پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی:

رینوتکس 2020 به صورت مجازی یا حضوری در آبانماه برگزار می‌شود علمي

رینوتکس 2020 به صورت مجازی یا حضوری در آبانماه برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: هشتمین نمایشگاه رینوتکس تبریز در روزهای 22 تا 25 آبان ماه امسال در صورت مساعد بودن شرایط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

سعید غریب خواجه عصر روز دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: تاکنون ممنوعیتی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی وجود نداشته و فقط با اعمال محدودیت‌ها برگزار شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: منطقه ویژه ربع رشیدی در برگزاری نمایشگاه رینوتکس 2020 کاملا تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بوده و در صورت مخالفت با برگزاری حضوری، این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
وی از آغاز ثبت نام فناوران و شرکت‌های فناوری در رینوتکس 2020 از یکم مهرماه تا اواخر مهرماه خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند در سایت www.rinotex.ir و یا سامانه www.rrto.ir اقدام به ثبت نام و غرفه داری در رینوتکس کرده و تمامی اطلاعات لازم را کسب کنند؛ در این راستا حتی 70 درصد از فناوران حاضر در رینوتکس سال گذشته نیز آمادگی خود برای حضور در رینوتکس امسال را اعلام کرده‌اند.
غریب خواجه با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری رینوتکس امسال، گفت: فناوران و شرکت‌های فناوری و سایر افراد در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها اجازه حضور در نمایشگاه را نخواهند داشت.
وی با اشاره به وجود هیئت اجرایی متشکل از مدیران استانی در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، گفت: در راس ساختار حاکمیتی این منطقه، استاندار آذربایجان شرقی، معاونان و 13 عضو از مدیران سازمان‌های مرتبط و تعدادی بخش خصوصی حضور دارند و تمامی سیاست‌ها و برنامه ریزی کلان در حوزه فناوری استان توسط این هیات اجرایی انجام می‌گیرد.
وی در خصوص سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، گفت: این سازمان در سال گذشته به صورت سهام داری پنج دانشگاه تبریز، علوم پزشکی تبریز، هنر اسلامی تبریز، صنعتی سهند و آزاد اسلامی تبریز به همراه سازمان همیاری شهرداری، شرکت تعاونی کارکنان استانداری و پارک علم و فناوری تاسیس شد تا فرآیند عملیانی کردن ماموریت‌های منطقه به درستی انجام گیرد.
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: امسال تلاش می‌کنیم تا از بخش خصوصی برای اجرای نمایشگاه یاری جوییم و قصد داریم تا نمایشگاه رینوتکس هیچگونه هزینه دولتی نداشته باشد.
وی با بیان این‌که رینوتکس آبرو و هویت تبریز است، گفت: برای پاسداشت و نگه داری آن نیازمند همت و تلاش تمامی مسئولان استانی و سرمایه گذاران است.
وی در خصوص طرح‌های فناوری دریافت شده در نمایشگاه‌های سال گذشته، تشریح کرد: در اولین نمایشگاه رینوتکس، 159 طرح فناوری دریافت کردیم، در دومین نمایشگاه 593 طرح فناوری، در سومین نمایشگاه 973 طرح فناوری، چهارمین نمایشگاه 1713 طرح فناوری، در پنجمین نمایشگاه 1732 طرح فناوری، در ششمین نمایشگاه 1612 طرح فناوری و در هفتمین نمایشگاه با افزایش بسیار بالا، 3222 طرح فناوری از سوی فناوران دریافت شد.
غریب خواجه گفت: با توجه به شرایط کرونایی احتمال دارد که در هشتمین نمایشگاه رینوتکس، بحث‌های فناوری در حوزه بهداشتی، مواد ضدعفونی و دستگاه‌های مرتبط با مهندسی پزشکی با تعداد بالای طرح ارائه شود.
وی در خصوص ارزیابی نمایشگاه رینوتکس سال گذشته، گفت: در این دوره از نمایشگاه، 16 درصد از فناوران حاضر پس از اتمام نمایشگاه اقدام به راه اندازی کسب و کار کردند، حدود 10 درصد از شرکت‌ها نیز اقدام به ایجاد شبکه فروش، پنج درصد منجر به افزایش سهم در بازار و سه درصد موفق به جذب سرمایه گذار داخلی شدند.
وی ادامه داد: نزدیک به پنج درصد شرکت‌های فناور نیز موفق به اخد وام شده و 9 درصد نیز توانستند قراردادهای داخلی کار، فروش و مشارکت عقد کنند.
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به برگزاری دومین جلسه هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری با حضور معاونت وزارت علوم و مدیر اجرایی شورای عطف در مهرماه، گفت: در برنامه راهبردی این منطقه چند بحث کلیدی از جمله زیرساخت‌های مرتبط با حوزه فناوری استان مطرح است، در این راستا نیز تفاهم‌نامه برای ساخت کارخانه فناوری و نوآوری تبریز در هفته گذشته با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد شد اما برای رسیدن به این کارخانه باید تلاش جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: راه اندازی صندوق پژوهش و نوآوری نیز در اولین فرصت ممکن انجام می‌گیرد؛ هم‌چنین اقدام مهم دیگر این منطقه ایجاد منطقه فناوری‌های مرتبط با معدن است.
وی در خصوص سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز ادامه داد: این سازمان از یک سیاست فناوری باز پیروی می‌کند چرا که در سطح کشور فقط پنج منطقه ویژه علم و فماوری وجود دارد که تنها دو سازمان عامل تاسیس شده است.
غریب خواجه ادامه داد: اکنون منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی جزو فعالترین مناطق است زیرا این منطقه به شکل خصوصی و سهام داری به کار خود ادامه می‌دهد و در پی کسب سود توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور هست؛ به منظور تجارب سازی و فروش فناوری‌ها تا پیش از عید با 20 فناور مذاکراتی داشته و با شش فناور نیز عقد قرارداد و تفاهم نامه انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: نمایشگاه رینوتکس 2020 در چهار بخش‌ ایده‌های فناورانه، فروش، تجاری سازی و نیازمندی‌های فناوران و 17 زون برگزار می‌شود، جشنواره رینوتکس نیز همانند سال گذشته و با رعایت پروتکل‌ها به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد و جایزه علی پولاد تقدیم 10 طرح برتر خواهد شد.
وی در خصوص زون‌های این نمایشگاه نیز تشریح کرد: فناوری‌ کشاورزی و زیستی، فناوری‌های انرژی، فناوری نفت و گاز و پتروشیمی، فناوری‌های نساجی، فناوری‌های آب، مهندسی پزشکی، فناوری‌های علوم شناختی، فناوری نانو، فناوری الکترونیک، فناوری‌های صنایع خودرو و قطعه سازی و ماشین سازی، بخش اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های صنایع غذایی، فناوری مواد پیشرفته، فناوری‌های نرم، فناوری‌های دانش آموزی، فناوری‌های معدنی، فناوری‌های نوین در مدیریت شهری و فناوری‌های فضایی برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی متذکر شد: امسال با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس بنظر می‌رسد که در بخش فناوری‌های دانش آموزی با کاهش تعداد طرح‌های دریافتی روبه شویم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/257890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سناریوهای برجامی واردات خودرو

وارداتی‌های بازار خودرو گران شدند/ آخرین قیمت تویوتا، رنو، کیا و هیوندای

نتایج سومین مرحله قرعه‌کشی خودرو اعلام شد

عکس | کیا سول 600 میلیون تومانی در کره ، گزینه جدی واردات به ایران می شود؟

نماینده مجلس: تعیین عوارض شناور برای واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید

بررسی نوسانات قیمت خودرو در بازار 10 روز اخیر

تکلیف خودروهای توقیفی در گمرک مشخص شد/ فقط ترخیص این خودروها ممنوع است

شروط عجیب و غریب برای واردات خودرو

لکسوس، بنز، پورشه، بی ام و، کیا و هیوندا به مزایده می‌روند

قیمت پراید برابر با یک سال‌ و نیم درآمد خانوارهای شهری/ رشد 17 برابری قیمت پراید در 11 سال

تا کی مردم باید تاوان ارابه های مرگ و مافیای خودرو را بدهند؟

واردات «غیراقتصادی» برای خودروی اقتصادی

قرعه‌کشی خودرو هر ماه برگزار خواهد شد

افزایش قیمت خودرو در جهان

با آئین‌نامه نوشته شده برای واردات، قیمت خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند

خودرو در پسا قرعه‌کشی

آغاز مزایده خودرو های خارجی/فرصتی برای شیفتگان خودروهای لوکس

مزایده خودرو های خارجی آغاز شد

راز حراج لوکس‌های دپویی | تاثیر ورود دپویی‌ها به بازار

خداحافظی با سمند و پژو 405

جهش دلار خودروهای چینی بازار را گران کرد/ برلیانس کراس 20 میلیون تومان گران شد

سامانه یکپارچه فروش خودرو حذف شد

گرانی مجدد خودرو در راه است؟

فردا آخرین مهلت بازدید و ثبت قیمت در مزایده خودروهای خارجی

جزئیات حذف فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو/ قرعه کشی محصولات ایران خودرو ادامه دارد

لیست برندگان مزایده خودرو‌های خارجی 16 مهر اعلام می‌شود

حراج مال غیر در مزایده خودرو؟

آغاز فروش 3ماهه و یکساله 8 محصول ایران خودرو+ جدول

اجرای 2 طرح فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا (+جدول و جزئیات)

سامانه یکپارچه، بازنده پرهیاهو؟

مردم قدرت خرید خودروی صفر ندارند

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو تغییر کرد

منتظر خودروهای وارداتی نباشید/ وعده کاهش قیمت خودرو اشتباه بود

برگزاری دور جدید مزایده خودروهای خارجی رسوبی

وزیر صمت : واردات خودرو به طور قطع انجام می‌شود/ تایید شرایط دو شرکت برای واردات خودرو

پیشنهادهای قیمتی خودروسازان به صمت رسید/ اصلاح قیمت خودرو قطعی شد

پژو پارس رکورددار خرید شد/ ثبت نام حدود 3 میلیون نفر برای خرید 10 هزار خودرو

اعلام اسامی برندگان مزایده خودروهای خارجی | قیمت‌های پیشنهادی مشخص شد

مذاکره برای واگذاری خودروسازان در مراحل پایانی/ خروج تارا از گردونه قرعه‌کشی، به‌زودی

2 شرط حذف قیمت گذاری دستوری خودرو

قیمتها در بازار خودرو همچنان صعودی؛ تعداد مشتری همچنان نزولی است

زمان دور دوم مزایده خودروهای خارجی اعلام شد

صدرایی: کاهش 20 درصدی قیمت خودرو تنها یک ادعا است/ شرکت‌های خودروسازی تمایلی برای حذف قرعه‌کشی ندارند

برداشتن قیمت‌های دستوری خودرو به 2 شرط

ضرب‌الاجل جدید واردات خودرو

واردات خودرو ظرف دو هفته آینده انجام می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: واردات خودرو به این زودی‌ها بعید است

دور دوم مزایده خودروهای خارجی فردا آغاز می‌شود

واردات خودرو با یوآن؟

خبر مهم وزیر صنعت برای بازار خودرو/ مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد؟