پیام آذری
از زمان شیوع کرونا صورت گرفت
ثبت بیش از 4400 تماس با مرکز مشاوره 1480 بهزیستی آذربایجان غربی
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 09:30:12
ایسنا - اجتماعی - آذربایجان غربی
پیام آذری - ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: از زمان شیوع کرونا بیش از 4400 مورد تماس تلفنی با خط 1480 در بهزیستی استان ثبت شده است.

سعید فریور شامگاه 16 فروردین در جریان بازدید از مرکز مشاوره 1480، با بیان اینکه با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش های روانی در بین عموم هستیم که در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان از 8 صبح تا ساعت 24 شب آماده پاسخگویی به تلفن هم استانی ها هستند، خاطر نشان کرد: مدیریت استرس، رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی جامعه در برابر بحران ایجاد شده در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، یکی از اصل هایی است که مدنظر بهزیستی قرار گرفته است.
وی با اشاره به تعداد مشاوره ارائه شده توسط خط 1480 در استان افزود: از زمان شیوع کرونا 4446 مورد با این خط تماس گرفته شده همچنین تعداد تماس ناشی از اضطراب و استرس کرونا ثبت شده نیز 1300 مورد است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به خدمات خط 1480 این سازمان اشاره کرد و با بیان اینکه خط 1480 بهزیستی در سه شیفت، و در روزهای تعطیل خدمات مشاوره ای می دهد و مشاوران بهزیستی به کمک روان مردم آمده اند تا هم آرامش برای آنان ایجاد کنند و هم مستقیم و غیرمستقیم با روش های مختلف، مدیریت بحران و هیجان را بیاموزند، تصریح کرد: مشاوران این مرکز شیوه های مواجهه فردی و جمعی با تنش بیماری کروناویروس را آموزش می دهند و راهنمایی می کنند تا مردم در فضایی آرام تر، این روزها را پشت سر بگذارند و مدیریت هیجان فردی و گروهی را نیز می توانند در طی این تماس ها و دریافت مشاوره ها، بیاموزند.
به گزارش ایسنا، فریور با تاکید بر اینکه در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت سلامت جسمی از ویروس کووید 19 ، حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجاد شده توسط این ویروس بسیار مهم است، یادآور شد: خط 1480 در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترسی است، این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و... به افراد ارائه مشاوره می‌دهد و در حال حاضر بصورت ویژه مشکلات روانشناختی مثل استرس و اضطراب در زمینه ویروس کووید 19 اقدام می کنند.
وی در ادامه به روند فعالیت و خدمات ارائه شده توسط این سامانه گفت: با افزایش و شیوع بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش یافته و افراد معمولاً در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی را می کنند. مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاوره، به افراد اطلاعات پزشکی ارائه نمی‌دهند، اما سعی می کنند مدیریت استرس، کاهش اضطراب و نگرانی را به آنها بیاموزند.
مدیرکل بهزیستی استان همچنین از راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس ، اضطراب و افسردگی در بحران ویروس کرونا خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از انتشار این ویروس در بین اقشار مختلف جامعه شده است و عدم مداخله به موقع می تواند باعث مشکلات متعدد روانشناختی دیگر شود که در این راستا هم استانی های عزیز می توانند برای مشاهده و استفاده از این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/202917/ثبت-بیش-از-4400-تماس-با-مرکز-مشاوره-1480-بهزیستی-آذربایجان-غربی
بستن   چاپ