پیام آذری

آخرين مطالب

آذربایجان‌غربی با شاخص 1.5 تخت بیمارستانی در مدار توسعه خدمات درمانی مقالات

آذربایجان‌غربی با شاخص 1.5 تخت بیمارستانی در مدار توسعه خدمات درمانی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- آذربایجان‌غربی درحالی ‌که از استانهای رده پایین جدول تخت بیمارستانی و فضای درمانی کشور بود، با نگاه بلند دولت تدبیر و امید صدها تخت بیمارستانی جدید و هزاران متر مربع فضا در استان راه‌اندازی شد تا این خطه از کشور، تنه به تنه شاخص‌های کشوری زده و حتی به فکر رده های بالای جدول باشد.

به گزارش ایرنا، طی سال‌های نه چندان دور، خبرهای بسیاری در خصوص مشکلات فضاهای درمانی در آذربایجان غربی انعکاس می‌یافت که حتی در برخی موارد، نشانه بغرنج بودن معضلات این بخش و خدمت رسانی کُند و با کمیت و کیفیت نامناسب بود.
سال‌های زیادی از انتشار خبرهایی نظیر وضعیت نامناسب اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، گسیل شدن بیماران شهرستان های مختلف آذربایجان غربی به ارومیه برای دریافت خدمات درمانی و حتی خوابیدن بسیاری از بیماران در راهروهای بیمارستان‌ها در این استان نمی‌گذرد که دولت تدبیر و امید با همت و پشتکار، این وضعیت را به گونه ای تغییر داده که حتی بسیاری از رسانه های غیرهمسو نیز از این نوع اخبار منعکس نمی‌کنند.
یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه همه جانبه و رسیدن آذربایجان‌غربی به متوسط کشوری، موضوع تخت‌های بیمارستانی به عنوان مهمترین شاخص بخش درمان بود که پس از گذشت بیش از هفت سال، این امر به بار نشسته و صدها تخت بیمارستانی جدید با امکانات ویژه به مجموعه درمانی در این استان اضافه شده است.
این اقدامات دولت، یکی از مهمترین پیش‌درآمدها برای مقابله با ویروس کرونا نیز در روزها، هفته‌ها و ماه‌های اخیر بود که توانست ظرفیت سخت افزاری قابل توجهی را در راستای مقابله با این بیماری حتی در شهرهای کوچک آذربایجان‌غربی ایجاد و از بروز معضل عدم توانایی درمان بیماران جلوگیری کند.
در روزهایی که علاوه بر بیماران دیگر بخش ها، بیش از هزار و 700 بیمار کرونایی نیز در آذربایجان غربی بستری بودند، به علت وضعیت مناسب تخت های بیمارستانی، هیچ مشکلی در استان ایجاد نشد و این وضعیت بحرانی با دوراندیشی سال‌های پیش دولت تدبیر و امید، سپری شد.
برطرف شدن عقب‌ماندگی بخش درمانی آذرربایجان‌غربی تا پایان دولت
استاندار آذربایجان غربی در این باره با بیان اینکه در شهرهای مختلف استان پروژه های مختلف بهداشتی درمانی با پیشرفت فیزیکی بالا مراحل نهایی بهره برداری را طی می کند، گفت: با تکمیل پروژه های در دست احداث یکی از شاخص های عقب ماندگی استان برطرف شده و از میانگین کشوری نیز فراتر می رود.
محمدمهدی شهریاری اضافه کرد که تامین اعتبار تکمیل زیرساخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی در دستور کار دولت قرار دارد و در این باره، علاوه بر ساخت مراکز مختلف درمانی و بهداشتی در استان، مراکز زیادی نیز در حال ساخت و در مراحل پایانی احداث قرار دارد که تا پایان دولت، به بهره برداری خواهد رسید.
وی که یکی از کارهای روتین او، بازدید از طرح های عمرانی مختلف در حوزه بهداشت و درمان و افتتاح طرح های گوناگون در این بخش بوده و آخرین مورد آن هم در بیمارستان نقده صورت گرفته، اظهار کرد که تامین اعتبار چند پروژه مهم بیمارستانی در نقاط مختلف استان در دستور کار دولت قرار دارد که برخی تا پایان امسال و تعدادی نیز پیش از پایان کار دولت به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خیز سخت شیوع ویروس کرونا را در استان پشت سر گذاشتیم، گفت: زیرساخت های بهداشتی درمانی در تکمیل چرخه درمان و پیشگیری از کرونا نقش بسزایی داشته و دارد.

پیام آذری

شهریاری تاکید کرد که با توجه به یک‌هزار تخت بیمارستانی که سال گذشته و امسال افتتاح شده، مشکلی از بابت بستری کردن بیماران کرونایی در استان نداریم.
توسعه فضای درمانی در آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد
دکتر جواد آقازاده که در دولت های یازدهم و دوازدهم، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی را به صورت مستمر برعهده داشته، نیز در خصوص پروژه های عرصه سلامت گفت: یکی از مهمترین طرح های بیمارستانی که در آستانه افتتاح قرار دارد، بیمارستان فوق تخصصی زنان "مهزاد" ارومیه است که طی 2 ماه آینده به مرحله افتتاح می‌رسد.
وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه این بیمارستان، نقیصه مهم حوزه درمانی بخش تخصصی زنان آذربایجان غربی را رفع می کند، حدود50 تخت ویژه با افتتاح آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

پیام آذری


وی اظهار کرد که پروژه بیمارستان شهرستان تکاب را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم در یک ماه آینده به مرحله افتتاح برسانیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود کمبود اعتبارات، از توسعه بخش درمان و بخش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی غافل نشده ایم و تلاش می کنیم بیمارستان هایی که نیمه تمام هستند را به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: بیمارستان جدید 600 تخت خوابی قابل ارتقا به هزار تخت در ارومیه نیز در دست طراحی، مشاور سپاری و پیمان سپاری است تا بتوانیم این پروژه را شروع کنیم تا در آینده نزدیک مردم از خدمات این بیمارستان نیز استفاده کنند.
آقازاده درباره آمار شاخص تخت های بیمارستانی نیز اظهار کرد: این شاخص، در شروع دولت 0.8 (هشت دهم) تخت به ازای هزار نفر جمعیت بود که در اواخر تابستان امسال با افتتاح بیمارستان آیت الله خویی خوی، به 1.36 رسید.
وی افزود: در آینده نزدیک با افتتاح بیمارستان 310 تختخوابی زنان ارومیه و همچنین بیمارستان 64 تختخوابی تکاب، این شاخص استانی به 1.47 خواهد رسید و بیمارستانهای شاهین دژ، پیرانشهر، اشنویه و نقده نیز با 376 تخت در اواخر دولت به مرحله بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: با افتتاح پایانی این بیمارستانها، شاخص استانی در تخت های بیمارستانی به 1.6 به ازای هر هزار نفر می رسد که بالاتر از میانگین کشوری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، بیمارستانهای 350 تختخوابی مهاباد، 200 تختخوابی سلماس، 250 تختخوابی بوکان، 200 تختخوابی میاندوآب و 600 تختخوابی ارومیه را در صف طراحی و ساخت عنوان کرد و گفت که با افتتاح آنها در سال های نه چندان دور، شاخص استانی به رقم بی سابقه 2.7 می رسد.
بیمارستان تکاب در آخرین مرحله احداث است

پیام آذری


مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی که مسوول احداث ساختمان مراکز درمانی استان نیز به شمار می رود، گفت: بیمارستان شهرستان تکاب در آستانه بهره برداری بوده و در آخرین مرحله احداث قرار دارد.
سیدمحسن حمزه لو افزود: احداث این بیمارستان از سال 1387 آغاز شده و تاکنون 377 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی ادامه داد: بیمارستان90 تختی تکاب هشت هزار و ٧١٣ مترمربع زیربنا دارد و با بهره‌برداری از این بیمارستان مردم این منطقه قادر خواهند بود بدون مراجعه با سایر شهرهای همجوار یا مرکز استان به راحتی از خدمات پزشکی مناسب بهره‌مند ‌شوند.
وی اظهار کرد: بیمارستان تکاب دارای بخش‌های اورژانس، بستری داخلی، بستری زنان، بستری کودکان، بستری داخلی و بخش مراقبت‌های ویژه است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.
حدود 178 میلیارد ریال برای بیمارستان 160 تخت‌خوابی سلماس هزینه شده است

پیام آذری


مدیرکل ‌راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: تاکنون 177 میلیارد و 760 میلیون ریال برای ساخت این بیمارستان در شهرستان سلماس در زمینی به مساحت 52 هزار و 284 مترمربع هزینه شده‌ است.
سیدمحسن حمزه‌لو افزود: این طرح بیمارستانی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی از سال 1391 آغاز شده و تاکنون 22 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
وی بیان کرد: برای سال جاری نیز 285 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 60 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است تا روند اجرایی این بیمارستان ادامه یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: روند اجرای این طرح طی سال‌های گذشته به خاطر کمبود منابع مالی کند بود ولی با نگاه ویژه اعتباری، در حال حاضر عملیات اجرایی آن سرعت گرفته است.
حمزه‌لو ادامه داد: مراحل ساخت این پروژه بیمارستانی شامل اجرای عملیات خاکی، ساخت اسکلت بتنی و دیوار حائل است.
شهرستان 196 هزار و 546 نفری سلماس با 153 روستا در 2 بخش مرکزی و کوهسار در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.
بیمارستان اشنویه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی نیز که پیگیر اجرای طرح های بیمارستانی است، گفت: بیمارستان جدید 64 تختخوابی شهرستان اشنویه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته جهت تامین بودجه تا پایان سال شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.
علی زنجانی افزود: بیمارستان اشنویه در زمینی به مساحت 35 هزار مترمربع با زیربنای 6 هزار و 700 متر مربع در سه طبقه در حال احداث است.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 1393 شروع شده و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن 360 میلیارد ریال است، اضافه کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب خواهد بود.
شهرستان 70 هزار نفری اشنویه در آذربایجان غربی قرار دارد.
با این توصیف، آذربایجان غربی راهی را که طی سال های اخیر در حوزه توسعه بیمارستانی آغاز کرده در پایان دولت به سرانجام مقصود خواهد رسانید و البته با پروژه هایی که طراحی شده، در سال های پس از این دولت نیز، می توان با اقدامات سریع و به موقع، زمینه تبدیل این استان به قطب خدمات درمانی با محوریت بیمارستان را فراهم کرد.
امری که در صورت تحقق می تواند آذربایجان غربی را به مقصد گردشگران سلامت تبدیل کرده و درآمدزایی خوبی را نصیب استان کند.
برچسب‌ها
دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی توسعه ایران دولت تدبیر و امید ارومیه دولت محمدمهدی شهریاری
پروندهٔ خبری
رایحه ماندگار تدبیر در آذربایجان‌غربی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/293703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس