پیام آذری

آخرين مطالب

پایان 33 سال چشم‌انتظاری خانواده شهید «محمدیار محمودی» اجتماعي

پایان 33 سال چشم‌انتظاری خانواده شهید «محمدیار محمودی»
  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش ایرنا؛ پیکر مطهر 2 شهید گمنام 21 و 23 ساله اواخر مرداد سال 94 بود که در میان انبوهی از جمعیت عاشق و دلداده، تشییع و در یادمان شهدای اسلامشهر آق‌گل به خاک سپرده شد تا این شهر نیز در زمره دیگر نقاط این شهرستان قرار گیرد که به واسطه قدوم مبارک شهدای گمنام، فرسنگ‌ها راه رسیدن به خدا را برایشان نزدیک و بی‌واسطه کند.
هزاران نفر از مردم شهیدپرور و عاشق ایثار و شهادت در اسلامشهر آق‌گل در استقبال از 2 شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند و با توسل به شهدای گمنام و 22 شهید والامقام این شهر زنگار گناه از دل زدودند و همچون شهدا خود را از تعلقات دنیوی جدا کردند، 2 شهید گمنامی که دور از خانه و کاشانه خود حدود 6 سال است که در این خطه از جنوب استان همدان آرام گرفته‌اند.
سال‌هاست که مادران و پدران بسیاری از جای‌جای شهرستان ملایر در کنار پدران و مادران اسلامشهر آق‌گل بر مزار این 2 شهید گمنام آرام می‌گیرند و برای این شهیدان مادری می‌کنند و دل خود را با مادران و پدران آنها گره می‌زنند که در هر گوشه‌ای از خاک وطن زندگی می‌کنند و چشم‌انتظار دیدن فرزندشان هستند.
این فراغ اما به درازا نکشید و اواخر هفته گذشته خبر خوشی مبنی بر شناسایی هویت یکی از این 2 شهید گمنام از طریق آزمایش دی.ان.ای منتشر و مشخص شد که یکی از 2 شهید گمنام اهل دیار بیستون استان کرمانشاه و فرزند غلامحسین محمودی است.
این خبر خوش را فرمانده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسوولان استان کرمانشاه و همدان با حضور در منزل شهید والامقام به خانواده شهید معزز محمدیار محمودی ابلاغ کردند، آن هم در آستانه شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) که مشیت خدا بر آن شد تا با دعای هزاران مادر، محمدیار محمودی نیز به مادر، پدر، خانواده و فرزندانش برسد، آن هم در دیار اسلامشهر آق‌گل که فرسنگ‌ها دور از وطن شهید محمودی است.
امروز اما در سالروز شهادت فاطمه‌زهرا(س) /یکشنبه/ مردم اسلامشهر آق‌گل در میزبانی و استقبال از خانواده شهید تازه شناسایی شده سنگ تمام گذاشتند، قدوم شهدای گمنام برای ورود خانواده شهید محمدیار محمودی گلباران شده بود، جای جای این شهر بوی فرزند شهیدشان را می‌داد؛ گویی داغ فرزندشان دوباره تازه شده و پیکر پاک محمدیار را تازه از جبهه جنگ آورده‌اند.
صحنه‌ای وصف‌ناشدنی است، لحظه وصال پدر و مادر به فرزندشان آن هم پس از سال‌ها دوری از دیار؛ پس از نبرد مردانه فرزندشان با دشمنان در جبهه‌های جنگ، در کنار همرزمانش به امید اینکه با شکست دشمن به آغوش خانواده برخواهد گشت، اما سرنوشت برای محمدیار جور دیگری رقم خورد و پس از آنکه اوایل دهه 60 راهی جبهه شد، سال 66 به درجه رفیع شهادت رسید و به دلیل تفحص و عدم شناسایی وی، پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در یادمان شهدای اسلامشهر آق‌گل در کنار دیگر همرزم گمنامش به خاک سپرده شد.
شهید محمدیار محمودی از رزمندگان لشکر 21 حمزه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال 66 در منطقه زبیدات به فیض عظیم شهادت رسید و از شهدای عملیات ظفرمند نصر سه در منطقه عملیاتی زبیدات عراق است.
پس از شناسایی هویت این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA، خانواده، همسر و فرزندان شهید محمدیار محمودی در میان استقبال پرشکوه و بی‌نظیر مردم شهیدپرور اسلامشهر آق‌گل بر مزار مطهر این شهید والامقام حضور یافته و تجدید دیدار کردند.
امام جمعه اسلامشهر آق‌گل روز یکشنبه در این آیین ضمن ابراز خرسندی از شناسایی هویت این شهید معزز و حضور خانواده معظم وی بر مزار پاک فرزندشان در این شهر گفت: مردم اسلامشهر آق‌گل به خود می‌بالند که میزبان چنین شهدای والامقامی هستند.

پیام آذری

حجت الاسلام عباس عبدالملکی شهدا را سرمایه‌های ارزشمند نظام و انقلاب دانست و اظهار داشت: شهدا مایه دلگرمی و برکت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که باید همیشه یاد و نام آنها زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه مردم اسلامشهر آق‌گل برای همیشه به این میزبانی شهدا افتخار می‌کنند ادامه داد: بدون شک زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، عزت و اقتدار ایران اسلامی را به همراه دارد.
امام جمعه اسلامشهر آق‌گل با تاکید بر اینکه همه ما وام‌دار خون شهدا هستیم گفت: ایثار، از خودگذشتگی، مقاومت، فداکاری و ولایت‌مداری درس‌هایی است که از شهدا برای ما به یادگار مانده است و این سیر و سلوک و منش و روش شهدا باید همواره در دل ایرانیان زنده و جاوید بماند.
حجت الاسلام عبدالملکی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا(س) و همزمانی آن با شناسایی هویت شهید محمدیار محمودی و استقبال از خانواده این شهید والامقام بیان کرد: مردم اسلامشهر آق‌گل امروز وظیفه سنگینی در صیانت و پاسداری از اهداف و آرمان‌های شهیدان به ویژه شهدای گمنام این شهر بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی فرهنگ ارزشمند شهدا باید به نسل‌های آینده این کشور منتقل شود و همه باید مروج فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه باشیم.
شهرستان ملایر یک هزار و 100 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
برچسب‌ها تحقیق و تفحص همدان شهید ملایر بنیاد شهید و امور ایثارگران

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/312549/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟