پیام آذری

آخرين مطالب

مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد علمي

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - گیم فا / برخی از اعضای استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اخیرا به صحبت درباره‌ی مشکلات پیش آمده در روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، که در نهایت به عرضه‌ی نامناسب این عنوان در سال 2020 میلادی منجر شد، پرداخته‌اند.
بازی Cyberpunk 2077، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های اخیر بود. با این حال، وجود مشکلات فنی مختلف، باگ‌های متعدد و کیفیت بسیار پایین نسخه‌های کنسولی، باعث نارضایتی بسیاری از هواداران و بازی‌بازان شد و به اعتبار استودیوی سازنده آسیبی جدی را وارد کرد.
در اواسط ماه ژانویه، مدیر ارشد اجرایی استودیوی سی‌دی پرداجکت رد، بیانیه‎‌ای را منتشر کرد و در آن به توضیح روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت. اگرچه این بیانیه در قالب یک عذرخواهی منتشر شد، ولی آقای ایوینسکی (Iwinski) اکثر مشکلات را به جاه‌طلبانه بودن پروژه و تلاش استودیو برای بهینه‌سازی این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم، مرتبط می‌دانست. با این حال، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی Bloomberg به وجود مسائل و مشکلات دیگری در ساخت بازی Cyberpunk 2077 اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، تیم سازنده در ابتدا قصد انتشار بازی پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم را داشته است تا بتواند با انتشار نسخه‌ی نسل جدید با فاصله‌‎ی چند ماهه، سود خود از فروش بازی را افزایش دهد.
البته صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی استودیو در خصوص دست‌کم گرفتن ابعاد پروژه از سوی تیم سازنده کاملا درست است. با این حال، برخلاف صحبت‌های آقای ایوینسکی، بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌گیری بوده‌اند. اگرچه استودیوی سی‌دی پراجکت رد باور داشت که بازی Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ و متفاوت‌تر از پروژه‌ی قبلی آن‌ها است، ولی روند ساخت بازی در سال 2016 و حدود 4 سال بعد از معرفی رسمی این عنوان آغاز شد. علاوه بر این، در توسعه‌ی بازی از یک موتور بازی‌سازی جدید استفاده شده است که روند توسعه‌ی آن، در زمان آغاز پروژه به اتمام نرسیده بود و این موضوع روند ساخت بازی را به شدت کند کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده این تصمیم مدیریتی را به راندن یک قطار بر روی یک مسیر در دست ساخت، تشبیه کرده است.
در سال 2016، آقای آدام بادووسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان بازی Cyberpunk 2077 انتخاب شد. اگرچه ملحق شدن آقای بادووسکی به روند کار سرعت بیشتری بخشید، ولی کارگردان بازی خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در این عنوان بود. برای مثال، تغییر زاویه‌ی دید دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص تحت مدیریت ایشان اتفاق افتاد. این اختلاف نظرها در نهایت به استعفای برخی از اعضای ارشد تیم سازنده منجر شد که خود مشکلات ساخت بازی را دوچندان کرده است.
علاوه بر این، به نظر می‌رسد در طول توسعه‌ی بازی، مشکلات مدیریتی روز به روز در این استودیو افزایش یافته است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد برای رسیدن به برنامه‌ی زمانی، تصمیم گرفت تعداد نیروهای متخصص خود را به میزان دو برابر افزایش دهد. به گفته‌ی برخی از کارکنان، تیم مدیریتی برای کنترل این تعداد از کارمند با مشکل روبه‌رو شد که این موضوع در نهایت به بی‌نظمی شدید در تیم‌های مختلف منجر شده است. در کنار این موضوع، این استودیوی لهستانی برای طراحی سیستم بازی از نیروهای متخصص غربی کمک گرفته بود که وجود مشکلات در حوزه‌ی زبان و فرهنگ، کار را برای تیم سازنده بیش از پیش دشوار کرد.
در آن زمان، تیم مدیریتی بیش از پیش نسبت به بازاریابی و معرفی محصول خود نگران بود. این موضوع در نهایت به توسعه‌ی نسخه‌ی دموی تقلبی بازی در سال 2018 منجر شد که این تصمیم، تاخیر چند ماهه در روند ساخت بازی اصلی را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد این رفتار تیم مدیریتی در ادامه‌ی راه و با پنهان کردن مشکلات و باگ‌های موجود در بازی، ادامه پیدا کرده است. بر اساس اظهارات منابع آقای شرایر (Schreier)، صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی در خصوص عدم آگاهی از مشکلات بازی در زمان، کاملا غیرواقعی است؛ چراکه تیم سازنده به خوبی از تمامی این مشکلات باخبر بوده است.
تقریبا تمامی اعضای تیم سازنده مطمئن بودند که بازی در آینده‌ی نزدیک، برای عرضه به بازار آماده نخواهد شد. با این حال، تیم مدیریتی با اعلام سال 2020 به عنوان بازه‌ی زمانی انتشار، همه‌ی تیم را غافل‌گیر کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده تاکید کرده است که آن‌ها فکر می‌کردند این موضوع تنها یک شوخی بوده و بازی تا سال 2022 تاخیر می‌خورد. برای عرضه‌ی بازی در تاریخ تعیین شده، استودیو وعده‌های پیشین خود در خصوص عدم اجازه به کارکنان برای کار اضافی را زیر پا گذاشته است. اگرچه رسما هیچ اجباری برای کار اضافی وجود نداشت، ولی بسیاری از کارکنان خود را ملزم به کار در شیفت‌های اضافی می‌دانستند. یکی از برنامه‌نویسان تیم صوتی، به این نکته اشاره کرده است که حتی با 13 ساعت کار روزانه، آن‌ها مطمئن بودند که بازی در زمان تعیین شده به بازار عرضه نخواهد شد.
البته بسیاری از اطلاعات جدید منتشر شده کسی را متعجب نمی‌کند. در سال 2019، یکی از اعضای سابق استودیوی سی‌دی پراجکت رد، روند توسعه‌ی Cyberpunk 2077 را با ساخته‌ی استودیوی بایوور (BioWare) یعنی Anthem مقایسه و بیان کرده بود که هر دو بازی مشکلات مشابهی را در روند ساخت خود تجربه کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی سی‌دی پراجکت رد می‌تواند با انتشار به‌روزرسان‌ها و محتوای بیشتر برای بازی Cyberpunk 2077 اعتبار از دست رفته‌ی خود را باز یابد یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.azari-online.ir/Fa/News/312620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مفقود شدن یک کودک در روستایی از توابع مهاباد

iMassage به اندروید نخواهد آمد

انواع بیماری ام‌اس با هوش مصنوعی ابداعی محقق ایرانی شناسایی شد

نسل جدید آیپد پرو در ماه جاری میلادی از راه می‌رسد

23 میلیون دلار هزینه برای تأمین امنیت زاکربرگ در سال 2020

استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در گوگل کروم راحت‌تر می‌شود

نماینده اپل در جلسه استماع کنگره شرکت می‌کند

افزایش حقوق ورودی چقدر موبایل را گران می‌کند؟

طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه‌های کوانتومی

شیائومی در حال ساخت 3 تبلت قدرتمند

عامل کرونای جهش یافته در آذربایجان‌غربی خانوادگی است

چه کسانی بسته حمایتی رمضان می‌گیرند؟

تداوم جوی نسبتا ناپایدار تا روز چهارشنبه در اردبیل

همدلی خبرنگاران با کادر درمان در مبارزه با کرونا/هر دو ایثارگرند

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در سطح استان فراهم شده است

تامین و توزیع کالای اساسی در ماه رمضان در اردبیل ادامه دارد

مشاور عالی استاندار اردبیل منصوب شد

صدور 132 فقره پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در بیله سوار

رتبه برتر آذربایجان غربی در تولید اکثر محصولات کشاورزی

نایب قهرمانی پرتابگر چکش آذربایجان‌غربی در مسابقات بین‌المللی مشهد

صرفه جویی ارزی 50 میلیون دلاری در یک واحد صنعتی قم

نماینده آذربایجان‌غربی، مدال نقره پرتاب چکش قهرمانی کشور را از آن خود کرد

تست کرونای 15 درصد بیماران مشکوک محمودآباد مثبت می‌شود

9300 گواهینامه صادراتی و وارداتی در آذربایجان‌غربی صادر شد

8000 هکتار شهرک کشاورزی کشور به سرمایه گذاران واگذار شد

مدیران جدید زندان‌های آذربایجان غربی، کرمان و سیستان و بلوچستان منصوب شدند

ماده مخدر خطرناک کروکودیل/ مخدری که قابل ترک نیست!

فتوای آیت الله سیستانی درباره روزه گرفتن در ایام کرونا

وضعیت کرونایی جم قرمز شد

فوتبال بانوان کرمانشاه به لیگ دسته اول راه یافت

نقش محوری تبریز در توسعه مناسبات ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان

دونده ترک: مشهد بهترین میزبانی بود که دیدم

ضرورت درک مشترک میان بخش‌های صنعت و دانشگاه

کلنگ زنی کارگاه‌های تخصصی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز

هشدار هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها

تردد اتوبوس به مرکز شهر ممنوع است

100 تایی شدن بستری‌های کرونا درمراغه / 4 برابر شدن بستری‌های کرونایی

حمله‌ گرگ به گوسفندان در ترکمانچای! +فیلم

آسیب‌شناسی ارتباط صنعت و دانشگاه / نباید اجازه دهیم روحیه ناامیدی در جامعه نخبگان رواج یابد

اجرای 350 هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در تبریز

حسین پور: به احترام منصوریان شادی نکردم

اسکورت پلیس عربستان برای استقلال

تازه‌ ترین آمار از مبتلایان و فوتی‌ های کرونا در ایران 23 فروردین 1400

اعلام رنگ‌ بندی جدید کرونایی در کشور

فتوای متفاوت آیت‌ الله سیستانی درباره رمضان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 23 فروردین 1400

موضع «ظریف» درباره اتفاقات دیروز در نطنز

بازدیدهای میدانی با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان انجام می شود

8 هزار هکتار از شهرک‌های کشاورزی کشور واگذار شده است

پرداخت 90 میلیارد تومانی بیمه سلامت به بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی