پیام آذری

آخرين مطالب

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار:

مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه‌ی ملی کتاب سال تبریز تمدید شد فرهنگي

مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه‌ی ملی کتاب سال تبریز تمدید شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به استقبال خوب نویسندگان و ناشران از پنجمین جایزه‌ی ملی کتاب سال تبریز از تمدید ارسال آثار به دبیرخانه تا 25 اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون آثار زیادی از استان‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده و باتوجه به استقبال خوب، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 25 اسفندماه تمدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی روز پنج شنبه 14 اسفندماه، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برگزاری جشنواره پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز یکی از اتفاقات مهم فرهنگی خواهد بود، اظهار کرد: متاسفانه بنا به دلایلی بعد از چهارمین دوره، وقفه‌ای در برگزاری این جشنواره رخ داد و سازمان نتوانست آن را اجرا کند، اما اکنون مرحله پنجم را کلید زده‌ایم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز، گفت: افزایش سرانه مطالعه، تکریم نویسندگان و ناشران و ترغیب جامعه در جهت کتابخوانی هدف غایی برگزاری جشنواره کتاب سال تبریز بوده و در این جشنواره از زحمات تمامی نویسندگانی که برای تعالی فرهنگ شهر تلاش می کنند، قدردانی خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که سرانه میانگین مطالعه‌ی کتاب در کشور و استان در خور انتظارات، فرهنگ و پیشنیه‌ی تبریز نیست، افزود: سرانه‌ی میانگین مطالعه در جامعه بسیار پایین است و باید تلاش کرده و با برگزاری چنین رویدادهایی، جامعه را به کتاب خوانی ترغیب کنیم؛ همچنین مولفان، نویسندگان و ناشران فعال را به خوبی معرفی کرده و از آن‌ها حمایت کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان این‌که کمیته‌ی علمی، دبیر و عوامل دبیرخانه‌ی این مسابقه مشخص شده و جلسات متعدد هماهنگی نیز به طور منظم برگزار شده است، گفت: اعضای شورای سیاست گذاری افرادی وزین و صاحب نظر هستند.
وی با اشاره به سه بخش فراخوان پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز، افزود: بخش اصلی مربوط به آثاری است که از پنج استان شمال غرب از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، زنجان و اردبیل ارسال می‌شود و آثار نویسندگان، ناشران و مولفان این پنج استان باید در محدوده‌ی زمانی سال 99 چاپ شوند.
وی یادآور شد: سایر افرادی که در مورد مفاخر و داشته‌های تبریز کتاب دارند نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و حتی نویسندگان تبریزی‌ در سایر استان‌ها نیز می‌توانند آثار خود را تا 25 اسفندماه سال جاری به دبیرخانه‌ی مسابقه ارسال کنند.
حمیدی بیان کرد: در کنار انتخاب و معرفی نویسندگان برتر، ناشر، گرافیست و تصویر ساز نمونه‌ی سال نیز در این جشنواره معرفی خواهد شد.
وی با بیان این‌که بخش ویژه در مورد شاعر پرآوازه‌ی کشورمان، استاد شهریار است، گفت: شهریار شناسی هم بخش ویژه‌ی این جشنواره بوده و هر فردی که در مورد استاد عزیز مطلبی دارد می‌تواند اثر خود را به دبیرخانه ارسال کند.
وی در خصوص جوایز اهدایی به نفرات برگزیده‌ی مسابقه نیز گفت: در این دوره از جشنواره، جوایز خوب و مشوق‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم و به آثار برگزیده‌ی هر بخش تندیس، لوح و جایزه‌ی نقدی اهدا خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز یادآور شد: جوایز اهدایی به نفر اول در بخش مولفان، نویسندگان و ناشران شش میلیون تومان است و سه میلیون نیز برای افرادی که قابل تقدیر هستند، در نظر گرفته شده است؛ در بخش ویژه با موضوع شهریار شناسی نیز جایزه‌ی اثر برگزیده پنج میلیون تومان است‌.
وی با بیان این‌که نتایج اولیه‌ی داوری آثار تا 15 اردیبهشت ماه 1400 اعلام می‌شود، گفت: نتایج اولیه از طریق هیئت داوران اعلام خواهد شد و تلاش می‌کنیم نسبت به شرایط کرونایی، در 28 اردیبهشت 1400 مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان را برگزار کنیم.
وی با بیان این‌که تبریز توان و ظرفیت لازم به عنوان "پایتخت کتاب سال" را دارد، گفت: آمادگی خود را اعلام کردیم تا تمامی ظرفیت و امکانات خود را برای تحقق این امر در سال 1401 به کارگیریم.
حمیدی تاکید کرد: برای این‌که تبریز جایگاه واقعی خود را در حوزه‌ی کتاب به دست آورد، آماده هستیم از تمامی ظرفیت خود را برای این امر به کار بگیریم.
محمد طاهری خسروشاهی_ عضو علمی کمیته نیز در این نشست اظهار کرد: داوران این مسابقه از چهره‌های شناخته شده‌ی ملی انتخاب شده‌اند و در روز همایش پس از اعلام نتایج نیز اسامی داوران نیز اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که جشنواره جایزه ملی کتاب سال در چهار دوره‌ی قبلی دارای مجوز نبود، گفت: خوشبختانه این مسابقه امسال برای نخستین بار حائز مجوز علمی لازم شد.
وی با تاکید بر این‌که آثاری در جشنواره پذیرفته می‌شود که در سه گروه تالیف، ترجمه و تصحیح باشد، گفت: موضوعات مطرح شده در این جشنواره شامل شاخه‌های ادبیات و علوم انسانی است که شعر، داستان، فلسفه الهیات و زبان شناسی را در بردارد.
خسروشاهی با بیان اینکه بخش دوم شامل علوم اجتماعی و جامعه شناسی، انسان شناسی، جغرافیا و حقوق است، ادامه داد: روانشناسی و علوم تربیتی، علوم‌مهندسی، هنر و معماری، کودک و نوجوان، تصحیح و تحقیق و آثاری در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز جزوی از موضوعات این مسابقه محسوب می‌شوند که برای هریک از این بخش‌ها در کمیته علمی، سر داور انتخاب شده است.
وی با بیان این‌که ملاک انتخاب آثار در جشنواره براساس فرمی بوده که در کمیته علمی طراحی شده است، گفت: آثاری ارسالی باید در فرهنگ عمومی و سطح علمی جامعه موثر واقع شوند و تازگی و نوآوری داشته باشند؛ همچنین استاندارهای لازم را از حیث قدرت تحلیل و منطق کلام، ذکر منابع و ماخذ در کتاب توسط مولف رعایت کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/338688/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز