پیام آذری

آخرين مطالب

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد علمي

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - گیم فا / برخی از اعضای استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اخیرا به صحبت درباره‌ی مشکلات پیش آمده در روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، که در نهایت به عرضه‌ی نامناسب این عنوان در سال 2020 میلادی منجر شد، پرداخته‌اند.
بازی Cyberpunk 2077، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های اخیر بود. با این حال، وجود مشکلات فنی مختلف، باگ‌های متعدد و کیفیت بسیار پایین نسخه‌های کنسولی، باعث نارضایتی بسیاری از هواداران و بازی‌بازان شد و به اعتبار استودیوی سازنده آسیبی جدی را وارد کرد.
در اواسط ماه ژانویه، مدیر ارشد اجرایی استودیوی سی‌دی پرداجکت رد، بیانیه‎‌ای را منتشر کرد و در آن به توضیح روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت. اگرچه این بیانیه در قالب یک عذرخواهی منتشر شد، ولی آقای ایوینسکی (Iwinski) اکثر مشکلات را به جاه‌طلبانه بودن پروژه و تلاش استودیو برای بهینه‌سازی این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم، مرتبط می‌دانست. با این حال، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی Bloomberg به وجود مسائل و مشکلات دیگری در ساخت بازی Cyberpunk 2077 اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، تیم سازنده در ابتدا قصد انتشار بازی پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم را داشته است تا بتواند با انتشار نسخه‌ی نسل جدید با فاصله‌‎ی چند ماهه، سود خود از فروش بازی را افزایش دهد.
البته صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی استودیو در خصوص دست‌کم گرفتن ابعاد پروژه از سوی تیم سازنده کاملا درست است. با این حال، برخلاف صحبت‌های آقای ایوینسکی، بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌گیری بوده‌اند. اگرچه استودیوی سی‌دی پراجکت رد باور داشت که بازی Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ و متفاوت‌تر از پروژه‌ی قبلی آن‌ها است، ولی روند ساخت بازی در سال 2016 و حدود 4 سال بعد از معرفی رسمی این عنوان آغاز شد. علاوه بر این، در توسعه‌ی بازی از یک موتور بازی‌سازی جدید استفاده شده است که روند توسعه‌ی آن، در زمان آغاز پروژه به اتمام نرسیده بود و این موضوع روند ساخت بازی را به شدت کند کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده این تصمیم مدیریتی را به راندن یک قطار بر روی یک مسیر در دست ساخت، تشبیه کرده است.
در سال 2016، آقای آدام بادووسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان بازی Cyberpunk 2077 انتخاب شد. اگرچه ملحق شدن آقای بادووسکی به روند کار سرعت بیشتری بخشید، ولی کارگردان بازی خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در این عنوان بود. برای مثال، تغییر زاویه‌ی دید دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص تحت مدیریت ایشان اتفاق افتاد. این اختلاف نظرها در نهایت به استعفای برخی از اعضای ارشد تیم سازنده منجر شد که خود مشکلات ساخت بازی را دوچندان کرده است.
علاوه بر این، به نظر می‌رسد در طول توسعه‌ی بازی، مشکلات مدیریتی روز به روز در این استودیو افزایش یافته است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد برای رسیدن به برنامه‌ی زمانی، تصمیم گرفت تعداد نیروهای متخصص خود را به میزان دو برابر افزایش دهد. به گفته‌ی برخی از کارکنان، تیم مدیریتی برای کنترل این تعداد از کارمند با مشکل روبه‌رو شد که این موضوع در نهایت به بی‌نظمی شدید در تیم‌های مختلف منجر شده است. در کنار این موضوع، این استودیوی لهستانی برای طراحی سیستم بازی از نیروهای متخصص غربی کمک گرفته بود که وجود مشکلات در حوزه‌ی زبان و فرهنگ، کار را برای تیم سازنده بیش از پیش دشوار کرد.
در آن زمان، تیم مدیریتی بیش از پیش نسبت به بازاریابی و معرفی محصول خود نگران بود. این موضوع در نهایت به توسعه‌ی نسخه‌ی دموی تقلبی بازی در سال 2018 منجر شد که این تصمیم، تاخیر چند ماهه در روند ساخت بازی اصلی را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد این رفتار تیم مدیریتی در ادامه‌ی راه و با پنهان کردن مشکلات و باگ‌های موجود در بازی، ادامه پیدا کرده است. بر اساس اظهارات منابع آقای شرایر (Schreier)، صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی در خصوص عدم آگاهی از مشکلات بازی در زمان، کاملا غیرواقعی است؛ چراکه تیم سازنده به خوبی از تمامی این مشکلات باخبر بوده است.
تقریبا تمامی اعضای تیم سازنده مطمئن بودند که بازی در آینده‌ی نزدیک، برای عرضه به بازار آماده نخواهد شد. با این حال، تیم مدیریتی با اعلام سال 2020 به عنوان بازه‌ی زمانی انتشار، همه‌ی تیم را غافل‌گیر کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده تاکید کرده است که آن‌ها فکر می‌کردند این موضوع تنها یک شوخی بوده و بازی تا سال 2022 تاخیر می‌خورد. برای عرضه‌ی بازی در تاریخ تعیین شده، استودیو وعده‌های پیشین خود در خصوص عدم اجازه به کارکنان برای کار اضافی را زیر پا گذاشته است. اگرچه رسما هیچ اجباری برای کار اضافی وجود نداشت، ولی بسیاری از کارکنان خود را ملزم به کار در شیفت‌های اضافی می‌دانستند. یکی از برنامه‌نویسان تیم صوتی، به این نکته اشاره کرده است که حتی با 13 ساعت کار روزانه، آن‌ها مطمئن بودند که بازی در زمان تعیین شده به بازار عرضه نخواهد شد.
البته بسیاری از اطلاعات جدید منتشر شده کسی را متعجب نمی‌کند. در سال 2019، یکی از اعضای سابق استودیوی سی‌دی پراجکت رد، روند توسعه‌ی Cyberpunk 2077 را با ساخته‌ی استودیوی بایوور (BioWare) یعنی Anthem مقایسه و بیان کرده بود که هر دو بازی مشکلات مشابهی را در روند ساخت خود تجربه کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی سی‌دی پراجکت رد می‌تواند با انتشار به‌روزرسان‌ها و محتوای بیشتر برای بازی Cyberpunk 2077 اعتبار از دست رفته‌ی خود را باز یابد یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.azari-online.ir/Fa/News/312620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سوءمدیریت اداره شهر ماحصل کوتاهی شورای پنجم / اوضاع قارشمیش شهر!

اوضاع قارشمیش شهر!

اعطای تندیس مقام اول جشنواره ملی «رفیق خوشبخت ما» به هنرمند میانه ای

جدول پخش مدرسه تلویزیونی شنبه 16 اسفند در تمام مقاطع تحصیلی

عمر باتری ردمی نوت 10 پرو مشخص شد

اوپو به رتبه اول بازار موبایل چین رسید

کانون مساجد در شهر مرزی بیله‌سوار عملکرد ستودنی داشته است

2 فوتی در حادثه گازگرفتگی در پارس آباد

2 فوتی در حادثه گاز گرفتگی در پارس آباد

شهرداری ارومیه به سختی هراز را شکست داد

گرد و غبار دریاچه ارومیه یک تهدید جدی است

فشار برخی نمایندگان برای سد سازی در حوزه دریاچه ارومیه

رهبر انقلاب امسال چه درخت‌هایی کاشتند؟

در آستانه زادروز بانوی شعر فارسی/ نمایشگاه خوشنویسی پروین برپا می‌شود

حضور5 ساعته حاج محمدی در جمع زندانیان تبریز/ تاکید بر توجه بیشتر به امور زندانیان شاغل

انسداد راه ارتباطی 100 روستا در آذربایجان شرقی بر اثر بارش برف

حکایت معیشت پر چالش کارگران/ دستمزدها کفاف زندگی را نمی‌دهد

خاتمه یافتن یکی از پرونده‌های شکایت علیه الکترونیک آرتز

دانش اندک سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین از رمزارزها

گلکسی Xcover 5 با باتری قابل تعویض رونمایی شد

احتمال ساخت بازی های انحصاری صرفا برای نینتندو سوییچ پرو

آلفابت در حال توسعه گجتی محرمانه برای ایجاد شنوایی فوق انسانی است

ریلمی GT 5G با قیمت 430 دلاری معرفی شد

فروش گلکسی S21 در کره بهترین رکورد در 4 سال گذشته را رقم زد

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کاهش فشار بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه از مهمترین اهداف بودجه1400 است

لیگ برتر والیبال| فولاد سیرجان شهرداری ارومیه در یک قدمی فینال/ قائمی مصدوم شد

پیمان اکبری: شهرداری ارومیه بازی زیبایی مقابل نماینده آمل ارائه کرد

رهبر انقلاب امسال چه درختی کاشتند؟

امسال رهبر انقلاب چه درخت هایی کاشتند؟

عطایی: برابر تیم والیبال شهرداری ارومیه بازی سختی داشته باشیم

مصدومیت شدید ستاره تیم ملی والیبال

لیگ برتر والیبال| عطایی: ارومیه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است/ باید بازی امروز را فراموش کنیم

سعید مصطفی‌وند: شهرداری ارومیه با تمام توان برای بازی بعد مقابل هراز آماده می‌شود

بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی تبریز

با هدف توسعه اشتغال مولد زندانیان صورت گرفت / انعقاد تفاهم نامه سازمان زندان ها و استانداری آذربایجان شرقی

ستاد دیه 10میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی پرداخت کرد

مردم از انبار کالاهای اساسی اجتناب کنند

شهرداری ارومیه یک گام تا فینال لیگ برتر والیبال

گازگرفتگی بار دیگر در استان اردبیل قربانی گرفت

مدیاتک تراشه MT9638 را برای تلویزیون‌های 4K معرفی کرد

عنوان Artifact از این پس به صورت رایگان قابل بازی خواهد بود

مبلغ سود سهام عدالت امسال اعلام شد

ضرورت معرفی درختان مناسب هر منطقه/ تولید 7 میلیون نهال برای سال1400 در اردبیل

ضرورت معرفی درختان مناسب برای هر منطقه/ تولید 7 میلیون نهال برای سال1400 در اردبیل

لیگ برتر والیبال| پیروزی سخت شاگردان اکبری مقابل هراز

لیگ برتر والیبال؛ ارومیه یک گام به فینال نزدیک شد

تیم والیبال شهرداری ارومیه در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر از سد هراز آمل گذشت

پیروزی شهرداری ارومیه مقابل هراز آمل با حضور شریفی/ مصدومیت قائمی باخت هراز را رقم زد

بازگشت آملی‌ها ناتمام ماند/ گام بلند شهرداری ارومیه برای صعود به فینال

نجات نوجوان 18 ساله در ارتفاعات سلطان یعقوب نقده