پیام آذری

آخرين مطالب

1600 طرح اشتغال روستایی عامل مهاجرت معکوس در آذربایجان‌غربی مقالات

1600 طرح اشتغال روستایی عامل مهاجرت معکوس در آذربایجان‌غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- افزایش اشتغال روستایی علاوه بر ثبات در توسعه اقتصادی روستاها، یکی از عوامل مهم در مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاست که در این راستا، در دولت تدبیر و امید بیش از یک‌هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی برای اجرای حدود یک‌هزار و 600 طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، روستاها یکی از مهمترین پایگاه‌های تولید و رفع نیازهای اساسی کشور هستند و تقویت زمینه‌ها و توانایی‌های جامعه روستایی می‌تواند منجر به پویایی اقتصاد کشور شده و از مهاجرت روستاییان به دلیل بیکاری و نبود اشتغال به جامعه شهری جلوگیری کند.
توجه به مناطق روستایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در توسعه شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله رشد اشتغال و کاهش فقر داشته باشد و دولت با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد طرح‌های پایدار در روستاها از جمله طرح هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و طرح‌های اشتغال روستایی با همکاری صندوق کارآفرینی امید از مهاجرت‌ها به شهر جلوگیری کرده و با توسعه روستاها زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستاها نیز فراهم شده است.
با توجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، تولیدات دامی در روستاها وجود دارد، پرداخت این تسهیلات علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها، سبب رونق اقتصادی و کاهش آمار بیکاری می‌شود.
صندوق کارآفرینی امید در این بخش بیشترین و بهترین عملکرد را داشته و توانسته با پرداخت تسهیلات به طرح‌های مختلف و اجرای طرح‌های روستایی زمینه اشتغال پایدار را در سطح آذربایجان‌غربی فراهم کند.
پرداخت هزار و 180 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان‌غربی
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این صندوق در راستای جهش تولید طی 2 سال گذشته تاکنون در یک‌هزار و 567 طرح اشتغال روستایی در استان مشارکت کرده، گفت: برای اجرای این طرح‌ها، یک‌هزار و 180 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده‌است.
علیرضا آخوندزاده افزود: با اجرای این تعداد طرح برای سه هزار و 862 نفر زمینه اشتغال پایدار در روستاها فراهم شده‌است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بوده و بخش کشاورزی بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده که شامل گلخانه، دامداری، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، کنسانتره و تولید کودهای شیمیایی است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: همچنین 588 میلیارد ریال تسهیلات برای امسال در بخش اشتغال روستایی وجود دارد که پرداخت می‌شود.
آخوندزاده اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.
پرداخت 60 میلیارد ریال برای طرح "یک روستا یک محصول" در آذربایجان‌غربی
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اجرای طرح‌های "یک روستا یک محصول" در 14 روستای این استان 60 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
آخوندزاده افزود: این میزان تسهیلات به 250 فقره طرح مختلف از جمله گلخانه، دامداری، کشاورزی، مجسمه‌سازی، کنسانتره و قالی‌بافی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در روستاهای اوچ تپه بوکان، حسنلو نقده، حمزه کندی و مافی کندی سلماس، کندال شوط، کلاکین پیرانشهر، ارس پلدشت، آغبلاغ خوی، نصرت آباد تکاب، قره قوزلوی افشار شاهین‌دژ، عسکرآباد کوه ارومیه و گل سلیمان و قوزلو میاندوآب اجرایی شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این تعداد طرح برای 280 نفر از جوانان روستایی این مناطق اشتغال‌زایی کرده است.
آخوندزاده بیان کرد: همزمان با روز ملی روستا طرح «یک روستا یک محصول» روستای کندال از توابع شهرستان شوط در زمینه قالی‌بافی افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: 34 روستا تا پایان سال برای حمایت در 2 زمینه یک روستا یک محصول و روستایی بدون بیکار هدف‌گذاری شده که تاکنون 14 روستا حمایت و تسهیلات آنها پرداخت شده است.
بهره مندی سه هزار و 600 زن روستایی آذربایجان‌غربی از خدمات صندوق محله
آخوند زاده گفت: سه هزار و 600 زن روستایی آذربایجان غربی عضو 120 صندوق محله زنان روستایی هستند.
وی افزود: هر صندوق حدود 30 نفر عضو فعال دارد تا با بهره‌مندی از خدمات صندوق‌های خرد محلات زنان روستایی معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بهبود یابد.
وی اظهار داشت: تاکنون برای توانمندسازی بانوان عضو صندوق محلات زنان روستایی بیش از 34 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده‌است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این میزان تسهیلات در قالب 118 فقره پرونده اشتغال‌زایی به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.
آخوندزاده ادامه داد: به هر نفر از اعضای درخواست کننده 500 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود و در مراحل بعدی نیز با توجه به اعتبار صندوق خرد، طی هر مرحله به اعضای آن تسهیلات اختصاص می‌یابد.
وی اظهار داشت: اعضای هر صندوق خرد محله زنان روستایی می‌توانند از تسهیلات صندوق خرد محلات بهره‌مند شوند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: بالابردن سطح معیشتی خانواده‌ها در روستاها و همچنین افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی از دیگر اهداف راه‌اندازی صندوق‌های خرد محله زنان روستایی است.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.
اجرای بیش از 1100 میلیارد ریال طرح اشتغال پایدار روستایی در ارومیه
فرماندار ارومیه هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یک‌هزار و 100 میلیارد و 386 میلیون ریال طرح اشتغال‌زا با همکاری بانک‌های عامل، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی در این شهرستان امسال اجرایی شده است.
علیرضا ملامحمدی‌زاده اظهار داشت: این میزان اعتبار اشتغالزا برای اجرای 447 طرح در زمینه‌های مختلف به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده که زمینه ایجاد اشتغال پایدار را برای هزار و 717 نفر از جوانان روستایی در ارومیه ایجاد کرده است.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با 226 طرح در رتبه نخست، بانک کشاورزی با 95 طرح در رتبه دوم و پست بانک با 66 طرح و توسعه تعاون با 60 طرح در رتبه‌های بعدی بیشترین پرداخت تسهیلات به متقاضیان را در استان در اختیار دارند.
فرماندار ارومیه اضافه کرد: اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی در سطح شهرستان ارومیه با اهتمام دولت تدبیر و امید نشان از توجه به روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست.
پرداخت 170 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در پلدشت
فرماندار پلدشت نیز با اشاره به اینکه اشتغال زایی در مناطق روستایی از مهاجرت ساکانان این مناطق به شهرها جلوگیری می‌کند، گفت: با همکاری بنیاد برکت در این شهرستان 243 طرح اشتغال زا با 100 میلیاد ریال اعتبار اجرایی شده است.
مهران صفری ادامه داد: این طرح‌ها برای 420 نفر از جوانان روستایی شهرستان پلدشت زمینه اشتغال فراهم و از مهاجرت آنها به شهرهای مختلف جلوگیری کرده است.
وی افزود: در بخش اشتغال پایدارروستایی نیز با حمایت دولت تدبیر و امید 70 میلیارد ریال تسهیلات درشهرستان پلدشت برای 47 طرح اشتغال‌زا پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی روستایی نیز تاکنون برای 80 نفر از جوانان روستایی اشتغال‌زایی شده است.
پرداخت 144 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در بوکان
رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بوکان نیز اظهار داشت: طی سه سال گذشته 150 فقره تسهیلات به مبلغ 144 میلیارد و 750 میلیون ریال پرداخت شده است.
"یونس قزان" ادامه داد: با پرداخت تسهیلات به این مشاغل توانستیم برای حدود 400 نفر از جوانان منطقه زمینه اشتغال فراهم کنیم.
وی بیان کرد: این تسهیلات به طرح‌های روستای بدون بیکار، رهر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلات پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: بیشترین تسهیلات در بخش صنعتی و کارگاهی و خدماتی بوده است.
رییس صندوق کارآفرینی امید در بوکان گفت: اصلاح بذر جو برای نخستین بار در سطح استان و تولید انواع حوله از جمله طرح‌های مهمی هستند که در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.
قزان تاکید کرد: روستای کهریزک محمودآباد نیز به زودی به عنوان روستای بدون بیکار معرفی می‌شود و برای این کار36 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی برای 36 نفر در این روستا پرداخت شده است.
اشتغال‌زایی برای 600 نفر از جوانان روستایی میاندوآب
رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان میاندوآب هم با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته در این شهرستان 100 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، بیان کرد: این تسهیلات برای بیش از 600 نفر از جوانان روستایی این شهرستان اشتغالزایی کرده است.
بیت‌الله افشاری ادامه داد: برای طرح روستای بدون بیکار نیز روستای قره‌گوزلو این شهرستان شناسایی شده و تاکنون از 80 نفر جوان نیازمند اشتغال برای حدود 40 نفر تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در این شهرستان، افزود: طرح تولید مربا در این شهرستان منجر شده تا فروش محصلات کشاورزان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و دگر محصولی روی دست باغدار نمی‌نماند.
وی اظهار داشت: طرح تولید بذر اصلاح شده گندم، طرح تولید غذای کمکی کودک از گندم و جو و عدس از دیگر طرح‌های مهمی است که در سطح شهرستان اجرا شده است.
به گفته وی طرح گلیم بافی نیز به عنوان طرح یک روستا یک محصول در شهرستان اجرا شده است.
صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 46 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد.
برچسب‌ها
صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی توسعه ایران دولت تدبیر و امید ارومیه
پروندهٔ خبری
رایحه ماندگار تدبیر در آذربایجان‌غربی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/266928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟