پیام آذری

آخرين مطالب

آذربایجان‌شرقی در خط پایان گازرسانی به روستاها اقتصادي

آذربایجان‌شرقی در خط پایان گازرسانی به روستاها
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - رشد بیش از 100 درصدی گازرسانی به روستاها از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که در آذربایجان‌شرقی به شکل حرکت به سمت «روستای بدون گاز» نمود یافته است و روستاییان این خطه دیگر از سوز سرمای استخوان سوز کوهستان در منزل نمی‌نالند.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح نهضت گازرسانی به روستاها سبب شد تا تعداد روستاهای برخوردار از 14‌هزار در ابتدای دولت یازدهم به 30هزار در سال 99 برسد و قرار است 2 هزار روستای دیگر نیز تا پایان سال از انرژی گاز برای گرمایش خانه های روستاییان استفاده شود.
طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، صدها روستای آذربایجان‌شرقی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند تا ضمن ایجاد عدالت اجتماعی و استفاده مناطق محروم از این نعمت خدادادی، قدم های بلندی نیز برای جهش تولید بخش‌های مختلف مرتبط برداشته شود؛ گام‌هایی که منجر به توسعه همه‌جانبه می‌شود.
گسترش شبکه گاز، یکی از ارکان عدالت در خدمت رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستاها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم موثر باشد.
هم اکنون 100 درصد خانوار شهری و 97 درصد خانوارهای روستایی آذربایجان شرقی از گاز طبیعی بهره مند هستند و این استان در آستانه اتمام گازرسانی به روستاها قرار دارد.

پیام آذری

سید رضا رهنمای توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی
بیش از 97 درصد روستاییان آذربایجان‌شرقی به گاز دسترسی دارند
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی به ایرنا گفت: هم اکنون 97/22 درصد خانوارهای روستایی و 100 درصد خانوارهای شهری استان در قالب یک میلیون و 647 هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
سید رضا رهنمای توحیدی با بیان این‌که آذربایجان شرقی با حدود چهار میلیون نفر جمعیت جزو استان‌های پرجمعیت در کشور است، اظهار کرد: اکثریت شهرهای این استان به دلیل برخورداری از آب و هوایی سرد و کوهستانی، از لحاظ اقلیم بندی گازرسانی، در «اقلیم یک» قرار گرفته اند.
وی افزود: بر اساس برنامه چشم‌انداز 1400، تعهد این شرکت گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در استان بوده و در راستای تحقق این امر و به ‌رغم شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، با طراحی پروژه‌های گازرسانی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های اجرایی، بکارگیری پیمانکاران مجرب، کنترل مستمر پروژه‌ها براساس برنامه زمان بندی، بومی‌سازی تجهیزات گازرسانی، ثبت اختراعات و نوآوری و مشارکت کارکنان دانش محور، در خدمت رسانی صادقانه به مردم تلاش می‌کنیم.
وی با بیان این‌که گازرسانی به 240 روستای آذربایجان شرقی در زمان حاضر در دست اجراست، اضافه کرد: گازرسانی به 86 روستا نیز همزمان با هفته دولت افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها و تصمیمات، عملیات گازرسانی پروژه‌های روستایی دیگر نیز بالای 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی شاهد اتمام گازرسانی روستایی در آذربایجان شرقی خواهیم بود.
رهنمای توحیدی اظهار کرد: اجرای بیش از 22 هزار و 300 کیلومتر شبکه گاز با نصب 673 هزار و 200 انشعاب شهری و روستایی با لحاظ مسیرهای صعب العبور در پروژه‌ها، از جمله اقداماتی بوده که در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان و با انگیزه رضایت مردمی محقق شده است.

پیام آذری

محمدرضا مشایخی، فرماندار ویژه شهرستان میانه
91 درصد روستاهای میانه از گاز لوله‌کشی استفاده می‌کنند
فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در گفت و گو با ایرنا، گازرسانی به روستاها را از خدمات شاخص دولت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: 91 درصد روستاهای شهرستان به شبکه گاز متصل هستند.
محمدرضا مشایخی بر لزوم ارائه خدمات و امکانات رفاهی هر چه بیشتر به روستاییان به عنوان سنگربانان اصلی تولید تاکید و اضافه کرد: بهره مندی جوامع روستایی و روستاییان از خدمات و امکانات امروزی سبب رونق هر چه بیشتر تولید، رونق اقتصاد و اشتغال است.
فرماندار ویژه میانه با اشاره به افتتاح گازرسانی به روستای سیاه کمر در بخش مرکزی شهرستان در هفته دولت گفت: افتتاح 13 پروژه با اعتبار 235 میلیارد ریال فقط در بخش ترکمانچای به رغم همه کمبودها و تحریم های ظالمانه نشانگر تلاش مسوولین نظام در جهت خدمات رسانی به مردم است.
مشایخی همچنین همدلی، همراهی و وحدت بین مسوولین شهرستان را بی نظیر و مثال زدنی خواند و افزود: در سایه وفاق و همدلی می توان در ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم موفق تر عمل کرد.

پیام آذری

سیدعلی موسوی حسینی، فرماندار ویژه شهرستان مراغه
گازرسانی به تمامی روستاهای زیر 20 خانوار در شهرستان مراغه
فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز اعلام کرد: تا پایان دولت تمامی روستاهای زیر 20 خانوار نیز از گاز بهره مند خواهند شد.
سیدعلی موسوی حسینی افزود: در سال گذشته برای طرح‌های گازرسانی شهرستان از جمله عملیات گازرسانی به 53 روستا و همچنین پیمان حجمی توسعه شبکه و انشعابات و پیمان حجمی تعمیرات مبلغ 23 میلیارد و 620 میلیون تومان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد خانوار بهره مند از گاز در شهرستان 77 هزار و 687 بوده و درصد خانوار گازدار شهری 100 درصد و خانوار گازدار روستایی 92 است.
موسوی گفت: همچنین تعداد اشتراک کل شهرستان تا پایان سال گذشته، 96 هزار و 539 اشتراک، تعداد انشعابات کل شهرستان، 41 هزار و 921 انشعاب و متراژ شبکه بهره برداری شده یک میلیون و 325 هزار و 331 متر است.
وی با اشاره به اینکه 53 میلیارد تومان از سوی شرکت گاز برای پروژه های گاز شهرستان مراغه هزینه می شود، گفت: تقویت گاز شهری به طول 12 کیلومتر، نصب ایستگاه 120 هزار مترمکعب در ساعت و افزایش ظرفیت مصرف گاز شهرستان به 2 برابر، پروژه گازرسانی به 42 روستای شهرستان و پروژه گازرسانی محور صنعتی مراغه از پروژه هایی هستند که از سوی شرکت گاز شهرستان اجرا می شود.
فرماندار ویژه شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت فعلی ایستگاه تقلیل فشار گاز CGS مراغه از 120 هزار مترمکعب در ساعت با نصب ایستگاه جدید به 2 برابر افزایش پیدا می کند.
وی افزود: با بهره برداری از این پروژه حداقل تا 25 سال آینده مشکلی در تامین گاز مراغه نخواهیم داشت و مشکلات گاز صنایع شهرستان نیز برطرف خواهد شد.
موسوی با تاکید بر رفع و پیگیری مشکلات گازرسانی به روستاهای شهرستان گفت: تعداد بالای روستاهای فاقد گاز و محاسبه قبوض گاز شهرستان به عنوان اقلیم 2 از جمله مسایلی است که پیگیر حل و رفع آنها هستیم که انتظار داریم مسوولان استانی در رفع مشکلات یادشده همکاری کنند.

پیام آذری

تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی
گازرسانی به 2 هزار و 170 روستای آذربایجان شرقی
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های زیرساختی استان اظهار کرد: در سال جاری 64 روستا در استان گازرسانی شده و هم اکنون در مجموع 2 هزار و 170 روستای استان از نعمت گاز برخوردارند.
تقی کرمی افزود: مهم ترین وظیفه اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی، سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه روستایی است که در این راستا شبکه نظارت بر پروژه های عمران روستایی راه اندازی شده است.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هر سال پروژه های عمرانی که در روستاهای آذربایجان شرقی اجرا می شوند، 4 مرحله مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد که اگر ایرادات و نواقصی در پروژه وجود داشته باشد، تذکر داده می شود تا بهبود یابد.
وی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی یک هزار و 947 دهیاری وجود دارد که نظارت و کنترل بر نحوه اجرای پروژه ها و هزینه کرد منابع توسط دهیاری ها زمان بر است، اما بر حسب وظیفه، اداره کل امور روستایی نظارت های لازم را انجام می دهد.
کرمی اضافه کرد: در سال جاری تا پایان مهر ماه، دولت 107 میلیارد تومان به حساب دهیاری های آذربایجان شرقی پول واریز کرده است که 60 درصد این مبلغ باید در حوزه عمرانی از سوی دهیاری ها در داخل روستا هزینه شود.
وی گفت: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری منابع تخصیص نمی یافت، ولی در 5 سال گذشته در دولت تدبیر و امید به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص می یابد که در سال جاری تا پایان مهر ماه به این روستاها 9 میلیارد تومان منابع مالی تزریق شده است.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: این مبلغ در اختیار فرمانداران قرار گرفته که موظف هستنند در روستاهای فاقد دهیاری در زمینه توسعه و آبادنی این روستاها از جمله تامین آب شرب، گازرسانی، ایجاد راه دسترسی هزینه کنند.
کرمی ادامه داد: منابعی که در اختیار دهیاران قرار می گیرد باید به طور انحصاری در محدوده طرح هادی روستا هزینه شود، ولی برای منابعی که در اختیار روستاهای فاقد دهیاری قرار می گیرد، محدودیتی وجود ندارد و می تواند برای پروژه های مختلف از جمله راه روستایی، آبرسانی، گازرسانی، جاده بین مزارع و پروژه های مختلف برای رفع مشکل آن روستا هزینه شود.
برچسب‌ها
آذربایجان شرقی گاز رسانی توسعه روستایی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/286192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا

خودروهای وارداتی در مسیر گمرک/ تویوتا کرولا 2022 در راه بازار ایران

حذف خودروی پاک از واردات

وزیر صنعت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

اگر دوباره دلار گران شود، قیمت خودرو باز هم بالا می رود

برنده اول واردات خودرو کیست؟/ قیمت پایه خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ کوییک پلاس اتوماتیک 10 میلیون تومان گران شد

واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟

وزیر صمت: نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود

لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه افتاده است/ ثبات قیمت چه شد؟

نصف خانوارها بدون خودرو

خودروی چینی 500 میلیونی «دیگنیتی پرستیژ» در بورس کالا 2.4 میلیارد تومان معامله شد

با این شرایط قیمت پژو 206 به 500 میلیون تومان هم می‌رسد/ خودروهای مونتاژی به اسم واردات تمام می‌شود

پژو پارس 600 میلیون تومان شد!

فروش ماشین های چینی با دلار150 هزار تومانی! | خودرو، سوار بر رانت های دوگانه می تازد

درخت رانت در بازار خودرو

هیچ خودرویی به گمرک نرسیده است

یوسفی: واردات خودروهای یک میلیاردی، بازار را تنظیم نمی‌کند/وزیر صمت برای کنترل قیمت ورود کند

واکنش صمت به اظهارات پلیس درباره واردات خودروی بی‌کیفیت

واردات خودرو یا خم رنگرزی؟

خبرگزاری ایسنا: افزایش بالای 100 میلیونی قیمت برخی خودروها در عرض یک‌ماه!

بازگشت مشروط 2 خودروساز فرانسوی به بازار خودروی ایران

وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

واردات خودرو به سبک جدید

دلیل افزایش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت؛ دلار مقصر است

مُسکّن درمانی بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت: با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند

سه محل عرضه خودروسازان/ قرعه کشی خودرو برای متقاضیان عادی متوقف شد؟

واردات 22 خودروی کره‌ای این همه خوشحالی دارد؟

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه/ قرعه کشی خودرو حذف نشده است

واکنش رئیس پلیس راهور به واردات خودروهای چینی و هندی: باعث نگرانی است

سراب ارزانی با خودروی وارداتی؟

عرضه 900 هزار خودرو در بازار طی 6 ماه آینده/ وزیر صنعت: خودروهای کمتر از 10 هزار دلار وارد کردیم

انتظار قیمت‌ مناسب برای خودروهای وارداتی‌ محال است/ گره بازار خودرو باز می‌شود؟

وزیر صمت گرانی خودرو را به گردن مردم انداخت: به خاطر تلاش مردم برای حفظ ارزش پول شان است

چرا نباید از گرانی سرسام‌آور خودرو تعجب کرد؟/ متهم اصلی افزایش قیمت‌ها لو رفت

قطع رابطه بی سروصدای خودروسازان با چین

شرط جدید برای خرید خودرو از بورس شد

واردات خودرو سال آینده 2 برابر می‌شود

سخنگوی وزارت صمت: قرعه‌کشی خودرو تا آخر امسال از دستور خارج می‌شود

خودروهای وارداتی به تهران رسیدند

کنایه یک روزنامه به وزارت صمت؛ 22 خودروی وارداتی که نیاز به شمردن ندارد

آدرس دولتی خرید خودرو

چرا نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؟/ دادفر: با حقوق ماهی 10 میلیون تومان نمی‌توان خودرو اقتصادی هم خرید

جهش قیمت رسمی خودرو در بورس؛ خودروسازان از دلالان سبقت گرفتند

پیدا و پنهان تبدیل شدن بعضی خودروهای وارداتی به تاکسی

معمای پیش‌فروش خودروی خارجی

بازار خودرو شب عید به کدام سمت می‌رود؟

باتلاق ارزی خودرو

فرمول تعیین قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد/ پیش‌گویی قالیباف از قیمت خودرو در بازار