و تصویب شده است و مبنای عمل در استان می‌باشد و در این سند جامع، سعی شده است منابع مورد نیاز برای تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای مختلف پیش‌بینی شود تا در سال‌های آینده به دور از کارهای سلیقه‌ای بر همین اساس تأمین منابع آب انجام شود.
وی در پاسخ به سوال اعضای جلسه، گفت: در سال‌های اخیر در حوزه ایمن‌سازی و نصب حفاظ در اطراف سدها و تأسیسات آبی در استان و همچنین نصب علائم هشدار اقدام شده است تا ایمنی این تأسیسات افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به برنامه آتی برای علاج‌بخشی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ساماندهی رودخانه‌های ارس و بالهارود اشاره کرد و افزود: در سال آبی جاری تاکنون، تأمین آب آبیاری در شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
جنگی مرنی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای همکاری با شهرداری گرمی برای توسعه گردشگری در سد گیلارلو آمادگی دارد و با احداث تصفیه‌خانه سد تازه کند، آب شرب مراکز جمعیتی هدف در پایاب آن تأمین خواهد شد تا بخشی از مشکلات تأمین آب در شهرستان گرمی مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از پیگیری لازم برای تأمین اعتبار مالی برای احداث و تکمیل طرح‌های آب استان خبر داد و گفت: کلیه راه‌های ممکن برای تأمین مالی طرح‌های آب در دست پیگیری و اقدام است و بیش از 3,700 میلیارد ریال اعتبار از طریق فاینانس داخلی برای طرح‌های شمال، مرکز و جنوب استان تأمین می‌شود.
وی از جدیت و تلاش شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای اجرای طرح‌های آبرسانی شرب به شهرهای خلخال، اردبیل، مشکین شهر و نمین و عنبران و روستاهای اطراف آنها خبر داد و افزود: تا اواخر امسال با تکمیل مراحل مختلف طرح آبرسانی خلخال اعم از خطوط انتقال، آبرسانی و تصفیه‌خانه، آب شرب و بهداشتی خلخال از طریق سد بفراجرد تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه‌ها داده نمی‌شود، گفت: با توجه به وقوع حوادث ناگوار سیل در برخی از استان‌ها با حساسیت این موضوع مورد رصد قرار می‌گیرد و به هیچ وجه در حریم و بستر رودخانه اجازه دایر کردن تأسیسات و یا ساخت و ساز غیر قانونی داده نمی‌شود و این موارد از طریق گروه‌های گشت و بازرسی در سطح استان کنترل و پایش می‌شود.
جنگی مرنی اعلام کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم برای اولین بار پروژه‌های آبرسانی شهرهای مشگین‌شهر و اردبیل را نیز مانند نمین و عنبران در ردیف طرح شهرهای دارای تنش آبی قرار داده ایم تا از منابع مالی این طرح برای تکمیل پروژه‌های اضطراری استفاده کنیم.
وی به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین طرح‌های آبی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از طریق تأمین اعتبار مالی از طریق روش فاینانس داخلی با بیش از 2,000 میلیارد ریال اعتبار مالی در شهرستان کوثر شروع شده است و از همین روش مالی، تأمین اعتبار 600 میلیارد ریالی برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشکین شهر و 1,000 میلیارد ریال برای سد عمارت در شهرستان گرمی نیز در دست اقدام است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/235812/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟