پیام آذری

آخرين مطالب

شریعتمداری: فرهنگ کار در دانش آموزان باید نهادینه شود وزارت رفاه

شریعتمداری: فرهنگ کار در دانش آموزان باید نهادینه شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - 600 مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور، 6 هزار کارگاه آموزشی و 11 هزار آموزشگاه آزاد به عنوان مراکز عملیاتی در اختیار دانش‌آموزان است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود گفت: آموزش و پرورش،تربیت نسل‌های آتی در ایران را بر عهده دارد و از نتیجه تلاش شما در بازار کار استفاده می شود.
وی افزود: اگر دانش آموزان در مدرسه روش مشارکت و کارگروهی را بیاموزند و این آموزش‌ها در عمق وجودشان نهادینه شود، در بازار کار نیز، نیروهای کار مشارکت جو، خلاق، انعطاف پذیر، کارآفرین و نوآور خواهیم داشت.
شریعتمداری با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ کار در کشور گفت: هنگامی که این ارزش در دانش آموزان نهادینه شود می توان انتظارداشت در آینده به سمت کارآفرینی یا ایجاد شغل از طریق تعاونی و به طور کلی ارزشمندی کار و فعالیت، حرکت کنند.
وی بر همکاری دو موسسه پژوهشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام یک کار پژوهشی مشترک با وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی و موسسه کار و تامین اجتماعی آمادگی دارند تا در یک پژوهش مشترک، زمینه ریل گذاری برای آموزش و تربیت نیروی کار در مدارس را فراهم کنند که محصول آن توصیه های سیاستی قابل اجرا باشد و بتوان تا پایان دولت از آن استفاده کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پیشنهاد یادگیری از مدرسه تا کارخانه افزود: آموزش دوم باید از طریق توسعه آموزش فنی حرفه ای در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت های آموزش و پرورش در این خصوص استفاده شود.
شریعتمداری از مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ها خواست تا در اولین نشست شورای هماهنگی خود از مدیران کل آموزش و پرورش دعوت کنند تا زمینه های همکاری در بخش های قانونی،عملیاتی و اجرایی مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت‌های مشارکت جویانه، موارد آموزشی را مدنظر داریم تا آموزش عملیاتی برای دانش‌آموزان درجهت ورود به بازارکار باشد، تفاهم نامه امروز نیز حاصل همفکری دو وزارتخانه است که زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شده است.
شریعتمداری عنوان کرد: این تفاهم نامه در تهران، گلستان، فارس و خوزستان به طور آزمایشی در حال اجراست و آثار خوبی داشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حوزه روابط کار، تامین اجتماعی و واحدهای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش، همکاری‌های مشترکی را با آموزش و پرورش شکل می‌دهیم؛ در زمینه 11 حوزه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش به تفاهم رسیدیم که از مهمترین آنها همکاری‌های حوزه‌های پژوهشی برای توسعه زیربنای آموزشی و پرورشی است.
رئیس سازمان‌آموزش فنی و حرفه ای کشور: ایجاد 1500 مرکز مهارت آموزی جوار و بین کارگاهی درکشور
رئیس سازمان‌آموزش فنی و حرفه ای کشور از آمادگی سازمان برای ایجاد و تجهیز یک هزار و 500 مرکز جوار و بین کارگاهی درکشور تا پایان سال 1400 خبر داد.
وی تصریح کرد: با این کار زمینه تأمین نیروی ماهر مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی متناسب با بازار کار فراهم می شود.
علی اوسط هاشمی در این نشست با بیان اینکه وزن اجتماعی مهارت ضعیف شده است گفت: ما باید پرچمدار مهارت در کشور باشیم و آموزش و پرورش در این کار باید کنار ما باشد.
هاشمی تاکید کرد: در آینده دانش آموزانی که وارد بازار کار می‌شوند با پدیده‌ای روبه‌رو خواهند شد که در مدرسه تجربه نکردند و ما برای این موضوع از الان آینده پژوهی و پیش بینی های لازم مهارتی را در دستور کار قرار دادیم.
ایجاد خط اعتباری مستقل برای تعاونی‌ها آموزش و پرورش از طریق بانک توسعه تعاون
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از ایجاد خط اعتباری مستقل برای تعاونی‌ها آموزش و پرورش از طریق بانک توسعه تعاون خبر داد.
محمد کبیری در این نشست اعلام کرد: 7هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح اقدام ملی مسکن ایجاد شده که بخشی از آن را برای تعاونی مسکن فرهنگیان اختصاص می دهیم و کمیته موارد خاص را برای تعاونی مسکن فرهنگیان نیز ایجاد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ مشارکت پذیری در کشور با مشکل مواجه هستیم گفت: این موضوع می تواند در مدارس شکل بگیرد، وقتی دانش آموزان بتوانند دیدن نفع شخصی در نفع جمعی را تجربه کنند، بهتر می توانند کارگروهی داشته باشند.
وزارت آموزش و پروش و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضا کردند
در این نشست "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و "محسن حاجی میرزایی " وزیر آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری در زمینه دستورالعمل تشکیل تعاونی های آموزشگاهی را امضا کردند .
این تفاهم نامه به استناد تبصره 2 ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب 92.2.14 و موارد 87 و 88 قانون شرکت های تعاونی مصوب 1350 دستورالعمل تشکیل تعاونی های آموزشگاهی به تصویب وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش رسید.
این تفاهم‌نامه با هدف زمینه‌سازی لازم بررسی های تقویت فرهنگ کار و تلاش، زمینه سازی برای توسعه و نهادینه سازی فرهنگ تعاون در بین دانش آموزان، کمک به شکوفایی خلاقیت دانش آموزان افزایش توانایی و مسئولیت پذیری آنان، کمک به پرورش احترام به رای و نظر دیگران و تقویت قدرت انتخاب آگاهانه در دانش‌آموزان، برقراری تعامل سازنده بین دانش آموزان و اولیای آموزشگاه و تقویت روحیه کارآفرینی و افزایش مهارت دانش آموزان در 16 ماده و 16 تبصره به امضا رسید.
این نشست با حضورمدیران کل ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور و روسای 760 منطقه آموزش‌وپرورش به‌ صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/324787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جابه‌جایی 252 هزار تن کالا از استان اردبیل

بهره‌برداری از 240 پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد

قطعی برق برخی از مناطق ارومیه

پیشرفت 70 درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع 16 روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری

بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان

بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد

پلیس فتا حق170میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت

شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

بلیت فروشی دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن

رسمی: مطهری در تبریز معارفه شد!

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

بررسی 15 پرونده در کمیسیون ماده 5 آذربایجان غربی

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد

دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

روند طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد

سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

احقاق حق 170 میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند

امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف

بررسی و تعیین تکلیف 15 پرونده در کمیسیون ماده 5 استان آذربایجان‌غربی

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد

قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل

دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

افزایش 45 درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها

سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید