پیام آذری

آخرين مطالب

فوتبال تبریز؛ از سودای آسیا تا ترس سقوط ورزشي

فوتبال تبریز؛ از سودای آسیا تا ترس سقوط
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- تراکتور و ماشین‌سازی در قامت 2 تیم قدیمی و ریشه‌دار تبریز و منطقه شمال غرب، روزهای حساسی را در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سپری می‌کنند؛ بدین معنا که اولی سودای حضور در جام باشگاه‌های آسیا را در سر می پروراند و دیگری نگران سقوط به دسته اول در صورت ادامه روند فعلی است.

به گزارش ایرنا، تیم تراکتورسازی تبریز فردا جمعه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در حالی میزبان تیم پیکان است که این تیم برای بقا تلاش می کند، اما تراکتور هم باید با پیروزی بر میهمان خود از رقبای خود برای کسب سهمیه آسیایی عقب نماند.
شنیده ها حاکیست زمان برگزاری این بازی نیز از ساعت 19 و 45 دقیقه به ساعت 20 روز جمعه تغییر یافته تا هواداران در شرایط کرونایی از شبکه های تلویزیون پی گیر این رقابت حساس باشند.
تراکتور در هر چهار بازی آینده خود نیاز به تمام امتیازات دارد تا بتواند شانس کسب سهمیه آسیایی خود را زنده نگه دارد؛ در حالی که تراکتور در چهار بازی گذشته باخت نداشته اما نتوانسته تمام امتیازات بازی کسب کند و این آمار نگران کننده است.
با بررسی بازی های تراکتورسازی در دور رفت مقابل تیم هایی که بازی های باقی مانده تراکتورسازان با آنان است نیز مشخص می شود که این تیم نتایج قاطعی مقابل آنها نداشته است، تیم سرخ پوش تبریزی برابر پیکان تهران به برتری 3 بر 2 و برابر فولاد خوزستان هم به برتری یک بر صفر رسیده و باید این نتایج را در دور برگشت نیز تکرار کند.
اما 2 بازی دیگر تراکتورسازی تبریز با ماشین سازی و شاهین بوشهر است در حالی که تیم تراکتورسازی تبریز در بازی رفت نتوانسته در مصاف با همشهری خود یعنی ماشین‌سازان و شاهین بوشهر پیروز میدان شود.
در بازی دور رفت ماشین سازی در تبریز به رغم میزبان بودن از عهده شاهین بوشهر برنیامد و با این تیم مساوی کرد تراکتورسازان این بار باید غرور را کنار بگذارند و به هر ترتیب برای حفظ موقعیت و ماندن در جرگه مدعیان بتازند تا بازی های پیش رو را پیروز از میدان خارج شوند.
بنا به اظهار نظر کارشناسان فوتبال، تراکتور باید از اشتباهات خود سرمشق بگیرد تا با بازی های هوشمندانه و غیرتمندانه متکی بر منطق و تاکتیک تیمی بتواند ابتدا از سد تیم پیکان بگذرد و سپس سه بازی آینده خود را با پیروزی پشت سربگذارد.
اگر فولاد خوزستان بازی عقب افتاده خود را هم با پیروزی به پایان ببرد، چهار تیم استقلال تهران، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و فولاد اهواز 45 امتیازی می شوند و با شهر خودرو با 43 امتیاز رقابت دوشادوش دارند و از این پنج تیم تنها 2 تیم به مرحله حذفی (پلی اف) لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا راه پیدا می کنند.
تراکتورسازی تبریز در چهار بازی گذشته خود بدون باخت است و توانسته خود را در بین تیم های دوم تا چهارم جدول رده بندی تثبیت کند و در صورت پیروزی در مقابل پیکان نه تنها موقعیت خود را حفظ می کند بلکه به نوعی به ماشین سازی هم کمک می کند تا در رقابت با پیکان جهت بقا در لیگ برتر فوتبال ایران شانس بیشتر از قعرنشینان جدول رده بندی شود و خود نیز همچنان مدعی باقی بماند.
اما تراکتورسازی اگر می خواهد مانند برخی از بازی های طول فصل خود به اشتباهات فردی خود نبازد، باید در خط دفاعی و حمله خود هوشمندانه تر عمل کند چون در خط دفاعی و حمله خود در طول فصل به تناوب عملکرد مطمئنی نداشته است.
محروم بودن اشکان دژاگه بر اساس اعلام سازمان لیگ مقابل بازی با پیکان کمی دست تیم تراکتور را تنگ کرده به رغم اینکه دژاگه از شرایط آرمانی خود دور بوده است اما می توانست 20 دقیقه پایانی بازی تیم را به لحاظ تهاجمی و تجربه تیمی تقویت کند چون مجموع بازی های تراکتورسازی نشان داده که مهاجمان تیم در زمانی که تیم به گل و برد نیاز داشته انتظار هواداران را برآورده نکرده است.
ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در بازی پیش رو باید با آرایش تهاجمی خود فرصت تفکر را از پیکانی که در رده پانزدهم جدول که در خطر سقوط قرار دارد، بگیرد، ضمن اینکه تدابیر دفاعی لازم مقابل ضد حملات میزبان را اتخاذ کند تا غافلگیر نشود.
ماشین سازی تبریز نیز در تهران به مصاف سایپا 24 امتیازی که در رده چهاردهم قرار گرفته خواهد رفت که از حساسیت ویژه ای برخوردار است چون هر 2 تیم خطر سقوط را احساس می کنند.
ماشین سازی 27 امتیازی گر چه در رده دهم جدول قرار دارد اما به علت نزدیکی امتیازات تیم های دهم تا پانزدهم جدول رده بندی همچنان ترس از سقوط به دست یک لیگ آزادگان را دارد البته از طرف دیگر امیدوار است که تراکتور با غلبه بر پیکان مانع از بهبود وضعیت این تیم قعر جدولی شود.
ماشین سازی با سایپا و در هفته های آینده تراکتورسازی، پارس جم و صنعت نفت آبادان بازی دارد که هر مسابقه از حساسیت بالایی برخوردار است، اما ماشین سازی همچنان به لحاظ تغییر پیاپی سکانداری تیم تهدید می شود. 
عدم ثبات در سرمربیگری تیم، کار دست سبزقباهای تبریز داده و این بار نیز شنیده ها حاکیست که افاضلی سرمربی جدید تیم کرونا دارد(وضع جسمانی وی خوب است) بر این اساس دیدار مقابل سایپا از راه دور و همچنین توسط مربیان تیم هدایت می شود.
تیم تراکتورسازی اکنون با 45 امتیاز و به لحاظ تفاضل گل کمتر پایین تر از استقلال و سپاهان در رتبه چهارم قرار گرفته و پرسپولیس نیز قهرمانی خود را مسجل کرده است.
تیم ماشین سازی تبریز نیز با 27 امتیاز در رده دهم، تیم سایپا با 24 امتیاز در رده چهاردهم و تیم پیکان با 23 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار گرفته و شاهین بوشهر با 18 امتیاز در قعر جدول جای گرفته که همگی برای فرار از سقوط تلاش می کنند.
برچسب‌ها
فوتبال تراکتورسازی ماشین سازی تبریز آذربایجان شرقی لیگ برتر فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/241068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله و گلاویز شدن حیرت‌انگیز خرس با زن پیرانشهری

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

یادواره 32 شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد

بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد

برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد

برادران عالمیان دو پینگ پنگ باز اعزامی به انتخابی المپیک

بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد

روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور؛ ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد

قلع و قمع 2 مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی

اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در آذربایجان شرقی

مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست

پیش‌بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور

دادستان اردبیل: پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است

اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب

راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است

56٠ واحد مسکونی نیروهای ارتش در ارومیه در حال اجراست

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید

خشم عجیب پوچتینو: خاک بر سر مدیر نشست خبری!‏

برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در 21 اردیبهشت

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده

376 میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت

تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی

اعطای 44 سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر

ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند

دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند

نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت

برادران عالمیان در مسیر سهمیه المپیک پاریس

برادران عالمیان در راه انتخابی المپیک

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

جذب و هزینه 57 درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط

(تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه