پیام آذری

آخرين مطالب

گزارش مهر از نیروهای جهادی؛

مرهمی بر خستگی های کادر درمانی مقالات

مرهمی بر خستگی های کادر درمانی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- حضور اقشار مختلف مردم بسیجی وار در بیمارستان‌ها یکی دیگر از صحنه‌های ماندگار در تاریخ است که دانشجویان پزشکی وحتی راننده تریلی را دور هم گرد آورده تا مرهمی بر خستگی کادر درمان باشند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها – آناهیتا رحیمی : اینجا کسی از کرونا واهمه‌ای ندارد و با جان و دل به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ پای صحبت تک تک نیروهای جهادی داوطلب که می‌نشینی، رضایت خداوند و بیماران و لبیک به پیشوای خود را مهم‌ترین اولویت برای خود دانسته و معتقد هستند، همان‌گونه که پدران ما در 8 سال دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشته‌اند اینک ما وظیفه داریم جای خالی آنان را پر کنیم.
اینجا یک‌رنگی و خلوص نیت، به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌شود و با سپری شدن لحظات سخت، امید در رگ‌های بیماران کرونایی جاری می‌شود؛ فرقی ندارد زن باشی یا مرد، پای ایثار و فداکاری که در میان باشد نیروهای مختلف مردمی از زوج‌های طلبه گرفته تا راننده تریلی و حتی پاکبان همه پای کارند.
حالا با همین عقیده و اشتیاق، پا در رکاب رزمندگان 8 سال دفاع مقدس نهاده‌اند و بدون هیچ ادعایی، همراهی و کمک به بیماران مبتلا به کرونا را بر عهده گرفته‌اند.
این بار یک روحانی و یا یک استاد حوزه و دانشگاه، مسئولیتی را بر عهده گرفته است تا با حضور خود و هم‌چنین اعزام نیروهای جهادی داوطلب، مرهمی بر خستگی کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مختلف باشند.

پیام آذری


مسئول قرارگاه جهادگران سلامت استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تقریباً از آبان ماه سال جاری پیگیر حضور و اعزام نیروهای داوطلب به بیمارستان‌ها بودیم که در نهایت، در پی تشکیل جلسات مختلف، آماده سازی زیرساخت‌ها و هم‌چنین آموزش بیمارستانی و روان شناسی گروه‌های داوطلب، وارد مرحله اجرا شدیم.
اعزام جهادگران سلامت از اوایل آذر ماه به بیمارستان‌ها
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی سرایی ادامه داد: در اوایل کار حدود 270 نفر، داوطلب اعزام به بیمارستان‌ها بودند که البته این تعداد روز به روز افزایش می‌یافت بدین گونه از اوایل آذرماه، اعزام نیروهای داوطلب به بیمارستان‌ها آغاز شد.
وی افزود: بیمارستان سینای تبریز، اولین بیمارستانی بود که فعالیت خود را در آنجا شروع کردیم و با کسب رضایت از کادر درمان، مسئولین بیمارستان و حتی دانشگاه علوم پزشکی به سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام رضا و شهید محلاتی تبریز نیز اعزام شدیم.
ابن طلبه جهادی یادآور شد: بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان بناب نیز یکی دیگر از بیمارستان‌هایی بود که طلاب بسیجی به آنجا اعزام شده بودند.

پیام آذری


روحیه‌دهی به بیماران و کادر درمان
سرایی از جمله اهداف حضور نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ها را چنین برشمرد: روحیه دهی به کادر درمان و بیماران ، درمان سریع بیماران و بخش همراهی بیماران مبتلا به کرونا به دلیل حذف همراهان از جمله اهدافی است که در اعزام نیرو به بیمارستان‌ها دنبال شد.
وی در ادامه گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای اعزامی در بیمارستان‌ها، کمک به خوردن غذا و میوه برای بیماران مبتلا به کرونا ، تیمم و وضو، کمک به استحمام و سرویس بهداشتی و تعویض اکسیژن بیماران بود.

پیام آذری


استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: با شنیدن حذف همراه بیماران مبتلا به کرونا و خستگی کادر درمان، از مدت‌ها پیش پیگیر حضور و حتی اعزام نیروهای جهادی به بیمارستان‌ها بودیم؛ نیاز به حضور و همراهی نیروهای جهادی در بیمارستان حس می‌شد اما یک نگرانی که همواره داشتم این بود که اگر اتفاقی برای بچه‌ها بیفتد چه جوابی خواهم داد.
من فکر خودم نبودم و تنها در فکر نیروهای اعزامی بودم اما خدا را شکر که دعای بزرگان بدرقه ما شد و تاکنون هیچ از یک از نیروهای اعزامی به کرونا مبتلا نشده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی سرایی افزود: هر زمانی که نیاز به حضور گروه‌های بسیجی باشد وارد عمل می‌شویم؛ چنانچه پدران ما در جنگ تحمیلی 8 ساله در میدان‌های نبرد حضور داشتند اکنون نیز تنها شیوه جنگ تغییر یافته و وظیفه داریم که حضور داشته باشیم و در این راه خداوند، پشتیان و همراه ماست.
حضور اقشار مختلف مردمی در بیمارستان‌ها
وقتی از خاطرات حضور این طلبه جهادی پرسیدم بدون هیچ مکثی گفت: خاطرات تلخی در بیمارستان نداشتیم و باید بگویم که تنها یک قشر خاصی در میان نیروهای اعزامی نبود بلکه اقشار مختلف مردم بسیجی در بیمارستان‌ها دور هم گرد آمده بودند، از بچه‌های دانشجوی پزشکی و متخصص گرفته تا پاکبان، راننده تریلی و حتی نویسنده.

پیام آذری


وی افرود: در بین نیروهای جهادی اعزام شده به بیمارستان، یک خواهر نویسنده‌ای نیز وجود داشت؛ بهترین خاطره‌ای که دارم روزی است که این خواهر، به قدری با جان و دل از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کرد که دیدن این صحنه خیلی برایم شیرین بود و یا حضور یک زوج طلبه در بین این اقشار که با شور و اشتیاق خاصی در بخش‌های کرونایی خدمت می‌کردند یکی دیگر از صحنه‌هایی بود که از یادم نمی‌رود.
بیمار کرونایی که نابینا بود
سرایی ادامه داد: اما یکی از خاطراتی که خیلی ناراحتم کرد روزی بود که یکی از بیماران مبتلا به کرونا تشنه بود و از من آب خواست؛ بلافاصله لیوان را پر از آب کرده و جلوی او گرفتم تا بخورد؛ اما دستش را دراز نکرد و بعد از لحظه‌ای متوجه شدم که او نابیناست و خودم کمک کردم تا آب بنوشد.
لحظه‌ای که این بیمار نابینا آب را نوشید یکی از بهترین لحظات عمرم بود و به قدری این لحظه زیباست که نمی‌توان آن‌را توصیف کرد؛ این یک واقعیت است که دعای بیماران، ما را زنده نگه داشته و مایه آرامش زندگی ما شده است.
تهیه و توزیع آبمیوه به بیماران و کادر درمان
این طلبه جهادی افزود: اتفاق عجیبی که شنیدنی است روزی است که یکی از بیماران مبتلا به کرونا از من میوه خواست؛ همین باعث شد تا اراده کرده و به حضرت زهرا متوسل شدیم. البته هیچ امکاناتی از جمله دستگاه آبمیوه گیری نداشتیم؛ اما به لطف خداوند با رسیدن سیب‌ها از مراغه، یکی از خیرین نیز یک دستگاه آبمیوه‌گیری صنعتی برای ما ارسال کرد و توسط پایگاهی در مرکز شهر، آبمیوه‌ها تهیه شده و در بطری‌هایی که مزین به عکس شهدا بود در بخش‌های کرونایی برای بیماران و حتی بین کادر درمان توزیع شد.

پیام آذری


وی گفت: از دیدن بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافته و از بیمارستان مرخص می‌شدند خیلی خوشحال می‌شدیم و دیدن نتایج اثربخش دوستان، حس خوبی برای ما داشت.
مسئولیت ما سنگین بود
سرایی افزود: مسئولیت ما سنگین بود؛ اگر برای نیروهای اعزامی و حتی بیماران اتفاقی می‌افتاد من باید پاسخگو بودم و به همین دلیل، به تمام نیروهای اعزامی تأکید داشتم که حتی در کارهای ساده پزشکی ورود نکنند که البته تاکنون در این رابطه هیچ گزارشی نبوده است.
مسئول قرارگاه جهادگران سلامت در پایان گفت: آرزو دارم آقا امام زمان کار ما را ببیند و یک لبخند بر لبان شأن جاری شود.
یکی از بیماران مبتلا به کرونا نیز در خصوص حضور نیروهای داوطلب جهادی در بیمارستان به خبرنگار مهر گفت: با حضور نیروهای داوطلب در بیمارستان، کمک بزرگی به کادر درمان شد؛ چرا که کادر درمان نیز الان بیش از 10 ماه هست که درگیر این بیماری هستند و خسته شده اند.
رسول خیری ادامه داد: همه می‌دانند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان خانواده‌ها، همراه بیماران کرونایی حذف می‌شود و این شاید، سخت‌ترین لحظات باشد اما حضور جوانان از هر قشر مختلف، همانند فرزندان خودمان بود که با عشق و بدون هیچ ادعایی، دست ما را می‌گیرند.
وی افزود: سلامتی بزرگ‌ترین سرمایه آدمی است و به همین دلیل، تنها خواهشی که از مردم دارم این است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/308254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟