پیام آذری

آخرين مطالب

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد علمي

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - گیم فا / برخی از اعضای استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اخیرا به صحبت درباره‌ی مشکلات پیش آمده در روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، که در نهایت به عرضه‌ی نامناسب این عنوان در سال 2020 میلادی منجر شد، پرداخته‌اند.
بازی Cyberpunk 2077، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های اخیر بود. با این حال، وجود مشکلات فنی مختلف، باگ‌های متعدد و کیفیت بسیار پایین نسخه‌های کنسولی، باعث نارضایتی بسیاری از هواداران و بازی‌بازان شد و به اعتبار استودیوی سازنده آسیبی جدی را وارد کرد.
در اواسط ماه ژانویه، مدیر ارشد اجرایی استودیوی سی‌دی پرداجکت رد، بیانیه‎‌ای را منتشر کرد و در آن به توضیح روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت. اگرچه این بیانیه در قالب یک عذرخواهی منتشر شد، ولی آقای ایوینسکی (Iwinski) اکثر مشکلات را به جاه‌طلبانه بودن پروژه و تلاش استودیو برای بهینه‌سازی این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم، مرتبط می‌دانست. با این حال، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی Bloomberg به وجود مسائل و مشکلات دیگری در ساخت بازی Cyberpunk 2077 اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، تیم سازنده در ابتدا قصد انتشار بازی پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم را داشته است تا بتواند با انتشار نسخه‌ی نسل جدید با فاصله‌‎ی چند ماهه، سود خود از فروش بازی را افزایش دهد.
البته صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی استودیو در خصوص دست‌کم گرفتن ابعاد پروژه از سوی تیم سازنده کاملا درست است. با این حال، برخلاف صحبت‌های آقای ایوینسکی، بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌گیری بوده‌اند. اگرچه استودیوی سی‌دی پراجکت رد باور داشت که بازی Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ و متفاوت‌تر از پروژه‌ی قبلی آن‌ها است، ولی روند ساخت بازی در سال 2016 و حدود 4 سال بعد از معرفی رسمی این عنوان آغاز شد. علاوه بر این، در توسعه‌ی بازی از یک موتور بازی‌سازی جدید استفاده شده است که روند توسعه‌ی آن، در زمان آغاز پروژه به اتمام نرسیده بود و این موضوع روند ساخت بازی را به شدت کند کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده این تصمیم مدیریتی را به راندن یک قطار بر روی یک مسیر در دست ساخت، تشبیه کرده است.
در سال 2016، آقای آدام بادووسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان بازی Cyberpunk 2077 انتخاب شد. اگرچه ملحق شدن آقای بادووسکی به روند کار سرعت بیشتری بخشید، ولی کارگردان بازی خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در این عنوان بود. برای مثال، تغییر زاویه‌ی دید دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص تحت مدیریت ایشان اتفاق افتاد. این اختلاف نظرها در نهایت به استعفای برخی از اعضای ارشد تیم سازنده منجر شد که خود مشکلات ساخت بازی را دوچندان کرده است.
علاوه بر این، به نظر می‌رسد در طول توسعه‌ی بازی، مشکلات مدیریتی روز به روز در این استودیو افزایش یافته است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد برای رسیدن به برنامه‌ی زمانی، تصمیم گرفت تعداد نیروهای متخصص خود را به میزان دو برابر افزایش دهد. به گفته‌ی برخی از کارکنان، تیم مدیریتی برای کنترل این تعداد از کارمند با مشکل روبه‌رو شد که این موضوع در نهایت به بی‌نظمی شدید در تیم‌های مختلف منجر شده است. در کنار این موضوع، این استودیوی لهستانی برای طراحی سیستم بازی از نیروهای متخصص غربی کمک گرفته بود که وجود مشکلات در حوزه‌ی زبان و فرهنگ، کار را برای تیم سازنده بیش از پیش دشوار کرد.
در آن زمان، تیم مدیریتی بیش از پیش نسبت به بازاریابی و معرفی محصول خود نگران بود. این موضوع در نهایت به توسعه‌ی نسخه‌ی دموی تقلبی بازی در سال 2018 منجر شد که این تصمیم، تاخیر چند ماهه در روند ساخت بازی اصلی را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد این رفتار تیم مدیریتی در ادامه‌ی راه و با پنهان کردن مشکلات و باگ‌های موجود در بازی، ادامه پیدا کرده است. بر اساس اظهارات منابع آقای شرایر (Schreier)، صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی در خصوص عدم آگاهی از مشکلات بازی در زمان، کاملا غیرواقعی است؛ چراکه تیم سازنده به خوبی از تمامی این مشکلات باخبر بوده است.
تقریبا تمامی اعضای تیم سازنده مطمئن بودند که بازی در آینده‌ی نزدیک، برای عرضه به بازار آماده نخواهد شد. با این حال، تیم مدیریتی با اعلام سال 2020 به عنوان بازه‌ی زمانی انتشار، همه‌ی تیم را غافل‌گیر کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده تاکید کرده است که آن‌ها فکر می‌کردند این موضوع تنها یک شوخی بوده و بازی تا سال 2022 تاخیر می‌خورد. برای عرضه‌ی بازی در تاریخ تعیین شده، استودیو وعده‌های پیشین خود در خصوص عدم اجازه به کارکنان برای کار اضافی را زیر پا گذاشته است. اگرچه رسما هیچ اجباری برای کار اضافی وجود نداشت، ولی بسیاری از کارکنان خود را ملزم به کار در شیفت‌های اضافی می‌دانستند. یکی از برنامه‌نویسان تیم صوتی، به این نکته اشاره کرده است که حتی با 13 ساعت کار روزانه، آن‌ها مطمئن بودند که بازی در زمان تعیین شده به بازار عرضه نخواهد شد.
البته بسیاری از اطلاعات جدید منتشر شده کسی را متعجب نمی‌کند. در سال 2019، یکی از اعضای سابق استودیوی سی‌دی پراجکت رد، روند توسعه‌ی Cyberpunk 2077 را با ساخته‌ی استودیوی بایوور (BioWare) یعنی Anthem مقایسه و بیان کرده بود که هر دو بازی مشکلات مشابهی را در روند ساخت خود تجربه کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی سی‌دی پراجکت رد می‌تواند با انتشار به‌روزرسان‌ها و محتوای بیشتر برای بازی Cyberpunk 2077 اعتبار از دست رفته‌ی خود را باز یابد یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/312620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

پرداخت 907 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مرحله دوم رهاسازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه آغاز شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

رقابت 2 هزارو 500 داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در 16 شهرستان آذربایجان غربی

انهدام باند سارقان احشام در بیله‌سوار

ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز

از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

کشف بیش از 44 کیلوگرم موادمخدر در مراغه

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

ثبت بیش از 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی