پیام آذری

آخرين مطالب

منصوری خبر داد: تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه‌ها وزارت رفاه

منصوری خبر داد: تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه‌ها
  بزرگنمايي:

پیام آذری - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و تدوین سند ملی توسعه کارآفرینی با مشارکت همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد : این سند هم اکنون در اختیار مراجع ذی ربط گذاشته شده و در حال طی کردن مراحل قانونی خود است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد بر اهمیت بهره‌وری تاکید کرد و توجه ویژه به سرمایه انسانی در کشور را ضروری خواند.
وی در مورد رویکرد این جشنواره اظهار داشت: بر اساس شرایط حال حاضر کشور، مولفه های اصلی رشد اقتصادی در سه حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال و بهره‌وری تعریف می شوند.
وی سهم منابع انسانی در رشد اقتصادی کشور را حدود 18 درصد دانست وافزود: این سهم در کشورهای آسیایی شرقی 22 و در کشور آمریکا 34 درصد است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرمایه ثابت مبتنی بر آی تی در کشور حدود 88 درصد است، گفت: این عدد، آمار بالایی را در این زمینه نشان می‌دهد .
وی توجه به بهره‌وری از طریق کارآفرینی نوآورانه در کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دارد .
منصوری تصریح کرد: در قواعد اجرایی کشور به مقوله کارآفرینی به عنوان بنگاه توجه می‌شود و شخص کارآفرین مورد توجه قرار نمی‌گیرد .
وی با اشاره به اینکه در قوانین موجود کشور بیشتر از بنگاه‌ها حمایت می‌شود تا فرد به عنوان یک کارآفرین، تصریح کرد: این جشنواره نمادی از حمایت و قدردانی از فرد کارآفرین تلقی می شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: درهمین راستا مصوبه‌ای تنظیم شده و فرایند آن در کمیسیون اقتصادی با مشارکت دستگاه ها و بخش خصوصی دردست پی گیری است.
منصوری با تاکید بر اینکه منزلت اجتماعی و کسب و کار کارآفرینان به عنوان فرد باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد ،افزود: تسهیل در مباحث گمرکی ، اخذ روادید برای کارآفرینان و هماهنگی های مورد نیاز در نظام تامین مالی برای این افراد از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته آنچه که مورد تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، حمایت از افراد کارآفرینی بود که در حوزه فعالیت‌های نوآورانه فعالیت کرده اند ، تصریح کرد:در این راستا، وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی حمایت از استارتاپ ها ،شتاب دهنده ها و کارخانه های نوآوری را در برنامه‌های خود قرار داده است.
منصوری به اقدامات صورت گرفته در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین ایجاد شده است .
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیازمند ایجاد پلتفرم های لازم برای فعالیت کارآفرینان و بخش خصوصی هستیم، افزود: مأموریت این بنیادها، مشارکت بخش خصوصی و توسعه پلتفرم ها در حوزه کارآفرینی است .
وی با بیان اینکه در هفته گذشته مرکز ملی توسعه صنعت آبزیان را با مشارکت وزارت کشاورزی ایجاد کرده ایم افزود : به همین منظور بنیاد ملی توسعه محتوای دیجیتال نیز به صورت تخصصی ایجاد شده است. 
معاون اشتغال تصریح کرد: در حوزه های تخصصی با مشارکت دستگاه های مربوطه و بخش خصوصی تلاش شده است پلتفرم هایی ایجاد شود تا کارآفرینان به عنوان شخص به راحتی بتوانند قابلیت های خود را شکوفا کنند.
منصوری به فرآیند انتخاب کارآفرینان در استان‌ها اشاره کرد و افزود: سالانه در هر استان با سازوکارهای موجود، 10نفر کارآفرین برتر انتخاب و با توجه به شاخص های مشخص 10 نفر نیز در سطح ملی به عنوان کارآفرین برتر شناسایی و انتخاب می شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/330497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت خودرو در دوراهی جدید

برگزاری مرحله دوم قرعه کشی خودرو؛ 25 تیرماه

جزییات تولید خودرو توسط شرکت ماکارونی در ایران!

بن بست خودرو

نماینده مجلس: در آیین‌نامه واردات خودرو نفوذ موثر خودروسازی‌ها مشهود است؛ طوری تنظیم شده که منافع 2 خودرو ساز را تامین می‌کند

شماره‌گذاری تیبا و سمند متوقف شد/ خودروی آمریکایی پلاک نمی‌شود

سیاهکلی: دولت قصد دارد خودرو‌های زیر 10 هزار دلار را وارد کند! که دیگر خودرو نیست، قورباغه است/ می‌خواهند خودرو‌هایی وارد کنند که مردم به پراید و گاری‌های تولید خودمان تعظیم کنند

مرسدس بنز1995 گران‌ترین خودروی تاریخ

ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل

اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه

قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو

(ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند

قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم

چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟

شناسایی و قطع 133 مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز

قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!

تراکتور-ذوب‌آهن/ اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی؟!

جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود

آبیاری 2200 هکتار از اراضی پایاب سد سهند

امحای هزار و 539 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

آیا ورزش به درمان افسردگی کمک می‌کند؟

برای کاهش وزن سریع روز خود را چگونه سپری کنیم؟

7 نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام

ورزش‌هـای گـودی کـمـر

آیا برای عضله سازی باید استراحت کرد؟

چه سنی برای شروع بدنسازی مناسب است؟

تناسب اندام با 3 پیشنهاد عالی، مخصوص زوج های جوان

چند کیلو کاهش وزن در یک ماه صحیح است؟

نکات لازم و مهم در مورد تردمیل

حرکت پلانک چگونه انجام می‌شود و فواید آن چیست؟

4 تمرین ساده برای تقویت عضلات بازو و شانه + تصاویر

25 روش برای سوزاندن 500 کالری در یک روز

این 7 رفتار را قبل از خواب ترک کنید تا چاق نشوید!

درمان درد لگن با ورزش

ورزش های افزایش قد

سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

افتتاح 8404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه

وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد

نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی

رقابت 25 هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس

پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در 7 اردیبهشت

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

یک فوتی و 3 مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند