پیام آذری

آخرين مطالب

کاشت 1200 اصله نهال در دانشگاه تبریز سياسي

کاشت 1200 اصله نهال در دانشگاه تبریز
  بزرگنمايي:

پیام آذری - همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، شهردار منطقه 2 تبریز، و دانشجویان کانون محیط زیست کاشت تعداد 1200 اصله نهال در سطح دانشگاه آغاز شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری طی مراسمی با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، شهردار منطقه 2 تبریز، جمعی از مدیران وکارکنان دانشگاه و دانشجویان کانون محیط زیست کاشت تعداد 1200 اصله نهال در سطح دانشگاه آغاز شد.
 میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه ضمن تبریک روز درختکاری این روز را مناسبت مبارک و فرخنده‌ای دانست که درتقویم ملی کشورمان ثبت شده است و از اقدامات صورت گرفته در زمینه گسترش فضای سبز دانشگاه تمجید نمود.
مجیدی با اشاره به وسعت نهصد هکتاری دانشگاه تبریز و انجام حدود شصت هکتار عملیات فضای سبز تاکنون در دانشگاه این میزان فضای سبز را کم و ناکافی دانست و افزود: اکثر دانشگاه‌های دنیا دارای درختکاری و فضای سبز مطلوب هستند و لازم است با توجه به موقعیت جغرافیائی دانشگاه تبریز در سطح شهر تبریز با گسترش فضای سبز دانشگاه ضمن ایجاد زیبائی بصری در این قسمت شهر، نقش اساسی در رفع آلایندگی هوا و بهبود کیفیت هوای شهر تبریز داشته باشیم.
مجیدی با اشاره به وجود چندین حلقه قنات در دانشگاه تبریز و اتلاف آب آن در فصل زمستان افزود: باوجود منابع آب زیر زمینی در دانشگاه تبریز وتفاهمنامه قبلی با شهرداری تبریز متاسفانه بخش عمده آب در فصل زمستان هدر می­رود و امید است با اجرائی شدن تفاهمنامه اخیر ­ و قول مساعد شهرداری محترم کلانشهر تبریز و منطقه 2 تبریز با هدایت آب قنات به فضای دره مشرف به کتابخانه مرکزی و ایجاد دریاچه مصنوعی و درختکاری اطراف آن شاهد گسترش فضای سبز و بهبود کیفیت هوای شهر تبریز باشیم.

پیام آذری

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تحصیل 23 هزار نفر دانشجو در دانشگاه تبریز افزود: یکی از برنامه‌های مد نظر ما کاشت 23 هزار نهال توسط 23 هزار دانشجوی دانشگاه می­باشد که بدلیل مشکلات کرونا امسال این کار مقدور نگردید و امید است درسال آینده با رفع کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه این برنامه محقق گردد.
در این مراسم مهندس باقرخوشنواز شهردار منطقه دو کلانشهر تبریز در مصاحبه­ای با روابط عمومی دانشگاه، ضمن تجلیل از اقدامات دانشگاه تبریز در زمینه گسترش فضای سبز و درختکاری در دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز هویت شهر تبریز و متعلق به همه شهروندان است و گسترش فضای سبز در این دانشگاه عامل بهبود کیفیت هوای شهر، ایجاد زیبائی در شهر شده و بازتاب فکری و پژوهشی مثبت در نگرش، اندیشه دانشجویان و شهروندان نسبت به احیای محیط زیست و گسترش فضای سبز خواهد داشت.
مهندس خوشنواز با اشاره به پتانسیل غنی منابع طبیعی و انسانی دانشگاه تبریز افزود: وجود فضای مناسب و تحصیل 23 هزار نفر دانشجو در دانشگاه پتانسیل مناسبی برای گسترش فضای سبز در شهر تبریز فراهم کرده است و شایسته است در طول سال به مناسبت‌های مختلف درختکاری در دانشگاه صورت پذیرد و این کار نبایستی تنها منحصر به روز درختکاری گردد.

پیام آذری

همچنین در ادامه این مراسم مهندس اسماعیل محمدی مسئول اداره باغبانی و فضای سبز دانشگاه تبریز ضمن ارائه گزارش اجمالی عملکرد مدیریت فضای سبز دانشگاه افزود: علاوه بر اقدامات روزمره حفظ و نگهداری فضای سبز موجود، ایجاد باغ پارک روبروی حوزه ریاست، ایجاد حصار سبز خوابگاه شهداء، کاشت 700 اصله نهال در باغ گیاهشناسی، مستند سازی قنات‌های دانشگاه و تعیین موقعیت دقیق UTM محل قرارگیری چاه‌های قنات و احیای قنات بالاچشمه در محوطه برج شهران را از اقدامات این اداره در سال 1399 برشمرد و ضمن تشکر از مساعدت هیئت رئیسه دانشگاه برنامه ریزی برای ایجاد دریاچه مصنوعی در روبروی کتابخانه مرکزی و ایجاد باغ رز 2 در ضلع جنوبی باغ گیاهشناسی را از اهم برنامه‌های این اداره برای سال 1400 عنوان کرد.
شایان ذکراست توزیع نهال در میان همکاران وکاشت 1200 اصله نهال از دیگر برنامه ­های این آئین بود که طی آن 1200 اصله نهال درسطح دانشگاه در تپه مشرف به مجتمع خوابگاه شهداء، محوطه ساختمان جدید دانشکده کشاورزی و دانشکده دامپزشکی آغاز شد.

پیام آذری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/339607/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟