پیام آذری

آخرين مطالب

روی تند گرمای هوا بر صنعت برق مقالات

روی تند گرمای هوا بر صنعت برق
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- این روزها با افزایش دمای هوا، مصرف برق مشترکان با افزایش قابل توجهی روبرو شده و مشترکان در اواسط روز برای رفع آن از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و گرمای هوا روی تند خود را به صنعت برق نشان داده است.

به گزارش ایرنا، همه ساله با آغاز فصل تابستان، گرم شدن هوا و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل سرمایشی توسط مشترکان، تنور مصرف انرژی داغ‌تر می‌شود و در این بین تدبیر مردمی به کمک این صنعت آمده و با کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار اقدام موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان در استان آذربایجان‌غربی انجام می‌گیرد.
عبور از پیک مصرف بدون مدیریت اضطراری بار در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان این دغدغه را به راحتی با استفاده از مشارکت شهروندان پشت سر گذاشت.
در زمان پیک بار و فصل گرم برای تامین برق مصرفی مورد نیاز، کم‌هزینه ترین و راحت‌ترین روشی که همان مدیریت مصرف است را می‌توان استفاده کرد و پیک بار را با موفقیت پشت سر گذاشت تا شاهد خاموشی‌ برق در سطح شهر نباشیم و مسوولان نیز در این راستا تدابیری اندیشیده‌اند تا مصرف برق در ساعات اوج بار مصرف کاهش یابد.
هر سال موج گرمای تابستان که وارد کشور می‌شود یکی از خواسته‌های مهم مسوولان و کارشناسان، مدیریت هوشمندانه مصرف برق توسط مردم و کاهش ساعات اوج است تا خاموشی‌های مکرر در زندگی‌های روزمره خللی وارد نکند.
مشترکان برق در بخش‌های خانگی، صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی مخاطب توصیه‌های مدیریت مصرف هستند و استثنایی هم وجود ندارد؛ چرا که حتی خاموش کردن لوازم پرمصرف خانگی همچون اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی در ساعات اوج بار تاثیر زیادی در کاهش مصرف دارد از همین رو مهمترین موضوعی که باید مشترکان برق از آن آگاهی پیدا کنند، ساعات پیک بار و روش های مدیریت مصرف است.
صزفه جویی مردم برای جلوگیری از قطعی برق
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از روزهای گرم سال را تجربه می‌کنیم که امیدواریم با صرفه‌جویی برق شاهد قطعی برق در استان نباشیم.
محمدمهدی شهریاری با تاکید بر صرفه‌جویی مصرف برق توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی استان، بیان کرد: نیاز داریم برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی در دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به کاهش مصرف برق صورت گیرد.
وی تاکید کرد: از ساعت 12 ظهر باید سیستم‌های سرمایشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت بهینه مصرف برق خاموش شود.
وی تصریح کرد: اما گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق موجب شده تا صنعت برق برای خوش مصرف‌ها پاداش‌هایی در نظر بگیرد که مشترکان به راحتی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
تداوم تشویق مشترکان آذربایجان‌غربی برای کاهش مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به تشویق مشترکان برای کاهش مصرف گفت: اگر مشترکان تنها 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند، 20 درصد از هزینه بهای برق مصرفی در قبوض آنها کاهش می‌یابد.
اکبر حسن‌بگلو اظهار داشت: مدیریت مصرف در ساعات اوج بار در تابستان امسال از اولویت‌های ماست و با همکاری مشترکان تمام حوزه‌ها از جمله بخش اداری، برق پایدار و مطمئن در استان تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: باید همه دستگاه‌های اداری استان آذربایجان غربی جهت عبور از اوج بار برق تابستان سال جاری همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی بیان کرد: دستگاه‌های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده‌ می‌توانند مصرف برق در دستگاه‌های اداری را مدیریت کنند.
به گفته وی همکاری تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک بار تابستان امری ضروری است.
وی افزود: سازمان‌هایی که مولدهای اضطراری از جمله دیزل ژنراتور و یا سیستم‌های برق اضطراری در اختیار دارند می‌توانند با تامین برق خود در ساعات اوج مصرف علاوه بر همراهی با شرکت توزیع نیروی برق، پاداش همراهی دریافت کنند.
وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.
لزوم صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف برق مشترکان صنعتی در آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به تشویق مشترکان برای کاهش مصرف گفت: مشترکان صنعتی با قدرت مصرف قراردادی یک مگاوات و بالاتر با کاهش حداقل 10 درصدی برق مصرفی خود در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع نیروی برق را در تامین برق مطمئن و پایدار یاری کنند.
حسن‌بگلو اظهار داشت: با هدف مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از تمامی مشترکان صنعتی درخواست می‌شود با کاهش حداقل 10 درصدی برق مصرفی از ساعت 12 تا 16 و 20 تا 23 از پاداش همکاری نیز برخوردار شوند.
قرمز بودن مصرف برق در آذربایجان‌غربی
وی با اشاره به اینکه این استان تا به امروز از سهمیه بالا استفاده کرده و در محدوده قرمز قرار دارد، بیان کرد: برآورد ما این است که اگر میزان مصرف به 113 مگاوات برسد، با مشکل مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: امروز با کاهش 2 درجه‌ای دمای هوا، مصرف برق نسبت به زمان مشابه روز گذشته 80 مگاوات کمتر شده که این نشان می دهد با رعایت در مصرف برق می توانیم پیک بار مصرف برق را کاهش دهیم.
حسن‌بگلو افزود: کنترل برق مصرفی چاه‌های کشاورزی از ساعت 12 تا 16، استفاده از کولر گازی با درجه 24 تا 26 درجه، استفاده از نور طبیعت و کولرهای آبی با دور کند از جمله مهمترین موارد کاهش مصرف است.
وی افزود: تغییر شیفت کاری کارخانه ها بین ساعت 12 تا 16، خاموش کردن نوبتی برخی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در این ساعات از دیگر مواردی است که می تواند در کاهش مصرف موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه 15 هزار و 946 حلقه چاه کشاورزی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که 33 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: از این تعداد چاه کشاورزی سه‌هزار و 300 چاه را از راه دور کنترل می کنیم و در ساعت 12 تا 16 خاموش می شوند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: اگر 50 درصد چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک بار مصرف بین ساعات 12 تا 16 خاموش شود، در این استان هیچگونه خاموشی نخواهیم داشت.
راه‌اندازی پویش اجتماعی "همه باهم همیار برق" در آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: پویش اجتماعی "همه با هم همیار برق" با هدف کاهش مصرف در این استان راه‌اندازی شده است.
حسن بگلو افزود: این پویش اجتماعی با هدف جلب همکاری هر چه بیشتر مشترکان برق استان راه‌اندازی شده تا با بهره‌گیری از راهکارهای ساده مدیریت مصرف، با موفقیت پیک بار برق امسال را پشت سر بگذاریم.
وی اظهار داشت: مردم همیشه همراه آذربایجان‌غربی، برای گذر بدون خاموشی از پیک بار تابستان مانند سال‌های گذشته باید همراه خادمان خود در صنعت برق باشند و علاوه بر پیوستن به کمپین "همه با هم همیار برق"، با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق مانند خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده از نور طبیعی خورشید، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک، خاموش کردن چراغ ها و لوازم سرمایشی هنگام ترک خانه و محل کار، استفاده از کولرهای آبی و نصب سایبان بر روی آنها، ما را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.
ثبت مصرف 1113 مگاواتی برق در آذربایجان‌غربی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: با گرم‌تر شدن دمای هوا، طی هفته گذشته سیر مصرف برق در استان روند صعودی خود را ادامه داده و میزان مصرف یک‌هزار و 113 مگاوات به ثبت رسید.
حسن‌بگلو میزان مصرف برق در سال 1398 را یک‌هزار و 51 مگاوات اعلام کرد و افزود: میزان مصرف امسال نسبت به سال قبل با 5.8 درصد رشد مواجه شده است.
مشارکت بیش از 8 هزار مشترک برق آذربایجان‌غربی در طرح‌ کاهش مصرف
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: هشت هزار و 373 مشترک این استان برای همکاری در طرح‌های کاهش اوج بار تابستان امسال اعلام آمادگی کرده اند.
وی اظهار داشت: از این تعداد یک‌هزار و 300 مشترک در بخش صنعتی، بیش از پنج هزار مشترک در بخش کشاورزی، 583 مشترک اداری، 390 مشترک تجاری، 109 جایگاه سی ان اجی و 33 مشترک مولد خودتامین هستند.
وی ادامه داد: با این آمار طی امسال بیش از 60 درصد مشترکان در بخش‌های مختلف با امضای تفاهم‌نامه، همکاری خود را در طرح‌های کاهش اوج بار تابستان اعلام کرده‌اند.
کاهش مدت زمان خاموشی در روز به دقیقه مهمترین برنامه شرکت توزیع برق
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: کاهش چشمگیر مدت زمان خاموشی هر مشترک در روز به دقیقه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که توسط شرکت توزیع آذربایجان‌غربی به طور جدی پیگیری شده است.
نجات‌اله علی‌نژاد اظهار داشت: عملکرد شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در رابطه با کاهش میزان خاموشی‌ها خوب بوده به طوری که مدت زمان خاموشی هر مشترک در یک‌سال گذشته به 1.07 دقیقه در روز به ازای هر مشترک کاهش یافته است.
وی ادامه داد: براساس چشم انداز فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان و درجهت افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان در نظر داریم این رقم را در سال 1404 به 0.5 دقیقه به ازای هر مشترک در روز برسانیم.
وی تاکید کرد: کنترل و نظارت به صورت شبانه روزی بر عملکرد واحدهای اتفاقات در سطح استان انجام می‌گیرد و از طریق مانیتورینگ و با استفاده از ردیاب خودروهای اتفاقات، انجام عملیات‌ها تحت نظارت و کنترل است.
با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.
وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می دهند؛ طبق بررسی ها سالانه 20 هزار مگاوات برق در این سیستم ها در کل کشور مصرف می شود که رقم بسیار زیادی است.
برچسب‌ها
شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/240417/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف دو پراید در جاده اهر- مشگین شهر

مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه

امروز با سعدی: ما تماشاکنان بستانیم

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

علاقه جدی آژاکس: ژاوی گزینه اول ماست!

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد