پیام آذری

آخرين مطالب

نسل فعلی و نسل آینده باید نسبت به توحشی که مغرب زمین به اسم تمدن در جهان عرضه می‌کند، آگاه شوند/ مسئولان، مردم و بازماندگان حادثه سردشت باید پیوسته دادخواه آن باشند اجتماعي

نسل فعلی و نسل آینده باید نسبت به توحشی که مغرب زمین به اسم تمدن در جهان عرضه می‌کند، آگاه شوند/ مسئولان، مردم و بازماندگان حادثه سردشت باید پیوسته دادخواه آن باشند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود، گفت: مسئولان، مردم و بازماندگان حادثه سردشت باید پیوسته دادخواه آن باشند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده شهدای سردشت، با تاکید بر این نکته که حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود، گفت: مسئولان، مردم و بازماندگان حادثه سردشت باید پیوسته دادخواه آن باشند.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه عامل حادثه سردشت صدام جنایتکار بود، افزود: با این وجود حامیان صدام و غربی‌ها و اروپایی‌ها که بمب‌های شیمیایی و گاز خردل را در اختیار صدام گذاشتند، نیز باید محاکمه شوند و در وهله اول این محاکمه در نزد وجدان بیدار جهانیان است.
آیت الله رئیسی ادامه داد: ما امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و غرب در جایگاه متهم قرار دارد و غربی‌ها باید پاسخگو باشند که چگونه گاز خردل و مواد شیمیایی را در اختیار فرد جنایتکاری همچون صدام قرار دادند تا اینگونه به مردم در نقاط مختلف از جمله آذربایجان غربی و کردستان ایران و کردستان عراق آسیب برساند.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر این نکته که حادثه‌هایی نظیر سردشت را باید به نهضتی علیه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از سلاح شیمیایی تبدیل کرد، گفت: غربی‌ها که تامین کننده تسلیحات شیمیایی صدام بودند، به واسطه مشارکت خود در جنایات رخ داده، نه تنها برای پرداخت غرامت و خسارت اعلام آمادگی نمی‌کنند بلکه حتی از عذرخواهی بابت این جنایات نیز خودداری می‌ورزند؛ از همین رو تمدنی که امروز مغرب زمین مدعی آن است، تمدن نیست بلکه توحش است.
آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر لزوم آگاه سازی نسل فعلی و نسل آینده نسبت به توحشی که مغرب زمین به اسم تمدن در جهان عرضه می‌کند، افزود: امروز سردشت نشانه و گواهی بر وحشیگری‌هایی است که با مشارکت غربی‌ها علیه بشریت رخ داده است.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه موضوع حادثه سردشت نباید بسردی بگراید و همه بخش‌ها در کشور با بکارگیری یک دیپلماسی فعال باید از جنایات رخ داده علیه مردم این منطقه پرده برداری کنند، گفت: تسهیل درمان ایثارگران و جانبازان شیمیایی این حادثه یک امر ضروری است و دست اندرکاران بخش‌های مختلف کشور باید نیاز‌های درمانی جانبازان شیمیایی را با بکارگیری همه امکانات رفع کنند.
آیت الله رئیسی با اشاره به اعمال تحریم‌های دارویی و ایجاد اخلال از سوی غربی‌ها و آمریکا در زمینه تامین نیاز‌های درمانی جانبازان شیمیایی گفت: این امر نیز جلوه دیگری از توحش غربی‌ها و آمریکاست.
رئیس دستگاه قضا در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سرزدن به خانواده شهدا و ملاقات با آن‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از شیوع کرونا نیز خودشان هفته‌ای یک بار به دیدار خانواده شهدا می‌رفتند و زمانی که من در مشهد خادم حرم مطهر رضوی بودم، مشاهده می‌کردم که ایشان در تشرفات خود به شهر مقدس مشهد، بهیچوجه برنامه دیدار با خانواده شهدا را حتی در مواقع کثرت برنامه ها، ملغی نمی‌کردند.
آمریکا باید به‌عنوان متهم اصلی تهدید اتمی و شیمیایی به پای میز محاکمه افکار عمومی جهان کشانده شود پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه «علی باقری کنی»، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین الملل قوه قضاییه اظهار کرد: کشور‌هایی که دیروز وحشیانه با جنگ‌افزار‌های شیمیایی به جان ملت ایران افتادند، امروز گستاخانه با نرم‌افزار‌های قدرت اقتصادی و سیاسی حقوق مردم ایران را پایمال می‌کنند.
وی افزود: فضاحت سیاسی و رسوایی حقوق بشری آمریکا و همپیمانان غربی آن، زمانی به اوج می‌رسد که آمریکایی‌ها با تلاش اکثریت اعضای شورای امنیت برای صدور یک بیانیه (و نه قطعنامه) در محکومیت حملات شیمیایی مکرر عراق مخالفت کرده و به آن رأی منفی می‌دهند و چند کشور غربی دیگر از جمله انگلیس و فرانسه در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند.
دبیر ستاد حقوق بشر ایران با بیان اینکه سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتارجمعی تبدیل شود، افزود: در این میان آمریکا که دارنده بزرگترین زرادخانه سلاح‌های اتمی و شیمیایی در جهان است، باید به‌عنوان متهم اصلی تهدید اتمی و شیمیایی جهان به پای میز محاکمه افکار عمومی جهانی کشانده شود.
باقری کنی ادامه داد: دستگاه قضایی به‌طور جدی پیگیر استیفای حقوق جانباران شیمیایی است و در این چارچوب تا کنون درخصوص استیفای حقوق بیش از ٢٠٠ نفر از آن‌ها در دادگاه طرح دعوا شده که برای حدود ٧٠ تن از آن‌ها رأی نهایی نیز صادر شده است. همچنین علیه چند شرکت اروپایی که در زمان جنگ مواد شیمیایی برای تولید سلاح دراختیار رژیم بعث قرار داده‌اند، در محاکم بین‌المللی اقامه دعوا شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/338737/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه