پیام آذری

آخرين مطالب

گرما و رفاه؛ هدیه دولت به خانواده‌های روستایی مقالات

گرما و رفاه؛ هدیه دولت به خانواده‌های روستایی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- گازرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده آذربایجان‌غربی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بسیار چشمگیر بوده و به بیش از سه برابر پیش از این دولت رسیده که همین امر، موجب گرما و رفاه بیشتر مردم و رضایتمندی جامعه روستایی در این استان شده است.

به گزارش ایرنا، ارتقای شاخص های رفاه به ویژه بین روستاییان از جمله برنامه های دولت های مختلف بوده که در توسعه زیرساخت ها و خدمات نمود می یابد.
گازرسانی به روستاها نیز از جمله زیرساخت ها و خدماتی است که طی سال‌های طولانی بعد از انقلاب در کشور اجرایی شده و همواره مورد توجه دولت‌های مختلف بوده است.
البته بهترین و بیشترین اقدامات را بین دولت های مختلف در خصوص گازرسانی به روستاها به ویژه روستاهای محروم و مرزی آذربایجان غربی، دولت یازدهم و دوازدهم انجام داده که آمار مساوی بین سال‌های 1393 تا 1399 با سال های 1373 تا 1399 موید این مطلب است.
رشد 114 درصدی گازرسانی به روستاهای همه استان‌های کشور تنها در کمتر از هفت سال نشان از عزم راسخ دولت تدبیر و امید در تحقق وعده‌ها دارد که آذربایجان غربی نیز از این امر مستثنی نبوده و با توجه مدیران این استان و همت جهادگران عرصه گاز رسانی، این نعمت خدادادی را در شریان‌های انرژی از دل کوهستان‌های صعب العبور، گردنه‌های برف‌خیز، دره‌ها و رودهای جاری و خروشان عبور داده اند.
تا سال 1393 ضریب نفوذ گاز روستایی آذربایجان غربی حدود 32 درصد بود که با عملیات جهش‌وار در دولت تدبیر و امید، این میزان به حدود 71 درصد رسیده است و هم اکنون هم 508 روستای این استان تحت پوشش عملیات گازرسانی قرار دارند.
همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود می یابد که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.
روستاییان آذربایجان غربی: خدمات دولت برای جلوگیری از سرمای جانسوز زمستانی
"یونس طلعت" یکی از اهالی نلاس در شهرستان سردشت که به شغل کشاورزی مشغول است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ما سرمای استخوان سوزی دارد، زمستان به اینجا زود می آید و دیر می رود و تامین سوخت برای پخت و پز چالشی تمام وقت است که با شروع زمستان تامین سوخت برای گرمایش مشکلاتمان را دو چندان می کند.
وی به طبیعت زیبا و جنگلی اطراف محل سکونت خود اشاره کرد و افزود: گاهی برای تامین گرما و از ترس مشکلات تامین سوخت برای اهالی روستا چاره ای جز قطع درختان جنگلی نمی ماند که با انتقال گاز، درختان و این طبیعت زیبا از هر آسیبی در امان می ماند.
"عارف اصغری" یکی دیگر از روستاییان "کلیجه" شهرستان مهاباد که خود و بقیه اهالی روستا را امسال از گزند سرما در امان می بیند، نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هر سال با آمدن زمستان مجبور بودیم سوخت را به گونه ای مصرف کنیم که در طول زمستان های طولانی این منطقه ذخیره سوختمان تمام نشود زیرا علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با سرمای طاقت فرسا، تهیه سوخت کاری بسیار پر مشقت است.
وی با اشاره به همت گازرسانان و عزم دولت برای تحقق عدالت افزود: این نعمت خدادادی از جنوبی ترین نقطه کشور از دل کوهستان ها عبور کرده و اکنون زمستان امسال گرما بخش خانه اهالی روستاست که از این بابت خدا را شاکر هستیم.
"محمد خدر" نیز که در همین روستا ساکن است، با بیان اینکه مشکلات تامین سوخت برای گرمایش و آشپزی طاقت بسیاری از اهالی را بریده بود، روستاییان را به مهاجرت های اجباری به جنگل‌های اطراف سوق می داد، ادامه داد: ما نیز به فکر ترک زمین های کشاورزی و فروش زمین پدریمان بودیم که به دنبال رفاه و آسایش در ارومیه و یا مهاباد ساکن شویم ولی با رسیدن گاز به روستایمان دیگر خیالمان از مشکلات تامین سوخت راحت است.
افزایش 39 درصدی، ارمغان دولت برای توسعه گازرسانی روستایی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال 1392 تنها 32 درصد خانوار روستایی از گاز بهره مند بودند، گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی استان 71 درصد است که با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا این رقم به بالای 81 درصد می‌رسد.
علیرضا شیخی با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای اجرای این طرح ها افزود: با تلاش بی‌وقفه جهادگران شرکت گاز، روستاهای جدیدی هم در برنامه گازرسانی قرار می‌گیرند تا شاخص برخورداری خانوار روستایی استان به سطح مطلوب‌تری برسد.
وی افزود: برای گازرسانی به 135 روستا نیز اخیرا مجوز گرفته‌ایم و درصدد هستیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که بخشی‌ از عملیات اجرایی این روستاها در سال 1399 انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی "بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 1393" را از دلایل تسهیل کننده و شتاب دهنده در عرصه گازرسانی استان دانست و اظهار داشت: مطابق این قانون، گازرسانی در مناطق سردسیر به ازای هر خانوار روستایی، 6 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و در سال 1397 با رایزنی‌های شرکت گاز آذربایجان غربی و مقام عالی استان با وزیر نفت و موافقت وی، مقرر شد با توجه به هزینه بالای گازرسانی در بیش از 50 درصد روستاهای واقع در نقاط کوهستانی و مرزی استان، این میزان از 6 میلیون تومان به 12 میلیون تومان افزایش یابد.
شیخی افزود: در سال گذشته، 12 میلیون تومان "بند ق تبصره 2" تا سقف 20 میلیون تومان افزایش یافت و از کل پروژه‌های روستایی پیمان‌سپاری شده، 30 درصد این روستاها با بودجه 12 میلیون تومانی و حدود 30 تا 40 درصد نیز با سقف 20 میلیون تومانی اجرا شده و یا در حال اجراست.
وی میزان روستاهای دارای گاز طبیعی از محل اعتبارات محل "بند ق تبصره 2" را تا سال گذشته 702 روستا دانست و افزود: شهرهای کوچک استان نیز از این اعتبارات بهره‌منده شده‌اند و در این مدت شهرهای مرگنلر شوط، آواجیق چالدران، نلاس سردشت و سرو و سیلوانای ارومیه از این طریق برخوردار از گاز طبیعی شده‌اند.
وی با اشاره به تداوم گازرسانی به روستاها و شهرهای آذربایجان غربی از محل اعتبارات بند ق تبصره 2 گفت: از محل این اعتبارات، پروژه گازرسانی به سه شهر میرآباد، زرآباد و خلیفان به همراه 486 روستا در نقاط مختلف استان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برخورداری شهرستان سردشت از هفت درصد در سال 1392 به 44 درصد حال حاضر رسیده است، گفت: با اجرایی شدن پروژه‌های در دست اجرا تا اواخر سال 1400، میزان برخورداری جمعیت روستایی این شهرستان به 75 درصد می‌رسد.
برخورداری 12 روستای سردشت و پیرانشهر از گاز طبیعی
رییس اداره گاز سردشت با بیان اینکه گازرسانی به شهر میرآباد در حد فاصل سردشت و پیرانشهر، یکی از دشوارترین پروژه‌های در دست اجرا در استان است، گفت: برآورد اولیه برای گازرسانی به شهر میرآباد، اجرای خط انتقالی بالغ بر 182 کیلومتر بود که درابتدای مسیر باید به هفت روستا نیز گازرسانی می شد اما در ادامه با افزایش حجم پیمان و اضافه‌کاری، تعداد روستاهایی که باید در این مسیر از گاز طبیعی برخوردار می‌شدند، به 12 روستا رسید.
یونس آذریون با اشاره به اینکه "نلاس" از بین این روستاها به شهر تبدیل شد، ادامه داد: با برخوردار شدن این 12 روستا از گاز طبیعی، چهار هزار مشترک از نعمت گاز بهره‌مند شدند و با اتمام پروژه گازرسانی به شهر میرآباد، سه هزار مشترک دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.
همت دولت برای گاز رسانی به مناطق روستایی
فرماندار پیرانشهر نیز با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید همت خود را برای گاز رسانی به مناطق روستایی به کار گرفته، گفت: دهه فجر سال گذشته هشت روستای محور کوپر را کلنگ‌زنی کردیم که اجرای این پروژه آغاز شده و نیازمند تسریع در اجرای عملیات است.
علی ترابی ادامه داد: خط اصلی پروژه گازرسانی 25 روستای محور هنگ‌آباد نیز شروع شده است و امیدواریم این پروژه نیز در موعد مقرر به اتمام‌ برسد.
وی با اشاره به طرح‌های گازرسانی به روستاهای پیرانشهر با اشاره به اینکه گازرسانی به 18 روستای این شهرستان در دست اجراست، گفت: این روستاها 13 درصد جمعیت روستایی پیرانشهر را شامل می‌شود که با اتمام گازرسانی آنها، میزان جمعیت برخوردار این شهرستان به 79 درصد می‌رسد.
وی با اشاره به طراحی گازرسانی 25 روستای دیگر در پیرانشهر نیز افزود: اگر خط انتقال گاز اصلی که در حال اجرای آن هستیم به اتمام برسد، اجرای این پروژه نیز کلید خواهد خورد.
بهره‌برداری از گازرسانی به 2 روستای مهاباد
رییس اداره گاز مهاباد نیز گفت: گاز 2 روستای این شهرستان در صورت تامین نقدینگی، طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
جلال شمس‌برهان با اعلام اینکه پروژه گازرسانی روستاهای "قمطره" و "کلیجه" به مرحله‌ تزریق گاز رسیده، افزود: در صورت تامین نقدینگی لازم، طی هفته دولت شاهد افتتاح گاز این 2 روستا خواهیم بود.
وی گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام گازرسانی به این 2 روستا 24 میلیارد ریال است.
رییس اداره گاز مهاباد با اشاره به 150 خانواری بودن روستای "کلیجه" و 100 خانواری بودن روستای "قمطره" افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در میان خانوار روستایی این شهرستان 70 درصد است.
شمس‌برهان در ادامه با اشاره به در دست اجرا بودن هشت پروژه گازرسانی در مهاباد، گفت: این پروژه‌ها شامل 18 روستای محور "حاجی‌خوش"، 18 روستای محور 2 جاده برهان، هفت روستای محور یک جاده برهان، 6 روستای محور سه جاده برهان، گازرسانی و شبکه‌گذاری شهر خلیفان و نیز سه‌راهی روستای "کیتکه" تا روستای "کاولان" است.
شعله های گاز در 5 روستای سلماس روشن می‌شود
رییس اداره گاز سلماس نیز با اعلام اینکه عملیات گازرسانی پنج روستای این شهرستان به اتمام رسیده، گفت: این روستاها همزمان با گرامیداشت هفته دولت، از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
علی نصرالهی اظهار داشت: برای گازرسانی به این پنج روستا، در مجموع 62 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در میان خانوار روستایی سلماس حدود 60 درصد است، افزود: با افتتاح پروژه‌ گازرسانی پنج روستای مورد اشاره در هفته دولت، ضریب نفوذ گاز روستایی به 67 درصد می‌رسد.
نصرالهی در ادامه، درباره پروژه‌های روستایی در دست اجرای سلماس نیز گفت: هم اکنون گازرسانی به 10 روستای "خان تختی"، دو روستای محور "حسبشه" و "کوزه‌رش"، 3 روستای محور "خاندام" و یک روستای محور"عیان" در حال اجراست.
برخوردار شدن 8 روستای محور قره‌تپه ماکو از گاز طبیعی
رییس اداره گاز ماکو نیز از بهره‌برداری از گاز روستاهای محور قره‌تپه این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: با اتمام این طرح یک‌هزار و 200 خانوار این روستاها از گاز طبیعی برخوردار می شوند.
رسول نوری‌نسب با اشاره به ضریب نفوذ 25 درصدی گاز در میان خانوار روستایی ماکو گفت: با روشن شدن این محور، میزان این ضریب نفوذ به 34 درصد می‌رسد.
مشعل گاز 14 روستای میاندوآب روشن می‌شود
رییس اداره گاز میاندوآب گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات گازرسانی به 10 روستای محور "باروق" و 4 روستای محور "چیلیک" این شهرستان با صرف 90 میلیارد ریال هزینه، پایان یافته و همزمان با گرامیداشت هفته دولت، مشعل آنها روشن می‌شود.
بهرام کاظمی اظهار داشت: با برخوردار شدن این روستاها از گاز طبیعی 1500 خانوار از این نعمت بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 92 درصد خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: با بهره‌مندی اهالی 14 روستای محورهای "باروق" و "چیلیک" از نعمت گاز درهفته دولت، میزان ضریب نفوذ گاز در میان خانوار روستایی به 97 درصد افزایش می‌یابد.
کاظمی در ادامه، به در دست اجرا بودن عملیات گازرسانی به 8 روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: مشعل این روستاها نیز در صورت تامین نقدینگی لازم، تا پایان امسال روشن می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 156 روستای میاندوآب گازدار است افزود: 57 درصد واگذاری انشعاب های روستایی در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.
5 پروژه‌ گازرسانی شهری و روستایی خوی در مرحله پیمان‌سپاری است
رییس اداره گاز خوی با بیان اینکه امسال پروژه‌های گازرسانی مهمی در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: همزمان با هفته دولت، عملیات گازرسانی چهار روستای " علی شیخ"، "آغباش"، "هدر و اریکلو" به نام محور "آغباش" خوی به پیمانکار واگذار می‌شود و چهار روستای محور "ولدیان" نیز برای عملیات گازرسانی در انتظار اخذ مجوز پیمان‌سپاری از ستاد تهران است.
احمد دادستدی‌مقدم با اشاره به آغاز اجرای عملیات خط تغذیه شهر قطور پس از اخذ مجوزهای پیمان‌سپاری، اظهار کرد: با اجرای این پروژه، گازرسانی 31 روستای این شهرستان نیز شرایط واگذاری به پیمانکار را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه 78 روستای شهرستان خوی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: در این روستاها در مجموع حدود 110 هزار اشتراک پذیری انجام و 33 هزار علمک واگذار شده است.
11 روستای چایپاره در آستانه برخورداری از گاز طبیعی
رییس اداره گاز چایپاره با بیان اینکه سعی داریم 11 روستای این شهرستان همزمان با هفته دولت از نعمت گاز بهره‌مند شوند، گفت: عملیات گازرسانی به هفت روستای محور "میرزا حسام" و 6 روستای محور "تاج خاتون" به اتمام رسیده و در آستانه تزریق گاز است که در صورت انجام عملیات تزریق، گاز این روستاها همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
رضا قدیم‌خانی روستاهای محور "میرزا حسام" را شامل 417 خانوار و نیز روستاهای محور "تاج خاتون" را با مجموع 294 خانوار اعلام کرد.
وی طول شبکه توزیع اجرا شده در پروژه گازرسانی محور "میرزا حسام" را 44 هزار و 772 متر دانست و افزود: برای گازرسانی به محور "تاج خاتون" نیز 33 هزار و 112 متر شبکه‌گذاری صورت گرفته است. وی با بیان اینکه گازرسانی به محور "میرزا حسام" با 66 میلیارد و 183 میلیون ریال انجام می‌گیرد، گفت: برای اجرای پروژه محور "تاج خاتون" نیز 22 میلیارد و 338 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده.
بهره‌برداری از گاز روستای کمپ ارس پلدشت
رییس اداره گاز پلدشت با بیان اینکه گاز روستای کمپ ارس همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این روستای 70 خانواری با صرف پنج میلیارد و 930 میلیون ریالی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.
علی عباس‌زاده در خصوص پروژه‌های فعال گازرسانی شهرستان پلدشت، افزود: اجرای شبکه داخلی 10 روستای محور "شیبلو" که از این تعداد تنها 2 روستا باقی مانده، واگذاری انشعابات 17 روستای محور "سد ارس"، اجرای شبکه و خط تغذیه 3 روستای محور "شوربلاغ" از پروژه‌های فعال این شهرستان به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه تا سال 96 در مجموع 4 روستای این از نعمت گاز بهره‌مند بودند، گفت: طی سه سال اخیر 36 روستای پلدشت از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی ادامه داد: از 17 روستای محور سدارس نیز 15 روستا گازدار شده‌اند.
افتتاح گاز روستای قیاس شهرستان شوط
رییس اداره گاز شوط نیز از افتتاح پروژه گازرسانی به روستای قیاس این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: روستای "قیاس" با 71 خانوار یکی از پنج روستای محور "خورابلوی" این شهرستان است که در هفته دولت ازنعمت گاز بهره‌مند می‌شود.
محمود فتحعلی‌نژاد با بیان اینکه پیش از این گاز 2 روستای محور "خورابلو" مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، افزود: برای گازرسانی به روستاهای این محور در مجموع 46 میلیارد و 486 میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر میزان برخورداری خانوار روستایی این شهرستان از گاز طبیعی 87 درصد است، ادامه داد: این رقم پس از از افتتاح گاز روستای قیاس، به بیش از 88 درصد می‌رسد.
فتحعلی‌نژاد، با اشاره به در دست اجرا بودن گازرسانی به هفت روستای این شهرستان، گفت: این روستاها شامل 6 روستای محور "شریف‌آباد" و همچنین روستای "شیخ‌سلو" از محور "خورابلو" است که با توجه به پیشرفت قابل توجهی که دارند، افتتاح آنها در دهه مبارک فجر امسال محتمل است.
در حال حاضر استان آذربایجان‌غربی با بیش از 14 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و یک هزار و 123 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.
برچسب‌ها
آذربایجان غربی گاز رسانی گاز

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/245488/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بانوی 50ساله میرآبادی در رودخانه غرق شد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها

واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان

جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)

برتری آریان همدان برابر تیم نود در ارومیه

انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

پرداخت 5670 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی

(ویدیو) لحظه انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

ورزشکاران زنجانی 370 مدال رنگارنگ کسب کردند

ضبط 47 دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه

محفل شعر ترکی رضوی در تبریز برگزار می‌شود

اطلاعیه باشگاه تراکتور؛ اتفاقات فرودگاه تبریز باعث تاسف است

بیانیه هیأت مدیره باشگاه تراکتور/ مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری

واکنش باشگاه تراکتور به اتفاقات فرودگاه تبریز/ ادامه مذاکره با گزینه‌های هدایت تیم

واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان

اولین واکنش تراکتور به اتفاقات جنجالی فرودگاه

ادامه حواشی «مست عشق»؛ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟

آذربایجان شرقی جایگاه اول صادرات شیرینی و شکلات

ضرورت تکمیل پروژه‌های راه‌سازی مرند

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تغییر چهره «ارغوان مشکات» سریال دلدادگان بعد 7 سال در 34 سالگی

لحظه انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

با همکاری دستگاه‌های اجرایی به دنبال توسعه ورزش استان هستیم

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز شنبه اول اردیبهشت

ورزش نابینایان و توانیابان مورد توجه قرار گیرد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

ورزش نابینایان و توان‌یابان مورد توجه قرار گیرد

صدور و تمدید 180 پروانه « کابرد علامت استاندارد اجباری » در استان اردبیل

آمادگی گلبالیست‌های اردبیلی برای حضور در پارالمپیک پاریس

کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار

صدور و تمدید 180 پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل

رهاسازی 285 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان

زن 50 ساله میرآبادی در رودخانه غرق شد

285 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد

285 میلیون مترمکعب آب از سدبوکان رهاسازی شد

لحظه انفجار وحشتناک در مغازه عطرفروشی در ارومیه + فیلم | وضعیت مغازه را ببینید

کشف کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی

مصدومیت 7 نفر در واژگونی جداگانه دو خودرو در استان آذربایجان‌غربی

ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی

(ویدئو) انفجار وحشتناک در مغازه عطرفروشی در ارومیه

نصیرزاده: فیلم اتفاقات فرودگاه را برای مربیان خارجی فرستادند و آنها را نگران کردند

نصیرزاده: کریس کلمن، گزینه اصلی نیمکت تراکتور