پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان:

180 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی جامعه هدف بنیاد شهید هستند فرهنگي

180 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی جامعه هدف بنیاد شهید هستند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در مجموع 180 هزار نفر در استان، جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، گفت: 50 درصد این افراد در تبریز زندگی می‌کنند.

عباس پورحسن در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار، با بیان این‌که 17 مرداد مزین به نام شهید خبرنگار، شهید محمود صارمی است، اظهار کرد: با نگاهی گذرا به فراز و نشیب‌هایی که مردم ایران طی چهل سال با آن رو به رو بوده‌اند، نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی دقیق و سریع و روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه بسیار برجسته است.
وی ادامه داد: این نقش فاخر و ارزشمند از زمان اوج مبارزات و فعالیت‌های انقلابی و در تصاویر و اطلاعاتی که در حافظه تاریخ انقلاب ثبت شده، بسیار حائز اهمیت بوده و تاریخ ارزشمند و زبان گویای آن دوران است.
پورحسن با بیان این‌که خبرنگاران، با زبان قلم فریاد آزادی خواهی را سر می‌دهند، گفت: خبرنگار، شخصیتی جریان‌ساز است که ضمن آگاهی‌دهی به جامعه، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایش این است که بتواند در بین مردم، نسبت به آینده امیدواری ایجاد کند.
وی با بیان این‌که بنیاد شهید استان، 17 شهرستان با 9839 شهید دارد، اظهار کرد: 23 هزار و 975 جانباز و 1906 آزاده در استان داریم که با احتساب اعضای خانواده‌شان، در مجموع 180 هزار نفر در استان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
بیش از 4 درصد شهدای کشور را داریم
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان با بیان این‌که چهار و 33 صدم درصد شهدای کشور، چهار و پنج صدم درصد جانبازان کشور، چهار و 40 صدم درصد آزاده‌ها از آذربایجان‌شرقی هستند، افزود: 99 و نیم درصد از ایثارگران استان از ما فقط انتظار احترام و تکریم دارند که گاه این خواسته را دریغ می‌کنیم.
وی با اشاره به این‌که اداره کل بنیاد شهید استان به مثابه یک دولت بوده و بخش‌های گوناگونی مثل آموزش، بهداشت، ورزشی، حقوقی و... دارد، اظهار کرد: این اداره کل، دارای معاونت‌های بهداشت و درمان، تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و توسعه مدیریت و منابع انسانی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه بهداشت و درمان برای جامعه هدف، گفت: تشکیل شورای مشورتی سلامت، توزیع بیش از سه هزار و 800 بسته بهداشتی برای جانبازان، تحویل 642 بسته به جامعه هدف، توزیع 11 هزار بسته ماسک برای جانبازان، توزیع بیش از دو هزار و 800 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع 100 عدد لباس کادر بیمارستانی از جمله عملکرد این مجموعه طی پنج ماه اخیر بوده است.
پورحسن با تشریح عملکرد حوزه تعاون و امور اجتماعی نیز گفت: برقراری 9 هزار و 443 ارتباط تلفنی و سه هزار و 815 دیدار، اعطای بیش از 100 مورد تسهیلات وام قرض الحسنه پنج و هفت میلیونی، اعطای 40 میلیارد ریال وام از بانک دی و بیش از 50 میلیارد ریال از بانک‌های عامل به جامعه هدف از جمله اقدامات بوده است.
وی بیان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی نیز جمع آوری هزار و 500 زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا، بارگزاری سه هزار و 400 زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا در سایت نوید شاهد و جمع‌آوری اطلاعات هشت هزار و 500 گروه‌های متعدد شهدای معظم تاکنون انجام شده است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان با بیان این‌که اولیت کاری ما رضایتمندی جامعه هدف است، افزود: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به گلزار شهدا و... نیز در زمره مسئولیت‌های ماست.
وی با بیان این‌که به لحاظ تولی‌گری، شهرداری تبریز و بنیاد شهید متولی گلزار شهدای تبریز هستند اما برای این‌که سند افتخاری برای آیندگان باشد، آحاد مردم در مورد گلزار شهیدان وظیفه دارند، افزود: فاز یک گلزار شهدای تبریز هم با فراز و نشیب‌های زیاد درست شد اما ایراداتی هم دارد که بعد از اتمام فاز دوم، مجددا به آن رسیدگی خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در مورد فاز دو گلزار شهدا نیز که نزدیک 2400 شهید داریم و وضعیت نامطلوبی داشت، جلسات مختلفی برگزار شده تا بتوانیم با نقشه و برنامه وضعیت را ساماندهی کنیم.
پورحسن در مورد گلزار شهدای ستارخان نیز گفت: در این رابطه نیز با شهردار منطقه در ارتباطیم و بازدید میدانی هم انجام داده و طرح‌مان را ارائه داده‌ایم تا طبق نقشه، گلزار شهدای ستارخان ساماندهی شود.
وجود 5 شهید مدافع سلامت در استان
وی با اشاره به این‌که پنج شهید مدافع سلامت در استان داریم، اظهار کرد: شهدای مدافعان سلامت همانند باقی شهدای دفاع مقدس محسوب شده و خانواده‌هایشان نیز از همان خدمات بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به این‌که صفر تا 100 کمیسیون پزشکی توسط کارشناسان اعزامی از تهران انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون 600 نفر درخواست کمیسیون دارند که یا در مورد افزایش درصد یا اخذ درصد جانبازی است، اما به خاطر شیوع کرونا فعلا برگزاری کمیسیون مقدور نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان با تاکید بر این‌که 13 شهید و سه نفر آزاده استان نیز از اقلیت‌های دینی هستند، افزود: در روزهای خاصی به دیدار خانواده‌ی این شهدای گرانقدر می‌رویم و اینان نیز همانند سایر شهدا خدمات دریافت می‌کنند و هیچ تفاوتی بینشان قائل نیستیم.
وی در ادامه از وجود 276 شهیده‌ و 292 جانباز زن در استان خبر داد و گفت: 1947 همسر شهید، 3821 مادر شهید، 1472 پدر شهید، 2252 فرزند شهید دختر و 2308 فرزند شهید پسر در استان داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/243410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

جان‌باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

تاوان سنگین تالار و رستوران متخلف در اردبیل

داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا

نهضت تجلیل از معلمان فراگیر شود/عزم جمعی برای پاسداشت معلمان

جشنواره نمایش اسب اصیل ایرانی در اردبیل

اهداف کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال 1403 مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سالی با در آمد مالی خوبی را پشت سرگذاشت

کشف 30 دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان غربی

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه اول اردیبهشت

چندش‌ترین سالاد دنیا

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

بمب بزرگ تراکتوری‌ها؛ سرمربی سابقب گرت بیل در راه تبریز

جان باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

خودروهای متخلف در تبریز توقیف می‌شوند

تبریک تولد 85 سالگی رهبر انقلاب؛ رهبران معاصر با آیت‌الله خامنه‌ای قابل مقایسه نیستند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشکین شهر

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

شاهرخ استخری در بلژیک؛ از تیپ و چهره تازه تا طعنه به شبکه آی فیلم/ تصاویر

نجات 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دره‌جرمی ارومیه

سرمربی جدید تراکتور امروز مشخص می‌شود

هواداران خواستار اخراج کادر مدیریت و دروازه‌بان تراکتور شدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

نجات کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه

مرگ تلخ 2 مرد در داخل چادر مسافرتی

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد

زرآباد زیر آب؛ مدیریت بحران کجاست؟

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

امحای 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند