پیام آذری

آخرين مطالب

محکومیت حوادث اخیر سراوان از سوی علمای اهل سنت آذربایجان‌غربی سياسي

محکومیت حوادث اخیر سراوان از سوی علمای اهل سنت آذربایجان‌غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مهاباد- ائمه جمعه و جمعی از علمای اهل سنت شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی اقدامات وحدت شکنانه دشمن در شهر "سراوان" سیستان و بلوچستان و توهین به مقدسات را محکوم کرده و خواستار برخورد قانونی با عاملان این اقدامات و نیز به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی شدند.

علمای اهل سنت و ائمه جمعه شهرهای مهاباد، پیرانشهر و سردشت در جنوب آذربایجان غربی در گفت و گو با ایرنا، حوادث اخیر سراوان در استان سیستان و بلوچستان را محکوم و این اقدامات را توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام و وحدت بین مسلمانان اهل سنت و تشیع عنوان کردند.
دشمنان در حال تلاش برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در کشور هستند
امام جمعه مهاباد با محکومیت حوادث اخیر سراوان در سیستان و بلوچستان گفت: امروز که دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست ها از هیچ ترفندی برای ایجاد رخنه و تفرقه بین شیعه و سنی فروگذار نکرده و نمی‌کنند، مسلمانان باید هوشمندانه با اتحاد و انسجام خود در سایه اسلام ناب محمدی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کنند.
ماموستا عبدالسلام امامی افزود: متاسفانه اطلاع رسانی دقیقی از سوی رسانه های داخلی در مورد علت اصلی این حادثه از سوی مسوولان آن منطقه انجام نشد و در این بین رسانه های معاند نیز با اهداف خاص و تفرقه انگیزانه وارد عمل شده و اقدام به تحریک مردم به آشوب کردند.

پیام آذری


وی با بیان اینکه رعایت قوانین مرزی و احترام به ضوابط آن از سوی مرزنشینان واجب است، اظهار داشت: باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشت و با آسیب شناسی آن و علت به وجود آمدن این حادثه به صورت میدانی و دقیق در این زمینه بهترین تصمیم را در راستای کاهش تنش ها اتخاذ کرد.
ماموستا امامی با اشاره به اینکه پدیده سوخت بری و کولبری در اثر فقر و ناچاری در برخی استان های مرزی کشور به وجود آمده، گفت: شیوع کرونا بر شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم به خصوص در مناطق غربی و شرقی کشور فشار مضاعف وارد کرده و همین امر موجب شده تا افرادی به خاطر درآمدی اندک به سوی این مشاغل روی آورند.
وی با تاکید بر این اینکه دولت باید به فکر امرار معاش مردم باشد، گفت: مسوولان منطقه سراوان واقعیت و علت اصلی حادثه را به هیات دولت و مقامات کشوری برسانند تا در اسرع وقت نسبت به حوادث اخیر تصمیم گیری شود.
اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در هر قالبی محکوم است
امام جمعه بوکان با اشاره به اتفاقات اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی ایران در حال تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی در کشور برای پیشبرد اهداف پلید خود هستند و در این راه دست به هر کاری می‌زنند.
ماموستا ملا عباس احمدی با بیان اینکه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در هر قالبی محکوم است، اظهار داشت: پیوند عمیق شیعه و سنی و اقوام در ایران با اقداماتی از این دست گسستنی نیست و هر کجا اقدام به اختلاف شود، محکوم به شکست است.
وی ادامه داد: حوادث اخیر سراوان و شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در این استان نشان داد که این طرح توسط دشمن برنامه ریزی شده تا مرزهای سیستان و بلوچستان آرامش نداشته باشد.

پیام آذری


امام جمعه بوکان افزود: همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تابع قانون بوده و باید همگی از قانون تبعیت کرده و در راستای اهداف نظام حرکت کنیم.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و همه اهالی آن باید تلاش کنند تا با وحدت خود اجازه ندهند تا امنیت عمومی استان با خطر مواجه شود زیرا امنیت به نفع همه و ناامنی به ضرر عموم مردم است.
ماموستا احمدی گفت: دشمنان می‌خواهند از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی مردم ایران در کنار هم نباشند زیرا آنان از قدرت و اتحاد مردم در هراس هستند.
دشمن به دنبال ضربه زدن به امنیت کشور است
امام جمعه شهر "نلاس" شهرستان مرزی سردشت نیز گفت: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر طریقی به دنبال ضربه زدن به امنیت و اقتدار نظام هستند و این بار نیز با توهین به مقدسات مسلمانان و به شهادت رساندن یکی از مدافعان مرزی وارد کارزار شده اند که باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم.
ماموستا خدر رحیمی اضافه کرد: در سایه اسلام و تأسی از آموزه‌های دینی است که می‌توان در کنار یکدیگر به مسیر الهی روز به روز نزدیکتر شویم و کسانی که بخواهند به هر بهانه ای به این آموزه ها و مقدسات توهین کنند، باید با آنها برخورد کرد.
وی با بیان اینکه اتفاقات مرز سراوان توسط مسوولان در حال بررسی است و هرکس مقصر باشد با آنها برخورد می شود، افزود: دشمن امروز به دنبال بهانه است تا از این طریق به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند و در این راه همواره منتظر است تا با کوچکترین جرقه ای وارد عمل شود و از آب گل آلود ماهی بگیرد.
امام جمعه شهر "نلاس" اضافه کرد: دشمنان برای ضربه زدن به اسلام به هر توطئه ای از جمله سوء استفاده از حادثه سراوان متوسل می شوند لذا ضرورت دارد مردم در برابر نقشه آنها هوشیار و آگاه باشند و فریب شان را نخورند.
دشمنان و صهیونیسم ها به دنبال توطئه و ماجراجویی جدیدی هستند
امام جمعه پیشین شهرستان پیرانشهر نیز با محکومیت برخی اقدامات سخیفانه در توهین به مقدسات مسلمانان را در حوادث اخیر سراوان اظهار داشت: دشمنان و به ویژه صهیونیسم‌ها در حوادث مختلف به دنبال توطئه و ماجراجویی جدیدی هستند تا به این وسیله به نظام ما ضربه وارد کنند.

پیام آذری


ماموستا مصطفی محمودی افزود: ملت‌های مسلمان و پیروان مذاهب اسلامی از شیعه و سنی باید هوشیارانه در قبال دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن برخورد کنند زیرا اتحاد و انسجام شیعه و سنی همواره باعث اقتدار نظام ایران در دنیا شده است.
وی تاکید کرد: برخی از افراد فرصت طلب همواره در تلاش هستند تا امنیت سیستان و بلوچستان را به خطر بیندازند و برای اینکه این استان را از مسیر توسعه دور کنند، به هر اقدامی دست می‌زنند.
ماموستا محمودی با بیان اینکه دشمن در مورد وحدت و همبستگی میان مسلمانان بسیار حساس شده و به همین دلیل از پیشرفته ترین امکانات برای تفرقه و انشقاق میان مسلمانان استفاده می کند؛ افزود: روحانیون باید از هر آنچه که باعث کم رنگ شدن این اتحاد و یگانگی می شود، جلوگیری کنند زیرا مسلمانان اهل تسنن و تشیع در سایه وحدت و اتحاد سالیان دراز است که با رافت و مهربانی در کنار هم زندگی می کنند.
به دنبال حادثه مرزی سراوان برخی افراد و گروهک‌های معاند درصدد ایجاد تفرقه بین مردم و مسوولان برآمده و با استفاده از فضای مجازی مردم را تحریک به ایجاد تشنج و برهم زدن امنیت استان کردند که خوشبختانه با وساطت معتمدان، علما و ریش سفیدان و هوشیاری مردم نقشه شوم این گروهک‌ها ناکام ماند.
برچسب‌ها
سیستان و بلوچستان مهاباد آذربایجان غربی سراوان وحدت اسلامی سردشت پیرانشهر بوکان امنیت

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/335339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف دو پراید در جاده اهر- مشگین شهر

مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه

امروز با سعدی: ما تماشاکنان بستانیم

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

علاقه جدی آژاکس: ژاوی گزینه اول ماست!

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد