پیام آذری

آخرين مطالب

جولان کووئید 19 در آذربایجان‌غربی/ وقتیعادی انگاری کرونا بلای سلامتی می‌شود مقالات

جولان کووئید 19 در آذربایجان‌غربی/ وقتیعادی انگاری کرونا بلای سلامتی می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - گروه استان‌ها-«عادی انگاری» ویروس کرونا مسئله ای است که بیماری کرونا را در آذربایجان‌غربی به شدت افزایش داده و بسیاری از مردم استان هنوز هم این بیماری را جدی نگرفته‌اند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، در روزهای گذشته روند کنترل بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دشوارتر شده و هر روز شاهد موارد ابتلای بیشتر مردم استان به ویروس کووئید19 هستیم.
در چند روزه گذشته تعداد شهرهای زرد کرونایی افزایش یافته و حتی پنج شهرستان به رنگ نارنجی درآمده‌اند و هم اکنون تنها دو شهر در بالای استان آبی رنگ هستند و همچنین پیش‌بینی می‌شود با این وضعیت و روند رو به رشد کرونا در آذربایجان‌غربی، شاهد نارنجی شدن تعداد بیشتری از شهرهای استان از لحاظ کرونا باشیم.
بر اساس اعلام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شهرهای چالدران و پلدشت آبی، شهرهای بوکان،میاندوآب، خوی، سلماس و نقده نارنجی و شهرهای ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، تکاب، ماکو، چایپاره،سردشت، مهاباد، شاهین دژ و شوط از تاریخ 25 بهمن ماه به صورت زرد خواهد بود.
بنابراین وزارت بهداشت دستور داده تا ضمن هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله فعالیت صنوف، دورکاری ادارات و تردد خودروها متناسب با وضعیت شهرها اقدام کنند.
افزایش ابتلا به کرونا در استان ایلام / وضعیت 4 شهرستان زرد شدافزایش شیوع کرونا در استان مرکزی/بازگشت وضعیت زرد به بیشتر شهرهاافزایش 18 درصدی واردات نفت چین با وجود کرونا در ژانویه 2021 در این راستا استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: متاسفانه شاهد کم توجهی مردم به موارد بهداشتی هستیم که این زمینه شیوع پیک جدید کرونا را افزایش می‌دهد.
محمدمهدی شهریاری بیان کرد: کادر درمان در تمام دوران همراه مردم بودند که باید قدردان این رشادت آن‌ها باشیم و در این راستا، آمار فوتی‌ها و مبتلایان در کشورهای دارای واکسیناسیون نظیر انگلیس و آلمان بالا است بنابراین نباید این اقدام به راحتی خیال منجر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه واکسیناسیون 38 هزار و 551 نفر تا پایان اسفند 99 در آذربایجان غربی انجام می‌شود افزود: واکسنی که در 21 بهمن تزریق آن در کشور آغاز شد، واکسن اسپوتنیک‌وی است که مورد تایید مجامع بین المللی بوده و کارایی این واکسن در مجله علمی لنست مورد تایید قرار گرفته است و تاکنون 20 کشور از این واکسن استفاده کرده‌اند.
جواد آقازاده درباره اولویت‌های دریافت واکسن کووید 19 در استان ابراز کرد: در درجه اول 435 نفر از کادر درمان استان که در بخش ICU خدمت می‌کنند، واکسینه می شوند و این افراد پس از دریافت دوز اول واکسن، 21 روز بعد دوز دوم را دریافت می‌کنند و در مجموع 870 دوز واکسن اسپوتنیک وی به کادر درمان شاغل در بخش ICU تزریق می‌شود.
وی درباره فاز دوم واکسیناسیون بیان کرد: در بهار افرادی که شامل فاز دو هستند واکسینه می شوند که فاز دو نیز در سه گروه مشخص شده است و فاز دوم گروه یک شامل بیماری‌های شدید قلبی عروقی، نارسایی‌های مزمن کلیه، چاقی دارای bmi بالای 30 و آنومی، پیوند ها، دیابت نوع2 که افراد این گروه 492 هزار نفر در استان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فاز دوم گروه دو شامل افراد دارای آسم متوسط یا شدید، بیماری های عروقی مغزی و فشار خون که افراد این گروه 516 هزار نفر در استان هستند و سایرین شامل سنین مساوی یا بالای 65 سال که در مجموع این افراد 182 هزار و 420 نفر در استان هستند.
آقازاده افزود: تا پایان بهار تعداد یک میلیون و 190 هزار و 420 نفر در آذربایجان غربی واکسینه شده و تعداد یک میلیون و 526 هزار نفر در آذربایجان غربی تا پایان تابستان 1400 واکسینه می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره واکسیناسیون فاز سوم کووید 19 افزود: فاز سوم در تابستان 1400 آغاز می شود که احتمالا در این فاز واکسنی که در ایران نیز تولید می شود، وارد عرصه شود و در این صورت کمک بسیاری به واکسیناسیون می کند و فاز سوم شامل افراد ساکن در مراکز تجمعی، زندان ها، مراکز نگهداری افراد بی خانمان ها هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود اینکه تقریبا نیمی از مردم استان تا تابستان 1400 بر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند و موارد ابتلا و مرگ و میر کاهش خواهد یافت اما شهروندان باید از حضور در اماکن پرتردد و شلوغ امتناع کرده و از ماسک برای ایمنی و سلامت خود و هم نوعان خود استفاده کنند.
همچنین«عادی انگاری» ویروس کرونا مسئله ای است که بیماری کرونا را در آذربایجان‌غربی به شدت افزایش داده و بسیاری از مردم استان هنوز هم این بیماری را جدی نگرفته‌اند.
انتهای پیام/7548/ ع

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/326746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تخصیص 8 میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

4 تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)