پیام آذری

آخرين مطالب

صدور بیانیه ای مخالفت شبکه تشکلهای محیط زیست استان قزوین با طرح حذف 35 درصد عوارض آلایندگی در مجلس سازمان حفاظت محیط زیست

صدور بیانیه ای مخالفت شبکه تشکلهای محیط زیست استان قزوین با طرح حذف 35 درصد عوارض آلایندگی در مجلس
  بزرگنمايي:

پیام آذری - هفتمین نشست مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تشکل های محیط زیست در محل سالن جلسات اداره کل و به ریاست عباس نژاد مدیر کل محترم حفاظت استان قزوین برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تقدیر از فعالیت سازمان های مردم نهاد محیط زیست در عرصه های مختلف محیط زیست به موضوع صنایع آلاینده محیط زیست در استان اشاره نموده و افزود: در اوایل سال گذشته تعداد واحدهای تولیدی مخرب محیط زیست استان که در فهرست صنایع آلاینده محیط زیست قرار داشتند، نه واحد صنعتی بود که با پیگیری های صورت گرفته این تعداد به 60 واحد افزایش یافته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: واحد های تولیدی که بعنوان آلاینده محیط زیست محسوب می شوند و استاندارد ها و ضوابط حفاظت محیط زیست را رعایت نمی کنند، طبق قوانین و مقررات و اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست ملزم هستند یک درصد( 1%) از مبلغ فروش محصولات خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت نمایند و بر اساس قانون بودجه سال 1399 می بایست 35 درصد از این عوارض به صندوق ملی محیط زیست اختصاص داده شود تا از محل اعتبارات این صندوق اعتبار و تسهیلاتی در اختیار واحد های تولیدی آلاینده قرار گیرد تا نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نماید.
عباس نژاد در ادامه با اشاره به مسائل مرتبط با عوارض آلایندگی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه طرحی در مجلس شورای اسلامی آماده شده و با یک قید فوریت که فوریت آن هم به تصویب رسیده در صورت تصویب نهایی آن 35 درصد سهم صندوق ملی محیط زیست از این عوارض حذف می شود و با حذف شدن منابع در آمد صندوق ملی محیط زیست از محل این عوارض منابع اعطای تسهیلات برای صنایع آلاینده از بین خواهد رفت و باعث تشدید آلودگی های محیط زیست در استان خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست با اشاره به محل هزینه کرد این عوارض اظهار کرد: از سال 1387 با اجرای قانون تجمیع عوارض صنایعی که در فهرست آلایندگی قرار دارند، این مبلغ در اختیار شهردای ها و دهیاری ها گذاشته می شود . هدف نهایی این عوارض هزینه کردن این مبلغ از سوی شهرداری ها و دهیاری ها برای رفع منابع آلاینده و حفظ محیط زیست بوده که نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه شهرداری ها از این در آمد فقط به عنوان هزینه های جاری و عمرانی خود استفاده نموده و صنایع آلاینده به حال خود رها شده اند.
عباس نژاد در پایان با اشاره به نقش خطیر سازمان های مردم نهاد در ارتباط با این طرح گفت: سازمان های مردم نهاد باید با ارتباط و نشست با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و بیان دیدگاه و موضع گیری خود، اثرات زیان بار آلودگیهای صنایع بر محیط زیست را روشنگری نمایند.
در ادامه نمایندگان سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان قزوین ضمن بیان نقطه نظرات خود با صدور بیانیه ای، ضمن مخالفت با این طرح از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند با دقت و توجه بیشتری موضوع بررسی و در راستای صیانت از محیط زیست و رفع آلایندگی منابع زیستی از تصویب این طرح خودداری نمایند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/264226/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعرفه‌های نجومی برای خودروی وارداتی/ به فاصله چند متر خودروی 10 هزار دلاری 27 هزار دلار می‌شود

شرط پلاک فعال برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه برای چه کسانی لغو شد؟

علت عدم تخصیص خودرو به برخی متقاضیان/ نتایج خودروهای فرسوده این هفته اعلام می‌شود

قیمت باورنکردنی خودرو در افغانستان/ سانتافه 1.7 میلیارد تومان!

رشیدی کوچی: در کجای دنیا 171 درصد، عوارض خودرو گرفته می‌شود؟ / دولت اگر می‌خواهد قیمت خودرو ارزان نشود، به طور رسمی اعلام کند

لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت تصویب شد

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو/ قرعه‌کشی خودروها تمام شد؛ حالا امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد

کاهش قیمت خودرو سراب بود/ وزارت صمت و خودروسازها برای گران کردن توافق کردند؛شورای رقابت را سر کار گذاشتند

نتایج نوبت‌بندی خودروهای فرسوده مشخص شد

سرکیسه کردن مردم با نحوه عرضه خودرو/ وزارت صمت به مدیر فروش شرکت‌های خودروساز تبدیل شده است

معجون قیمت‌گذاری دستوری در خودرو

بازندگان بازار‌خودرو

حقوق ورودی خودروهای سواری اعلام شد

ایران خودرو،سایپا و پارس خودرو؛ فقط یک قدم تا ورشکستگی کامل

اخطار شورای رقابت به خودروسازان برای تغییر قیمت‌ها

احیای پروژه احمدی‌نژاد در ونزوئلا؛ ازسرگیری تولید خودرو توسط دولت رئیسی!

کلاف سردرگم صنعت خودرو

ابطال ممنوعیت واردات خودرو بالای 40 هزار دلار

کیفیت؛ حلقه گمشده صنعت خودروسازی کشور

شورای رقابت، نسخه اقتصاد اسلامی برای صنعت خودرو پیچیده است؟

خرداد تمام شد و خبری از تحویل خودروهای وارداتی نشد/ وزارت صمت نمی‌خواهد پاسخگو باشد؟

قیمت شیشه خودرو هم میلیونی شد

دومینوی رانت خودروهای ممنوعه؟

ایران‌خودرو چگونه مجبور شد پول مشتریان را پس دهد؟

ضرر خودروسازان، نارضایتی خریداران

وزیر صنعت: در حوزه خودرو، مردم از شرایط موجود ناراضی هستند

زیر پوست وارادات خودروی کارکرده با ارز خودتون!

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودروی سواری به کشور/ تصویب آیین‌نامه واردات کامیون کارکرده

معاوضه نیسان آبی با گوشت قرمز در آفریقا!

بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای 3 درصد از باقی ماندگان مرحله دوم در شهریور ماه

ضوابط خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی اصلاح شد/ ممنوعیت خرید هرگونه خودرو سواری خارجی توسط ادارات

شرایط جدید واردات خودرو اعلام شد

هفت مهمان خارجی بازار خودرو

شورای رقابت علیرغم دستور رئیسی از مصوبه خود عقب‌نشینی نکرد

چه کسی مسئول قانونی قیمت گذاری خودرو است‌؟/ با تکیه بر آرزوها، نمی‌توان کشور را سر و سامان داد

نمایش مسخره ای به نام واردات خودرو؛ وعده 200 هزار خودرو به مردم ایران دادند و تنها 280 دستگاه وارد کردند!

«نه» شورای رقابت به فرمان رئیسی

ماجرای استعفای اعضای شورای رقابت بعد از دستور رئیسی چیست؟

صنعت خودرو در چنگ دولت

شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

توپ واردات خودروهای کارکرده در زمین دولت

رئیس سازمان استاندارد: محموله خودروهای وارداتی را متوقف نکرده‌ایم

خبر مهم برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده

وقتی 207 ثبت نام می‌کنی، اما 206 تحویل می‌گیری!

آغاز طرح فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه سامانه یکپارچه ازسوی ایران خودرو (+جدول فروش)

قیمت جدید لاستیک دولتی اعلام شد

ترخیص اولین نمونه های خودروی وارداتی غیر چینی از گمرک (+عکس و مشخصات خودرو)

فعال بازار خودرو: با استانداردهای ما پورشه، بنز و ب‌ام‌و هم رد می‌شوند!

«خودی»ها پشت فرمان واردات؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: تا این لحظه هیچ آیین‌نامه‌ای درمورد واردات خودرو از سوی دولت ارائه نشده است