پیام آذری

آخرين مطالب

کدام مرورگر در ویندوز 10 سرعت بالاتری دارد؟ علمي

کدام مرورگر در ویندوز 10 سرعت بالاتری دارد؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - دیجیاتو / مرورگر اگر مهمترین برنامه در دنیای کامپیوتر نباشد، یکی از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود و همه ما روزانه از آن استفاده می‌کنیم. برای سیستم عامل ویندوز 10 مرورگرهای زیادی وجود دارند، اما کدام یک از آن‌ها سریعتر است؟
مرورگرها با گذر زمان بهبود پیدا می‌کنند و به ویژگی‌های جدیدی مجهز می‌شوند، بنابراین عملکرد آن‌ها هر ساله تغییر می‌کند و باید دوباره نگاهی به سرعت آن‌ها در سال 2020 داشته باشیم. برنامه‌های زیر به ترتیب محبوب‌ترین مرورگرهای ویندوز 10 محسوب می‌‌شوند:
گوگل کروم 84
مایکروسافت اج 84
اینترنت اکسپلورر 11 (IE11)
موزیلا فایرفاکس 79
اپرا 68
بریو 1.11
ویوالدی 3.1
تمام مرورگرهای موجود در لیست بالا، البته غیر از فایرفاکس شباهت زیادی به یکدیگر دارند و به همین دلیل شاید تصور کنید که عملکرد آن‌ها مشابه است، اما اشتباه می‌کنید.
اخیرا ZDNet عملکرد این مرورگرها را روی کامپیوتر دل XPS 8910 با پردازنده 4 هسته‌ای اینتل Core i7-6700 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، کارت گرافیک انویدیا جیفورس GTX 750Ti با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی، 16 گیگابایت رم، هارد دیسک 1 ترابایتی و سیستم عامل ویندوز 10 هوم ورژن 2004 مورد بررسی قرار داده. در این مقایسه، سرعت اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه بوده است.
بنچمارک JETSTEAM 2
اول از همه به سراغ بنچمارک JetSeam 2.0 که شامل 64 تست کوچکتر می‌شود، می‌رویم. این بنچمارک جاوا اسکریپت و WebAssembly روی اپلیکیشن‌های وب پیشرفته تمرکز دارد و به مرورگرها بر اساس سرعت بالا آمدن، اجرای کدها و عملکرد روان امتیاز می‌دهد. در این بنچمارک امتیاز بالاتر به معنای عملکرد بهتر است.
در این بنچمارک مرورگر بریو با امتیاز 101.185 در صدر قرار می‌گیرد، اما امتیاز سایر مرورگرها تفاوت زیادی با آن ندارد. در مقام‌های بعدی به ترتیب کروم با امتیاز 99.97، ویوالدی با امتیاز 99.329، اپرا با امتیاز 98.688، اج با امتیاز 94.967 و در نهایت فایرکس با امتیاز 88.229 قرار گرفته‌اند.
بنچمارک KRAKEN 1.1
این بنچمارک که مبتنی بر «SunSpider» است، عملکرد جاوا اسکریپت را مورد بررسی قرار می‌دهد. موزیلا، کمپانی مادر فایرفاکس این بنچمارک را خلق کرده و در امتیاز پایینتر در آن به معنای عملکرد بهتر است.
همانطور که می‌توان انتظار داشت، فایرفاکس با زمان 1085.8 میلی‌ ثانیه در صدر قرار گرفته و در مقام‌های بعدی به ترتیب اپرا با 1085.8 میلی‌ ثانیه، بریو با 1104.5 میلی ثانیه، کروم با 1131.1 میلی ثانیه، اج با 1192.7 میلی ثانیه و در نهایت ویوالدی با 1201.5 میلی ثانیه به چشم می‌خورند.
بنچمارک OCTANE 2.0
به سراغ بنچمارک جاوا اسکریپت شرکت گوگل می‌رویم که اگرچه دیگر توسط این غول فناوری پشتیبانی نمی‌شود، اما همچنان یک بنچمارک مفید است. Octane منحصر به کروم نیست و برای مثال تایپ اسکریپت مایکروسافت را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. در این بنچمارک امتیاز بالاتر از عملکرد بهتر خبر می‌دهد.
در این بنچمارک کروم با امتیاز 38,652 مقام اول را بدست می‌آورد. در رتبه دوم مرورگر بریو با امتیاز 38,615 قرار دارد و در مقام‌های بعدی به ترتیب مرورگرهای ویوالدی با امتیاز 37,836، اپرا با امتیاز 37,822، اج با امتیاز 36,497 و فایرفاکس با امتیاز 30,719 قرار گرفته‌اند.
بنچمارک WEBXPRT 3.0
جدیدترین نسخه WebXPRT را باید بهترین بنچمارک مرورگر دانست. این برنامه توسط کمپانی «Principled Technology» توسعه پیدا کرده و از سناریوهای مختلف مبتنی بر کارهای روزانه شامل بهبود کیفیت تصاویر، سازماندهی آلبوم، یادداشت‌های محلی، توالی DNA و نمودارهای فروش استفاده می‌کند. در این بنچمارک امتیاز بالاتر نشان‌دهنده عملکرد بهتر است.
در این بنچمارک فایرفاکس با امتیاز 176 توانسته بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. در مقام‌های بعدی به ترتیب مرورگرهای ویوالدی با امتیاز 157، اپرا با امتیاز 155، بریو با امتیاز 154، کروم با امتیاز 152 و در نهایت اج با امتیاز 142 قرار گرفته‌اند.
HTML 5 Web Standard
شاید فکر کنید در سال 2020 باید تمام مرورگرها با استاندارد وب HTML 5 مطابقت داشته باشند که چنین تفکری اشتباه است. HTML 5 Web Standard یک بنچمارک نیست بلکه یک تست است و تنها نشان می‌دهد که هر مرورگر تا چه اندازه با استاندارد HTML 5 همگام‌سازی شده. بهترین امتیاز در این بنچمارک، 550 است.
مرورگر مایکروسافت با امتیاز 532 در صدر قرار گرفته و در مقام دوم مرورگرهای بریو، کروم، اپرا و ویوالدی با امتیاز 528 به چشم می‌خورند. در مقام آخر هم مرورگر فایرفاکس با امتیاز 514 قرار دارد.
جمع‌بندی
در نهایت باید به این سوال پاسخ دهیم که کدام مرورگر در سال 2020 روی سیستم عامل ویندوز 10 سریعتر است. نمی‌توانیم یک برنده قاطع برای این مقایسه معرفی کنیم و همانطور که در بالا مشاهده کردید، مرورگرهای بریو، کروم، فایرفاکس و ویوالدی هر کدام در یکی از بنچمارک‌ها عملکرد بالایی از خود نشان داده‌اند. در این میان مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم نتوانست چندان بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد، البته انتظار می‌رود در آینده بهینه‌تر شود و عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/243101/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟