پیام آذری

آخرين مطالب

هشدار هواشناسی به بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش شدید دما در کشور اجتماعي

هشدار هواشناسی به بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش شدید دما در کشور
  بزرگنمايي:

پیام آذری - سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی، وزش باد شدید، کاهش شدید دما در نقاط مختلف کشور و افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در نقاط مختلف دریای خزر و خلیج فارس هشدار داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از فردا (28 دی ماه) وزش باد شدید با سرعت متوسط 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت در استان‌های اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.
همچنین دوشنبه (29 دی ماه) این شرایط جوی برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، سمنان، اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی همچنین نسبت به آسیب به سازه‌های گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان هشدار داده است. در چنین شرایطی استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عایق بندی و محافظت از کندو‌ها و استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستگی شاخه و تنه درختان و حتی ریشه کن شدن درخت توصیه می‌شود.
همچنین با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، لازم است دامداری‌ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب‌های سالن‌ها و سالن‌های مرغداری نسبت به تهویه و کنترل دما در شرایط باد اقدامات لازم را انجام دهند. عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد وعدم استقرار ماشین آلات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی بر روی زمین نیز در این هشدار هواشناسی توصیه شده است.
در ادامه این هشدار آمده است که فردا (28 دی) بارش برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، مناطق شمالی و شرقی خوزستان، ارتفاعات البرز و تهران رخ خواهد داد.
فعالیت این سامانه بارشی دوشنبه (29 دی) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و شمال خوزستان خواهد بود و روز سه‌شنبه (30 دی) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان تداوم خواهد یافت.
چنین شرایط جوی چهارشنبه (1 بهمن) برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، کرمانشاه، همدان، غرب مرکزی، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان و پنجشنبه (2 بهمن) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان و قم پیش‌بینی می‌شود.
فعالیت این سامانه بارشی خطراتی از جمله اختلال در سفر‌های برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز‌ها را به‌همراه دارد؛ بنابراین در چنین شرایطی احتیاط در تردد‌های برون شهری، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودرو‌ها به امکانات ایمنی و گرمایشی توصیه می‌شود.
همچنین در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از چهارشنبه (1 بهمن) کاهش محسوس دما در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور بین 8 تا 15 درجه سلسیوس و در شمال شرق کشور بین 15 تا 20 درجه سلسیوس دور از انتظار نخواهد بود.
حاکمیت این جریانات سرد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان رخ خواهد داد.
در چنین شرایطی افزایش مصرف سوخت، خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی، یخبندان شبانه یخزدگی و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود. از این رو افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، محافظت از تاسیسات کشاورزی، تامین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر دامداری و مرغداری و .. احتیاط در تردد جاده‌ای از مواردی است که سازمان هواشناسی نسبت به آن‌ها توصیه کرده است.
سازمان هواشناسی در هشدار زرد رنگ دیگری نسبت به افزایش تلاطم و ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در نواحی غربی دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان از دوشنبه (29 دی) و تداوم آن تا سه‌شنبه (30 دی) خبر داده است.
در ادامه این هشدار آمده است که این شرایط جوی در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، بوشهر، هرمزگان، تنگه هرمز، دریای عمان و سیستان و بلوچستان نیز در این مدت پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری نارنجی رنگ نسبت به افزایش تلاطم و ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2.5 متر و در نواحی فراساحل تا ارتفاع 3 متر در دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان از چهارشنبه (1 بهمن) و افزایش تلاطم و ارتفاع امواج بین 2 تا 3 متر در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از پنجشنبه (2 بهمن) خبر داد.
در چنین شرایطی غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناور‌های سبک، پاره شدن تور‌های صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل احتمال می‌رود. از این رو ممنوعیت شنا و تفریح آبی، محدودیت تردد شناور‌های تفریحی، سبک، نیمه سنگین و فعالیت‌های شیلاتی و محدودیت و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل توصیه می‌شود.
 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
همچنین در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/312152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!