پیام آذری

آخرين مطالب

رییس جهاد دانشگاهی تبریز: پوشش بیمه‌ای ناباروری بسیار پایین است اجتماعي

رییس جهاد دانشگاهی تبریز: پوشش بیمه‌ای ناباروری بسیار پایین است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 20 درصد زوجین در کشور نابارور هستند بر افزایش حمایت‌ها در راستای تامین کاهش هزینه‌های درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: پوشش بیمه‌ای ناباروری در کشور بسیار پایین است.

دکتر جعفر محسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت توجه به مراکز درمان ناباروری، اظهار کرد: متأسفانه سن ناباروری در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین است که این موضوع از علل مختلفی چون ازدواج دیرهنگام و غیره نشأت می‌گیرد.
وی با بیان این‌که میانگین زوج‌های نابارور در دنیا 15 درصد بوده اما در ایران این میزان تا 22 درصد هم می‌رسد، افزود: ضرورت ایجاب می‌کند که مراکز درمان ناباروری حمایت شود، متأسفانه علی رغم بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری، حمایت‌های بیمه‌ای از آن مناسب نیست و در این رابطه نیاز است که پوشش بیمه‌ای افزایش یافته و دولت نیز حمایت‌هایی در رابطه با تأمین این هزینه‌ها داشته باشد.
محسنی با اشاره به تکنیک‌های درمان ناباروری، افزود: امروزه افراد خواهان استفاده از روش‌های نوین درمان ناباروری زیاد شده است، البته تعدادی از زوجین با یک دوره درمان به نتیجه نمی‌رسند و 2 الی سه بار پروسه درمان را طی کرده و در این رابطه نیز متحمل هزینه‌هایی می‌شوند.
وی اظهار کرد: با راه اندازی بخش تشخیص اختلالات ژنتیک، این مرکز از حیث ارائه خدمات و دارا بودن تجهیزات، مجهزترین مرکز در شمالغرب کشور می‌باشد.
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی افزود: در کنار مباحث درمان ناباروری، به حوزه پیشگیری از بیماری‌ها نیز ورود کرده‌ایم که پیشگیری از سرطان سینه از جمله آنهاست، چرا که سن بروز این بیماری در ایران پایین بوده و در زمانی است که مادر تأثیر بسیاری در خانواده دارد.
وی با بیان این‌که بخشی از علل عدم موفقیت روش‌های درمان ناباروی از ناهنجاری ژنتیکی جنین‌ها نشأت می‌گرفت، گفت: در سال 97 مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را مجهز به سیستمی کردیم که ژنتیک جنین را بررسی می‌کند.
محسنی خاطرنشان کرد: مراکز درمان ناباروری به هر میزان که از حیث امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تر شوند، شانس موفقیت درمان نیز در این مراکز بالا می‌رود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته در حدود 20 هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی خدمات دریافت کرده‌اند.
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌گیری از دستگاه NGS در تشخیص اختلالات ژنتیکی جنین، اظهار کرد: این دستگاه، تنها دستگاه موجود در شمال‌غرب بوده که در انحصار مرکز تشخیص درمان ناباروری جهاددانشگاهی است؛ این دستگاه می‌تواند به مادرانی که سقط مکرر دارند یا انتقال‌های ناموفق زیادی داشته‌اند، کمک موثری کند.
محسنی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز فناوری انرژی‌های نو، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز فناوری انرژی‌های نو از جمله دستاوردهای مهم سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بوده و گام‌های موثری در طراحی و تولید نیروگاه‌های خورشیدی برداشته شده است؛ این مرکز از مراکز مطرح در کل کشور است.
وی افزود: با توجه به این‌که جهاد دانشگاهی استان در حوزه درمان ناباروری دارای امکانات تخصصی بسیار خوبی است و در این حوزه حرفی برای گفتن دارد، قطعا اهداف آینده این سازمان در راستای توسعه پژوهشی و خدمات تخصصی در حوزه درمان ناباروری و بیماری‌های ژنتیکی خواهد بود؛ تولید کارخانه‌ای سلول‌های خورشیدی نیز از دیگر هدف‌های این سازمان در آینده است تا بتوانیم سلول‌های مورد نیاز در نیروگاه‌های خورشیدی را برای پایین‌تر آوردن قیمت تمام شده تامین کنیم.
وی اضافه کرد: آموزش، اساسی ترین پارامتر در راستای توسعه جامعه است و خلایی که در راستای توانمند سازی فارغ التحصیلان وجود داشت، با انجام آموزش های مهارت محور پر شد تا اینکه فرد بتواند یا برای خودش شغلی را شروع کند و یا نیاز های کافرما را تأمین کند.
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی علاوه بر رشته‌های زبان و رایانه، در حدود 250 رشته مختلف فنی و صنعتی ورود پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر در هشت مرکز آموزش در تبریز و شهرستان‌ها خدمات آموزشی ارائه می دهیم، در بخش آموزش های ضمن خدمت نیز چون کارکنان به مرور نیازمند آموزش هستند تا بروز شوند، در سازمان های مختلف ورود کرده ایم.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی، جهت حفظ سلامتی، آموزش‌ها به صورت مجازی انجام می گیرد و به این خاطر سامانه امجد را با قابلیت حضور 100 کاربر راه اندازی کردیم که البته برای بالابردن کیفیت کلاس ها در حدود 20 نفر همزمان در کلاس مجازی حضور پیدا می کنند.
محسنی در خصوص فعالیت‌های معاونت فرهنگی این سازمان نیز گفت: عمده فعالیت های معاونت فرهنگی شامل خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) است که یکی از معتبرترین منابع افکارسنجی است و وظیفه این مرکز ارزیابی مسائل و مشکلات جامعه مانند میزان تاثیر کرونا در مشاغل و کارخانه ها و یا سایر مسایلی که نیاز مند بررسی و تحلیل است.
وی اظهار کرد: قطعا اهداف آینده این سازمان در راستای توسعه پژوهشی و خدمات تخصصی در حوزه درمان ناباروری و بیماری‌های ژنتیکی خواهد بود؛ تولید کارخانه‌ای سلول‌های خورشیدی نیز از دیگر هدف‌های این سازمان در آینده است تا بتوانیم سلول‌های مورد نیاز در نیروگاه‌های خورشیدی را برای پایین‌تر آوردن قیمت تمام شده تامین کنیم.
برچسب‌ها
سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ناباروری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/243835/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس