پیام آذری

آخرين مطالب

نقل، سوغات معروف شهر ارومیه اجتماعي

نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اگر به ارومیه سفر کرده‌باشید، قطعا مزه نقل‌های بی‌نظیر این شهر را چشیده‌اید. مزه نقل این شهر به‌قدری خوشمزه و متفاوت است که نمی‌توان آن را با هیچ کجای دیگر مقایسه کرد. از دیرباز تاکنون نقل در کنار سایر شیرینی‌جات مانند حلوای ارومیه و همچنین عرقیات ارومیه به‌عنوان سوغاتی مهم این شهر شناخته شده‌است.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت نقلستان، در این مطلب، قصد داریم راجع به مهم‌ترین سوغات ارومیه، یعنی نقل، بیشتر صحبت کنیم و انواع آن را نام ببریم.
نقل ارومیه در انواع مختلف
اگر به‌دنبال خرید سوغات در شهر ارومیه هستید، نقل می‌تواند بهترین گزینه برای این کار باشد. مجموعه نقلستان یکی از بهترین فروشندگان انواع نقل، عرقیات و حلوای ارومیه است. برای خرید نقل از این مجموعه می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید. در مجموعه نقلستان، نقل‌های مختلفی با طعم‌های متفاوت عرضه می‌شود. در ادامه، راجع‌به نقل‌های مختلف این مجموعه و طعم متفاوت هر کدام صحبت خواهیم کرد.
نقل گردویی زعفرانی
این نقل ارومیه یکی از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین طعم‌ها را در بین سایرین دارد. در ترکیب این نقل، از زعفران اعلا، شکر، آب و گردو تازه استفاده شده‌است. این سوغات ارومیه می‌تواند یک انتخاب متفاوت و خوشمزه باشد که تابه‌حال مانند آن را نچشیده‌اید. به‌دلیل این‌که در نقل گردویی زعفرانی از زعفران استفاده شده، این نقل خواص آرامش‌بخشی هم دارد. بدون‌شک یکی از بهترین جایگزین‌ها برای قند، نقل گردویی زعفرانی است.
برای خرید نقل ارومیه به صورت آنلاین، از فروشگاه اینترنتی نقلستان سفارش خود را به صورت آنلاین در سایت نقلستان ثبت کنید!
نقل گردویی گل‌محمدی
اگر عاشق طعم گلاب هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم نقل گردویی گل‌محمدی را امتحان کنید. این نقل به‌عنوان دومین نقل پرطرفدار شهر ارومیه شناخته می‌شود. ازآنجایی‌که از گل‌محمدی در ترکیب آن استفاده شده است، می‌توان گفت این نقل مزه سنتی و بی‌نظیری دارد. در کنار عرقیات ارومیه، می‌توان نقل گردویی گل‌محمدی را بهترین سوغات ارومیه دانست. کاهش فشار و چربی خون، بهبود عملکرد قلب، کاهش استرس، رفع عفونت‌های مختلف در بدن و ... را می‌توان ازجمله خواص این نقل دانست.

پیام آذری

نقل ابریشمی بیدمشکی
یکی از بهترین گزینه‌هایی است که باید حداقل یک بار طعم آن را امتحان کنید تا متوجه ترکیب بی‌نظیر آن شوید. این نقل یکی از سنتی‌ترین نقل‌های شهر ارومیه است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از افراد قدیمی در ارومیه، صرفا نوع ابریشمی نقل را می‌شناسند. در نقل ابریشمی بیدمشکی، از عرق بیدمشک استفاده شده‌است. ازآنجایی‌که بیدمشک روی طعم و بافت نقل اثر مثبت دارد، به این نقل لقب ابریشمی را داده‌اند. با خوردن این سوغات ارومیه می‌توانید از خواص بیدمشک هم بهره‌مند شوید. پاکسازی کبد، رفع عفونت بدن، ملین، تقویت عملکرد قلب و ...، ازجمله خواص بی‌نظیر بیدمشک است که در نقل ابریشمی هم وجود دارد.
نقل گردویی وانیلی
این نقل یک ترکیب متفاوت و عطری بی‌نظیر دارد. طعم وانیل یکی از محبوب‌ترین طعم‌ها است که در این نقل می‌توانید آن را حس کنید. در کنار وانیل، از گردو هم در ترکیب نقل استفاده شده تا ترکیب متفاوتی بسازد. طبع نقل گردویی وانیل گرم است. این نقل را می‌توان در کنار چای یا دمنوش‌های مختلف استفاده کرد. با جایگزین‌کردن نقل گردویی وانیلی به‌جای قند، می‌توانید از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. این سوغات ارومیه باعث کاهش کلسترول، بهبود و تقویت عملکرد قلب، دفع عفونت‌های بدن و ... می‌شود. اگر قصد دارید نقلی باب سلیقه کودکان بخرید، نقل گردویی وانیلی انتخاب مناسبی است؛ زیرا نسبت به طعم زعفرانی و گل‌محمدی، وانیل طرفدار بیشتری در بین کودکان دارد. اگر دچار سرفه‌های سخت شده‌اید، ترکیب نقل گردویی وانیلی و دم‌نوش دارچین می‌تواند برای کاهش عوارض این بیماری مناسب باشد؛ زیرا وانیل خاصیت ضدالتهابی دارد.
نقل میکس گردویی
یکی دیگر از نقل‌های پرطرفدار وب‌سایت نقلستان، نقل میکس گردویی است. این نقل دارای در دو نوع نقل میکس گردویی زعفرانی و وانیلی و همچنین نقل میکس گل‌محمدی و زعفرانی است. اقتصادی‌ترین سوغات ارومیه، نقل‌های میکس هستند. با صرف یک هزینه معقول می‌توانید دو نوع نقل را خریداری کنید. به بیان ساده‌تر شما می‌توانید تنها با پرداخت هزینه یک بسته یک کیلویی نقل، دو نوع نقل مختلف را خریداری کنید.

پیام آذری

نقل پسته‌ای
اگر به‌دنبال یک طعم متفاوت و البته مقوی در میان انواع نقل هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم نقل پسته‌ای را خریداری کنید. این نقل یکی از متفاوت‌ترین طعم‌ها را در میان سایرین دارد. همان‌طورکه از نام این نقل مشخص است، از مغز پسته در ترکیب آن استفاده شده‌است. طعم نقل پسته‌ای به کیفیت مغز پسته مورداستفاده بستگی دارد. اگر مغز پسته کهنه باشد، زیردندان بو و طعم نامطبوعی را احساس خواهید کرد. برای خرید این سوغات ارومیه، می‌توانید به وب‌سایت نقلستان مراجعه کنید. نقل پسته‌ای موجود در این فروشگاه از مغز پسته درجه‌یک تهیه شده‌است.
کلام آخر
نقل یکی از مهم‌ترین سوغات ارومیه است. طعم نقل‌های ارومیه با هیچ‌کدام از شهرهای دیگر ایران قابل مقایسه نیست؛ البته طعم خوب نقل، ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. اگر به‌دنبال خرید بهترین نقل هستید می‌توانید به وب‌سایت نقلستان مراجعه کنید. در این وب‌سایت، انواع نقل با طعم‌های متفاوت برای مشتریان عرضه شده‌است. در این مطلب، طعم‌های مختلف نقل که در نقلستان قابل خرید هستند را نام بردیم. برای مشاهده قیمت و سایر ویژگی‌های نقل‌ها، می‌توانید به وب‌سایت نقلستان به آدرس https://noghlestan.ir/ مراجعه کنید. مجموعه نقلستان قادر است انواع نقل، شیرینی‌های اصیل ارومیه و عرقیجات اصل را به سراسر ایران برای مشتریان ارسال کند.
انتهای رپرتاژ آگهی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/676988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

العربی الجدید: هیات‌های حماس و اسرائیل بدون توافق قاهره را ترک کردند

کشتی‌گیر ایرانی با پرچم آذربایجان المپیکی شد

روستاهای بالای20خانوار آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردارمی شوند

امنیت پایدار در آذربایجان غربی حاکم است

ارائه خدمات هلال احمر آذربایجان شرقی به 535 هزار نفر در نوروز

رفع تصرف 1988 هکتار اراضی کشاورزی استان اردبیل

آنروا: 80 هزار نفر در 3 روز رفح را ترک کردند

استقرار نماینده هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی در 2 حوزه میانه و شبستر

نجات مصدوم از مرگ حتمی در ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر

بیله سوار آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات است

شهدا گنجینه معرفت و میهن پرستی هستند

رقابت 402 تیم علمی در لیگ پایای اردبیل

آغاز برداشت گل محمدی در 340 هکتار از گلستان های اردبیل

سیستم آماری وزارت جهاد کشاورزی از بستر سنتی خارج شود

نوزاد 6 کیلوگرمی در میاندوآب به دنیا آمد

میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی

توسعه فضای فرهنگی وکتابخانه ای در مهاباد

ادامه رقابتهای بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

پرداخت شش میلیارد تومان زکات در مهاباد

خداحافظی با سرو صدای آزاردهنده یخچال!

ایجاد بازارچه محلی برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در مهاباد

باحضور رئیس پژوهشگاه صنعت نفت دانش فنی و کاتالیست KHT و NHT  رونمایی شد

اج، ستاره سابق WWE دلیل ترک این کمپانی را توضیح داد

قسمت دوم برنامه مهربان

آژانس امدادرسانی : 80 هزار نفر در 3 روز رفح را ترک کردند

سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز به هواداران تراکتور

ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد!

ماجرای تغییر مدیران کم کار استان یزد به کجا رسید؟

ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟ +عکس

ضرورت تسریع در اتمام عملیات اجرایی طرح های جهاد آبرسانی

صباح شریعتی به المپیک رسید؛ بیسلطانوف سهمیه نگرفت

کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک| کشتی‌گیر ایرانی آذربایجان المپیکی شد

اسامی 12 فرنگی کار المپیکی در گزینشی ترکیه/ صباح شریعتی برای آذربایجان سهمیه گرفت

برگزاری آئین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر سمنان به مناسبت روز دختر

شناخت مشی شهدا و ایثارگران موثرترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ارومیه میزبان مراسم میهمانی لاله ها شد

محرومیت 17 ناشر پخته‌خوار از حضور در نمایشگاه کتاب

سه شهرستان استان اردبیل، آماده برگزاریِ مرحله دوم انتخابات مجلس

سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در اردبیل

شفاف‌سازی در ماموریت‌ها جزو تاکیدات اولیه ما در بنیاد است

استاندار کرمانشاه: خون پاک شهدا پشتوانه محکم انقلاب اسلامی است

جنیفر لوپز و فالو کردن یک روحانی ایرانی در اینستاگرام/ عکس

بازنشر نماهنگ «ریحانه» بمناسبت روز دختر

کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در جلفا

جزیره‌ی خوشمزه‌ها/ اولین گردهمایی بزرگ سرآشپزهای ایرانی در کیش

سنگین‌ترین نوزاد کشور در میاندوآب به‌دنیا آمد

23 مجموعه آبزی پروری در نیر فعال هستند

شلختگی و بی نظمی‌های بصری در سطح شهر جمع آوری شود

تحقق 124 درصدی تعهد اشتغال اردبیل در سال گذشته

احیای کامل دریاچه ارومیه نیازمند اتحاد و همدلی دولت، مجلس و مردم است