پیام آذری

آخرين مطالب

گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا معرفی شدند علمي

گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا معرفی شدند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - دیجیاتو / سامسونگ در دومین رویداد آنپکد سال 2020 از جدیدترین پرچمداران خود یعنی گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا رونمایی کرد. این دو گوشی با نمایشگرهای بزرگ و قلم جذاب S Pen راه خانواده محبوب نوت را ادامه می‌دهند، ضمن اینکه با دوربین‌های حرفه‌ای و پشتیبانی از شبکه 5G نیم‌نگاهی به آینده دارند.
گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا از بسیاری جهات شبیه یکدیگرند، ولی تفاوت‌هایی هم دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. همچنین امسال واژه «اولترا» جایگزین «پلاس» شده تا گلکسی S20 اولترا جانشین شایسته‌ای در سری نوت داشته باشد.
گلکسی نوت 20 اولترا
گلکسی نوت 20 اولترا با نمایشگر 6.9 اینچی بزرگ‌ترین نوت شرکت کره‌ای و یکی از بزرگ‌ترین گلکسی‌های این شرکت محسوب می‌شود. وزن این گوشی 208 گرم است، یعنی 12 گرم سنگین‌تر از نوت 10 پلاس. البته همچنان اولترای سری S با وزن 220 گرم سنگین‌ترین گلکسی محسوب می‌شود.
سامسونگ در نوت 20 اولترا از نمایشگر دینامیک امولد 2X با رزولوشن +QHD یعنی 1440‍×3088 پیکسل استفاده کرده که همانند سری گلکسی S20 نرخ رفرش 120 هرتزی هم دارد. این نمایشگر با تراکم 496 پیکسل در هر اینچ وضوح فوق‌العاده‌ای دارد و با پشتیبانی از فناوری +HDR10 محتوای ویدیویی جذابی را به نمایش می‌گذارد. حفره دوربین سلفی در بالای صفحه جا خوش کرده و با کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه، نسبت نمایشگر به بدنه به حدود 91 درصد رسیده است. همچنین پوشش محافظ گوریلا گلس 7 برای اولین بار با اولترای جدید سامسونگ به بازار راه می‌یابد.
طراحی کلی نوت 20 اولترا را می‌توان ترکیبی از S20 اولترا و نوت 10 پلاس دانست. لبه‌های گوشی و نمایشگر انحنای کمتری نسبت به سری S20 دارند و همانند نسل قبل، مستطیلی‌تر هستند. از طرفی ماژول بزرگ و مستطیلی دوربین را پشت بدنه می‌بینیم که مشخصه سال 2020 در دنیای موبایل است. نوت 2020 اولترا با 164.5 میلی‌متر ارتفاع و 8.1 میلی‌متر ضخامت در دسته گوشی‌های بزرگ بازار قرار می‌گیرد و احتمالاً چندان خوش‌دست نیست.
قلم S Pen تغییر خاصی نکرده و حدود 3 گرم وزن دارد. باتری لیتیوم-تیتانات این قلم تا 24 ساعت در حالت آماده به کار دوام می‌آورد. خود قلم نیز از 4096 سطح فشار پشتیبانی کرده و نوک آن نیز 0.7 میلی‌متر ضخامت دارد.
قلب تپنده نوت 20 اولترا چیپست اگزینوس 990 است که با فناوری 7 نانومتری (پلاس) تولید شده و بر اساس تجربه ما با سری S20 عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. سامسونگ این چیپست را از نظر کارآیی، بهره‌وری انرژی و مدیریت گرما بهبود داده تا احتمالاً شاهد عملکرد بهتر سری نوت 20 در مقایسه با سری S20 باشیم. مدل 5G این گوشی از 12 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و مدل LTE نیز 8 گیگابایت رم و 256/512 گیگابایت حافظه داخلی دارد.
در زمینه دوربین، سامسونگ کمی عجیب عمل کرده است. دوربین اصلی این گوشی از همان سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی S20 اولترا بهره می‌برد که به فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است. برای دوربین تله‌فوتو سنسور 12 مگاپیکسلی انتخاب شده که به مراتب ضعیف‌تر از سنسور 48 مگاپیکسلی S20 اولتراست اما به‌جای 4 برابر، 5 برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال را به شکل پریسکوپی فراهم می‌کند. دوربین فوق عریض هم همان 12 مگاپیکسلی همیشگی است. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز هم‌چنان به قوت خود باقیست.
گلکسی نوت 20 اولترا باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دارد که طبق تجربه ما با دیگر اولترای سامسونگ، نهایتاً یک روز با نرخ رفرش 120 هرتزی دوام می‌آورد. البته شاید سامسونگ توانسته مصرف انرژی صفحه و سخت‌افزار دستگاه را کاهش دهد تا شارژدهی بهتری داشته باشیم. این گوشی از شارژ سریع 45 واتی، شارژ وایرلس سریع 15 واتی و شارژ وایرلس معکوس یا PowerShare هم پشتیبانی می‌کند.
گلکسی نوت 20 اولترا علاوه بر رنگ‌های مشکی و سفید، رنگ جذاب برنزی هم دارد و به زودی با قیمت حدود 1350 یورو (حدود 35 میلیون تومان) وارد بازار جهانی خواهد شد.
گلکسی نوت 20
همان‌طور که گفتیم گلکسی نوت 20 شباهت‌های زیادی با مدل اولترا دارد و به همین دلیل در ادامه بیشتر روی تفاوت‌ها تمرکز خواهیم کرد. طراحی کلی این دو گوشی شباهت زیادی به هم دارد اما سامسونگ در اقدامی عجیب از پلاستیک برای ساخت پنل پشتی این گوشی استفاده کرده است و خبری از گوریلا گلس 7 نیز نیست.
گلکسی نوت 20 کمی سبک‌تر از مدل اولتراست و 192 گرم وزن دارد. نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی هم برخلاف مدل اولترا از نوع سوپر AMOLED پلاس است، لبه‌های خمیده (Edge) ندارد و مسطح طراحی شده است. رزولوشن نمایشگر فول‌اچ‌دی پلاس یعنی 1080×2400 پیکسل است اما با تراکم 393 پیکسل در هر اینچ همچنان محتوای واضحی را به نمایش درمی‌آورد. متاسفانه نرخ رفرش 120 هرتز هم فقط در مدل اولترا دیده می‌شود و نوت 20 از این ویژگی بی‌بهره است.
چیپست گلکسی نوت 20 همانیست که در مدل اولترا به کار گرفته شده، یعنی اگزینوس 990 اما سامسونگ 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی را برای این گوشی انتخاب کرده است. بنابراین اگر 12 گیگابایت رم یا 512 گیگابایت حافظه داخلی یا هردو را می‌خواهید، باید به سراغ مدل اولترا بروید.
در زمینه دوربین هم تفاوت‌های زیادی را بین نوت 20 و مدل اولترا شاهد هستیم، یعنی تقریباً همان تفاوت‌هایی که بین S20 اولترا و دو مدل دیگر وجود داشت. دوربین اولتراواید و سلفی این دو گوشی یکی هستند، ولی دوربین اصلی به جای سنسور 108 مگاپیکسلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. البته این سنسور ابعاد بزرگی دارد و نسبت به نسل قبل، تصاویر بسیار بهتری را تحویل شما می‌دهد. دوربین تله‌فوتو اما 64 مگاپیکسلی انتخاب شده که برخلاف نامش، زوم اپتیکال ندارد و نهایتاً 3 برابر زوم هیبریدی و 30 برابر زوم دیجیتال ارائه می‌کند.
از دیگر تفاوت‌های نوت 20 و مدل اولترا می‌توان به ظرفیت باتری اشاره کرد که 200 میلی‌آمپر ساعت کمتر شده و به 4300 میلی‌آمپر ساعت رسیده. این گوشی از شارژ 25 واتی، شارژ سریع وایرلس 15 واتی و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.
رنگ‌بندی گلکسی نوت 20 نیز با مدل اولترا تفاوت دارد و شاهد رنگ‌های سبز، برنزی و خاکستری خواهیم بود. این گوشی با قیمت 1000 دلار (حدود 23 میلیون تومان) به‌زودی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/243037/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دورهمی بهاری دو بازیگر زن خاطره‌انگیز

تهران گردی جالب «ستایش» در کنار خواهر و همسرش با تیپی بهاری

احداث 3180 واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل

احداث سه هزار و 180 واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل

87 پروژه گردشگری در استان اردبیل درحال اجرا است

کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه نجات یافتند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشگین شهر

یک کشته در برخورد خودرو با تیر برق در سردرود تبریز

بمب بزرگ تراکتوری‌ها ؛ سرمربی سابق گرت بیل در راه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

جان‌باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

تاوان سنگین تالار و رستوران متخلف در اردبیل

داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا

نهضت تجلیل از معلمان فراگیر شود/عزم جمعی برای پاسداشت معلمان

جشنواره نمایش اسب اصیل ایرانی در اردبیل

اهداف کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال 1403 مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سالی با در آمد مالی خوبی را پشت سرگذاشت

کشف 30 دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان غربی

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه اول اردیبهشت

چندش‌ترین سالاد دنیا

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

بمب بزرگ تراکتوری‌ها؛ سرمربی سابقب گرت بیل در راه تبریز

جان باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

خودروهای متخلف در تبریز توقیف می‌شوند

تبریک تولد 85 سالگی رهبر انقلاب؛ رهبران معاصر با آیت‌الله خامنه‌ای قابل مقایسه نیستند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشکین شهر

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

شاهرخ استخری در بلژیک؛ از تیپ و چهره تازه تا طعنه به شبکه آی فیلم/ تصاویر

نجات 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دره‌جرمی ارومیه

سرمربی جدید تراکتور امروز مشخص می‌شود

هواداران خواستار اخراج کادر مدیریت و دروازه‌بان تراکتور شدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

نجات کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه

مرگ تلخ 2 مرد در داخل چادر مسافرتی

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد