پیام آذری

آخرين مطالب

برنامه‌های هفته دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بر فضای مجازی استوار است اجتماعي

برنامه‌های هفته دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بر فضای مجازی استوار است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، بخش عمده‌ برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان بر فضای مجازی استوار است.

سردار سرتیپ‌ دوم اصغر عباسقلی‌زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال به علت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد تا 29 اسفند برگزار می شود، افزود: برنامه های گسترده ای برای گرامیداشت این ایام پیش بینی شده و شیوع ویروس کرونا با وجود اینکه مانع از اجرای برنامه های شایسته، حداکثری و مناسب شده، ولی محدودیت برای اجرای این برنامه ها ایجاد نکرده است.
وی اظهار داشت: تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و دیدار با امام جمعه تبریز، استماع آنلاین بیانات رهبر معظم انقلاب با حضور یک هزار نفری مدیران استان، رزمندگان، خانواده های شهدا و پیشکسوتان کشوری و لشگری در مصلای اعظم تبریز و برگزاری رژه موتوری برای نشان دادن اقتدار نظامی، امنیتی و دفاعی نیروهای مسلح، بسیج، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری با رعایت پروتکل های بهداشتی را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: رویکرد اصلی نمایشگاه های هفته دفاع مقدس در سطح استان استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما برای جلوگیری از تجمع مردم در نمایشگاه هاست.
سردار عباسقلی زاده، ادامه داد: عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، برگزاری شب شعر و شب خاطره، رونمایی از کتب دفاع مقدس و تاریخ شفاهی رزمندگان، اجرای برنامه های ورزشی، دیدار با خانواده های شهدا، رزمندگان و آزادگان و تبلیغات گسترده در فضای مجازی توسط فعالان این فضا و صدا و سیما برای انتشار انیمیشن، مونش گراف و فیلم های کوتاه و مستند از دیگر برنامه های این ایام است.
وی با اشاره به اینکه 25 کمیته برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس استان تشکیل شده است، یادآوری کرد: برنامه های متعددی برای تبیین تاریخ و آرمان های دفاع مقدس در مراکز آموزشی، پادگان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برگزار می شود.
سردار عباسقلی زاده، افزود: امسال رژه نیروهای مسلح به علت شیوع ویروش کرونا به شکل سال های قبل برگزار نمی شود و این مراسم در حد رژه موتوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حداقل نیرو برگزار می شود.
انقلاب اسلامی در کل دنیا تحول ایجاد کرده است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فقط در ایران تحول ایجاد نکرده بلکه در کل دنیا تحول ایجاد کرده است، گفت: انقلاب ما بزرگ ترین و بی نظیرترین انقلاب جهانی بوده و آرمان این انقلاب، اتصال آن به انقلاب امام زمان (عج) است.
سردار عباسقلی زاده، با اشاره به توطئه ها و نقشه های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی، افزود: دشمنان از اول انقلاب با آشنایی از اهداف و برنامه های انقلاب برنامه ریزی کردند تا جلوی آن را بگیرند و آخرین برنامه ای که برای مقابله به انقلاب طراحی کردن، آغاز جنگ تحمیلی بود.
وی اظهار داشت: در سایه مردم مومن، مسلمان و مذهبی ایران و ایثار پرورش یافتگان مکتب عاشورا، این دفاع به یک دفاع مقدس تبدیل شد و پیروزی بزرگی در مقابل استکبار جهانی رقم زدند.
سردار عباسقلی زاده، ادامه داد: براساس اعلام کشورهای دنیا و تئوریسین های نظامی، دفاع مقدس انقلاب اسلامی، دفاع بی بدیل و بی نظیر در دنیا بود چراکه با حداقل امکانات و تسلیحات در مقابل رژیم بعثی عراق به نیابت از استکبار جهانی با برخورداری از قوی ترین تجهیزات و تسلیحات روز دنیا ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند. 
205 شهید گمنام در 63 نقطه استان آرمیده اند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی پیکر 205 شهید گمنام در 63 نقطه استان آرمیده اند و در 12 نقطه نیز درخواست میزبانی از پیکر شهید گمنام کرده اند.
سردار عباسقلی زاده، با بیان اینکه در 12 محل دفن شهدای گمنام استان مشکل وجود دارد، افزود: بازسازی، مناسب سازی و ساماندهی 6 نقطه آغاز شده و تلاش می شود بقیه نقاط نیز در سریع ترین زمان ممکن بازسازی و مناسب سازی شود.
وی با اشاره به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا تحویل پیکر شهدا به استان متوقف شده است، یادآوری کرد: در صورت نهایی شدن کارهای آماده سازی و مناسب سازی محل ها، احداث یادمان مناسب و ایجاد آرامش در فضای جامعه، به محض آمدن پیکر شهدای گمنام در این محل ها خاکسپاری خواهند شد.
7 میلیارد تومان برای ایجاد موزه دفاع مقدس از سوی شهرداری تبریز هزینه می شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: در پی انجام توافق و عقد قرارداد با شهرداری و شورای اسلامی تبریز، 7 میلیارد تومان برای ایجاد موزه دفاع مقدس هزینه می شود.
سردار عباسقلی زاده، ادامه داد: از این میزان اعتبار 4 میلیارد تومان برای بازسازی بخشی از صحنه های حساس عملیات ها و 3 میلیارد تومان برای تامین محتوای موزه هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه 26 سال از آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس استان می گذرد، اظهار داشت: از سال گذشته ایجاد موزه شروع شده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ساخت ویترین های موزه حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده که به محض اتمام آن ها کار جاگذاری آثار و اسناد بر آن ها برای بازدید عمومی آغاز می شود.
340 جلد کتاب در رابطه با دفاع مقدس در استان چاپ شده است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 340 جلد کتاب در ارتباط با دفاع مقدس در استان چاپ شده که از این تعداد 250 جلد کتاب تا سال گذشته چاپ شده بود.
سردار عباسقلی زاده، افزود: تلاش می شود سال آینده تعداد کتاب های چاپ شده در زمینه دفاع مقدس رشد چشمگیری داشته باشد چراکه هم اکنون کار خاطره سازی، پیاده سازی و تدوین کتاب ها در جریان است.
وی با اشاره به اینکه تهیه کتاب های صوتی در زمینه دفاع مقدس از برنامه های این اداره کل است، یادآوری کرد: امسال 15 کتاب صوتی در این زمینه تهیه شده است.
برچسب‌ها
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هفته دفاع مقدس

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/257357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها

پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها

آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

حمایت نمازگزاران و مردم اهر از عملیات وعده صادق

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

برگزاری اردوی تیم ملی گلبال در اردبیل

راهپیمایی مردم پارس آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

آیت الله عاملی: عملیات وعده صادق بزرگ‌ترین حادثه قرن است

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

راهپیمایی حمایت از غزه و وعده صادق در شهر چهاربرج

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز