پیام آذری
در جلسه شورای شهر تبریز عنوان شد؛
بررسی پروژه نیروگاه زباله سوز تبریز/ ٣٣٢ اتوبوس از رده خارج هستند
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 12:13:56
خبرگزاری مهر - شرقی
پیام آذری - تبریز- جلسه شورای شهر تبریز با بررسی پروژه نیروگاه زباله سوز در این کلانشهر با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عبداله تقی پور عضو هیات رئیسه شورای شهر تبریز صبح امروز یک شنبه در جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: بحث زباله سوز در ساعات بسیاری، بررسی های مختلف انجام شده است.
وی افزود: اشکالات بنیادی در تفاهم نامه بوده است که بعد از بررسی ها نتیجه به مطالعات امکان سنجی و تصمیم گیری نهایی انجام شد. رونوشت در این خصوص به اعضای شورا و طرح در صحن علنی نیز بدون پاسخ باقی مانده است.
تقی پور ابراز داشت:‌ بررسی های این موضوع در جلسات مختلف کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری صورت گرفت. مکاتبات در خصوص ارزش زباله سوز حرارتی و اصلاحات نهایی زباله سوز نیز بدون پاسخ مانده است. در نهایت کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز با لحاظ چند بند به جمع بندی در این خصوص رسیده است.
عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: کاهش استفاده مجدد بازیافت استحصال انرژی و لندفیل بهترین گزینه های نحوه مدیریت پسماند است. لندیفل کاهش یافته و سوزاندن و بازیافت و کمپوست افزایش یافته است که بر اساس هر مدیریت پسماند صورت گرفته است.

وی افزود: 47 درصد از زباله ها در اتحادیه اروپا بازیافت و کمپوست می شود. در حال حاضر در کشور ما 40 تن پسماند وجود دارد. 70 درصد پسماند تر غذایی و مابقی کاغذ هستند.
تقی پور ابراز داشت: انتخاب گزینه زباله سوزی با مطالعات و بررسی قابل انجام است و نباید به صورت عجولانه و در صورت نداشتن توجیه های اقتصادی اقدام به این عمل شود. کمیسیون محیط زیست وخدمات شهری تبریز مخالف سوزاندن زباله ها جز در موارد زباله های غیر قابل بازیافت است.
ضرورت توسعه اقتصادی برای شرکت های تعاونی
کریم صادق زاده عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: تمامی ضوابط قانون کار و قانون تامین اجتماعی دقیق رعایت شود تا حقی ضایع نشود. نباید خاصه سازی و خودمان سازی باشد.
وی ادامه داد: اقتصاد ما از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده، اما در برون رفت مشکلات و توسعه هیچ یکی از بخش ها موفق نبوده است.

وی گفت: رعایت اصل 43-44قانون اساسی در موارد کلان سرمایه گذاری به صورت مشارکتی مهم است. در شرایط کنونی باید زمینه توسعه اقتصادی برای شرکت های تعاونی در کشور فراهم شود.
فرج محمد قلیزاده دیگر عضو هیات رئیسه شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: از سبک سازی مجموعه شرکت واحد تبریز و تصمیم کمیسیون مربوطه در این خصوص قدردانی می کنیم.
وی گفت: برای واگذاری نیازمند فراخوان هستیم.

خرید اتوبوس ممکن نیست
فرخ جلالی مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی تبریز و حومه نیز در این جلسه گفت: خرید اتوبوس در هیچ جا میسر نیست، به صورت اورژانسی 6٢ دستگاه از طرف وزارت کشور تخصیص دادند که ٢٠ دستگاه خریداری شده است.
وی گفت:‌ مشخصات فنی این اتوبوس ها از همه بهتر است. هزینه نگه داری و راننده ١١ میلیون تومان می شود و ما به خاطر جلوگیری از این هزینه ها به بخش خصوصی واگذار می کنیم و سالانه ١٣٢ میلیون‌ هزینه کرد این اتوبوس ها می شود.
جلالی ابراز داشت: 30 درصد را دریافت کنیم مقرون به صرفه تر است و تصدی گیری نمی شود. در سه سال ٢٠٠ نفر بازنشسته کردیم و در این حال به بخش خصوصی ارزش قائل هستیم. ٣٣٢ واحد اتوبوس از رده خارج هستند. باید به اتوبوسرانی توجه ویژه داشته باشیم.
گفتنی است در این جلسه دو فوریت لایحه شهرداری تبریز در خصوص مینی بوس ها با اکثریت آرا تصویب شد.
همچنین امروز ضرورت دو فوریتی لایحه شهرداری تبریز در خصوص واگذاری املاکی که به مزایده گذاشته شده و به فروش نرفته است با 10 درصد زیر قیمت کارشناسی تصویب شد.

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/158271/بررسی-پروژه-نیروگاه-زباله-سوز-تبریز--٣٣٢-اتوبوس-از-رده-خارج-هستند
بستن   چاپ