پیام آذری

آخرين مطالب

تثبیت روند کاهشی شیوع کرونا، دغدغه به‌حق مسوولان در آذربایجان‌غربی سياسي

تثبیت روند کاهشی شیوع کرونا، دغدغه به‌حق مسوولان در آذربایجان‌غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- شیوع بیماری کرونا مهمترین خبر در سراسر دنیا به شمار می‌رود و همه کشورها و مدیران بخش های مختلف برای ایجاد روند کاهشی و کنترلی تلاش می کنند که این امر طی هفته های اخیر در آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هرچند دغدغه اصلی مسوولان در آذربایجان غربی ایجاد روند تثبیت شده در این حالت است که به طور کامل به همراهی مردم بستگی دارد.
بیماری کرونا که تاکنون بیش از 20 میلیون نفر را مبتلا کرده و موجب مرگ بیش از 700 هزار نفر در دنیا شده، همچنان با گذشت حدود هشت ماه از پیدایش آن در کشورهای مختلف با روندهای مختلف به تاخت و تاز ادامه می‌دهد.
هرچند این بیماری در دهها کشور کنترل شده ولی در بسیاری از آنها، رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از بازگشت روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
در برخی کشورها نیز همچنان روند ثابت افزایشی وجود دارد که ایران نیز از جمله یکی از آن کشورهاست؛ در ایران تاکنون حدود 329 هزار نفر مبتلا شده و متاسفانه بیش از 18 هزار و 600 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
اما در آذربایجان غربی، روند شیوع بیماری برعکس کشور بوده و روز به روز شاهد کاهش تعداد مبتلایان، بیماران بستری، بیماران حاضر در آی سی یو و وصل شده به ونتیلاتور هستیم؛ هرچند که مسوولان در این خصوص بسیار نگران هستند و از مردم می خواهند که همچنان به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک ادامه دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ما در وضعیت هشدار قرار داریم که این وضعیت بسیار شکننده است.
دکتر جواد آقازاده افزود: این امر به آن معناست که با کوچکترین سهل انگاری وارد فاز قرمز خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم که این اتفاق در آذربایجان غربی رخ دهد، اضافه کرد: اگر ویروس هجومی رفتار کند و مردم نیز رعایت نکنند، وضعیت بسیار بدتر خواهد بود و میزان فوتی ها و بستری های افزایش قابل توجه خواهد یافت.
وی با تاکید بر لزوم رعایت استفاده از ماسک بیان کرد: در حال حاضر شاهد کاهش استفاده از ماسک از 75 درصد به 35 درصد در استان هستیم که این امر نگران‌کننده است. کاهش استفاده از ماسک، از 75 به 35 درصد در آذربایجان غربی نگران‌کننده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: خودمراقبتی، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در هر مراسم و مکانی که جمعیت زیادی در آن حضور دارند، بسیار مهم است.
رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بستری بودن 392 نفر با علائم سندرم حاد تنفسی در کل بیمارستان های استان گفت: از این تعداد 194 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا هستند.
علی‌احمد آقاپور از کاهش بیماران با شرایط حاد در آذربایجان غربی نسبت به هفته های گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر از 114 مورد بستری در آی سی یو، 29 نفر وصل به ونتیلاتور هستند.
وی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته 50 مورد بستری جدید ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان داشتیم و پنج نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این خصوص با اشاره به سه خیز مختلف در سه موعد گوناگون در آذربایجان غربی در خصوص شیوع بیماری کرونا گفت: این استان شاهد خیز متوسط در اسفند، خیز جدی‌تر در فروردین و خیز شدید در اواخر خرداد و اوایل تیر امسال بود.
آذربایجان غربی شاهد سه خیز متوسط در اسفند، خیز جدی تر در فروردین و خیز شدید در اواخر خرداد و اوایل تیر بود. سیماسادات لاری افزود: از اواخر فروردین روند موارد ابتلا و بستری در آذربایجان غربی رو به کاهش گذاشته و در اردیبهشت نیز پایداری نسبی در این خصوص حاصل و این امر با کاهش رعایت موارد بهداشتی به خیز سوم منجر شد.
وی اضافه کرد: با بی‌توجهی مردم در رعایت موارد بهداشتی، در روزهای پایانی خرداد و اوایل تیر، تعداد موارد ابتلا و بستری در آذربایجان غربی به بیشترین میزان رسید که نگرانی های زیادی را به همراه داشت.
وی اظهار کرد: از یک ماه گذشته با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان و برنامه ریزی مسوولان، شاهد روند کاهشی در آذربایجان‌غربی بودیم که امیدواریم این روند تداوم یابد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت قرمز سه شهرستان و هشدار چهار شهرستان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در برخی شهرستان ها نظیر ارومیه، خوی، تکاب، سردشت و میاندوآب شدت بیشتری را شاهد هستیم. از 17 شهرستان آذربایجان غربی، 3 شهرستان در وضعیت قرمز و 4 شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارد.
لاری، بیشترین میزان استفاده از ماسک را در ادارات و کمترین میزان را در پایانه مسافری درون شهری عنوان کرد و افزود: بیشترین رعایت پروتکل ها در بیمارستان ها با 95 درصد و کمترین میزان در پایانه مسافری درون شهری با 36 درصد و پایانه های مسافربری برون شهری با 55 درصد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای مرداد 234 واحد متخلف اعم از اماکن عمومی، مواد غذایی و واحدهای صنفی و صنعتی در آذربایجان غربی پلمب و 111 مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
با توجه به این آمار، نگرانی ها در خصوص شیوع چندین باره بیماری کرونا در آذربایجان غربی بیجا نیست و باید همه مردم به همراه مسوولان و دست اندرکاران حوزه سلامت، در راستای جلوگیری از خیز چهارباره کرونا در آذربایجان غربی مصمم تر باشند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا سیما سادات لاری آذربایجان غربی ارومیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/244468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه