پیام آذری

آخرين مطالب

میت 40 پرو در مقایسه با نسل گذشته چه پیشرفتی کرده است؟ علمي

میت 40 پرو در مقایسه با نسل گذشته چه پیشرفتی کرده است؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - زومیت / هواوی گوشی میت 40 پرو را با تأخیری یک‌ماهه رونمایی کرد. این محصول از بسیاری جهات درمقایسه‌با نسل گذشته پیشرفت کرده است.
هواوی ساعاتی پیش پیشرفته‌ترین محصولات خود در بخش گوشی هوشمند را رونمایی کرد. میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس دو گوشی قدرتمند هواوی برای رقابت با جدیدترین پرچم‌دارهای بازار هستند. شرکت چینی که پس از قطع همکاری با گوگل با ضعف‌هایی در بخش نرم‌افزار مواجه است، امسال تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی سخت‌افزار قدرتمند و منحصربه‌فرد انجام داده است. در این مطلب، پیشرفت‌های میت 40 پرو را درمقایسه‌با میت 30 پرو بررسی می‌کنیم.
طراحی و نمایشگر
در بخش طراحی، دو تفاوت عمده در طراحی میت 40 پرو درمقایسه‌با نسل قبل مشهود است: 1. در جلو گوشی، بریدگی بالای نمایشگر جای خود را به شکاف گوشه‌ی صفحه داده است؛ 2. در پشت گوشی و دقیقا جایی که حسگرهای دوربین قرار می‌گیرند، هواوی دایره را در وسط قرار داده و حسگرها را اطراف آن چیده است. به‌نظر می‌رسد لبه‌های نمایشگر نیز برعکس نسل قبل، انحنا پیدا کرده‌اند تا تفاوت ظاهری کاملا بارز باشد. در بخش نمایشگر، هر دو گوشی از نمایشگر OLED بهره می‌برند؛ اما پبشرفت‌هایی در مدل جدیدتر قابل‌مشاهده است. اول اینکه نمایشگر 6/76 اینچی است و از نمایشگر 6/53 اینچی به‌کاررفته در میت 30 پرو بزرگ‌تر است. هواوی رزولوشن تصویر را نیز از 2400 در 1176 پیکسل در نسل قبل به 2772 در 1344 پیکسل ارتقا داده است تا با وجود بزرگ‌ترشدن نمایشگر، تراکم پیکسلی نیز بهبود یافته باشد.
تفاوت دیگر نرخ بازسازی 90 هرتز است که جای آن در گوشی متعلق به سال گذشته خالی بود. امسال، اکثر پرچم‌دارها با نمایشگرهای 90 و 120 هرتزی رونمایی شدند و هواوی نیز از قافله عقب نمانده و این قابلیت را برای میت 40 پرو در نظر گرفته است.
پردازنده میت 40 پرو درمقایسه با میت 30 پرو
سال گذشته، عملکرد خیره‌کننده‌ی پردازنده‌ی کرین 990 تحسین بسیاری از خبرگزاری‌ها را برانگیخت. باوجوداین، هواوی باید برای پرچم‌دار امسال در این بخش بهبودهایی اعمال می‌کرد که حاصل این بهبودها پردازنده‌ی پرقدرت Kirin 9000 است. این پردازنده با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و به‌گفته‌ی هواوی، با گذشت زمان ضعیف نمی‌شود. مدیرعامل هواوی امروز مدعی شد که کرین 9000 پس از گذشت 36 ماه، تنها 2/5 درصد از قدرتش کاسته می‌شود.
هواوی پردازنده‌ی گرافیکی را نیز از Mali-G76 MP16 به‌کاررفته در میت 30 پرو به Mali-G78 MP24 در میت 40 پرو ارتقا داده است. به‌گفته‌ی مدیر هواوی، پردازنده‌ی گرافیکی جدید نزدیک به 52 درصد قدرتمندتر از پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون 865 پلاس عمل می‌کند و عملکردش در اجرای بازی‌های سنگین خارق‌العاده است.
دوربین میت 40 پرو دربرابر نسل قبل
دوربین که همواره مزیت رقابتی تعیین‌کننده‌ای در فروش گوشی‌های هوشمند بوده، هم در تعداد و هم در رزولوشن دست‌خوش پیشرفت شده است. میت 30 پرو در بخش دوربین رکورددار زمان خودش بود و احتمالا ارتقادادن این بخش برای هواوی سخت‌ترین قسمت ماجرا بوده است. چینی‌ها برای این منظور، لنز واید 40 مگاپیکسلی را به 50 مگاپیکسلی و حسگر 8 مگاپیکسلی و تله‌فوتو را به حسگر پریسکوپ 12 مگاپیکسلی ارتقا داده‌اند. با وجود این پیشرفت‌ها، باید گفت دیگر خبری از حسگر اولتراواید 40 مگاپیکسلی نیست و این حسگر در گوشی جدیدتر با حسگری 20 مگاپیکسلی تعویض شده است. همانند سال گذشته، حسگر 3D TOF وظیفه‌ی تشخیص عمق تصویر را در دوربین جدیدترین پرچم‌دار هواوی برعهده خواهد داشت.
نکته‌ای مهم بزرگ‌ترشدن حسگر دوربین در گوشی جدید است. به‌گفته‌ی مدیر هواوی، اندازه‌ی 1/1.28 اینچی حسگر واید هواوی که از لنز لایکا بهره می‌برد، بزرگ‌ترین حسگری است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند به‌کار رفته است. دوربین سلفی میت 40 پرو شاید تنها قسمتی باشد که این گوشی را تسلیم نسل قبل خود می‌کند. چینی‌ها احتمالا با انگیزه‌ی کوچک‌ترکردن حسگر و کاهش ابعاد بریدگی صفحه، سلفی 32 مگاپیکسلی میت 30 پرو را در نسل جدید به 13 مگاپیکسلی تغییر داده‌اند. در هر دو مدل، حسگر 3D TOF یا مدت‌پرواز، حسگر را در تشخیص عمق تصویر یاری می‌کند.
باتری و قیمت
در بخش باتری، گوشی جدیدتر با وجود افزایش اندازه، 100 میلی‌آمپرساعت پس‌رفت را تجربه کرده و به‌جای باتری 4،500 میلی‌آمپرساعتی نسل قبل، به باتری 4،400 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. این البته تنها پس‌رفت میت 40 پرو است. گوشی مذکور هم در شارژ سیمی و هم بی‌سیم دستخوش افزایش سرعت شده است و شارژ سریع 40 وات میت 30 پرو در میت 40 پرو به 66 وات و شارژ بی‌سیم 27 وات نیز به 50 وات ارتقا یافته است. این در حالی است که به‌گفته‌ی مدیر هواوی، میت 40 پرو یکی از خنک‌ترین گوشی‌ها در هنگام شارژ است.
مقایسه‌ی قیمت این دو گوشی افزایش حدودا 100 یورویی را نشان می‌دهد. 29 شهریور سال گذشته، میت 30 پرو با برچسب قیمت 1،099 یورویی رونمایی شد و اول آبان امسال، میت 40 پرو 1،200 یورو قیمت‌گذاری شده است. افزایش قیمت 101 یورویی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اما برای کاربر ایرانی احتمالا مفهوم 1،099 یورو در سال 1398 با 1،200 یورو در سال 1399 بیش‌ازاین‌ها تفاوت خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/270115/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلیل افزایش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت؛ دلار مقصر است

مُسکّن درمانی بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت: با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند

سه محل عرضه خودروسازان/ قرعه کشی خودرو برای متقاضیان عادی متوقف شد؟

واردات 22 خودروی کره‌ای این همه خوشحالی دارد؟

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه/ قرعه کشی خودرو حذف نشده است

واکنش رئیس پلیس راهور به واردات خودروهای چینی و هندی: باعث نگرانی است

سراب ارزانی با خودروی وارداتی؟

عرضه 900 هزار خودرو در بازار طی 6 ماه آینده/ وزیر صنعت: خودروهای کمتر از 10 هزار دلار وارد کردیم

انتظار قیمت‌ مناسب برای خودروهای وارداتی‌ محال است/ گره بازار خودرو باز می‌شود؟

وزیر صمت گرانی خودرو را به گردن مردم انداخت: به خاطر تلاش مردم برای حفظ ارزش پول شان است

چرا نباید از گرانی سرسام‌آور خودرو تعجب کرد؟/ متهم اصلی افزایش قیمت‌ها لو رفت

قطع رابطه بی سروصدای خودروسازان با چین

شرط جدید برای خرید خودرو از بورس شد

واردات خودرو سال آینده 2 برابر می‌شود

سخنگوی وزارت صمت: قرعه‌کشی خودرو تا آخر امسال از دستور خارج می‌شود

خودروهای وارداتی به تهران رسیدند

کنایه یک روزنامه به وزارت صمت؛ 22 خودروی وارداتی که نیاز به شمردن ندارد

آدرس دولتی خرید خودرو

چرا نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؟/ دادفر: با حقوق ماهی 10 میلیون تومان نمی‌توان خودرو اقتصادی هم خرید

جهش قیمت رسمی خودرو در بورس؛ خودروسازان از دلالان سبقت گرفتند

پیدا و پنهان تبدیل شدن بعضی خودروهای وارداتی به تاکسی

معمای پیش‌فروش خودروی خارجی

بازار خودرو شب عید به کدام سمت می‌رود؟

باتلاق ارزی خودرو

فرمول تعیین قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد/ پیش‌گویی قالیباف از قیمت خودرو در بازار

خریداران خودرو تمایل به خرید کدام خودروها در جهان دارند؟

خودروهای وارداتی از دبی و عمان آمده و دست اول نیست!

اجازه دولت برای واردات 2 میلیارد دلاری خودرو در سال آینده

بازار سیاه کد ملی مادران

موج گرانی به لوازم یدکی رسید/ زمین‌گیری خودروها در نمایندگی‌ها

من هم می‌خواهم کارت ملی‌ام را اجاره دهم

قیمت شانس در بازار خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: باید فرمول و دستورالعمل قیمت گذاری در شورای رقابت تنظیم شود/ نباید خودرو در بورس عرضه می‌شد

تعلیق فروش خودروی بورسی

صف 9 میلیونی خرید خودرو

رئیس بورس: «قرعه‌کشی خودرو یک لاتاری ملی به تمام معناست» / ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس

کارت ملی مادران مشمول خودرو صد میلیون تومان قیمت پیدا کرد

فروش رنو برای چهارمین سال متوالی سقوط کرد

ورق واردات خودرو برگشت

سخنگوی وزارت صمت: آمار تقاضای اعلامی خودروها جای تأمل دارد/ موضع وزارت صمت و اقتصاد عرضه در بورس است

هزینه عجیب کم کردن کیلومتر خودرو / خریداران مدل‌های کارکرده مراقب باشند!

شرط جدید حضور در لاتاری اعلام شد/ ورود ممنوع قرعه‌کشی خودرو

واردات خودرو روزی کمتر از یک دستگاه

واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو شد

شورای رقابت خواستار توقف عرضه شاهین، پژو207 و دنا در بورس شد+ نامه

اعمال شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو | سایت سایپا از دسترس خارج شد

هرج و مرج در سیاست‌ خودرویی

تعرفه واردات خودرو اعلام شد+ جدول

سود دولت از واردات هر خودرو چقدر است؟