ثبت حدود 1900 شکایت مردمی در سامانه 195 آذربایجانغربی
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام آذری - ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی با اشاره به ثبت یکهزار و 893 شکایت مردمی در سامانه 195 گفت: از این تعداد، یکهزار و 705 مورد با پاسخ این اداره کل همراه بوده و باقی در دست اقدام است.
قاسم جلیلینژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین شکایات مردم در حوزه اینترنت 64 درصد، تلفن همراه 21 درصد، تلفن ثابت 10 درصد، خدمات پستی 2.38 درصد و دفاتر پیشخوان 2.69 درصد بوده است.
وی با اشاره آمار تفکیکی شکایتهای انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، ادامه داد: بیشترین شکایت ثبت شده با 35 درصد مربوط به مخابرات منطقه، 18 درصد مربوط به همراه اول، 12 درصد مربوط به ایرانسل، چهار درصد مربوط به آسیاتک، 6 درصد مربوط به پارس آنلاین، 11 درصد مربوط به های وب، 2 درصد مربوط به رایتل و 12 درصد مربوط به سایر دستگاههاست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفهای است.
جلیلینژاد افزود: در خصوص تلفن همراه خدمات مالکیت، سیم کارت و عدم آنتن دهی بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی میشود.
وی اضافه کرد: مشترکان حوزه ارتباطات میتوانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بستههای شرکت طرف قرارداد در سامانه https://195.cra.ir/ ثبت کنند.
وی بیان کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامکهای انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان 195 پیامک کنند.
وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت 72 ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.
به گزارش ایرنا در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
برچسبها
آذربایجان غربی ارومیه سازمان فناوری اطلاعات
-
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹:۳۵
-
۲۲ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/257360/