پیام آذری

آخرين مطالب

مقایسه سری گلکسی S21 با گلکسی S20 علمي

مقایسه سری گلکسی S21 با گلکسی S20
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مجله دیجی کالا / سال گذشته گوشی‌های سری گلکسی S20 توجه زیادی را جلب کردند و حالا به نظر می‌رسد نسل بعدی آن‌ها یعنی سری گلکسی S21 جانشین‌های شایسته‌ای محسوب می‌شوند. مانند سال گذشته، این خانواده هم 3 عضو دارد که از گوشی‌های S21، S21 پلاس و S21 اولترا تشکیل شده است.
اما آیا این گوشی‌های جدید نسبت به نسل قبلی جذابیت بسیار بیشتری دارند؟ در ادامه خانواده‌ی S21 را با S20 مقایسه می‌کنیم تا ببینیم در مقایسه با یکدیگر چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند.
طراحی و نمایشگر
سامسونگ برای سری گلکسی S21 از طراحی جدیدی استفاده کرده است. ماژول دوربین این گوشی‌ها حالا به بخشی از فریم گوشی پیوسته‌اند که این موضوع طراحی بدنه را جذاب‌تر کرده است. همچنین باید به پنل پشتی گلکسی S21 هم اشاره کنیم که برخلاف نسل قبلی مبتنی بر پلاستیک است.
هر سه گوشی از نمایشگرهای دارای رفرش ریت 120 هرتز بهره می‌برند ولی نمایشگرهای گلکسی S21 و S21 پلاس نسبت به نسل قبلی رزولوشن پایین‌تری دارند و به همین خاطر به جای رزولوشن 1440p شاهد رزولوشن 1080p هستیم. باید ببینیم آیا این تصمیم منجر به بهبود عمر باتری این گوشی‌ها می‌شود یا نه. همچنین نباید تخت بودن لبه‌های این دو نمایشگر را از قلم بیندازیم. اندازه‌ی این نمایشگرها تقریبا برابر با نسل قبلی است ولی در کل گوشی‌های سری گلکسی S21 حالا کمی سنگین‌تر شده‌اند.
سخت‌افزار و دوربین
سری گلکسی S20 با تراشه‌های اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 راهی بازار شدند و نسل بعدی آن‌ها مبتنی بر تراشه‌های اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 هستند. اگرچه طی سال‌های گذشته عملکرد ضعیف‌تر تراشه‌های اگزینوس نسبت به اسنپدراگون اعتراضات زیادی را ایجاد کرده، ولی به نظر می‌رسد امسال این دو تراشه رقیب قدری برای یکدیگر محسوب می‌شوند. اگرچه احتمالا گرافیک اگزینوس 2100 ضعیف‌تر از اسنپدراگون 888 است، اما از نظر عملکردی این دو تراشه اختلاف قابل توجهی ندارند.
کاربران برای خرید مدل استاندارد و مدل پلاس S21 برخلاف نسل قبلی باید به فقط 8 گیگابایت حافظه رم بسنده کنند ولی مدل اولترا همچنان همراه با 12 و 16 گیگابایت حافظه رم راهی بازار می‌شود. در ضمن امسال هیچکدام از این گوشی‌ها از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کنند و با توجه به اینکه سامسونگ در جعبه‌ی آن‌ها شارژر قرار نداده، خریداران باید شارژر را به طور جداگانه بخرند.
یکی از ویژگی‌های مهم گلکسی S21 اولترا، پشتیبانی آن از قلم S Pen است. این اولین باری است که سامسونگ این مشخصه را به یکی از گوشی‌های خارج از سری نوت به ارمغان می‌آورد.
در رابطه با دوربین‌ها هم سری گلکسی S20 با توجه به قیمت و انتظاراتی که کاربران داشتند، نتوانستند سروصدای زیادی راه بیندازند و در همین رابطه می‌توانیم به مشکلات دوربین اصلی S20 اولترا هم اشاره کنیم. حالا در این میان، گوشی‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس از همان دوربین‌های نسل قبلی یعنی دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند.
سامسونگ برای مدل اولترا هم از نسل جدید سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده کرده و در کنار آن دو دوربین پریسکوپی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 10 و 3 برابری تعبیه شده است. همچنین باید به تعبیه‌ی دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی اشاره کنیم.
نرم‌افزار
اگرچه گوشی‌های سری گلکسی S20 به تازگی رابط کاربری One UI 3.0 را دریافت کرده‌اند، ولی گوشی‌های S21 با One UI 3.1 عرضه شده‌اند که مانند نسخه‌ی قبلی مبتنی بر اندروید 11 است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد One UI 3.1 منتشر نشده ولی در کل نباید انتظار تفاوت‌های گسترده با نسخه‌ی 3.0 را داشته باشیم.
قیمت
در کمال تعجب، گوشی‌های سری S21 با قیمت کمتری نسبت به نسل قبلی راهی بازار می‌شوند و به طور مشخص، قیمت پایه هر سه گوشی 200 دلار ارزان‌تر از نسل قبلی است.

پیام آذری


بعد از عرضه‌ی گلکسی اس 9، این نخستین باری است که سامسونگ قیمت گوشی‌های سری اس را نسبت به نسل قبلی کاهش می‌دهد. گلکسی S21 با داشتن قیمت پایه 799 دلاری رقیب مستقیم گوشی‌های شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد اعتراضات گسترده‌ی مربوط به قیمت بالای این گوشی‌ها بالاخره جواب داده است.
سخن آخر
روی هم رفته اگرچه گوشی‌های سری S20 همچنان حرف زیادی برای گفتن دارند، اما در هر صورت نمی‌توان ارتقای گسترده‌ی تراشه‌ی اگزینوس 2100 را کتمان کرد که منجر به بهبود عمر باتری و عملکرد بهتر می‌شود. برای افرادی هم که خواستار بهترین گوشی این سری یعنی گلکسی S21 اولترا هستند باید بگوییم که احتمالا پشتیبانی از قلم S Pen می‌تواند توجهات زیادی را جلب کند. زیرا کاربران برای بهره‌گیری از این قلم دیگر نیازی به خرید گوشی‌های سری نوت ندارند.با وجود اینکه گوشی‌های S21 و S21 پلاس از همان دوربین‌های نسل قبلی استفاده می‌کنند، ولی سامسونگ تلاش کرده جذابیت دوربین‌های اولترا را تا حد زیادی افزایش بدهد.
در نهایت نباید قیمت پایین‌تر این گوشی‌ها را از قلم بیندازیم. با کاهش 200 دلاری قیمت این گوشی‌ها، هر سه گوشی رقیب قدری برای پرچم‌داران 2021 محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/312237/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی