پیام آذری

آخرين مطالب

تفکیک زباله از مبدا عامل نجات محیط زیست/باید به سمت استفاده از تکنولوژی های برتر جهانی حرکت کرد - پرتال شهرداری ارومیه اجتماعي

تفکیک زباله از مبدا عامل نجات محیط زیست/باید به سمت استفاده از تکنولوژی های برتر جهانی حرکت کرد - پرتال شهرداری ارومیه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - شهردار ارومیه گفت: با تفکیک زباله از مبداء در منازل، مقوله پسماند را مدیریت و در حفظ محیط زیست نقش بسزایی را ایفا کرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات واموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه در حال حاضر یکی از آثار زیان بار محیط زیستی مقوله پسماندهای شهری و روستایی است، عنوان کرد: شیرابه های زباله و گاز متان منتشره از زباله های دفنی از جمله تهدیدات زیست محیطی در مقطع فعلی و در آینده است.
وی مقوله تفکیک زباله از مبداء جهت پیشگیری از تهدیدان زیست محیطی را بسیار موثر دانست و گفت: در صوت تفکیک زباله از مبداء در منازل به راحتی می توان پسماند را مدیریت کرد.
حضرت پور ادامه داد: در حال حاضر 75 درصد زباله ها متشکل از اقلامی چون پلاستیک، شیشه و سایر اقلام که جذب آنها در خاک سالیان سال طول می کشد است که با تفکیک این گونه زباله ها از مبدا در پیشگیری از تخریب محیط زیست و کمک به حفظ آن می توان سهیم شد .
به گفته وی مقوله تفکیک زباله از مبدا در منازل توسط شهروندان با نگاه فرهنگی تحقق می یابد و در ترویج این کار فرهنگی نقش رسانه ها و مطبوعات بسیار پر رنگ است.
شهردار ارومیه اشاره به مشکلات سایت نازلو؛ محل دفن پسماندها و این که این سایت از قبل گذشته رنج می برد، عنوان کرد: عدم پوشاندن محل دفن زباله در سایت طی گذشته منجر به انتشار گاز متان شده که در صورت پوشش روی آن در دوره های مختلف اکنون با معضلی به نام بوی گاز متان مواجه نبودیم.
وی پوشش سایت نازلو با خاک ، ایجاد راه دسترسی در محل دفن برای هدایت شیرابه به استخرهای ، احداث دیوار چهار متری برای لوله گذاری جهت هدایت شیرابه، ایجاد کانال برای ساماندهی آب های سطحی از ارتفاعات اطراف سایت، استفاده از گاز ازون برای بی خطر سازی شیرابه و کاشت درخت از جمله اقدامات شهرداری در سایت نازلو طی سال جاری عنوان کرد.
شهردار ارومیه با اشاره به شیرابه های پسماندها ادامه داد: شیرابه تولیدی از زباله ها با گذر زمان به آب های زیر زمینی نفوذ می کند و منجر به آلودگی آب های زراعی کشاورزان می شود که برابر آخرین ازمایشات هیچ گونه شیرابه به آب های زیر زمینی در در اطراف محل سایت نازلو نفوذ نکرده است.
وی افزود: شهرداری ارومیه با ایجا استخرهای متعدد در محل دفن نازلو این مهم را مدیریت کرده و نگذاشته که شیرابه ها به آب های زیر زمینی نفوذ کند.
حضرت پور عنوان کرد: جهت مدیریت شیرابه ها وعدم نفوذ آن به آب های زیر زمینی، استخر بزرگی ایجاد شده که شیرابه ها در این استخر تصفیه و به عنوان آب زراعی به مراکز پایین دست هدایت و اینکه از آب انها برای آبیاری درختان که در سایت 36 هکتاری نازلو جهت پوشش محل کاشته می شوند و مانع از انتشار گاز متان خواهند شد، استفاده می شود.
به گفته وی اقدامات اجرایی در سایت نازلو نکته رهایی از مشکلات نیست و باید به سمت استفاده از تکنولوژی های برتر جهانی حرکت کرد و آن مستلزم ایجاد سایت جدید است که تحقق این مهم را از استاندار و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ارومیه درخواست کرده ایم که نسبت به مطالعات محل جدید و استقرار کارخانه زباله سوزی در آن سایت اقدام شود.
شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: انتقال به محل جدید بدین معنا نیست که سایت نازلو مدیریت نشود و این سایت برای سال آینده مدیریت می شود که آلایندگی ناشی از آن برای محیط زیست زیان آور نباشد.
وی با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه توسط مشاور سایت نازلو 10 سال توان برای دفن زباله دارد ، بیان کرد: شهرداری ارومیه به دنبال سوزندان زباله است و در حال حاضر 95 درصد زباله ها در دنیا بصورت دفنی و 5 درصد از طریق سوزندان مهار می شود اگرچه هزینه ها روش سوزندان زیاد است. 
شهردار ارومیه عنوان کرد: نمایندگان مردم در مجلس طرح های دو فوریتی و سه فوریتی را وضع کنند که دولت نسبت به ساخت سایت های زباله سوزی در مراکز استان ها اقدام کنند .
وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد سایت های زباله سوزی در شهر، پسماندهای شهر را مدیریت و بیشتر نگرانی های حاصل از آن را رفع شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/256987/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟