پیام آذری

آخرين مطالب

مهم‌ترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت اجتماعي

مهم‌ترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل - آغاز مرحله سوم تزریق واکسن کرونا، تبدیل اردبیل به قطب جدید گردشگری کشور، تدوین سند توسعه شهرستان‌ها، تامین زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسریع پرداخت تسهیلات حوادث کشاورزی و افتتاح واحدهای اشتغال‌زا تا سال 1400 از جمله مهمترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته گذشته بود.

مرحله سوم تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل آغاز شد
رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از آغاز مرحله سوم واکسیناسیون گروه‌های هدف فعال در بخش‌های درمانی این استان علیه بیماری کووید 19 خبر داد.
جواد ابیش‌وند در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با اختصاص 760 دوز جدید، تزریق واکسن کرونا برای افراد و گروه‌های تعیین شده اولویت‌دار در شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل در حال انجام است.
وی بیان کرد: تزریق مرحله سوم واکسن روسی اسپوتنیک وی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل برنامه‌ریزی شده و در پایان مرحله سوم، مجموع واکسن کرونای تزریق شده در استان اردبیل به یک هزار و 530 دوز می‌رسد.
رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: تزریق واکسن کرونا در این استان از روز 21 بهمن ماه آغاز شده و در مرحله اول برای 130 نفر در استان تزریق شد و در مرحله دوم و سوم نیز در مجموع یک هزار و 400 دوز واکسن به استان اردبیل تحویل شده است.
وی در خصوص فرایند تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل نیز اضافه کرد: پرستاران و کارکنان بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل، پزشکان همکار این بخش‌ها، افراد شاغل در بخش‌های ویژه اورژانس کرونا و نیز کارکنان شاغل در بخش آزمایشگاه کرونا جزو افراد هدف اولویت‌دار برای دریافت واکسن تعیین شده‌اند.
ابیش‌وند همچنین گفت: افراد سالمند بستری در بخش‌های کرونا، تعدادی از خانواده شهدا و نیز کارکنان اورژانس 115 که در جا به جایی بیماران کرونا همکاری می‌کنند، در مرحله بعدی دریافت واکسن کرونا در استان اردبیل قرار دارند.
اردبیل قطب جدید گردشگری کشور می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حین بازدید از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران گفت: با اقدامات زیربنایی آغاز شده در استان اردبیل، این خطه قطب جدید گردشگری کشور می‌شود.
به گزارش روز شنبه ایرنا، علی‌اصغر مونسان اجرای طرح‌های متنوع زیربنایی در حوزه گردشگری استان اردبیل به ارزش 40 هزار میلیارد ریال را نتیجه عملکرد مناسب مسئولان استانی دانست و افزود: با این اقدامات استان اردبیل قطب جدید گردشگری کشور خواهد شد.
وی بیان کرد: با اقدامات اساسی و بهره‌برداری از پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در حال تکمیل در استان اردبیل، ظرفیت جدیدی به بخش گردشگری کشور افزوده می‌شود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: با افتتاح هتل‌های پنج‌ستاره و پروژه‌های شاخص گردشگری، امیدواریم اردبیل میزبان شایسته‌ای برنامه "پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" در سال 2023 باشد.
سند توسعه شهرستان‌های استان اردبیل تدوین شد
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سند توسعه شهرستان‌ها به عنوان سند راهبردی توسعه پایدار استان اردبیل که در مرحله ویرایش نهایی قرار دارد، با چشم‌انداز 20 ساله تدوین و تلاش شده است تا همه ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
غلامرضا خوشزاد در این زمینه تشریح کرد: این سند با در نظر گرفتن وضعیت گذشته، موجود و آینده توسعه شهرستان‌ها و رسیدن به نقطه تعادل تهیه شده است تا با محور قرار دادن آن، برنامه‌ریزی‌های سالانه و توزیع اعتبارها برای خروج از محرومیت مزمن در استان اردبیل فراهم آید.
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌هایی مانند گرمی، بیله‌سوار، بخشی از خلخال و چندین روستای نمین از محرومیت رنج می‌برند که در این مطالعات پیش‌بینی شده است با برنامه‌ریزی‌های سالانه در مسیر جهش توسعه‌ای و رسیدن به یک نقطه متعادل قرار گیرند.
وی اضافه کرد: مسائلی مانند ساماندهی سکونتگاه‌ها و حاشیه‌نشینی نیز در این سند توسعه مورد توجه قرار گرفته است تا در یک فرآیند مناسب و برنامه‌ریزی چندین ساله، شرایط توسعه‌ای را در آن نقاط شاهد باشیم.
بزرگترین آزمایش مکانیک خاک استان اردبیل افتتاح شد
استاندار اردبیل در آیین افتتاح هشتمین آزمایشگاه مکانیک خاک استان اردبیل اظهار کرد: این آزمایشگاه در حوزه تست مصالح ساختمانی و راه‌سازی توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بخش خصوصی راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های استان این طرح را در حمایت از شهرداری‌ها تکمیل کرده است، گفت: شهرداری‌های استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی نیاز به آزمایش فنی خاک و مصالح بتنی و فلزی دارند و با راه‌اندازی این پروژه بخش زیادی از مشکل تست مصالح حل می‌شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با آزمایش بموقع مصالح در این آزمایشگاه مجهز استان، پروژه‌های تعریف شده شهرداری‌ها نیز بموقع انجام می‌شود و دوام و عمر پروژه‌ها با استفاده از مصالح با کیفیت بیشتر و افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به این که آزمایشگاه مکانیک خاک همیاری شهرداری‌ها برای پیشگیری و مقابله با حیف و میل بیت‌المال راه‌اندازی شد، افزود: این آزمایشگاه علاوه بر تست مصالح مورد استفاده پروژه‌های حوزه عمرانی شهرداری‌ها با کمترین هزینه نسبت به آزمایشگاه‌های دیگر در خدمت سایر دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.
دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های اردبیل افزایش می‌یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از افزایش دوربین‌های ثبت سرعت در جاده‌های این استان خبر داد.
فرزاد قلندری در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل بیان کرد: امسال کاهش 10 درصدی تصادفات با محوریت کنترل سرعت هدف‌گذاری شده و در این راستا سرعت خودروها از طریق دوربین ها در حال رصد است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 29 دوربین ثبت سرعت در جاده‌های استان فعال است که 19 دوربین دیگر به این دوربین‌ها افزوده می‌شود.
معاون استاندار اردبیل اظهارکرد: با ثبت سرعت به صورت متوسط با استفاده از این دوربین‌ها کاهش چشمگیری در وقوع تصادفات شاهد خواهیم بود.
سومین شهرک صنعتی اردبیل احداث می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از آغاز مطالعات احداث سومین شهرک صنعتی اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر 2 شهرک صنعتی در اردبیل فعال است و گام‌های اولیه احداث شهرک صنعتی شماره سه نیز برداشته شده است.
محمد اهلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اختصاص30 میلیارد ریال از محل اعتبارهای شهرستانی برای تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی 1 و 2 اردبیل اشاره کرد و گفت: ساماندهی ورودی این شهرک‌های صنعتی در اولویت است و این ساماندهی برای تسهیل عبور و مرور اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی یکی از اهداف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی است، اضافه کرد: یکی از لازمه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان اردبیل هم ایجاد زیرساخت‌های مناسب است که در این زمینه باید توجه ویژه‌ای به شهرک‌های صنعتی جدید در استان شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: تلاش می‌شود تا با همکاری و حمایت مسئولان استان، مشکلات و کمبودهای موجود در شهرک‌های صنعتی مرتفع و به رونق و توسعه در این بخش کمک شود.
ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار 29 درصد افزایش یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 172 هزار تن کالا از سوی هفت هزار و 518 دستگاه کامیون در 11 ماه امسال از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد افزایش داشته است.
کلیم‌الله وثوقی در جمع خبرنگاران افزود: آب معدنی، سیمان، ام‌دی‌اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع پوشاک بیشترین کالاهای ترانزیت خروجی در این مدت هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع 295 هزار و 518 تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است، اظهار کرد: میزان صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: بیش از 280 هزار تن کالا از سوی 12 هزار و 212 دستگاه کامیون ایرانی و بیش از 15 هزار تن کالا توسط 764 دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت‌ها از مرز خارج و به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.
وی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی‌اتیلن را از جمله بیشترین کالاهای صادراتی عنوان کرد.
زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اردبیل تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با اخذ سند مالکیت توسعه 95 هکتاری شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل زمین موردنیاز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرک تامین می‌شود.
محمد اهلی دربازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل افزود: یکی از مشکلات فعلی مرکز استان کمبود زمین برای سرمایه‌گذاران طرح‌های بزرگ صنعتی است که با اخذ سند مالکیت فاز توسعه 95 هکتاری شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، این مشکل برای چند سال آتی برطرف ‌شد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ورود سرمایه‌گذاران به شهرک‌های صنعتی استان اردبیل و حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آنها از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است به نحوی که در حال حاضر با کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی مواجه هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه آماده‌سازی 50 هکتار از 200 هکتار فاز سوم شهرک صنعتی 2 اردبیل آغاز شده است، اضافه کرد: توسعه این شهرک برای چند سال آتی کفایت خواهد کرد و برای تامین زمین موردنیاز سرمایه گذاران در سال‌های آینده باید به فکر احداث سومین شهرک صنعتی مرکز استان با مقیاس بزرگ باشیم که این امر با کمک مسئولان استانی و کشوری میسر خواهد شد.
پرداخت تسهیلات حوادث کشاورزی و مسکن در اردبیل تسریع می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از تسریع در پرداخت تسهیلات برای حوادث کشاورزی و احداث و تعمیر واحدهای مسکونی روستایی در این استان خبر داد و گفت: سهمیه تسهیلات حوزه کشاورزی به صورت 80 درصد به 20 درصد بین بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها توزیع و به کشاورزان پرداخت می‌شود.
فرزاد قلندری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل با تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت این تسهیلات افزود: تسهیلات حوادث کشاورزی در سال‌جاری در چهار مرحله به استان اختصاص یافت که در مرحله اول 52 میلیارد و 700 میلیون، مرحله دوم 25 میلیارد و 258 میلیون، مرحله سوم 42 میلیارد و مرحله چهارم 30 میلیارد تومان بود.
وی بیان کرد: از سهمیه سه مرحله 94 میلیارد و 528 میلیون تومان که حدود 79 درصد بوده، جذب شده اما مبلغ 25 میلیارد و 430 میلیون تومان باقی مانده و 30 میلیارد تومان مرحله چهارم که در مجموع 55 میلیارد و 430 میلیون تومان می‌شود، با تشکیل نشست‌های کارشناسی، مقدمات هماهنگی توزیع و جذب آن با مشارکت بانک‌های عامل و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین به سهمیه این استان برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و محرومان اشاره کرد و تعداد این سهمیه را پنج هزار و 38 واحد برشمرد.
آبگیری سد سقزچی نمین در سال 1400 تکمیل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از مرحله نهایی آبگیری مخزن سد سقزچی شهرستان نمین در سال 1400 خبر داد و گفت: سد مخزنی سقزچی در بخش ویلکیج نمین حدود چهار میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد و در سال آبی جاری 97 درصد ظرفیت آن آبگیری شده است و تا روزهای آینده این سد سرریز خواهد کرد.
عباس جنگی مرنی با اشاره به اینکه سد مخزنی سقزچی تنها سد مخزنی بزرگ استان اردبیل است که آبگیری کامل می‌شود، افزود: پس از وقوع بارندگی مناسب در سال جاری در حوضه آبریز سد مخزنی سقزچی، حجم آب ذخیره این سد از اواخر سال قبل در تراز نرمال قرار گرفته و این سد اکنون در حال سرریز می‌باشد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و آورد سد، اکنون سد سقزچی با دبی بیش از 6 مترمکعب در ثانیه در حال سرریز است و مجموع حجم آب سرریز سد در چند هفته گذشته نزدیک به پنج میلیون مترمکعب بوده است و در پایاب آن شبکه آبیاری با سطح اراضی 470 هکتار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به تامین آب بخشی از اراضی روستاهای دارای حقابه بر رودخانه سقزچی مانند رز و سقزچی، اضافه کرد: سد مخزنی سقزچی به عنوان یکی از سدهای دارای ظرفیت توسعه گردشگری در استان شناخته می‌شود و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نظر دارد در آینده نزدیک با مشارکت بخش خصوصی زیرساخت‌هایی را برای توسعه گردشگری در پیرامون منابع آب و تاسیسات آبی فراهم کند.
گازرسانی به روستاهای اردبیل سال آینده پایان می‌یابد
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: اردبیل از نظر برخورداری 100 درصد خانوار شهری و 96 درصدی خانوار روستایی را زیر پوشش دارد که جزو استان‌های سبز در بحث گازرسانی به شمار می‌رود؛ به طوری که 29 شهر گازدار هستند و سال آینده نیز با برخورداری 110 روستا، همه روستاهای بالای 20 خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
سردار اسماعیلی در این زمینه افزود: روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان اردبیل در حال حاضر به یک هزار و 374 مورد می‌رسد که این تعداد نزدیک به 96 درصد از خانوارهای روستایی ( بیش از 136 هزار مشترک) را شامل می‌شود.
وی تشریح کرد: 221 کیلومتر از ابتدای سال‌جاری تا کنون به شبکه‌های گازرسانی این استان اضافه شده است که با وجود این میزان، شبکه‌گذاری از ابتدای تاسیس شرکت تا کنون به بیش از 9 هزار و 847 کیلومتر رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: همچنین تعداد پنج هزار و 790 عدد انشعاب گاز جدید نیز در استان اردبیل نصب گردید که تعداد انشعاب‌های نصب شده تا کنون را به 243 هزار و 78 مورد رساند.
118 هزار مشترک توزیع برق اردبیل قبض مصرف رایگان دریافت کردند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه طرح ملی "برق امید" همزمان با سراسر کشور از اول آبان سال‌جاری در این استان نیز اجرا شده است، گفت: 776 هزار قبض برق از زمان اجرای این طرح تاکنون برای مشترکان صادر شده که از این تعداد 118 هزار مشترک به علت کم مصرف بودن از پرداخت هزینه معاف شدند و مبلغ مندرج در قبض آنها صفر بوده است.
حسین قدیمی با بیان اینکه از این تعداد 73 هزار مشترک شهری و 45 هزار مشترک روستایی در استان مشمول تخفیف 100 درصدی برق شدند، افزود: اصلاح الگوی مصرف مشترکان خانگی با بهره‌گیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از جمله اهداف اجرای طرح ملی برق امید است.
وی با اشاره به تقسیم مشترکان به سه دسته کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف بیان کرد: برای هر دسته در این طرح متناسب با منطقه جغرافیایی الگوی مصرف تعیین شده است و مشترکان به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی مانند تخفیف 100 درصدی در تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با ابراز امیدواری نسبت به کاهش مصرف برق 2 گروه خوش‌مصرف و پرمصرف، اضافه کرد: این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان است که مصرفشان را کم کرده و از تخفیف 100 درصدی بهای برق برخوردار شوند.
70 درصد اعتبار پروژه‌های نوسازی مدارس در استان اردبیل اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 70 درصد اعتبار پروژه‌های نوسازی و تجهیز مدارس در این استان اختصاص یافته و در بسیاری موارد هزینه شده است.
داود شایقی در نشست شورای آموزش و پرورش اردبیل افزود: برای اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس امسال 60 میلیارد ریال تخصیص اعتبارات استانی انجام شده و 70 میلیارد ریال نیز از محل فروش املاک مازاد در حال پرداخت است.
وی سهم تخصیصی اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان را تا 70 درصد اعلام کرد و گفت: برغم اینکه پنج ماه از سال مالی 99 باقی مانده این تخصیص‌ها مطلوب است و امید می‌رود تا پایان سال مالی شاهد تخصیص و جذب بیشتر اعتبارات باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: برای سال آینده قرار شده است 50 تا 100 میلیارد تومان از محل تغییر کاربری‌ فضاهای آموزشی به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص یابد که انتظار داریم با این برنامه‌ریزی بخش بزرگی از پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بویژه پروژه‌های مدرسه‌سازی، ساخت نمازخانه، سالن‌های ورزشی و استخرها به سرانجام برسد.
شایقی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خود به 560 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخشی از این منابع به صورت ملی و از طریق خیرین تامین می‌شود.
واحدهای بزرگ اشتغال‌زا در اردبیل سال 1400 به بهره برداری می‌رسند
استاندار اردبیل گفت: چندین کارخانه‌ بزرگ با ظرفیت اشتغال‌زایی قابل توجه در استان مراحل پایانی کار را می‌گذرانند و در نیمه اول سال 1400 به بهره‌برداری خواهند رسید.
اکبر بهنامجو در نشست شورای اشتغال استان اردبیل بیان کرد: کارخانه‌های پتروشیمی، نساجی، سردخانه‌ها با ظرفیت 400هزار تن، فاز جدید کارخانه اشجع باتری، فاز دوم کارخانه کامیون سازی حدید مبتکران، کارخانه کریستال، پایاب سدها، تکمیل گلخانه‌ها و پهنه‌های معدنی از جمله طرح‌های تولیدی هستند که دارای ظرفیت اشتغال خوبی بوده و در ماه‌های ابتدایی سال آینده بهره‌برداری خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در صدور پروانه بهره‌برداری رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: باید تمام واحدهای در دست اجرا با قابلیت اشتغال‌زایی مناسب احصا و متناسب با حرفه و رشته تحصیلی از افراد بومی استفاده شود.
بنامجو با بیان اینکه بر اساس راستی‌آزمایی و پیگیری ستاد اشتغال استانداری میزان بیکاری در چهار شهرستان کاهش یافته است، گفت: در شهرستان‌های نیر، کوثر، بیله‌سوار و گرمی تعداد متقاضیان کار تقریبا به صفر رسیده و فرمانداران باید جهت شناسایی نیروی کار جدید فراخوان بزنند.
استاندار اردبیل تشریح کرد: در دیگر شهرستان‌ها نیز تعهد فرمانداران برای اشتغال سال 1399 قابل قبول بوده و با راه‌اندازی واحدهای در دست اجرا جهش مناسبی برای جذب نیرو خواهند داشت.
وی همچنین از جذب حدود 1000 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در بخش خصوصی خبرداد و اظهار کرد: ایران اسلامی مدیون خون شهدا و جانفشانی‌های ایثارگران است و خدمت به خانواده این عزیزان وظیفه همه مسئولان است.
همه شعبه‌های بانکی در استان اردبیل مناسب‎‌سازی می‌شوند
مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان از الزام همه شعبه‌های بانکی فعال در این استان نسبت به انجام مناسب‌سازی جهت تسهیل تردد معلولان خبر داد.
عظیم قهرمانی در نشست کمیته تخصصی و اجرایی مناسب‌سازی محیط استان اردبیل اظهار کرد: بیشتر اداره‌های کل و اماکن مذهبی مناسب‌سازی شده است یا اقدام به مناسب‌سازی کرده‌اند و امید می‌رود در سال آتی این فرهنگ در نقاط مختلف استان نهادینه شود.
وی با بیان اینکه در تفرجگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری نیز امکان تردد برای افراد دارای مشکل جسمی حرکتی مهیا می‌شود، افزود: رفع موانع تردد برای معلولان و جانبازان از جمله در مبلمان شهری به ویژه در شورابیل اردبیل از سوی شهرداری انجام خواهد شد تا افراد دارای معلولیت همانند سایر شهروندان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان بیان کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی و فضای محیطی تردد برخی از معلولان در منازل و فضاهای عمومی با مشکل روبه‌رو شده بود اما با پیگیری مجدانه و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم، این موانع در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.
180 هزار بسته معیشتی در استان اردبیل توزیع شد
دبیر و سخنگوی رزمایش کمک مومنانه بسیج استان اردبیل گفت: تاکنون در اجرای سه مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در این استان 180 هزار بسته معیشتی در بین خانوارهای محروم استان توزیع شده است.
سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه تعداد 100 هزار بسته معیشتی، در مرحله دوم 50 هزار و در مرحله سوم نیز تاکنون 30 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌پذیر از ویروس کرونا توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ کمک مومنانه در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و کمک به نیازمندان،در استان اردبیل در مرحله سوم قرار دارد، بیان کرد: تداوم این مرحله از ولادت با سعاوت حضرت امام علی(ع) تا عید نوروز به صورت گسترده و سازمان یافته شده برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در آستانه عید نوروز از عموم خیرین و مردم نوعدوست استان اردبیل دعوت می‌شود برای کمک به نیازمندان در رزمایش بزرگ کمک مومنانه مشارکت و همراهی کنند.
800 تن میوه شب عید در استان اردبیل توزیع می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: توزیع 800 تن سیب و پرتقال با کیفیت در مناطق مختلف این استان، ویژه نوروز 1400، از 25 اسفندماه آغاز می‌شود.
رامین صادقی در جمع خبرنگاران افزود: خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان اردبیل از چند ماه پیش با همکاری سازمان جهاد کشاورزی آغاز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به بسته‌بندی با کیفیت مناسب اقدام شده است.
وی بیان کرد: 300 تن سیب قرمز از باغات مشگین‌شهر و 500 تن پرتقال از استان مازندران خریداری شده است و با قیمت مصوب به مردم ارایه خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: مردم می‌توانند بدون نگرانی از 25 اسفندماه با حضور در ایستگاه‌ها و میادین مختلف توزیع میوه شب عید، نسبت به خرید اقدام کنند و انتظار می‌رود با توجه به شرایط حساس ناشی از شیوع کرونا، با این اقدام صف‌های طولانی شکل نگیرد.
برچسب‌ها
گردشگری توسعه اقتصادی گاز رسانی مصرف بهینه برق شهرک صنعتی اردبیل واکسن کرونا صادرات غیر نفتی دوربین مدار بسته

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/339321/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه