پیام آذری

آخرين مطالب

گفتگو برای صلح از درون خانواده نشات می گیرد معاونت امور زنان و خانواده

گفتگو برای صلح از درون خانواده نشات می گیرد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - هم زمان با روز جهانی پیشگیری از اثرات تخریب جنگ و مخاصمات مسلحانه بر محیط زیست، سمیناری بین المللی به میزبانی مرکز صلح و محیط زیست و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به صورت مجازی برگزار شد.

هم زمان با روز جهانی پیشگیری از اثرات تخریب جنگ و مخاصمات مسلحانه بر محیط زیست، سمیناری بین المللی به میزبانی مرکز صلح و محیط زیست و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ این سمینار با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، کلودیو پروویداس نماینده برنامه توسعه عمران ملل متحد در ایران، هومان لیاقتی رئیس مرکز صلح و محیط زیست و لیلا فلاحتی مدیرکل امور بین الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به عدم امنیت در منطقه به دلیل وجود تروریسم و ترور دانشمند برجسته ایرانی به دست رژیم صهیونیستی گفت: این گونه مخاصمات اثرات منفی بسیاری بر روی محیط زیست و افراد آسیب پذیر از جمله زنان و کودکان دارد.
وی افزود: درگیری ها در عراق، افغانستان، سوریه، یمن، فلسطین و بخشی از آفریقا مانند لیبی اثرات مخربی را بر روی محیط زیست به دنبال دارد.
ابتکار با بیان اینکه سالهاست زنان و کودکان در فلسطین مورد خشونت قرار میگیرند و تروریست ها به پروتکل های الحاقی توجهی نمی کنند، گفت: قطع درختان در کشورهایی که مورد هجوم قرار گرفته اند بسیار رایج است.
معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع خانواده است و به همین دلیل ما مرکزی به نام مرکز بین المللی گفتگوی خانواده را با همکاری آیسسکو راه اندازی کرده ایم، چرا که معتقدیم گفتگو برای صلح از درون خانواده نشات می گیرد و برای دستیابی به صلح جهانی نیز گفتگوها باید دو طرفه انجام شود و همه باید همکاری کنند.
وی تصریح کرد: با وجود تحریم های یک جانبه و زورگویانه و همچنین درگیری ها نمی توان به صلح اندیشید.
سعید خطیب زاده نیز در این نشست ‌ضمن تشکر از دکتر ابتکار برای برگزاری این گونه نشست ها گفت:
اقلیم همیشه قربانی بی صدا و مظلوم درگیری های مسلحانه و جنگ عامل مخرب محیط زیست است.
وی افزود: محیط زیست خاورمیانه همواره درگیر جنگ و مخاصمات مسلحانه بوده که ثبات منطقه را با خطر روبرو کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: فعالیت های نظامی و ایجاد گازهای گلخانه ای محیط زیست را به مخاطره انداخته، ضمن اینکه درگیری ها در سوریه و یمن توسط افراط گرایان تروریست ادامه پیدا کرده است.
خطیب زاده با بیان اینکه ایران تجربه جنگ تحمیلی و تخریب محیط زیست را دارد که اثرات آن هنوز به طور کامل از بین نرفته است، گفت: ایران همیشه خواستار پایان یافتن جنگ در منطقه و نبود نیروهای نظامی در منطقه بوده و یکی از پایه های صلح و امید در جهان است.
در ادامه برنامه کلودیو پروویداس،‌ نماینده برنامه توسعه عمران ملل متحد در ایران ضمن تشکر از دکتر ابتکار برای اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده گفت: سازمان ملل طرح بشر دوستانه ای را به مبلغ 150 میلیون دلار برای کمک به کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته است.
وی افزود: پاندمی کرونا مشکلات زیادی مانند عدم ثبات اجتماعی، اقتصادی و مرگ و میر تعداد زیادی از افراد را در جهان رقم زده و دو سوم از اهداف جهانی سازمان ملل هنوز به انجام نرسیده است.
پروویداس با اشاره به اینکه زنان به شدت تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته اند، گفت: همانطور که دبیرکل سازمان ملل اشاره کرده، خشونت تنها در میدان جنگ اتفاق نمی افتد و خشونت های خانگی امروزه افزایش پیدا کرده است.
نماینده برنامه توسعه عمران ملل متحد در ایران در ادامه اظهار داشت: در سال 2020 طوفان ها، آتش سوزی ها و دیگر عوامل تغییرات اقلیمی ثبات جهان را تحت تاثیر قرار داده و عدم موازنات اجتماعی و شرایط کره زمین یکدیگر را تشدید می کنند و لذا باید اقداماتی در جهت رسیدن به آینده عادلانه و پاک انجام گیرد ضمن اینکه مشارکت زنان و تاب آوری جوامع نیز بسیار مهم است.
در ادامه این جلسه مجازی، پنل تخصصی با حضور استفان شولتز سفیر اتریش در ایران،‌ باربارا ریتزولی نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ و دکتر سعیدی،‌ عضو هیات علمی پژوهشکده علوم اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.
هومان لیاقتی رئیس مرکز صلح و محیط زیست با اشاره به اثرات جنگ تحمیلی بر ایران، تاکید کرد که ابعاد تخریبی جنگ بر محیط زیست بسیار گسترده است و ما امیدواریم با برگزاری چنین نشست هایی بتوانیم با همکاری نهادهای سازمان ملل و وزارت امور خارجه و دیگر شرکاء برای صلح جهانی تلاش کنیم.
استفان شولتز سفیر اتریش در ایران در این نشست با اشاره به اینکه ایران با چالش ویروس کووید در کنار تحریم هایی که شدیدتر از همیشه بوده،‌ روبروست، گفت: مدیریت و همفکری و یادگیری مشترک می تواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد.
وی با بیان اینکه ایران دارای منابع طبیعی بسیار غنی بوده و پتانسیل زیادی برای پیشرفت های قابل توجه پس از دوران کرونا دارد، افزود: ایران و اتریش 500 سال است که با یکدیگر همکاری می کنند و این همکاری باید در زمان کرونا و پس از آن نیز ادامه یابد.
سفیر اتریش در ایران بر جلوگیری از نابود کردن درختان و جنگل ها، تجارت غیرقانونی حیات وحش تاکید کرد و در پایان تصریح کرد: پس از کشف واکسن کرونا،‌ باید به عدم تبعیض در پخش آن توجه داشت.
باربارا ریتزولی نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این نشست با بیان اینکه حفظ محیط زیست قطعا بخشی از قوانین بشردوستانه است، گفت: بخش مهمی از وظایف کمیته بین المللی صلیب سرخ رسیدگی به درگیری ها یعنی امنیت و اثرات درگیری است.
وی افزود: محیط زیست ابزاری برای پایداری عمر انسان است و منابع طبیعی برای بقای انسان ضروری هستند.
ریتزولی با بیان اینکه هشتاد درصد از درگیری ها در مناطقی صورت می گیرد که تنوع زیستی در آن بسیار بالاست و گونه های جانوری و گیاهی کمیابی در آن وجود دارند، گفت: به همین دلیل در زمان جنگ و درگیری،‌ مردم به صورت دوگانه متضرر می شوند. یکی به لحاظ از دست دادن محیط زیست و دیگری از نظر عدم امنیت، بنابراین مسئله تاب آوری در این گونه شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکتر سعیدی عضو هیات علمی پژوهشکده علوم اجتماعی و فرهنگی نیز با اشاره به اینکه مهاجرت های بین المللی در دو دهه اخیر با گسترش کمی و کیفی مواجه بوده که پیامد های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی زیادی را به دنبال داشته، افزود: مخاصمات مسلحانه می تواند بر محیط زیست و تغییرات اقلیمی اثرگذار باشد.
وی گفت: یکی از رویه های خوب ایران آموزش به پناه جویان عراقی و افغانستانی است و اکنون 58 درصد از زنان مهاجر افغانستانی باسواد هستند.
سعیدی با بیان اینکه خشونت ناشی از مخاصمات مسلحانه تنوع بسیار دارد، گفت: در سال 1989 کمیساریای عالی پناهندگان در سازمان ملل برای اولین بار سندی را با عنوان سیاست ها برای زنان پناهنده ایجاد کرده است. 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/328471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم