پیام آذری

آخرين مطالب

آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در کیش آغاز شد. منطقه آزاد کیش

آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در کیش آغاز شد.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - جزیره کیش با حضور دهها شرکت حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضای تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفیت تبدیل شدن به هاب فعالیت های پتروشیمی کشور را داراست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی با حضورغلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش، علی وطنی مشاورعالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جعفرربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی،مجید محمدپوررییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، و مدیران عامل یانک های ملت،اقتصاد نوین،تجارت و صادارات و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و فعالان بخش خصوصی، عصر دوشنبه 27 بهمن در سالن خلیج فارس مرکزهمایش های بین المللی کیش آغاز شد.
غلامحسین مطفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با بیان اینکه یکی از صنایعی که باوجود تحریم ها امکان تحقق کارهای بزرگی در کشور را فراهم کرده است صنعت پتروشیمی بوده و باید قدردان زحمات فعالان این عرصه بود به ظرفیت های منحصربفرد کیش برای توسعه فعالیت های عرصه پتروشیمی و خدمات پشتیبانی حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: جزیره کیش با حضور دهها شرکت حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضای تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفیت تبدیل شدن به هاب فعالیت های پتروشیمی کشور را داراست.
مظفری با اشاره به نقش موثر مرکز نوآوری کیش برای تقویت زمینه حضور شرکت های دانش بنیان در منطقه گفت:مرکز نوآوری فرصتی را فراهم کرده که این جزیره نقش موثری در توسعه آبادانی کشور به ویژه در حوزه های دانش بنیان ایفا کند.
وی با دعوت از شرکت های دانش بنیان فعال در صنایع پتروشیمی برای استقرار در مرکز نوآوری کیش گفت: اگرچه محور اصلی فعالیت ها در کیش گردشگری است اما حضور ٣٤٦ شرکت فعال در زمینه های مختلف صنعتی ، تولیدی، حضور شعب بین المللی دانشگاه های مطرح کشور در کیش و وجود شرکت های فعال در عرصه نفت و گاز ، فرصت مطلوب و بستر ارزشمندی را برای رونق فعالیت های حوزه پتروشیمی و توسعه اقتصادی کشور در این منطقه آزاد فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بهره مندی از بزرگترین حوزه های گازی کشور در اطراف جزیره کیش را موهبتی ارزنده برشمرد و تاکید کرد : باید با ایجاد امکان انتقال این ذخایر ارزشمند به دیگر مناطق دنیا، توسعه اقتصادی کشور را تسریع کرد.
وی اظهار داشت : سال گذشته پیشنهادی برای ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه پتروشیمی در جزیره کیش مطرح کردم و کنسرسیوم 5 گانه محصول شکل گیری این دبیرخانه بود .
مطفری تصریح کرد: استمرار جلسات و پیگیری های جدی نتایج ملموسی را در این حوزه به همراه داشت و امید می رود بتوانیم گام های موثری در زمینه استفاده از طرفیت های این منطقه برای رشد صنعت پتروشیمی برداریم.
وی با تقدیر از حضور همه سازمانها، نهادها و مجموعه هایی که در شکل گیری این رخداد تاثیرگذار و دستاوردهای آن، مشارکت داشته اند، ابراز امیدواری کرد همایش و نمایشگاه بین المللی پتروشیمی کیش دستاوردهای ارزشمندی به همراه داشته و زمینه ساز رونق این صنعت در منطقه و کشور باشد.
لازم به ذکر است پس از این مراسم نیز دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش در فضایی به مساحت 18هزار مترمربع با حضور 164 شرکت داخلی و با هدف "انتقال دانش فنی و خدمات مهندسی، مواد شیمیایی، کاتالیست ها و تجهیزات، حمایت و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی صنعت، توسعه پژوهش و فناوری های نو، ارتقاء جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توسعه صنعت پتروشیمی و تامین مالی پروژه ها" آغاز بکار می کند.
بر اساس همین گزارش در طول دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی کیش در روزهای 28 تا 29 بهمن 19 نشست تخصصی و همایش جانبی در مرکز همایش های بین المللی کیش با محوریت معرفی محصولات ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و تامین مالی پروژه های پتروشیمی و نقش بازار سرمایه در صنعت پتروشیمی برگزار خواهد شد.
حمایت و بهره گیری حداکثری از توان داخلی در زمینه های مشاوره، مهندسی، تولید محصولات و خدمات، خرید حداکثری محصولات ایرانی در راستای حمایت از تولد کنندگان داخلی، حضور پر رنگ حوزه مالی و پولی جهت تامین مالی پروژه ها و شرکت ها، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، توجه به تقویت زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی و راه اندازی نهضت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، حضور بسیاری از مدیران پتروشیمی های سراسر کشور، جهت بازدید و مذاکره با شرکت ها، برنامه ریزی برگزاری بیش از 300قرار ملاقات تجاری میان تولید کنندگان داخل و مدیران مجتمع های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، رونمایی از هاب جدید پتروشیمی ایران در قالب پاویون قشم از جمله برنامه ها و ویژگی های عمده این رویداد مهم در جزیره کیش است.
جزیره کیش با حضور شرکت های فعال حوزه پشتیبانی نفت، گاز و پتروشیمی و فضای تحقیق و توسعه در مرکز نوآوری کیش ظرفیت تبدیل شدن به هاب فعالیت های پتروشیمی کشور را دارد.
که با کمک و تالش معاونت علمی ریاست جمهوری و توسط سازمان منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسیده، یکی از بزرگترین و بهترین های کشور است که فرصتی را فراهم کرده که این جزیره نقشی موثری در توسعه آبادانی کشور به ویژه در حوزه های دانش بنیان ایفا کند

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/328123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رژه نیروهای مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است

سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است

دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود

حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است

برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل

تجهیز بیش از 1000 هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

واگذاری 780 انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل

نتانیاهو در تیررس

روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی

پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس

کارزار جهانی نور قرمز در خوی

رژه نیروهای مسلح یگان های تیپ 264ارتش در سلماس

پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت

قهرمانی تیم امید در مسابقات لیگ برتر فوتسال شاهین دژ

تحقق 61 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی

فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون

فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد

تصمیم عجیب: ستاره لیورپول فروخته می‌شود

کاهش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید |‌ هر که در این بزم مقرب‌تر است...

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تغییر چهره «ابرا» سریال یاغی بعد 3 سال در 22 سالگی/ تصاویر

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود

واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به اردبیلی‌ها

دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند

اعمال تمهیدات ترافیکی رژه 29 فروردین از ساعت 24:00 سه شنبه

رشد 161 درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

راه‌اندازی 2 آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی در جمع 10 استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق

ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه

علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل

رژه یگان‌های ارتش در سلماس

آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان 1403

لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو

آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد

عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد

کاهش 48 درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

کنایه خانم بازیگر به مسئولان صداوسیما: گذشته‌مان از آینده بهتره‌

قابی جالب از حضور «نیکا» سریال پایتخت در شهربازی استکهلم

تیپ متفاوت بازیگر «پدر سالار» در یک مراسم/ عکس