پیام آذری

آخرين مطالب

رشد 2 برابری خدمات بیمه‌ای به روستاییان آذربایجان‌غربی اجتماعي

رشد 2 برابری خدمات بیمه‌ای به روستاییان آذربایجان‌غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- ارتقای ضریب نفوذ بیمه در روستاها با حمایت از طرح‌های مختلفی نظیر بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به اهتمام دولت تدبیر و امید در سراسر کشور محقق شده ولی این رشد در آذربایجان‌غربی بسیار بیشتر بوده و در این حوزه شاهد رشد 2 برابری خدمات بوده ایم که البته این روند همچنان تا پایان کار دولت تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، در دنیای امروز میزان رشد اقتصادی، جایگاه بین‌المللی کشورها را رقم می‌زند و برای تحقق این امر کشورها در تلاش هستند تا شاخص‌های توسعه یافتگی خود را ارتقا دهند و از این طریق در چرخه بهبود وضعیت اقتصادی نقش تأثیرگذاری ایفا کنند.
در این بین صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و به عنوان یکی از عمده‌ترین نهادهای اقتصادی همواره مدنظر دولت‌مردان بوده و ارتقای شاخص ها و آمار و ارقام در این بخش از جمله موارد مهم مقایسه کشورها به شمار می رود.
طی سال‌های گذشته، دولت های مختلف در کشور با همراهی بخش خصوصی، سعی در توسعه چتر بیمه‌ای برای اقشار روستایی داشته‌اند؛ از ابتدای دولت تدبیر و امید و توجه به افزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی از ظرفیت بیمه در بخش درمان و تامین آتیه اقشار مختلف مردم، در دستور کار قرار گرفت و همواره یکی از نقاط درخشان فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم به شمار می‌رود.
عملکرد دولت در بخش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با رشد 2 برابری میزان بیمه‌شدگان و توسعه خدمات بیمه‌ای نشان از توجه دولت تدبیر و امید به رفاه و آسایش روستاییان در سطح جامعه است.
رشد 69 هزار نفری بیمه‌شدگان روستایی در آذربایجان‌غربی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تا قبل از دولت یازدهم 34 هزار و 670 نفر تحت پوشش این صندوق بوده‌اند و این رقم هم اینک با رشد 69 هزار و 666 نفری به 104 هزار و 336 خانوار در دولت تدبیر و امید رسیده است.
یونس معزز اظهار داشت: با این آمار تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی افزایش 200 درصدی را در افراد تحت پوشش صندوق نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: یک‌هزار و 555 نفر از روستاییان مناطق روستایی و عشایری این استان نیز برای نخستین بار در دولت دوازدهم از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شده‌اند.
وی بیان کرد: همچنین سه هزار و 776 خانوار روستایی آذربایجان‌غربی از مستمری بازماندگان تحت تکفل و مستمری از کارافتادگی بهره‌مند شده‌اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.
17 هزار زن روستایی آذربایجان‌غربی تحت‌پوشش بیمه اجتماعی هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: 17 هزار و 735 نفر از بانوان شاغل روستایی این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.
معزز افزود: این زنان در مشاغل زیربخش قالی‌بافان، صنایع‌دستی، دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع‌ تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی فعال هستند و می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه 151 نفر از زنان سرپرست خانوار نیز جزو مستمری بگیران هستند، ادامه داد: تمامی بانوان شاغل روستایی آذربایجان غربی می‌توانند با مراجعه به دفاتر و کارگزاریهای این صندوق خود را بیمه کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: 102 کارگزاری فعال بیمه‌ای در سطح این استان فعال است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و پرداخت مبالغی بین سه میلیون و 300 هزار ریال تا هشت میلیون و 400 هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کنند.
معزز تاکید کرد: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند نیز می‌توانند به صورت اقساط در 2 یا چهار نوبت اقدام به پرداخت کنند.
وی گفت: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر در آذربایجان غربی با پرداخت 15 سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن 65 سالگی بازنشسته محسوب می‌شوند و هر ماه مستمری می‌گیرند.
معزز با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بیان کرد: بازنشستگی، ازکارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.
معزز جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد را از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد و افزود: مشاغل 230گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی، محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.
حدود 7 هزار خانوار عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: 15 هزار و 599 خانوار عشایری در این استان زندگی می‌کنند که تاکنون با حمایت دولت و توجه و تلاش مسوولان 6 هزار و 939 خانوار از این تعداد از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان استفاده می‌کنند.
علی ناجی اظهار داشت: با این آمار حدود 40 درصد از جامعه عشایری این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.
وی افزود: عشایر می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و با پرداخت مبالغی بین سه میلیون و ٣٠٠ هزار ریال تا هشت میلیون و 4٠٠ هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کنند.
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.
ناجی با اشاره به بیمه دام عشایر نیز اظهار داشت: در بخش بیمه دام عشایری نیز تاکنون 289 هزار و 59 راس دام تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: عشایر برای بیمه کردن هر راس دام خود حدود 20 هزار ریال را برای بیمه پایه پرداخت می‌کند و در بخش بیمه تکمیلی نیز میزان این رقم با توجه به شرایط بیمه متفاوت است.
وی اظهار داشت: عشایر آذربایجان‌غربی حدود 2 میلیون واحد دامی سبک و سنگین را در اختیار دارند و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می‌کنند.
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عشایر استان با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: می‌توان با احیا و تقویت مهارت‌های عشایر و ارائه طرح‌های مشتری‌پسند و طبق نیاز بازار در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) گام‌های موثری را برداشت.
ناجی تاکید کرد: جمعیت عشایری آذربایجان‌غربی چهار درصد از جمعیت کل استان و 11 درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود و این نشان از میزان تاثیرگذاری عشایر در تولید انواع محصولات دامی و غیردامی است.
سامانه سبا پاسخگوی بیمه‌شدگان روستایی و عشایری آذربایجان‌غربی است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: سامانه هوشمند پیامکی "سبا " با شماره 300027 این صندوق با هدف دسترسی راحت بیمه‌شدگان و ارائه خدمات غیرحضوری به مراجعه‌کنندگان راه‌اندازی شده و بیمه‌شدگان می‌توانند درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت و نتیجه را دریافت کنند.
معزز افزود: بیش از 2 هزار پیامک به سامانه هوشمند پیامکی بیمه اجتماعی (سبا) توسط بیمه شدگان این استان ارسال و خدمات لازم به این تعداد درخواست ارائه شده است.
وی ادامه داد: این سامانه به صورت تعاملی با مخاطبان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارتباط برقرار می‌کند و براساس متن درخواستی که مخاطب در پیامک خود به صندوق شماره 300027 ارسال می‌کند، پاسخ مناسب را تهیه و با پیامک به وی بازمی‌گرداند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاری‌های این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی است که توسط این سامانه ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: جزئیات استفاده از این سامانه با ارسال پیامک خالی به شماره 300027 قابل مشاهده است.
فعالیت 180 مرکز جامع خدمات سلامت در آذربایجان‌غربی
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یک میلیون و 795 هزار و 387 نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از این میزان یک میلیون و 197 هزار و 600 نفر جزو بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر هستند که از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره لازم را می‌برند.
نادر نانبخش افزود: 180 مرکز جامع سلامت در حال خرید خدمت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.
وی اضافه کرد: این تعداد مراکز جامع سلامت در قالب 17 شبکه بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمامی مناطق استان هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: 310 پزشک خانواده، 243 مامای خانوار و 82 نفر دندانپزشک در این مراکز در حال ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند.
صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وظیفه بیمه کردن روستاییان فاقد بیمه را در استان‌های مختلف را در اختیار دارد و دولت تدبیر و امید با توجه به این سازمان‌ بیمه‌گر و توسعه خدمات آن چتر حمایتی خود را گسترش داده است.
برچسب‌ها
صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی توسعه ایران دولت تدبیر و امید ارومیه

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/268794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش 1.5 برابری اشتغال‌زایی در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است

فرار راننده سمند از صحنه تصادف در تبریز

فرماندار: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید

55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

برگزاری 7 میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

پرداخت 907 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مرحله دوم رهاسازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه آغاز شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

رقابت 2 هزارو 500 داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است