پیام آذری

آخرين مطالب

زمین‌گیر شدن کرونا در آذربایجان‌شرقی مقالات

زمین‌گیر شدن کرونا در آذربایجان‌شرقی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های قرمز کشور از نظر شیوع کرونا بود که با اعمال محدودیت‌های کرونایی از اواسط آبان ماه و همراهی مردم، روند ابتلا به این بیماری سیر نزولی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه آذربایجان شرقی دیرتر از بیشتر استان های دیگر کشورمان شاهد شیوع ویروس کرونا بود و عملکرد موفقی در کنترل این بیماری در دوره پس از تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا داشت، اما در ماه های اخیر، بی توجهی مردم به طرح فاصله گذاری اجتماعی، نام این استان را در زمره استان های پرخطر بر سر زبان ها انداخت.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پیش از اعمال محدودیت ها وضعیت آذربایجان شرقی از نظر تعداد بستری به ازای جمعیت، رتبه 15 کشور و میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا، 4.9 درصد بود.
علت 40 درصد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی در دوره قبل از آغاز اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، دورهمی‌های خانوادگی عنوان شده بود که بالاتر از میانگین کشوری بود.
همزمان با اعمال محدودیت های ستاد ملی کرونا در کشور، طرح ملی مدیریت هوشمند محدودیت ها و ممنوعیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کویید 19 در 21 شهرستان آذربایجان شرقی از نظر زرد، نارنجی یا قرمز بودن آنها نیز اعمال شد که تا به امروز رضایت نظام سلامت استان را به دنبال داشته است و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از کاهش «کاملاً محسوس» بستری های کرونایی در این خطه خبر می دهند.
شهرستان های اسکو، اهر، شبستر، عجب شیر، مرند، ملکان، میانه، هریس، بناب و تبریز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و شهرستان های آذرشهر، بستان آباد، جلفا، چاراویماق، سراب، کلیبر، مراغه و هشترود نیز از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند.
در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 اقداماتی خوبی در آذربایجان شرقی انجام شده که از جمله آنها می توان به اجرای طرح مشترک محله محور و خانواده محور وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» در این استان اشاره کرد که از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی در استان اجرا می شود.
به اذعان مسولان ستاد استانی کرونا، طی هفته گذشته شاخص‌ها حاکی از بهبود شرایط در این استان دارد که این امر، در سایه همراهی بسیار خوب مردم و اصناف و کسبه استان با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کروناست.

پیام آذری

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی
همراهی مردم آذربایجان شرقی با محدودیت ها بیش از 95 درصد است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در استان از اول آذر ماه جاری گفت: میزان همراهی مردم با محدودیت ها بسیار قابل تقدیر و بیش از 95 درصد است.
محمدرضا پورمحمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این محدودیت ها از سوی اصناف و کسبه در فضاهای سرپوشیده از جمله بازار و پاساژها به طور 100 درصد مراعات شده است.
وی ادامه داد: محدودیت های کرونایی در دستگاه های دولتی آذربایجان شرقی نیز به صورت کامل و 100 درصدی مراعات شده است.
پورمحمدی گفت: در ترددهای بین شهری نیز بیش از 95 درصد محدودیت ها رعایت می شود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد روند رو به کاهش مبتلایان به کرونا در استان هستیم که این در نتیجه اعمال محدودیت های بعد از ساعت 18 در آبان ماه می باشد که خود را نشان داده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: نتایج محدودیت های آذرماه نیز بعد از 15 روز مشخص خواهد شد، ولی در کل کشور شاهد روند نزولی بیماری هستیم.
وی افزود: براساس گزارشات استان های مختلف که روز گذشته در ستاد ملی کرونا ارایه شد، در کل کشور بیماری با شیب ملایم در حال کاهش است.
پورمحمدی اظهار کرد: در هفته جاری دستگاه های اداری دولتی با حداقل پرسنل و به تشخیص رییس دستگاه فعالیت خواهند کرد و برنامه های هفته آینده متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیام آذری

تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی 10 درصد کاهش یافته است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: به دنبال محدودیت ‌های آبان ماه در شهرهای سیاه و قرمز و همکاری شهروندان، در مقایسه با یک هفته قبل که هر روز یک هزار و 500 بستری به خاطر کرونا در استان داشتیم، تعداد بستری‌ها حداقل 10 درصد کاهش یافته و به 1350 نفر رسیده است.
دکتر محمدحسین صومی با قدردانی از همکاری مردم در اجرای محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد مردم بیش از 90 درصد همراهی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه آمار اصلی کاهش تعداد فوتی‌ها 2 هفته بعد مشخص می شود، افزود: در 2 هفته گذشته تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به این بیماری در استان 21 نفر بود که این آمار در حال حاضر به صورت جدی کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در خصوص آغاز طرح اجرایی «حاج قاسم سلیمانی» با هدف آزمایش سریع مبتلایان به کرونا گفت : این طرح محله محور و خانه محور بوده وبه صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت ،درمان و سازمان بسیج برای مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا می باشد افزود: این طرح با محوریت حوزه سلامت وبا مشارکت افراد علاقمند وآموزش دیده در استان آذربایجان شرقی آغاز شده که این افراد زیر نظر پزشک مربوطه ،همکاران سلامت را یاری می کنند.
صومی ادامه داد : تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند ، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.
وی گفت : هر نوع محدودیتی در شرایط فعلی نتیجه خوبی خواهد داشت به شرطی که همه افراد جامعه تمام پروتکل های بهداشتی و محدودیتهای کرونایی را رعایت کنند .
وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر نحوه‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت های کرونایی، اظهار کرد: کاهش عرضه کالاهای اساسی و ایجاد صف برای تهیه آنها می تواند وضعیت را بدتر کند.
صومی خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری مردم نشان داد که واقعا مردم استان می‌خواهند وضعیت استان از وضعیت قرمز و نارنجی به سمت وضعیت زرد و سفید پیش برود.

پیام آذری

بهروز مهدوی، فرماندار شهرستان تبریز
رعایت 98 درصدی محدودیت ها در تبریز
در همین حال فرماندار شهرستان تبریز نیز با اشاره به اجرای محدودیت‌های رفت و آمد و شغلی ناشی از کرونا، گفت: 98 درمردم تبریز دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.
بهروز مهدوی اظهار کرد: در طرح جدید اجرای محدودیت ها، کلانشهر تبریز به 10 منطقه تقسیم شده و شهرها و بخش ها و روستاهای اطراف نیز به عنوان ستاد فعال هستند و این 10 منطقه با مدیریت شهرداران، مشارکت پلیس، بسیج محلات، اماکن، اتاق اصناف و بهداشت و درمان زیر نظر فرمانداری فعالیت می کنند.
وی از فعالیت تیم های محله محور در قالب «شهید سلیمانی» در تمام محلات تبریز خبر داد و گفت: این تیم ها ضمن اینکه کارهای مراقبتی و نظارتی انجام می دهند همچنین با شماره سامانه 4030 بیماران را شناسایی و بر نحوه ورود و خروج افراد نظارت می کنند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه اگر با مدیریت محله محور و خانوار محور حرکت کنیم، به طور قطع در کنترل کرونا موثر خواهد بود، افزود: بسیجیان در محلات به عنوان فرمانده عملیات و در مناطق نیز سپاه به عنوان فرمانده عملیات همکاری می کنند.
مهدوی با بیان اینکه براساس آمار وزارت بهداشت به ازای هر 100 هزار نفر اگر 10 بیمار بستری شود، آن شهر قرمز محسوب می شود، افزود: در شهرستان یک میلیون و 900 هزار نفری تبریز، براساس آمار تعداد مبتلایان سه برابر است.
وی ادامه داد: البته در چند روز اخیر تعداد بستری ها 10 درصد کاهش یافته است که نتیجه این 6 روز نیست، بلکه به خاطر محدودیت های قبلی است و باید منتظر آمار دقیق باشیم.
فرماندار تبریز با اشاره به محدودیت های تردد داخل شهری و برون شهری خوردورها نیز گفت: در تردد برون شهری تمامی پلاک های بومی هم خارج و هم وارد می شوند و محدوددیتی ندارد، می توانند از پلیس راه عبور کنند، اما نمی توانند وارد شهرهای قرمز بشوند، بلکه از کمربندی ها تردد کنند.
مهدوی با بیان اینکه منعی برای تردد خودروهای پلاک بومی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پلاک های غیربومی در ورودی شهرها اگر از دستور پلیس سرپیچی کنند، یک میلیون تومان جریمه می شوند.
وی در مورد تردد درون شهری بعد از ساعت 21 تا 4 صبح نیز گفت: در شهر تبریز به دلیل پیچیدگی موضوع با پلیس تفاهم کردیم که فعلا به تذکر اکتفا کنند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه در تبریز صدها دوربین وجود دارد که تعدادی دید در شب و ثبت پلاک است، خاطرنشان کرد: افرادی از جمله کارکنان درمانی، خدماتی، آتش نشانی و دارخانه ها که شیفت شب کار می کنند و نیز افرادی که به خاطر مراجعه به مراکز درمانی نیاز به تردد شبانه دارند،می توانند در این ساعات تردد کنند و بعد از اتمام محدودیت ها در صورت بازخواست پلیس با ارایه مدارک معتبر و مستند از جریمه معاف می شوند.
مهدوی ادامه داد: پلیس باتوجه به فراوانی حرکت ها در طول 14 روز اگر مدارک مستندی وجود داشته باشد، فرد را جریمه نمی کند.
فرماندار تبریز از سخت گیری در اجرای محدودیت ها در تبریز در طول هشت روز اخیر خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 60 واحد صنفی جریمه شده، 300 واحد تذکر کتبی دریافت و برای بالای 500 واحد نیز تذکر شفاهی داده شده است.
وی از همکاری خوب شهروندان در این مدت تشکر کرد و گفت: ما رنج معیشت مردم را نیز می دانیم اما چاره ای جز تعطیلی نداریم و مردم باید تا درمان قطعی و کشف واکسن باید به این نوع زندگی عادت کنند و دستورالعمل ها را با دقت رعایت کنند.

پیام آذری

مسعود فقیه دینه وری، رییس بیمارستان امام رضای تبریز
کاهش بیماران بیمارستان امام رضای تبریز به دلیل محدودیت‌های کرونایی
رییس بیمارستان امام رضا تبریز نیز از کاهش پنج درصدی بیماران این مرکز آموزشی درمانی به ‌دنبال اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی، خبر داد و گفت: ماندگاری بیماران در اورژانس طی چند روز گذشته کاهش یافته است.
مسعود فقیه دینه‌وری با تاکید بر اینکه تاثیر اعمال محدودیت‌های کرونایی در کاهش مبتلایان به بیماری کویید 19 زمان می‌برد، افزود: دورهمی‌های خانوادگی و تجمع در جاهایی که محل‌های ارایه‌ خدمات هستند، به طور قطع اثر محدودیت‌ها را کم‌تر می‌کند.
وی اظهار کرد: توصیه می‌کنیم مردم از تجمع و دورهمی‌ها خودداری کنند تا همکاران ما با آسایش خاطر به درمان بیماران بپردازند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/289630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست