پیام آذری

آخرين مطالب

ازشهرزاد تا هزاردستان: بهترین سریال های ایرانی + عکس فرهنگي

ازشهرزاد تا هزاردستان: بهترین سریال های ایرانی + عکس
  بزرگنمايي:

پیام آذری - در این مطلب به بررسی ده سریال برتر ایرانی که از کاربران imdb بیشترین امتیاز را گرفته‌اند پرداخته‌ایم 
بهترین سریال‌ های ایرانی از نظر کاربران imdb 
در بررسی سریال‌های ایرانی محصولاتی با تعداد آرای بسیار کم و امتیاز بالا هستند که نمی‌شد این امتیاز را جدی گرفت و این رتبه‌بندی در مورد سریال‌هایی صورت گرفته که یک مشارکت حداقلی از مخاطبان برای رای دادن به آنها وجود داشته است. در این فهرست بیشترین رای به سریال «شهرزاد» با بیش از پنج هزار رای و «شب‌های برره» با چهار هزار هشتصد رای داده شده و سریال «هزار دستان» با امتیاز 8،7 بهترین سریال ایرانی از نظر کاربران imdb و «دایی جان ناپلیٔون»، «کلاه قرمزی90»، «شب‌های برره»، «روزی روزگاری»، «کلاه قرمزی 88»، «شهرزاد»، «امام علی (ع)»، «مدار صفر درجه» و «در چشم باد» به ترتیب ده سریال برتر ایرانی از نکاه کاربران این سایت هستند.
هزار دستان 
«هزاردستان» سریالی تاریخی با مایه‌های سیاسی و اجتماعی به کارگردانی علی حاتمی است که تولید آن هشت سال طول کشید.سریال «هزار دستان» به داستان زندگی رضا خوشنویس که شخصیتی تخیلی مبتنی بر شخصیتی تاریخی به‌ نام کریم دواتگر است، می‌پردازد. فیلم از دو بخش اصلی تشکیل شده‌ است؛ بخش اول به داستان رضا تفنگچی می‌پردازد که دوران احمدشاه و آغاز حکومت رضا شاه را تصویر می‌کند و بخش دوم در مورد زندگی رضا خوشنویس است که در دوران پایانی حکومت رضا شاه و آغاز حکومت محمدرضا شاه می‌گذرد. این سریال ، در سال 1397 به فهرست ملی حافظه جهانی یونسکو اضافه شد.
بیشتر بدانید : قاب های ماندگاری از هزاردستان + عکس لیلا حاتمی در کودکی

پیام آذری

سریال هزار دستان
این مجموعه کلکسیونی از بهترین بازیگران ایرانی از جمله جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داود رشیدی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز را در خود جای داده که با هدایت علی حاتمی، یکی از ماندگارترین سریال‌های تاریخی تلویزیون ایران را رقم زده است.
دایی‌ جان ناپلئون
«دایی‌جان ناپلئون» محصول سال 1355 است این مجموعه تلویزیونی بر اساس رمانی به همین نام اثر نویسنده طنزپرداز معاصر ایرانی ایرج پزشک‌زاد تهیه و توسط ناصر تقوایی کارگردانی و تولید شد.
بیشتر بدانید : خاطراتی جالب از پشت صحنه دایی جان ناپلئون

پیام آذری


سریال طنز دایی‌ جان ناپلئون
زمینه تاریخی رمان فکاهی دایی جان ناپلئون به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، یعنی زمان تغییرات بنیادین ساختار‌های سیاسی و اجتماعی کشور می‌پردازد. این رمان داستان خانواده‌ای اشرافی را بازگو می‌کند که هریک از اعضای آن در جهت حفظ امتیاز‌هایی که دوران آن‌ها سپری شده است، بیهوده تلاش می‌کند.
کلاه قرمزی 
سریال «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب از مجموعه‌های پرطرفدار و یادآور خاطراتی خوش است. کلاه قرمزی پسری بازیگوش و خوش قلب است که برای انجام ندادن هر کاری بهانه‌های جالبی می‌آورد.

پیام آذری

کلاه قرمزی
در این سریال حمید جبلی، ایرج طهماسب، محمدرضا هدایتی، بهادر مالکی، محمد بحرانی، نگار استخر، کاظم سیاحی، علی سرابی، هوتن شکیبا، محمد لقمانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.
شب‌ های برره
«شب‌های برره» مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری است. «شب‌های برره در هر قسمت داستانی مستقل را نقل می‌کرد که در روستای خیالی برره و در میان اهالی این روستا اتفاق می‌افتاد. برخی از اصطلاحات و کلمات و افعال ساخته شده توسط نویسندگان خالق روستای برره تا چندین سال در زبان غیررسمی کشور کاربرد داشت.

پیام آذری

سریال طنز شب‌ های برره
مهران مدیری، سیامک انصاری، رضا شفیعی جم، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری، هادی کاظمی و... بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند.
روزی روزگاری
«روزی روزگاری» مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو است که در 1370–1371 از شبکه یک تلویزیون پخش شد. داستان این سریال دربارهٔ راهزنی معروف به نام مرادبیگ است که طی نزاعی با گروه راهزن دیگری مجروح شده و توسط خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا کرده و طی زندگی با این روستاییان تحولاتی عمیق در زندگی او رخ می‌دهد.

پیام آذری

مجموعه تلویزیونی روزی روزگاری
خسرو شکیبایی، ژاله علو، جمشید لایق، گوهرخیراندیش، پرویز پورحسینی، محمود جعفری، محمد فیلی و... از جمله بازیگران این سریال بودند.
شهرزاد 
در سریال شهرزاد روایت عاشقانه‌ای در روز‌های پرتپش تهران 1332 است که با کودتای سیاه آغاز می‌شود و با اثر حوادث کودتا بر زندگی شخصیت ها، اوج می‌گیرد. در تهران سال‌های پس از کودتا که چهره شهر، رنگ خشونت و دسیسه به خود گرفته، عشقی شکوفا می‌شود میان دو جوان به نام‌های شهرزاد و فرهاد. عشقی که فرجامش متصل به حوادث ایام می‌شود و عشاق قصه در موقعیت دشواری قرار می‌گیرند که آینده شان را دگرگون می‌کند .

پیام آذری

سریال شهرزاد
کارگردان این سریال حسن فتحی و تهیه‌کننده آن محمد امامی است. پخش این سریال به صورت هفتگی از طریق مراکز عرضه فیلم سراسر کشور انجام شد. سریال «شهرزاد» را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی دانست. علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازیگران نقش‌های اصلی این مجموعه هستند.
امام علی (ع)
مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع) » تولید 1370-1375 است. داوود میرباقری نویسنده و کارگردان این مجموعه پرطرفدار تلویزیونی بود. داستان این سریال از اواخر دورهٔ خلافت عثمان بن عفان شروع و تا پنج سال انتهایی و دوران خلافت و زندگی علی بن ابی‌طالب می‌پردازد.

پیام آذری

سریال امام علی (ع)
داریوش ارجمند، مهدی فتحی، بهزاد فراهانی و محمدرضا شریفی‌نیا از جمله بازیگران تیم پرجمعیت این سریال هستند که در این سریال خاطره ماندگاری از خود بر جای گذاشتند.
مدار صفر درجه
«مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی که چندین بار از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شده، این مجموعه تاریخی برای اولین بار سال 86 در قالب 30 قسمت به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.شهاب حسینی، رویا تیموریان، آتنه فقیه نصیری، لعیا زنگنه، ایرج راد، مسعود رایگان و پیام دهکردی از جمله بازیگرانی هستند در این سریال ایفای نقش کردند.

پیام آذری

سریال مدار صفر درجه
داستان سریال «مدار صفر درجه» به پیش از شهریور 1320 باز می‌گردد و ماجرای سفر دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا به فرانسه برای تحصیل در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه پاریس را نشان می‌دهد که در پژوهشی با دختری یهودی به نام "سارا استروک" همکار می‌کند. اما این پژوهش باعث تغییر در مسیر زندگی این دو جوان می‌شود. ماجرا بر بستر جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن صهیونیزم و تسلط تدریجی بر فلسطین می‌گذرد.
در چشم باد
مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» به تهیه کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری در 44 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه اول سیما تهیه و تولید شد. فیلمنامه این سریال که در زمره سریال‌های «الف» سیما به شمار می‌رود، توسط «مسعود جعفری جوزانی» در مدت دوسال نوشته شده است.

پیام آذری

سریال در چشم باد
سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های 1300، 1320 و 1360 را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دورهٔ پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.
در این پروژه که «حسین علیزاده» موسیقی آن را ساخته، بازیگرانی چون، پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… ایفای نقش کرده‌اند.
بیشتر بدانید : بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در سال 97 + عکس
بیشتر بدانید : بهترین سریال‌های تلویزیونی با محوریت زنان
بیشتر بدانید : برترین سریال های سال 2018 بر اساس رتبه بندی سایت IMDB + عکس
بیشتر بدانید : پرطرفدارترین سریال های کره ای دهه اخیر + عکس
منبع: سینمادیلی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/255542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا