پیام آذری

آخرين مطالب

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

حضور دائم بالگرد امدادی در اردبیل ضروری است/ مسئولان کمک کنند اجتماعي

حضور دائم بالگرد امدادی در اردبیل ضروری است/ مسئولان کمک کنند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور دائم بالگرد امدادی در اردبیل ضروری است و به همین خاطر مسئولان در تکمیل آشیانه بالگرد امدادی استان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدحسن قوسیان مقدم ظهر جمعه با حضور در استان اردبیل و در نشستی با مسئولین استانی اظهار کرد: احداث آشیانه بالگرد امدادی برای حضور دائم بالگرد امدادی در استان ضروری است و برای تکمیل این آشیانه که در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن اردبیل احداث می‌شود، برای تکمیل مساعدت‌های مسئولان را می‌طلبد.
وی با اشاره به صرف اعتبار بیش از 30 میلیارد ریالی برای بهره‌برداری مرکز امداد جاده‌ای گردنه الماس افزود: 481 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین‌شهری هلال احمر و و هزار و 400 خانه هلال دیگر نیز در کشور ایجاد شده که در مناطق مختلف ایران اسلامی به مسافران و در راه ماندگان خدمات می‌دهند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 37 هزار خانه هلال دیگر در دهیاری‌های سطح کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با حضور 2 هزار و 321 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اماکن و پاساژهای استان حضور یافته و به صاحبان مشاغل و مردم توصیه‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از کرونا ارائه شده است.
قوسیان فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان خلخال در تأمین داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی را قابل تحسین دانست و بیان کرد: در صورت تأمین بودجه و گشایش ردیف اعتباری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جمعیت اقدام به جذب و استخدام جوانان فعال در تیم‌های امداد و نجات مناطق مختلف کشور خواهد کرد.
وی به اجرای طرح «نذر آب 3» توسط جمعیت هلال احمر در استان‌های کم آب کشور اشاره کرد و گفت: رویکرد اجرای طرح نذر آب در مناطقی است که وقوع تنش آبی ناشی از تغییرات اقلیمی داشته که با توجه به اینکه در سال‌های گذشته این طرح با کمک‌های مردمی انجام شد امسال نیز با گستره جنوب و جنوب شرق کشور در مناطقی که به دلیل خشکسالی دچار کم آبی یا بی‌آبی هستند اجرا می‌شود.
اختصاص 30 میلیارد ریال برای احداث آشیانه بالگرد هلال احمر
استاندار اردبیل در این دیدار اظهار کرد: استانداری برای راه‌اندازی فاز اول آشیانه بالگرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر 30 میلیارد ریالی کمک می‌کند تا عملیات اجرایی این پروژه شتاب گیرد.
اکبر بهنامجو با اشاره به اینکه آماده همکاری برای راه اندازی 300 خانه هلال در روستاهای استان طی سال جاری هستیم، افزود: با راه‌اندازی خانه‌های هلال و برگزاری دوره‌های آموزشی در آن‌ها، مردم در مواقع حوادث می‌توانند به یکدیگر امدادرسانی کنند.
وی با بیان اینکه دهیاری‌ها به عنوان خانه هلال تجهیز شده و در حین ارائه خدمات مقدماتی امدادی، به عنوان مراکز ارائه آموزش‌های بهداشتی نیز فعالیت خواهند کرد، گفت: برخی دهیاران به صورت مشترک دهیار چند روستا هستند و می‌توانند با استفاده از این فرصت آموزش‌های بهداشتی، پزشکی را همزمان با آموزش‌های امدادی ارائه دهند.
بهنام‌جو تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از جاده‌های پرتردد استان مراکز امدادی وجود دارد که استانداری برای تجهیز و فعال کردن این خانه‌ها در تلاش است و انتظار می‌رود که خانه‌های هلال مجهز به امکانات اولیه شوند.
وی ضمن تقدیر از عوامل احداث خانه امداد جاده‌ای در گردنه الماس بیان کرد: گردنه الماس یکی از محورهای حادثه خیز استان است و جمعیت هلال احمر استان اردبیل با افتتاح این پایگاه قطعاً به مردم و مسافران این مسیر خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند.
آشیانه بالگرد امداد و نجات اردبیل سال آینده افتتاح می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در همین نشست اظهار کرد: وجود بالگرد به جهت کوهستانی بودن و اقلیم منطقه در استان بسیار حائز اهمیت است و عملیات اجرایی آشیانه بالگرد امداد و نجات با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال آغاز شده و تا هفته دولت سال بعد این آشیانه نیز افتتاح می‌شود.
رامین معبودی افزود: 64 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت مختلف به سه پروژه گردنه الماس، اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر و اداره امدادی شهرستان گرمی تاکنون هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 17 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان اردبیل در 6 ماه اول سال جاری از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شده‌اند، گفت: جوانان جمعیت هلال احمر استان در امدادرسانی جاده‌ای و خدمات‌رسانی به مردم در طرح‌های ستاد کرونا همکاری مطلوبی با سایر ارگان‌ها داشته‌اند و با افزایش برنامه‌های آموزشی می‌توان کارایی این جوانان را در کنترل ناهنجاری‌ها افزایش داد.
معبودی با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت در ماه محرم توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: همچنین تولید محتوای آموزشی در زمینه پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در جمعیت هلال احمر استان اردبیل انجام شده و بیش از 500 بار در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری شده است.
وی افزود: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین‌شهری گردنه الماس خلخال از سال 1395 با زیربنای 712 متر مربع آغاز شده بود که با صرف 34 میلیارد و 896 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/256805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

جان‌باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

تاوان سنگین تالار و رستوران متخلف در اردبیل

داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا

نهضت تجلیل از معلمان فراگیر شود/عزم جمعی برای پاسداشت معلمان

جشنواره نمایش اسب اصیل ایرانی در اردبیل

اهداف کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال 1403 مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سالی با در آمد مالی خوبی را پشت سرگذاشت

کشف 30 دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان غربی

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه اول اردیبهشت

چندش‌ترین سالاد دنیا

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

بمب بزرگ تراکتوری‌ها؛ سرمربی سابقب گرت بیل در راه تبریز

جان باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

خودروهای متخلف در تبریز توقیف می‌شوند

تبریک تولد 85 سالگی رهبر انقلاب؛ رهبران معاصر با آیت‌الله خامنه‌ای قابل مقایسه نیستند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشکین شهر

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

شاهرخ استخری در بلژیک؛ از تیپ و چهره تازه تا طعنه به شبکه آی فیلم/ تصاویر

نجات 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دره‌جرمی ارومیه

سرمربی جدید تراکتور امروز مشخص می‌شود

هواداران خواستار اخراج کادر مدیریت و دروازه‌بان تراکتور شدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

نجات کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه

مرگ تلخ 2 مرد در داخل چادر مسافرتی

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد

زرآباد زیر آب؛ مدیریت بحران کجاست؟

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

امحای 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند